Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ mrzuko Als ie gechipt is zou ik toch aan minimaal octaan 98 denken. Kan lang goed gaan, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het een keer mis.
Ik vind 4.7 naar de 100 toch wel extreem snel hoor, als dit een werkelijk gemeten tijd is. Je moet ook niet de stopwatch pas induwen als je over de 20 km per uur bent he………… :D
Kan het me bijna niet voorstellen……. :shock: Een Ferrari 360 Modena doet 4,5 sec naar de 100.
Een “gewoon”gechipte z20leh haalt dit niet, de mijne ( Astra G OPC turbo ) had 264 en 400 NM en ik deed rond de 6/ 6,5 sec gemeten.
350 PK impreza van mijn broer haalt rond de 5/ 5,5 sec, maar die heeft dan ook altijd grip.Damn ja en pas 40……….triest.
Weet nog toen het eerste deel van de reeks uitkwam, het werd een grote hipe.
Tuning scene barste los, streetraces in Europa en de USA.Ride or die
@Grasz wrote:
Beste mede forummers,
Eerst even voorstellen, heb eerder al een vraag gesteld maar vergeten even kort voor te stellen. Ik ben Rick 19 jaar woon in de buurt van Harderwijk.
Sinds een paar maanden hebben mijn ouders een nieuwe Corsa D 1.2 Bi-Fuel Anniversary Edition gekocht. Hele fijne auto die heerlijk rijdt, maar helaas hebben we vanaf het begin al best wat problemen. Zo is er bijj 10.000 kilometer al de gehele waterpomp vervangen. Maar goed kan gebeuren uiteraard. Anders probleem wat we als sinds het begin hebben is een soort tik die uit de motor of aandrijflijn lijkt te komen. De dealer zegt dat het een aandrijfas is die zich moet zetten, het komt dan ook alleen voor als de Corsa even heeft stilgestaan. Het frapante is dan, zodra we de motor aan laten en we zetten hem 5 minuten stil en rijden weg, horen we niks. Maar zodra we hem uitzetten, ook al is het maar een minuut dan horen we gelijk weer een soort tik meerdere malen heel kort.
Wij zijn bang dat het niet uit de aandrijflijn komt maar dat het een klep of iets dergelijks in de motor is.
Het gaat om de 1.2 liter met het volgende motortype: A12XERAls iemand er ervaring mee heeft of zou weten wat het misschien is hoor ik het graag.
Alvast bedankt! :thumbup
Is dit ondertussen opgelost??
Heb precies hetzelfde als jouw. Maar zet ik hem op de brug doet ie het niet. Het geluid lijkt bij mij uit de aandrijfas te komen. En echt alleen als ik hem start en dan weg rijd, hij doet het dan hele rit niet meer. Laat ik hem stationair draaien en rijd weg doet ie het ook niet. Zet ik hem uit, wacht 5 min en rijdt weg hoor je weer kort achter elkaar 3/4 keer een soort gebonk en dan is het weer weg.29 november 2013 om 19:19 In reactie op: Tweedehands Station, versnellingsbak kapot maand na garantie #18195273En weer een M32 bak die het loodje legt…………………….vervelend, en zeker net buiten de garantie
De mijne heeft ook net een revisie erop zitten27 november 2013 om 14:47 In reactie op: Corsa D – corrosie motorkap – uitnodiging afspraak Opel NL #18194642En dan roesten ze gewoon verder omdat er al roest aanwezig is, heb van de mijne toen ik hem heb laat vervangen op eigen kosten de naad open getrokken, compleet rot ertussen in, daar helpt geen tectiel meer aan :( . I die halve oplossingen heb je niets aan ben ik bang. Maar de goede bedoelingen zijn er :D .
Andere dure problemen worden jammer genoeg niet echt erkend, zoals de kroepoek M32 bak. Daar zouden ze wat aan moeten doen. Dat China spul ;) king:
Dikke Vectra OPC zeg!!! :thumbup :thumbup
Is echt niet meer van deze tijd :D , smaken verschillen natuurlijk.
Echte OPC2 is veel mooier.@16v kadett c wrote:
ik heb ook een te koop opc 1 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m739823341-opel-astra-2-0-i-16v-opc-2000-zwart-160-pk-met-opc-2-bumper.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller” onclick=”window.open(this.href);return false;
Das geen OPC2, wel een mooi OPC1 op de foto’s te zien
10 november 2013 om 07:26 In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190786hahaha idd das een goeie!!! :thumb
Rij “gewoon” 95 octaan en verbruik is momenteel 8,3 lter op 100. Heb ook al een tijd 8,1 gehad.
Uiteraard ligt het eraan hoe je ermee omgaat. Mark (speedy ) ook hier op het forum aanwezig heeft heel wat jaren gereden met een blok dat de laatste 2 jaar ruim 275 pk had en 450+ NM. Maar hij was wel heel zuinig op de auto reed het blok netjes warm enz enz.
Ik heb zelf een jaartje met 264 pk en 400 NM rond gereden in mijn Astra OPC, nooit problemen gehad.Een Z20LET blok is idd niet bestand tegen 280 pk en meer. Dat is ook de reden dat ik met mijn vorige auto ( Astra G OPC Z20LET ) niet hoger in vermogen gegaan ben. Met 280 zit je op het randje hebben ze mij verteld bij EDS.
Een Z20LEH blok is zoals men zegt bestand tegen 300 pk, mede door de zuigerbodemkoeling en beter zuigers die gebruikt zijn bij dit blok tegenover de Z20LET. Er zijn er meerdere die met 300 pk rijden met een Z20LEH blok.
Bij EDS kun je ook zuigerbodemkoeling in je Z20LET blok laten zetten, maar dan ben je er nog niet.
Zou als je hoge vermogens wilt gaan draaien bij hun informeren wat je hiervoor nodig hebt. Zij hebben heel veel ervaring met
deze blokken. Alles moet ook kloppen zoals andere zuigers, de goede injectoren enz enz. En daarbij de software is zeker zo belangrijk, loopt het blok bv te arm wordt ie te heet en loopt ie stuk.Super bak zeg :thumbup . En dat nerveuze zal met de stuurbekrachtiging te maken hebben denk ik.
Ze zijn toch slim geworden bij Opel king: en van de electrische meuk afgestapt :DTerug van Roermond tussen 17:30 en 18:00 uur onder langs de centrale ( Buggenum ) kwamen we een blauwe Corsa OPC tegen, ik reed in dezelfde alleen met zwarte velgen. :agent
Kom ook graag een kijkje nemen, wacht de definitieve datum even af.
Leuk initiatief!!! :thumbup@kelderbier wrote:
@ronOPC1 wrote:
Ligt eraan hoe het vermogen vrij komt, bij lagere toerentallen icm veel koppel..gaat de M32 kroepoek bak stuk.
De mijne geeft 485 nm vanaf 2900 toeren. Rij soms vanuit onderin, meestal daarboven
De Corsa OPC 230 NM bij 1980 toeren met de overboost functie 266 NM.
Het koppel komt ontzettend vroeg vrij voor een benzine auto, toen ik voor de eerste keer reed in de Corsa had ik een beetje het diesel gevoel in deze auto, en alleen het verschil is deze trekt in de hogere toeren ook nog als een tierelier……. :DLekker hoog koppel heb je :thumbup :thumbup wat scheelt is dat het vrij laat inkomt. Das beter voor de bak schrijft men, vanwege de trillingen enz wat je hebt bij lage toerentallen.
Wie weet heb je al een nieuwe, als ik zo op het internet lees, en zoek onder Opel en Fiat m32 bak dan lees ik er dat er zijn die bij 60.000 de geest geven……….. :shock:
Maar hoe dan ook, met de M32 kom je vroeg of laat aan de beurt. En het is niet alleen de 6 geloof me……….vaak begint het hier. Op een gegeven moment komen daar de 1, 2 en 5 ook bij, met een bocht naar rechts krijg je een schurend zagend geluid en wacht je nog langer dan gaat ie uit de versnelling springen ( zover heb ik het toch maar niet laten komen ) en uiteindelijk loopt ie stuk, en dan wordt het echt een duur grapje met wat pech erbij.Baat niets idd roest weg werken. Het zit “onderhuids” dus de kap bijwerken is alleen een tijdelijke oplossing.
Heb zelf een nieuwe motorkap erop laten zetten, de oude kap kon je vrij gemakkelijk “opentrekken” bij de naad, was 1 en al roest daaronder. :thumbdownLigt eraan hoe het vermogen vrij komt, bij lagere toerentallen icm veel koppel..gaat de M32 kroepoek bak stuk.
Wel wax erop gezet daarna toch???
Heb dit ook bij mijn beide OPC1’s gehad. Schijnt normaal te zijn
@herrflick wrote:
Bij mij begint het eerste roestplekje ook te komen onder de motorkap. Heb jij je kap laten spuiten of een compleet nieuwe erop gezet?
Heb er een compleet nieuwe kap opgezet, wel orgineel opel. De rest was allemaal zooi. Pasvorm was niet netjes.
Wilde eerst de oude bijwerken, maar je trok zo de naad van elkaar. De oude kap laten repareren is lapwerk voor 1 of 2 jaartjes.10 september 2013 om 15:17 In reactie op: Het grote "Hoe zie jij eruit" Topic —- Ook Dames #17497338Hier zijn wij dan :D

Een paar nieuwe fotootjes van onze Corsa OPC. Ondertusssen voorzien van nieuwe motorkap ( bekende Corsa D roestprobleem ) een geheel nieuwe laklaag, en nieuwe revisie M32 versnellingsbak.
Hij moet er weer verschillende jaren tegen kunnen dus :D


@Haasje17 wrote:
Bij contact aan uit is het weg dus lijkt me niet dat dat het is. Ik zou denken dat die aan het regenereren is.
Gaan er ook geen lampjes branden?Daar had ik overheen gelezen…….. :agent
Duitse blaadjes moet je nooit lezen qua test tussen een Volkswagen en wat dan ook. Autobild wordt betaald door Volkswagen volgens mij :puke iedere keer de hemel ingeprezen, en de nieuwere modellen lijken allemaal op elkaar. Golf 5 6 en ook 7 is 1 pot nat vind ik dan.
Daarbij als opel met een beter model komt zoals de Corsa NBE, dan wordt ie niet tegenvoer de Polo GTI gezet…..andersom uiteraard weer wel. Kunnen ze VW weer de hemel in prijzen.
-
AuteurBerichten