Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@patrickww wrote:
Dank jullie dank jullie!!
Schroefset kan nog ongeveer 1.5 cm omlaag,alleen dan kom ik de knoei met mn spatschermen. Nog 1.5 cm lager word ook niet echt gemakkelijker hier in de buurt (drempels) :-P :-P
Liggen er dan drempels in waalwijk :wtf
Want zo zou ik die rot hobbels niet willen noemen.
De meesten in waalwijk zijn of te hoog of ze lopen heel steil op. Dan is het net alsof je een stoep
op rijdt.Groeten,
PatrickIs er iets van te voren los gehaald, of is dit probleem zomaar gekomen ???
Bij een vec. c wordt dit geregeld door de cim achter het stuur. (voor zover bij mij bekend is)
Wat je zou kunnen proberen is om de cim te laten calibreren bij de vod.Groeten,
PatrickIk rij een 2.2 (Z2.2SE) uit 2003. Dat is zeker niet de zuinigste die er te krijgen is, maar wel een heerlijk soepele
motor.
En je zit met deze motor in de zelfde belastings catagorie als met een 1.8 16v alleen je hebt wel meer vermogen en koppel.
Dit was voor mij 1 van de redenen om voor de 2.2 te gaanGroeten,
PatrickDe aansteker is idd. een geschakelde plus / contact plus.
Groeten,
PatrickAls er veel storingen en uitvallen tegelijk zijn, dan is het idd. heel vaak een massa probleem.
Je kunt dus het beste al de massakabels en massapunten gaan controleren
op breuken en of oxydatie.En ik sluit mij er helemaal mee aan dat het dan een luie garage is.
Groeten,
PatrickDus als ik het goed begrijp, kun je ook niet je luchtuitstroom regelen.
Oftewel als je op de knop drukt krijg je geen menu in je scherm ???Maar hoe lang heb je de vec nu en heb je garantie op de vec ???
Want als ik het zo even globaal optel met het probleem wat je hebt met de richting
aanwijzers, dan heb je een flinke kostenpost te pakken :vertagstuurhoeksensor €180,- of cim €600,- tot €800,- ex montage en inleren.
kachelbediening, ooit iets van tegengekomen en als het klopte was rondt de €600,- tot €650,-
(let wel dit zijn geschatte prijzen. doch redelijk kloppend)
Als dit het geval is dan is het te hopen dat je garantie hebt.Groeten,
Patrick@wim-v6 wrote:
Kan het niet zijn dat ie gecalibreerd moet worden???
Willem
Dat zou idd. ook kunnen. Is het eerste wat je kunt proberen.
Maar als er meer storingen zijn dan helpt calibreren over het algemeen niet meer.
En dan is de enigste optie nog om de cim te vervangen.Groeten,
Patrick@jaap968 wrote:
Hoe kun je trouwens zien dat je airco aan staat. Bij mijn vectra C met ECC zie je alleen dat de tekst ECO verdwijnt als je in airco menu de airco aan zet maar of de airco echt aan slaat kan ik nergens aan zien (behalve dat de ruiten sneller schoon zijn).
Jaap
Je zegt het al zelf eco verdwijnt.
Maar in je menu (wat je bediendt met de middelste knop van je kachelbediening) staat er bij airco een kruisje in het vakje.
Dan zou je airco dus ingeschakeld moeten zijn.
En met een airco zijn je ramen idd. sneller ontwasemd (of hoe je het ook schrijft)Groeten,
Patrick@wim-v6 wrote:
Als je een NCDC radio hebt (navigatie) dan heb je deze knoppen niet op de Ruitenwisserhendel..
Willem
Dat wist ik niet, weer wat geleerd :D
Maar bij een cdr2005 zitten ze in ieder geval wel.Groeten,
PatrickAls het je stuurhoeksensor is, dan kan het idd. een prijzige reparatie worden.
Want die is als het het goed is 1 geheel met de cim unit.Maar heb je verder nog foutmeldingen ??? zoals lampje stuurbekrachtiging in toerentellerdisplay
of tc lampje wat af en toe brandt ???Groeten,
Patrickop je ruitenwisserhendel zitten op de kopse kant 2 drukknoppen.
Van die 2 knoppen moet je dan op de achterste drukken om te bevestigen.Groeten,
Patrick15 november 2011 om 16:40 In reactie op: Vectra heeft moeite met starten als het wat kouder is #17943671Dan is je accu idd. afscheid aan het nemen.
Met andere woorden, dat wordt dus op stap voor een nieuwe accu.Groeten,
PatrickMischien dat de kachel weerstand kapot is.
Dat gebeurt namelijk wel meer.
Maar hoe je dat moet testen weet ik zo niet.Groeten,
Patrick7 november 2011 om 18:34 In reactie op: Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd #17745357Nette astra :wors
Ben er maar zuinig op.Groeten,
Patrick@evertfisherman wrote:
Mijn accustatus is ook zwart.
Als ik mijn radio even aan laat staan (10 min), kan ik daarna ook niet meer starten.
Nu zorg ik er gewoon voor dat ik geen verbruikers heb aanstaan als de motor afstaat.Ik ga hem pas vervangen als de vectra niet meer kan starten. En ik had de accu gemeten en deze zat ook onder de waarde die het “So wird’s gemacht onderhoudsboek” aangaf.
Tot nu toe altijd kunnen starten zolang ik geen verbruikers aan laat staan.
Tot het moment komt dat dat hij jou ergens ver van huis laat staan.
Maar goed, dat is jou keuze.Groeten,
PatrickHeb de accu vervangen voor een 74ah versie.
En alles werkt nu weer zoals het hoort te zijn.Dus allemaal bedankt voor het meedenken :wors
Groeten,
Patrick@Roadrunner, wat heb je toch een fucking mooie kleur op je Vec zitten!!! :wub I likes blue!
Thanx :thumb Was zelf ook meteen verliefd op deze kleur.
Maar wat je mischien kunt proberen is als de motor draait je uitlaat even dicht houden bij je demper.
Als de uitlaat dan lekt hoor je hem meteen ergens blazen.
Dan heb je niet meteen een brug nodig.Zo controleer ik het eigenlijk altijd.
Groeten,
PatrickIk weet niet welke stickers jij bedoeld, maar je zou eens bij de vod kunnen
informeren.
Lijkt mij de snelste manier om er achter te komen.Groeten,
PatrickEen aantal jaar geleden bij autotaalglas in tilburg geweest, en heb er goede ervaringen mee.
En ook ik kreeg toen zo’n smart mee. :D
Is idd. best leuk om daar een dagje mee te crossen.Met carglas heb ik geen ervaring.
Groeten,
Patrick7 november 2011 om 17:33 In reactie op: Niet direct starten ( waarschijnlijk door de kou ) #17931295@Roopesh wrote:
Diagnose van de VOD komt uit op storingen in de CIM.
Ze adviseren om deze te vervangen, dus dat wordt deze week gedaan.Kost wel weer aardig wat geld.. :(
Dat kost idd. aardig wat geld, maar het lost wel je problemen op.
En tevens voorkom je dat er straks nog meer rare storingen komen.Maar ja, leuk is anders natuurlijk.
Groeten,
PatrickGisteren een nieuwe accu gekocht en geplaatst.
Groeten,
PatrickHoi Jurgen.
Zoals je het zelf beschrijft dat je het ruikt als je stil staat of achteruit rijdt,
zou ik toch eerst idd. je uitlaat eens goed controleren op een eventuele lekkage.Groeten,
Patrick6 november 2011 om 16:14 In reactie op: Neo’s Vectra GTS [Update Maart 2014: Trekhaak verwijderd] #17938999Nette vec :thumb
En het rijdt een stuk fijner als een astra :jerryGroeten,
PatrickHet is zeker een mooi exemplaar.
Veel plezier er mee.Groeten,
PatrickIn ieder geval welkom hier.
En foto’s doen het altijd erg goed hier :kewlpics :kewlpicsGroeten,
Patrick -
AuteurBerichten