ronOPC1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 425)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: powdercoaten van achter as kadett c coupe #17974338

    Voorlakken met een epoxy coating ( je hebt hier ook speciale coatings voor, maar een “normale” epoxy poeder als grondlak werkt ook goed ), dit wel dun lakken uiteraard, en afwerken met een polyester coating. Gebruik je geen grondlak dan gewoon coaten met een polyestercoating, een epoxy is voor binnen en grondlaag bedoeld en niet voor buitengebruik.
    Het beste kun je de as een keertje van te voren door de oven laten gaan, dit vanwege uitgassing, anders heb je kans op allemaal “gaatjes” in je eerste coatinglaag.
    Krom trekkken is onzin, dan zouden bij ons alle produkten krom trekken. Temperatuur is voor de meeste coatings 180 graden objectemperatuur, maar er bestaan ook poeders voor veel minder, ik meen al vanaf 140 graden objecttemperatuur, en poeder die gedeeltelijk met infrarood uitgemoffeld worden, dit gebeurt ook bij ons bij 2 produktielijnen, wij liggen wat dat betreft wel voor op veel bedrijven. Het beste kun je het laten lakken bij een bedrijf waar ze met droogkamers/ovens werken en niet aan een lopende baan zoals bij ons. De baansnelheid dus uitmoffeltijd wordt afgeregeld op de dikte van het matriaal, en bij ons is dit meestal van dunner plaatmatriaal. Als je een zwaar/masiever produkt hebt heeft dit langer nodig om goed uit te moffelen, bij een lopende band houden ze hier niet echt rekening mee, als jouw produkt het enigste produkt is wat van dikker matriaal gemaakt is dan moffeld dit d niet goed uit, met als gevolg dat de coating niet lang houdt, of ze moeten alles van zwaar materiaal hebben. In een droogkamer/oven kun je het laten hangen zo lang je wil en heb je een mooi en goed eindresultaat. Er zijn genoeg coatingsbedrijven die het wel voor je willen/kunnen doen……

    In reactie op: Je volgende Opel (auto) #17961466

    Omdat de Astra OPC dan waarschijnlijk te lastig is ivm 3 deurs zal het voor ons een Astra J GSI worden denk ik.
    Vectra/Insignia OPC is mij een beetje te fors in het benzineverbruik. En de Zafira B OPC ook een hele mooie auto met standaard al een lekkere 240 pk, maar moet ook best wat gewicht meenemen. Dat is dan wel jammer.

    Maar je weet nooit hoe het gaat lopen, als ik al naar een ander merk overstap dan is het naar een Audi S of Subaru Impreza STI.

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361320

    Een OPC is standaard al wat lager als een een orginele Astra G, ik meen 1,5 of 2 cm.
    Voor het mooie zou hij eigenlijk nog wat lager moeten, maar wil het een beetje rijdbaar houden, ben ook al 33 he :D
    Bedankt voor de complimenten nog trouwens :thumbup

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361316

    215-35-18. Gaat perfect, loopt niet aan nergens ook niet met 2 man achterin. Velgen zijn van de Astra H Zafira B OPC.

    In reactie op: Bijna tijd voor een nieuwe turbo #17949534

    De LEH lader is groter en komt wat later in, de LET lader pakt vroeg op en knalt er meer in zeg maar, vooral als ie gechipt is.
    Daarom lijkt ie in eerste instantie sneller, hij is daarin tegen wel eerder “uitgeput” zeg maar.

    In reactie op: Bijna tijd voor een nieuwe turbo #17949525

    @dion87 wrote:

    tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.

    dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC
    maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.

    Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk’s mee draaien……..

    Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.

    OEPS, had niet goed gelezen, je had de turbo ondertussen al binnen zag ik. :D

    In reactie op: EDS vs Chargertech? #17964332

    Goede keus EDS, doe je nu met rollerbank? Heb de mijne bij eds laten chippen de eerste keer. Toen de map met minder NM gepakt ivm de koppeling. Ronny vertelde me toen al dat ik nog de oude koppeling erin had, en dat ie de versie met meer NM goed aankon.
    Heb hem later nog eens om laten zetten naar de versie met meer NM. Dit deden ze gratis, allebei de keren heb ik wel een rollerbank run laten doen met uitdraai.
    Hebben de 2de keer nog gevraagd of ze hem wat minder fel op het gas konden laten reageren bij licht gas geven. Werd allemaal geregeld. Hij loopt echt super nu………………

    In reactie op: Dasmoerf Astra H Opc: Orange Crush!! #17519340

    mooie update, gave wagen ook

    In reactie op: Op welke velgen staat jou Astra? #17958691

    @derartz wrote:

    past dat zomaar 18 inch wielen? of moet er dan het één en ander aangepast worden aan de wielkasten?
    En die banden, 35 hoog… ik vraag me af hoe comfortable dat nog rijdt, of is elke hobbel echt duidelijk voelbaar?

    Als de ET waarde van de velg klopt dan past het, en hoeft er niets aangepast te worden.
    Heel comfortabel rijdt het niet natuurlijk, maar mij valt het echt mee.

    In reactie op: Slick 50 toevoegen aan de olie? #17959567

    ook mijn mening, gewoon goede olie erin en op tijd verversen.

    In reactie op: Op welke velgen staat jou Astra? #17958672

    Hier dan mijn zomervelgen, bandenmaat 215-35-18.


    In reactie op: misschien een super koopje .Opel Corsa C GSI #17929976

    In juli ingevoerd zo te zien, mischien heeft ie 298xxx gelopen. Is altijd een risico zo’n auto kopen of je moet veel zelf kunnen, dan is het wat anders. Maar zo’n prijs dan zal er toch wel aardig wat aan mankeren.

    In reactie op: Zafira opc turbo brandstof #17947090

    idd, maar is ie gechipt kun je beter benzine met een octaan van 98 of hoger tanken.

    In reactie op: Escort RS Turbo vs. Kadett GSi #17775969

    Leuke filmpje, blijven mooie wagens!!! Ben altijd een fan geweest van de Kadett GSI
    Ford de wat betere wegligging, dit is nog steeds niet veranderd. Geld ook voor de nieuwe modellen, zolas de Focus RS.

    In reactie op: onze muscle car:D #17824231

    Geweldige mooie wagens zeg :thumb 7
    Ben sinds ik de eerste keer in Florida ben geweest, helemaal verkocht aan Amerikaanse auto’s.
    Hebben afgelopen juni in Orlando voor 2 dagen een Chevrolet Camaro gehuurd:


    We gaan volgend jaar ook weer, en zeker weer kijken in Old Town ( in Orlando ) hier hebben ze iedere vrijdag en zaterdag een optocht met Amerikaanse oude auto’s. Helemaal geweldig. :thumbup :agent
    Een paar fotootje van de optocht in Old Town op Zaterdagavond:



    En de Safety Car op Daytona International Speedway:

    In reactie op: slippend geluid bij het optrekken 1ste versnelling #17931539

    Koppeling mischien………kun je zo moeilijk zeggen.

    In reactie op: Greddy blowoff op een Z20LET?? #17943133

    Had op mijn Zafira OPC ook een HKS, geen stroringen met orginele software en geen met Fase1 van EDS.

    In reactie op: Astra opc op het oog (keuze uit 2) #17938385

    G OPC turbo’s beginnen idd ook wat te zakken. Maar een goede voor 5 a 6 duizend zul je niet vinden.
    Rond de 8000 euro moet je wel kunnen slagen voor een orginele G OPC Turbo. Moet je geduld mee hebben, staat er al een tijd geen te koop op marktplaats en autoweek, zijn best zeldzaam in Nederland. Duitsland liggen de prijzen een beetje hetzelfde, voor een goede. Alleen dan komt er nog wat invoer bij.

    Let wel op met de turbo’s als je besluit er eentje te kopen, is een zwak punt.

    Heb zelf een edition gehad, ligt eraan wat je gewend bent, maar auto reed wel goed. Idd mist ie wel wat vermogen onderin de toeren, maar heeft ook wel wat, zo’n toeren machine. Is vlot, maar niet heel snel. Heb er zelf graag in gereden wel. Een G turbo is een stuk sneller, en vind je dit niet genoeg kun je er makkelijk meer uithalen.

    Weet niet of je perse een OPC wilt, maar mischien is een Astra Coupe Turbo ook een optie?

    In reactie op: Opel OPC GESPOT #17362533

    Vandaag gespot in Panningen op de parkeerplaats tegenover het gemeentehuis, een blauwe Zafira A OPC.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18132966

    Hier de foto’s van mijn astra, had ik nog niet gepost in dit topic. Bij deze dan. Foto’s met de zomersloffies.


    In reactie op: Astra OPC 2012 spypics #17912577

    De Focus RS in het filmpje heeft 350 pk FWD. Als zij dat kunnen, moet opel het ook kunnen.

    In reactie op: 2de bezoekje EDS met de OPC #17938867
    kelderbier wrote:
    mooi resultaat met originele intercooler! en je rijd nog met originele 2e cat?

    Rij idd nog met orginele 2de cat.

    In reactie op: 2de bezoekje EDS met de OPC #17938869

    @botssiee wrote:

    @ronOPC1 wrote:

    .
    RVS buis met Bailey’s dumpvalve eraf en de Powerpipe geplaatst

    Wat is dat eigelijk z’n powerpipe en wat doet het? Eerlijk gezegt nog nooit van gehoord ;)

    Is dat beter dan een dumpvalve? Of wat moet ik er bij denken?

    Misschein ook een fotootje? :)

    Is een aluminuim/rvs buis ter vervanging van de rubberen slang van intercooler naar inlaat.
    Is er voor bedoeld dat ie niet kan “samenknijpen” en voor het oog ;) . En ook handig als je een dumpvalve wilt, je kunt ze krijgen met aansluiting hiervoor. Ik heb hem vervangen omdat ik er 1 had met dumpvalve aansluiting en wilde de dumpvalve weg hebben. Bij EDS noemen ze de buis powerrohr.
    Fotootje:

    In reactie op: Astra OPC 2012 spypics #17912575

    280 tot ruim 350 pk kan goed op de voorwielen. Kijk maar eens naar dit filmpje…………

    http://youtu.be/1-O8jHbWDsk” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nou heeft ford met de RS dit wel heel goed voor elkaar………..maar dan moet opel dit toch ook kunnen??? Met de H nog niet, mischien met de nieuwe OPC?? hopelijk…..

    In reactie op: 2de bezoekje EDS met de OPC #17938873

    @gijzbed-opc wrote:

    Nou Ron ! een mooi resultaat hoor. :thumb
    Ik begrijp hier dat je ook nog de standaard intercooler net als ik hebt. :D
    Zelf dus 260.2 Pk. en 410.7 Nm.
    Komt dus aardig overéén. :D

    Gr. Peter.

    Is met de standaard intercooler. Komt idd goed overeen de cijfers.
    Zie dat je wel grotere injectoren hebt, als deze erin komen moet de software neem ik aan ook aangepast worden?
    Zit er over te denken om volgend jaar mischien een intercooler te monteren, samen met grotere injectoren.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 425)