Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 december 2012 om 18:42 In reactie op: Hallo nieuw hier! Kan iemand mij misschien helpen (Astra OPC #18085954
Nou zit ik toch te denken, die velgen die je onder je OPC hebt……….. :hmmz ……………..deze
OPC kon wel van iemand bij ons uit de buurt zijn geweest, genaamd Grinx op diverse forums. Weet het niet zeker, maar de velgen komen me zo bekend voor. Die van hem heeft ie toen in 2007 ingevoerd, en zag dat die van jouw dat ook is…………Software maakt niet uit, mijn LEH turbo heeft 20.000 km gedraaid met de orginele let software ( 200 pk ), en nu 22.000 met Fase1 van EDS voor de LEH wel. Dacht dat als je Fase1 van EDS hebt, je dan wel de software om moet laten zetten van de LET versie naar de LEH.
Orgineel maakt het niet zoveel uit hebben ze mij bij EDS verteld.Had niet goed gelezen, het staat ook in je topic idd. Zag wel dat je toen je hem erin gezet hebt, de auto wel al rookte. Dat is het eigenlijk al te laat, zou hem er zeker in zetten. Heb je meer motorvermogen? Dat heb je toch al eerder de kans dat de turbo stuk gaat natuurlijk, wordt ook meer belast.
@Jerk wrote:
Ik moet het zeggen dat ik het op zich vind meevallen,
natuurlijk is het kut dat nu (weer) de turbo stuk is
Maar voor €518 heb ik de nieuwe straks thuis liggen
Radiateur kost €107.50 en voor dat geld word hij ook thuis bezorgd :thumb
En ashoesje kost iets van €50
Natuurlijk is dat nu even iets minder maar als nu kijk hoelang ik deze auto heb en wat er stuk is gegaan vind ik het reuze meevallen
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was met zijn Mercedes naar de dealer geweest en die had voor €700 een beurtje laten doen, dus een beetje ruitenwissertjes vervangen :fy1Heb je de olierestrictiebout ook erin?
Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.
@Haasje17 wrote:
Oja,
PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.
Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.
Als het gewicht hetzelfde is wel :D
Denk dat het idd wel beter is om er nieuwe en betere drijfstanglagers in te laten zetten als je gaat chippen of wat dan ook bij de XER motor. Al verschillende keren gelezen op OPC-Power nederland dat er blokken sneuvelen. Ook gewoon orgineel trouwens bij wat meer km op het klokje
Ze gooien het max toerental ook nog eens wat omhoog.
@dion87: Ik heb beide gehad, 2x OPC1 ( x20xer ) en nu een Astra G OPC turbo ( z20let ), vond persoonlijk dat het XER blok wel lekker reed, vlot hoger in de toeren maar onderin echt lui. Al is de Z20LET orgineel dan rij je hem met een gechipte XER niet weg. Het LET blok is stuk sterker en heeft een veel breder gebied waar het vermogen vrij komt.
Daarbij nog als je het LET blok chipt……………. king:Mooie OPC!!
Wat me even te binnen valt wat betreft Zafira A OPC:
Olieverbruik en roken na tijdje stationair draaien of dot gas geven is of de turbo/klepseals of zuigerveren, bekabeling achterdeuren deze kunnen breken, roest achterklep/onder achterdeuren, speling schakelmechanisme.
Oh ja, denk aan checken van de airco, wil ook nog wel eens stuk zijn.
Let ook op roest/ blaartjes bij de achterranden. Helaas nog steeds, en vooral als je richting bouwjaar 2000 of ouder gaat.
Milltek is super, mooi systeem, goede pasvorm. Heb een catback syteem onder mijn Zafira OPC gehad toen.
Heb nu een Scorpion ( alleen einddemper ) op mijn Astra, zelfde verhaal alleen vind het geluid mooier. Maar das persoonlijk natuurlijk.Bij Roadrunner motorsport in Engeland heb ik ze beide besteld, hieronder een linkje naar de site:
http://roadrunnermotorsport.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 september 2012 om 07:21 In reactie op: Documentaire Groep B rallysport ‘Too Fast To Race’ #17989512Heb deze documentaire eens eerder gezien. Echt gaaf!!
15 september 2012 om 05:17 In reactie op: Zafira stinkt bij volgas, en happerd ua trekkracht #18051239@Jerk wrote:
@ronOPC1 wrote:
@Jerk wrote:
@stef1978 wrote:
@Mark_opc wrote:
Mijn zafira wordt nu geholpen aan nieuwe seals!! Met dank aan een forumvriend :-)
Morgen de auto weer ophalen. Kijken of ik met niet meer hoef te schamen bij stoplichten ;-)
En of de zaf nu wat meer dan 750 klm per liter olie kan gaan doen.Wordt vervolgd!!!
Ben benieuwd, als het werkt mag die forum vriend ook de mijne doen ;)
Het wilt niet zeggen als het probleem bij de 1 de seals vervangen word en het probleem is verholpen dat dat bij de ander ook is ;-)
Bij mij zijn de seals ook vervangen maar verbruikt nog steeds 1 liter per 700 km
Dus bij mij hielp het vervangen van de seals niksElke auto is anders……
Maar je kan altijd even bij André langs gaan en dan vertelt hij je wel wat het kan zijn
Das stevig zeg, ook al een nieuwe turbo? Anders is het onderblok waarschijnlijk aan een revisie toe……………komt ook veel voor bij de LET
Turbo is vorig jaar bij mij vervangen
Wat versta jij allemaal onder een revisie?Licht er maar net aan hoe de staat van het blok is, als ie uit elkaar is.
-Nieuwe zuigerveren en eventueel zuigers als dit nodig is.
-Het honen van de cilinders
-Drijfstanlagers en krukaslagers
Enz enz.Als je er nog lang mee wilt rijden, zou ik het blok goed na laten kijken als ie toch uitelkaar ligt.
Dan bedoel ik net als bv de oliepomp. Zo’n dingen kan iemand die motoren reviseert je beter vertellen.
Natuurlijk moet je ook een nieuwe distributieriem en diverse pakkingen hebben.14 september 2012 om 16:19 In reactie op: Zafira stinkt bij volgas, en happerd ua trekkracht #18051235@Jerk wrote:
@stef1978 wrote:
@Mark_opc wrote:
Mijn zafira wordt nu geholpen aan nieuwe seals!! Met dank aan een forumvriend :-)
Morgen de auto weer ophalen. Kijken of ik met niet meer hoef te schamen bij stoplichten ;-)
En of de zaf nu wat meer dan 750 klm per liter olie kan gaan doen.Wordt vervolgd!!!
Ben benieuwd, als het werkt mag die forum vriend ook de mijne doen ;)
Het wilt niet zeggen als het probleem bij de 1 de seals vervangen word en het probleem is verholpen dat dat bij de ander ook is ;-)
Bij mij zijn de seals ook vervangen maar verbruikt nog steeds 1 liter per 700 km
Dus bij mij hielp het vervangen van de seals niksElke auto is anders……
Maar je kan altijd even bij André langs gaan en dan vertelt hij je wel wat het kan zijn
Das stevig zeg, ook al een nieuwe turbo? Anders is het onderblok waarschijnlijk aan een revisie toe……………komt ook veel voor bij de LET
De modernere motoren regelen dit zelf door middel van de klop/pingel sensor. De Z20Let heeft dit ook.
Je kan gerust 98 bij de 95 erbij gooien.Vandaag een blauwe G OPC turbo gespot, op de weg van Neer richting Helden. Kwam hem tegen………..
10 augustus 2012 om 14:32 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925662Mooie velgen zeg!!!
@Fearless wrote:
Ga ik toch liever echt banken, als je nu een foutje maakt in bijv je buitentemp dan klopt het al niet meer.
En je moet op de openbare weg rijden? in zn 3 tot 6000 toeren…..
Mooi verhaal als de wouten je vragen waarom je zo hard rijdt :jerryNiet te bang hoor, :D . Bij ons veel kleine dorpjes met wat wegen die afgelegen liggen. Komt geen politie, zeg nooit
nooit, maar hebben daar niets te zoeken.
Ga dit niet doen waar ik langs bv een paar fietsers vlieg die op de rijbaan fietsen. Rij je nooit te hard dan??Twijfelen van de motor kan heel goed door de orginele bougies komen als hij gechipt is, anders voeldoen de orginele prima. Bosch F5DP0R zijn de goede bougies als ie gechipt is, maar koste wel een stuk meer als de orginele.
Heb het bij mijn beide OPC’s ( z20let )met Fase1 van EDS gehad gehad.
Dealer is wel niet echt behulpzaam. Geen garantie op de auto? Klepseals en de turbo is een bekend euvel idd bij deze motor.Dacht dat dit is als je geen katalysator meer eronder hebt, als je een systeem pakt vanaf de katalysator heb je hier geen problemen mee. Wil je een volledig systeem vanaf de turbo kun je een 200 cells sportcat gebruiken icm met een voorkatvervanger. De link die je post is zo’n systeem. Heb onder mijn Zafira OPC alleen het catback systeem van Milltek gehad, pasvorm was super.
Deze zouden beide geen problemen mogen geven.@ Astranomic
Ik denk dat Nofear1696 het niet helemaal goed begrepen had, en dacht volgens mij dat je geen software wijziging had.
Kan je vertellen dat hij er wel degelijk van alles van weet hoor. :D En heeft ervaring genoeg met de Z20LET en LEH.Maar goed, een misverstand kan altijd gebeuren. Mooie grafiek trouwens, ziet er top uit :thumbup
Vind em super gaaf zeg, zo in die uitvoering.
Wij hebben onze vakantie al gehad in Mei, zijn 2 weekjes naar Florida geweest, hier zijn we de afgelopen drie jaar geweest. Helemaal geweldig daarzo, Mooie stranden aan de Westkust ( Sarasota, Clearwater Beach ), en uiteraard de pretparken en shoppen in Orlando, en Miami en Key West zijn ook helemaal top.
We zijn dit jaar nog van Miami uit naar LA gevlogen voor een week erachteraan in LA en omgeving.
Was helemaal geweldig…………..zijn al weer druk aan het sparen voor volgend jaar.
Volgend jaar wordt het 2/3 weekjes West USA. Los Angeles/ Las Vegas/ San Diego……..Uiteraard net als dit jaar zonder Astra :D
@predator wrote:
Ik zag deze heel even te koop staan op marktplaats??
Klopt we hebben er heel even over gedacht, maar we zien er toch vanaf.
Doe ik hem weg, weet je weer niet wat je terug krijgt he, deze is mooi in orde, en er moeten een boel centjes bij voor nieuwer speelgoed :D
Wil toch graag bij OPC blijven, dachten aan een corsa omdat Ivonne zoveel werkt, ze maakt meer km per jaar nu, we zouden dan een aantal jaar vooruit gaan, en een 1.6 ipv de 2.0 van nu.
Er moet dan toch weer heel wat bij, en omdat we volgend jaar weer naar de USA gaan voor een week of 3 ( mischien wel langer ) zien we daar toch vanaf. -
AuteurBerichten