Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geweldige wagen……!!!!!
Hier hetzelfde, moet hem ook eens bestellen bij de dealert dan………..
Zou eerst eens de bougies vervangen, zijn de koste niet. Als de auto dan nog schokt bij het gas geven, zou ik hem even uit laten lezen. Kan van alles zijn, zoals al gezegd….. kan bv ook de bobine zijn.
De banjobout zou ik er zeker inzetten voor de levensduur van de turbo te verlengen.
Hier een test van 5th gear met de verschillende benzines, http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoals in het filmpje te zien bij een normale motor bv 1.6 16v of 2.0 16v helemaal geen verschil, maar heb je een motor met een specifiek hoog vermogen, dus hoogtoerig of een turbo zoals de Impreza in het filmpje heb je er wel degelijk baat bij. Ditzelfde geld voor een gechipte auto, om het maximale uit de chip te halen moet je een benzine met Octaan 98 tanken. Anders haal je de opgegeven PK’s van de chipper gewoon niet. Bij een lager octaan benzine zal de auto het via de pingelsensor terug regelen, en kun je hem net zo goed niet laten chippen.
Hoe hoger het octaangetal hoe beter de verbranding.
22 april 2012 om 06:46 In reactie op: wie kan mij helpen met mooie velgen voor een zafira opc #18008754Persoonlijk vind ik de 19″ snowflakes het mooiste onder een B OPC. Maar das persoonlijk natuurlijk.
Welkom!!
Heb hier nog een hks liggen ,bij mij werkt die juist weer niet mooi. Terwijl bij mijn zaffie opc toendertijd wel. Vreemd eigenlijk.
Toevalllig vandaag ook bij iemand gehoord die indraaide met zijn Corsa OPC op de meeting in meerhout. Wel bij langzaam rijden was dit.
Geen aandacht meer aan besteeds verder, maar viel me te binnen toen ik dit las.Dacht dat de LEL toch een andere turbo heeft als de LEH….. :hmmz …….dan kun je met LEH software niets doen.
@DEEF wrote:
de krukas sensor is vervangen,en hij loopt weer als een zonnetje :jerry :jerry
thnx ronOPC1 voor de tip :thumbGeen dank. Super dat ie weer rijdt.
En…..opgelost??
@tijgetje57 wrote:
Je loopt zeker leeg op die werkuren van die mannen. zo te horen ook geen Opel garage maar eentje op de hoek denk? Zoeken naar een luikje onder de achterbank bij een Zafira LOL :vertag
Das een goeie idd, die ga je niet vinden bij de Zaf, bij de astra dan weer wel.
Heb hetzelfde destijds bij mijn Zafira opc gehad, was toen ook de krusassensor. Gaf niets aan met uitlezen.
Als ie koud was was er niets aan de hand, als ie eenmaal warm was sloeg die af en starte niet meer.
Was die afgekoeld kon ik hem weer starte.
Heb toen op advies van iemand van de OPC-power club de krukassensor vervangen, daarna nooit meer gehad.9 maart 2012 om 16:47 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004716Gave bak zeg……!!!!
Heb hetzelfde probleem gehad destijds met mijn Zafira OPC. Bij mij was het de krukaspositiesensor.
Hij gaaf geen foutmelding/stroring aan, deze toen op aanraden van iemand vervangen, en daarna was het opgelost.Ik heb zelf dezelfde wielen op mijn OPC in 18″ met banden 215-35-18. Ik denk dat groter als dit niet erg goed gaat passen op een astra G.
Moet je dan niet nog plattere banden hebben?? De maat die jij noemt 235 gaat denk ik zeker niet passen op een G, heb zelf 215 zoals ik al zei.Plaatje bij het praatje :D

Welkom, mooie astra OPC edition zo te zien op de foto’s. :thumbup
Hier hetzelfde, alleen de eerste minuutjes het schakelen wat stroever, verder prima.
Is goed voor turbomotor he, koude lucht……….. :D Verbruik is wel iets gestegen maar ook dat is normaal bij kouder weer.Veel plezier met de OPC, dat zal wel lukken denk ik zo.
Gisteren is mijn broer met zijn Impreza WRX naar Boy Huizer Motorsport geweest. De auto was al gechipt vanuit subaru zelf met een prodrive chip. Auto had 260 pk, maar kon mij niet bijhouden met tussensprints, was eignelijk al vreemd. Vanuit 0-100 wel door de vierwielaandrijving tonnen grip :D.
De man is er de gehele dag aan bezig geweest, ben gisteren met hem meegereden, echt waar niet normaal hoe dat er van tussen gaat nu. Ook als je de vermogensgrafiek ziet, hij houdt z’n vermogen ook lang vast, bijna tot het einde. Heb nog even geprobeerd met de OPC tegen hem, maar ben maar snel gestopt :shock: , hij moet inhouden achter me, en ik kan hem niet bijhouden. Tuurlijk maakt het wat uit dat mijn winterbanden niet echt grip hebben, maar dan nog. Ook in de 4 in een tussensprint is ie er vandoor. :wors@rhani2001 wrote:
En wat gaat zon revisie kosten enig idee ben nu al 3300 euro lichter met alles wat er aan gedaan is .
gr peter
3300 euro zeg , is een berg geld. Heeft de garage niet eerst eens een onderzoek verricht waar het probleem zit. Hebben ze zomaar van alles liggen te vervangen, makkelijk verdient zo………. Zou ik het toch niet mee eens zijn.
Dat wordt een beurtje geven en dan mischien een keertje terug, of juist op een andere testbank.
Wil die van mij ook een keertje op een andere bank zetten, kijken wat ie daar aangeeft, is wel eens leuk om te vergelijken.
Voor het gevoel heb ik in ieder geval een vrachtlading meer aan pk’s dan toen ik hem kocht in orginele staat. :DHeb 2 opc editon’s gehad, maar ik had dit niet. Hoe meer toeren, hoe beter de motor begon te trekken.
Zal denk ik toch iets mis zijn.@Za4ra OPC wrote:
@RISL wrote:
Toch wel benieuwd naar de eerste twee metingen, nu weten we nog niet wat die nieuwe software doet aan verschil?
Eerste meting 123 PK met een koppel van 224 Nm. Tweede meeting 150 PK.
Das wel heel vreemd zeg??? Van 192 orgineel naar 123. Hoe kan het dat er een verschil van 27 pk zit tussen de 1ste en 2de meting? Met 123/150 pk moet de auto van te voren toch geen power gehad hebben…………met ruim 1400 kg.
Bedoel dit nu niet als kritiek, maar het valt me nu wel op dat heel veel die bij vbd works geweest zijn, hebben bij de 1ste meting voor het chippen weining tot geen vermogen. Wel vreemd.
Zijn het de seals niet dan kan het ook nog een verstopte carterontluchting zijn. Zuiger/zuigerveren komt ook vaak voor bij deze motoren. Bij mijn toenmalige Zafira waren het de zuigerveren. Had een soortgelijk olieverbruik, na een ritje autobaan van 150 km was er ruim een 1 liter olie verdwenen. Revisie is de engiste oplossing dan. Had donkerblauwe/zwarte dikke rookpluimen.
Zou wel de seals en carterontluchting eerst uitsluiten.
-
AuteurBerichten