ronOPC1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 425)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Geen mooie Astra G OPC Turbo te vinden #17856867

    [rquote=1915158&tid=146488&author=OPCdriver]Aah vandaar dat die friese dealer ook geen foto’s toont van het interieur.
    Een knappe G vinden in nog goede staat zal steeds moeilijker worden
    gezien de leeftijf van deze auto’s.
    s6&gr Marcel.
    [/rquote]

    Staat op de site van hunzelf een grotere foto reportage, je kunt het niet echt goed zien, maar in het echie is ie niet zo mooi als dat ie lijkt op de foto’s.

    In reactie op: dumpvalve #17848531

    Dat is zonde, vind het juist zo lekker dat PSSSST. Kun je het beter met de orginele doen als je geen afblaasgeluid wil en de auto heeft niet veeel meeer turbodruk

    Ziet er top uit!!! Ben eens benieuwd wat ie brengt dadelijk.

    In reactie op: Slavi’s Zafira A OPC & Astra G cabrio 2.2 #17843714

    Welkom, Zafira ziet er op de foto’s als nieuw uit!!! Mooie OPC

    In reactie op: Milltek uitlaat 2,5" resonated & 200 cells sportcat #17734071

    [rquote=1899134&tid=134013&author=Za4ra OPC][rquote=1898703&tid=134013&author=rdh]Mooie pijp toppie :cool: waar heb je het spulletje besteld als ik vragen mag?

    greetz remco[/rquote]

    Bij Roadrunner in Engeland. Te vinden op ebay onder de naam junction26m1. Vul “Milltek” in op ebay, dan vind je hem.[/rquote]

    Heb ook goede ervaringen met dit bedrijf :thumbup, heb daar mijn Milltek ook van. Levering perfect, snel en je wordt goed op de hoogte gehouden.

    In reactie op: Benzine verbruik opc #17835284

    Zit met een kleine piek tot 409 NM koppel idd
    Maar tussen de 2800 en 4700 toeren zit ik op 360 NM.
    Wel met “maar” een Fase1 en een LET turbo. Dit was nog zonder de voorkatvervanger en Milltek uitlaat.

    Hier dan mijn grafiekje

    Nog wat tussensprints door mezelf gemeten:
    80-120 in de 3de versnelling 4,0 sec
    80-120 in de 4de versnelling 5,5 sec
    60-100 in de 3de versnelling 3,9 sec

    Met ruim 1440 kg :D

    In reactie op: Benzine verbruik opc #17835279

    [rquote=1892910&tid=144511&author=Baas J.]”Nog te doen: 200 cells sportkat, frount mouth intercooler, EDS FASE2, verkorte luchtinlaat.”

    Een wat? Een fruitmand intercooler?? :jerry[/rquote]

    Typfoutje idd, V-Max aangedreven :)
    Valt me wel op trouwens dat je bij V-Maxx een stuk minder koppel hebt als bij EDS, of heb je daar bewust voor gekozen?

    In reactie op: Benzine verbruik opc #17835273

    zit nu op 9,8 liter/100 km. Zijn vooral 80/50 km wegen wat we rijden. Dan wel bij normaal gebruik.

    In reactie op: mijn OPC #17827943

    Nette auto zo te zien op de foto’s. Veel plezier ermee.

    In reactie op: welke uitlaat voor een zafira opc?? #17827889

    Heb zelf een Milltek 63,5 mm vanaf de 2de kat ( moet nog vervangen worden door 200 cells ). Samen met de 70 mm voorkatvervanger geeft dit een mooi maar beschaafd geluid. Je kan bij Milltek ook nog kiezen voor een luidere versie ( non resonated ).

    In reactie op: NGK platinum-iridium bougies #17816189

    [rquote=1867591&tid=142587&author=OPCdriver]Die bougies zijn “gewoon” duur , stage I zou je nog wel met org. kunnen.
    Reed zelf stage III met standaard!!??:hmmz
    Bosch versie wordt over het algemeen geprefereerd boven de NGK versie. [/rquote]

    Dat hoor ik meer, maar bij mij gaan ze elke keer kapot.
    Nieuwe erin en hij loopt weer als een trein.
    Daarom nu voor de Bosch gekozen.
    Als ze eruit komen zien ze er ook goed uit, qua kleur, loopt ie ook niet te arm of iets dergelijks.

    In reactie op: NGK platinum-iridium bougies #17816186

    Had deze erin, en weer zijn ze kapot gegaan. Heb 2 setjes orginele erin gehad en nu een setjes NGK iridium kapot.
    Heb nu de bosch erin gezet, kijken wat die doen.

    In reactie op: Nieuw project HKS Super SQV3 op 1.9CDTI #17816124

    Geluid is super van zo’n blow off, heb er zelf ook 1. HKS vind ik ook het mooiste.

    In reactie op: Help, turbo kapot! #17804851

    Bij wilde wilde ze het toendertijd wel doen, maar ze vroegen 400 euro meer toen voor de LEH. En dat terwijl ze goedkoper zijn als je op internet kijkt. Ik dat tegen hun gezegd, kan niet zeiden ze. Uiteindelijk toen toch maar gekozen voor een LET. Heb wel zelf daarna de vernieuwde ristrictie bout erin gezet.

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361162

    @ Deef, leuk filmpje, die gaat goed van z’n plek!!!
    Ga ik ook nog een keertje doen binnekort.

    In reactie op: mathijssen technics #17693001

    Mag toch gerust gezegd worden? Is een vrij land :angel:D.
    De 1 vind een bedrijf klote, en de ander vind het geweldig. Alleen nu er internet is, kun je gelukkig wat verder kijken dan bv M-Tech. Heb net op de site gekeken, en ik zou er niet snel iets bestellen, de prijzen zijn idd best aan de hoge kant voorzichtig gezegd. Niet alles hoor, maar wel veel.

    Een 70 mm voorkatververvanger bv, kost hier 195 euro zonder verzendkosten. Bij EDS kost ie 175 ( niet in de aanbieding ) ook zonder verzendkosten. En ik heb hem laatst gekocht voor 122 euro in Engeland dit is incl. verzendkosten. Ding was binnen 3 dagen bij mij. Nieuw in de doos, met pakking en alles erbij.
    Voordat je iets koopt, beetje geduld hebben en eens een bod doen op bv Ebay. Kan je een boel geld schelen.

    In reactie op: Zwarte tigra heerlen #17810875

    Mischien de oude van broer, rijdt daar ook ergens. Heeft een modena achterbumper, spec. voorbumper, zwarte velgen, flink verlaagd…………………..

    In reactie op: Topsnelheid Corsa B gsi #17808051

    Wij destijds met onze tigra 1.6 16v 200 km/h op de teller. Harder wilde ie niet, is ook hard zat hoor voor een tigra/corsa

    Een 106 GTI bv loopt toch een stuk harder ( ook 1.6 16v ), dat ding liep ruim 215 op de teller, denk dat ie op een lang recht stuk zelfs 220 gehaald zou hebben.

    In reactie op: olie c20let #17776475

    Hoe lager het eerste getal, hoe “dunner” de olie in koude toestand, daar staat die 10w voor.
    Hoe hoger het 2de getal hoe dikker de olie blijft in warme toestand. Heeft niets te maken met de kwaliteit van de olie.

    Gebruik zelf 5w40 in onze OPC.

    In reactie op: Z20let Revisie #17801880

    De turboloze opc is idd probleemloos, de mijne had 235.000 km op de klok, en liep nog perfect toen. Had wel een nieuwe koppakking, maar is ook niet gek met die km. stand.

    Heb zelf een impreza gt turbo gehad met 222.000 km op het klokje toen ik hem verkocht heb.
    Niets geen problemen mee gehad, en ook geen noemenswaardig olieverbruik. Mijn broer heeft een Impreza WRX met 195.000 km en ook helemaal probleemloos. Ook deze lopen “kapot”maar dan hebben ze meestal wel 270 pk of meer…………..en dan gaat ie uiteraard eerder stuk.

    Tegenover deze motoren blijft de z20let toch echt wat achter qua betrouwbaarheid, niet dat ze constant stuk zijn maar de motor kent wel wat probleempjes zoals olieverbruik ( buiten de turbo ), vind niet dat de klepseals of geleiders stuk mogen gaan bij km. stand 130.000. Hadden ze toch echt beter matriaal moeten gebruiken.

    Maar, dat is mijn mening dan he :D
    Maar nogmaals hij rijdt wel erg lekker en heb er wel wat voor over.

    In reactie op: Z20let Revisie #17801878

    Ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Buiten dat ik een hoop problemen met de auto heb gehad. Dit ligt zeker ook aan de vorige eigenaar.
    Even voorop stellen, voordat ik aangevallen :D wordt, dat opel ook hele goede motoren maakt.
    Vind dat de z20let motoren snel “stuk” gaan tegenover veel turbo motoren van nadere merken zoals bv subaru mits ze orgineel blijven dan.
    Turbo gaat in de 1ste plaats snel stuk, klepseals vaak al rond de 130.000 km, en is dit vervangen dan verbruiken ze nog vaak olie en moet je het ergens anders gaan zoeken. Hoor en lees dit heel veel ook van motoren die nog orgineel zijn.
    Je hoort/leest wel weinig problemen over de versnellingsbak, ook al heeft ie ruim 500 nm koppel dan houden ze nog.

    Maar ze rijden zo lekker he, daarom heb ik erzelf ook 1 :agent

    In reactie op: Z20let Revisie #17801874

    [rquote=1850702&tid=140933&author=OPCdriver]Quote ron OPC ;Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

    En dan wordt het wel even wat anders ; boren honen andere overmaatse zuigers en veren ,
    dan komt een LEH carter wel weer snel in beeld denk ik.
    [/rquote]

    Is ook waar, maar als je voor de rest alles kan uitsluiten zal je of een ander onderblok moeten hebben of een revisie van het huidige. Je zal toch iets moeten.
    Als je het blok uitmekaar hebt liggen kun je het beter meteen alles goed doen.
    Met een goede revisie, is het blok zo goed als nieuw.

    In reactie op: Z20let Revisie #17801872

    [rquote=1848893&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.

    Schiet me net pas te binnen sorry…

    Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]

    Nou ik weet zeker dat het intern zit….

    Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….[/rquote]

    Zelfde als wat ik heb gehad, als de turbo en klepseals vervangen zijn en de carterontluchting niet verstopt zit dan zit het waarschijnlijk in je onderblok.

    In reactie op: Show hier je OPC !! #17361144

    [rquote=1848739&tid=76163&author=trebie]Bedankt Erwin. Dit is overigens de nieuwe Zafira, dat was de bedoeling om ff te showen.

    [/rquote]

    Hele mooie B OPC zeg :thumbup.

    In reactie op: Z20let Revisie #17801869

    [rquote=1848137&tid=140933&author=Martijn1981][rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
    Wat is er gebeurd ??[/rquote]

    Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear

    Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..[/rquote]

    Is geen vreemd iets helaas, komt veel voor, turbo en klepseals vervangen en dan nog olieverbruik.
    Heb zelf ook al ook een compleet gereviseerde motor en nieuwe turbo( bij 142.000 km 1 liter olie op 500 km ). Nu helemaal geen olieverbruik meer.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 425)