Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door martijn b.
Hi Ron,En hoe gaat het nu???? geen last van een pulserend gevoel bij vol gas? ik bedoel het gevoel van dat de turbodruk enigzins op en neer gaat. Dit was namelijk mijn probleem en dat hebben ze verholpen door het aangepaste leh programma erop te zetten.
Volgens ronny zou ik met de rest van mijn aanpassingen zo rond de 250 pk met 410 nm moeten zitten ….zo’n beetje als jouw cijfers.
Heb wel de sportknop laten installeren..een echt aanrader hoor!
Grtz,
Martijn
Is helemaal goed nu Martijn, loopt super. Geen schokken meer. Loopt mooie vloeiend door nu. :thumbup :thumbup
Sportknop moet ik ook nog een keer doen, zelfde als een grotere lichtinlaat en van de winter komt er een Miltek uitlaatsysteem onder, met voorkatvervanger.
En Ronny van EDS zei ook tegen mij de orginele bougies voldoen prima. Gaat er toch weer 1 kapot, dan zie ik dan wel.
Deze blokken hebben standaard al snel de bougies kapot zag ik, interval volgens boekje 30.000 km of 2 jaar.
Dus met wat meer pktjes zullen ze nog wel wat sneller de geest geven.Hele mooie sound!!!
origineel gepost door martijn b.
ron,Welke heb je er nu in?
Hebben ze bij eds dit niet getest dan????
Heb gewoon een setje orginele bougies gehaald. Volgens Ronny voldoen deze prima. Denk probeer dit eerst, zijn de kosten niet.
Ze hebben niets gemerkt bij EDS. De bougie sloeg af en toe door denk ik. Ze zaten er ook nog niet zo lang in, had dit ook aangegeven.
Op de terugweg vanuit EDS na het chippen heb ik wel een keer wat gemerkt. Maar het werd steeds erger nu. Gisteren bleef ie maar stotteren als ik half of vol gas gaf.Gelukkig is het opgelost, heb er nieuwe bougies in gedaan straks en hij loopt als een tierelier!!!! :thumbup
! van de bougies sloeg over dus, zitten er pas 9500 km in vanaf vorig jaar november :thumbdown
Heb wel nog effe een kwart tank leeggereden, maar trekt in 1 ruk door nu. king:
@XpLoD : Bedankt voor het aanbod nog, maar het is gelukkig goed nu!!Net terug, rond gereden met de computer eraan. En eigenlijk niets raars te zien.
Moet eerst de bougies vervangen, kan een slechte bij zijn. En anders is voor 95% de brandstof pomp slecht.
Hij krijgt na de chiptuning gewoon niet meer genoeg aangeleverd. Met de orginele chip merk je het vaak niet als ie slecht aan het worden is, maar met de Phase1 erop vraagt ie bij half en vol gas natuurlijk meer benzine.Dus eerst nieuwe bougies halen en dan effe proberen!
origineel gepost door OPCdriver
Vervelend , lastige storing dus.
EDS zal er wel raad mee weten.
Succes en groet Marcel.Ik hoop het wel, en nog bedankt voor het meedenken.
Mischien heb ik wel wat gemist, ben geen automonteur.
We horen het wel morgen,origineel gepost door OPCdriver
Blow-off valve ok? Waste-gate actuator ok?Beide gecheckt, heb hem ook geprobeerd met de orginele slang, dus zonder buis en blow off valve.
Was hetzelfde.Heb een beetje te vroeg gejuichd geloof ik. Auto stoot en schokt flink nu bij half gas en flink gas geven.
Vandaag sprong hij ook een keer in de noodloop na de schokpartij :(
Laat ik hem rustig opkomen gaat alles goed.
Eerst voelde je soms een klein schokje, dacht dat is de turbo die inkomt, maar nu doet ie het veel heftiger.
Heb alles eerst zelf gecheckt, zoals vavuum slangetjes, of ie lucht lekt, bougies zitten op 35 NM.
auto uit gelezen en gaf geen storingscodes, ondanks de noodloop waar ie vandag insprong. Ik zette de auto uit en weer aan en het was weer goed.Heb vanmiddag met EDS gebeld, eventjes overlegd met Ronny, en ik kan morgen gelijk langskomen. Kijken ze even en rijden ze erin. Ben benieuwd.
Kan zelf niets achterhalen, mischien zit het toch in de software? of brandstoftoevoer?
Zou het in de sensoren zitten, had ik toch iets moeten zien met uitlezen zou je zeggen.Klote situatie man, op de foto te zien staat ie er duidelijk langs idd.
Hoop voor je dat het allemaal goed opgelost wordt!!!origineel gepost door martijn b.
bij mij werkte CC e 1e keer na mijn bezoek aan EDS niet meer…de fout is er uit gehaald. inderdaad een map van een aangepaste leh op mijn let..Ronny en Arno zeiden lachend….een erg goed rijdend auto met deze map..na wat fijntuning …
Wel apart!!! Maar gaat erom hoe ie rijdt!!!
Ik heb met Ronny te maken gehad, hij weet echt wel waar ie over praat. En je wordt heel goed geholpen.
Zag dat je een grotere aanzuigmond erop hebt Martijn, brengt dit ook wat? En je hebt andere bougies, is dit beter of voldoen de orginele bougies ook?12 augustus 2010 om 06:56 In reactie op: 18" opel velgen gemonteerd + nog wat extra foto's #17711292Staat heel mooi, comb. zwart met de kleur van de auto!!!
origineel gepost door martijn b.
Hoi Ron,Heb je Cruise control? Zo ja werkt die goed als je met de hand gas geeft?
Mijne heeft ook EDS phase 1 (wel een ander dan normaal nm. van een leh turbo(heb zelf een nieuwe let)) en gaat echt als een raket. Zeker zo rond de 3500 toeren. Ik ben samen met Ronny meerdere malen wezen rijden met de tech 2 en de laptop. Ik ben een echte zeikerd en wilde alle dingetjes die ik voelde eruit hebben. Dit hebben ronny en Arno uitstekend geregeld.
Grtz,
Martijn
Heb geen cruisecontrol erop, wil deze in de winter er wel op gaan zetten. Zijn hier problemen mee dan?
Heb je de software erop voor een LEH turbo, en je hebt een LET? Heb zelf ook een nieuwe LET turbo ( paar maanden oud ).Niet custom zover ik weet. Ze hebben map erin gezet, toen heeft die jongen een run gedaan. Hebben van tevoren ook nog gekeken wat ik er op dat moment in had zitten, of ze iets konden achterhalen, maar geen idee waar de software vandaan kwam. Had ik gevraagd, het ging me er ook om dat ik weet nu met wat ik rij, auto was al gechipt, maar geen idee wat erin zat, en was er niet zo happy mee.
Daarna is Ronny gekomen, alles bekeken. Hij was niet helemaal tevreden, hebben ze nog wat dingen bekeken, en daarna nog een run gedaan. Toen was het helemaal goed!!origineel gepost door XpLoD
origineel gepost door ronOPC1
Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.Ron,
Dat zenuwachtig gedoe had ik ook. Daarom was ik niet zo blij met mijn EDS Map.
Maar ik vroeg mij nu af hoe je auto reageert op half throttle?
Mijn auto ging bij halfgas tekeer, Turbo ging al op 1.2 bar zonder dat de auto optrok….Uiteindelijk was dit door middel van een CS P2 map opgelost.
Daar heb ik geen last van, dat ie raar doet bij half gas.
Reageert mooi op het gas, wel directer zoals al gezegd maar goed te doseren, geen onverwachte dingen of zo.Dan zal je vermogen idd echt wel kloppen, gaat ie goed vooruit zeg!!!
Wel lachen zo’n Golf R pesten!!!Van mijn kant kan ik het niet begrijpen dat zoveel mensen ontevreden zijn over EDS.
Sinds ik daar ben weg gereden heb ik een OPC die heel anders is. Veel feller op het gas en veel meer power.
Mijn auto was al gechipt, bleek bij een eerdere run op een bank hier bij mij in de buurt.
De OPC had toen 223 pk en 319 NM koppel, maar sinds ik bij EDS ben geweest is een heel stuk sneller en veel directer op het gas. Hij rijdt gewoon veel beter. Koppeling heeft het er af en toe wel zwaar mee, is mijn indruk.Wat tijden orgineel Zafira OPC: 80-100 in 4de versnelling in 8 sec ( volgens autoweek )
Met eerder software op mijn OPC: 80-100 in 4de verselling in 7,0 sec ( zelf getest )
Nu met de Software van EDS: 80-100 in 4de versnelling in 5,4 sec ( zelf getest )Hij is dus een heel stuk sneller geworden, wel wat zenuwachtiger vind ik, maar het is het een of het ander he.
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door ronOPC1
Heb nog de orginele intercooler erop, laat het ook zo.
Wil wel nog een Miltek uitlaatsysteem erop en een voorkatvervanger.Netjes hoor. Uitlaat systeem zal ook wel weer iets helpen. Miltek hoor ik steeds vaker. Hebben die Subaru gasten ook vaak volgens mij of niet? Heb onder de Corsa een Groep A van Formel K zitten met 63 mm binnenmaat. Wil voor de Zafira ook nog wel het een en ander maar weet niet of de vrouw des huizes er wel zo blij mee gaat zijn ;);):D
Zou mooi zijn als dit ook nog iets brengt, maar vind het vermogen nu al echt super. Denk dat als ie meer koppel krijgt, dat dan de koppeling langzaamaan ook moeilijk gaat doen. De Miltek uitlaten zitten idd vaak ook op subaru, Jeroen ( ik meen dat hij astrasjezer heet hier op het forum ) heeft ook een miltek. Klinkt echt super.
Bij ons gaat het zo van Ron iets voor de OPC, dan Ivonne ook iets voor de GSI. :o:D
We moeten met het budget voor de auto’s samen doen, maar het is wel super hoor saampies dezelfde hobby!!!origineel gepost door Vipertjegts
Klinkt goed hoor. Gefeliciteerd. Heb je nog de originele intercooler ook of gebruik je een dikke FMIC?Ben wel benieuwd wat hij zou doen bij bijvoorbeeld VDB Works, Klasen of Vmax, zoals anderen ook al zeggen. Verschil in banken zul je ook wel aantreffen lijkt mij. Denk dat mijn Corsa op een andere bank ook wel andere waardes gaat aangeven. Ik volg de topics hierover omdat ik in de toekomst de OPC ook wel van een upgrade wil gaan voorzien. Kan me niet voorstellen dat EDS zulke verschillen en fouten zou maken, daar is het een te grote en bekende naam voor. Klassen spreekt mij ook wel aan, heeft goeie wagens neergezet en het voordeel van VDB is dan toch wel weer het spreken van nederlands. Gelukkig heb ik nog even de tijd om een keuze te maken ;)
Denk trouwens dat je overal wel mensen gaat treffen met minder positieve ervaringen, dat hou je toch niet tegen.
Heb nog de orginele intercooler erop, laat het ook zo.
Wil wel nog een Miltek uitlaatsysteem erop en een voorkatvervanger.Samen met mijn meisie op Key-West in Florida:

Ik ga morgen in ieder geval naar EDS. Heb hele goede berichten gehoord en mindere van sommige.
Bij de OPC-Power club zijn de meeste er in ieder geval heel tevreden over.
En ze bestaan toch al heel wat jaartjes, dus ervaring hebben ze in ieder geval.
Kan er morgen zelf over oordelen hoe het bevalt.Hele mooie OPC. Ook de motor ruimte :wub Heel gaaf
Miltek vanaf de kat, staat bij mij ook op het verlanglijstje.Zal toch wel veel aan de vorige eigenaar liggen denk ik. Heeft ie op tijd z’n beurtjes gehad en hoe is ermee omgegaan. Gelijk koud weg scheuren of wordt ie rustig warm gereden voordat je op het gas gaat.
origineel gepost door Hawke
origineel gepost door ronOPC1
Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
Kun je nog eens een dikke bak rijden.Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
Gewoon belachelijk eigenlijk :vertagIk kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.
98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar :).
edit (toch wat gevonden)
http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )Ben effe door gaan zoeken hierop :D. En je hebt idd gelijk.
Maar dat maakt het eigenlijk nog erger, er zit verschil in maar niet zoveel als ik dacht idd.http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2604
Dus de benzine is hier BELACHELIJK DUUR EN WE WORDEN GEWOON UITGEKLEED!!!! Maar ja zucht wij maar op alles letten qua milieu en dergelijke en op andere plaatsen gooien ze het de lucht in met een dikke v8 :hmmz.
Rijdt wel geweldig zo’n dikke motor!!!! en geluid he…… :jerryMooie waardes hoor:thumbup, merk je veel verschil tegenover de orginele software met tussensprints op bv de autobaan? moet haast wel niet.
-
AuteurBerichten