Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heeft iemand al de complete update gedaan? Dus eerst de firmware en aansluitend de kaart. Bij mij ging het tot nu toe altijd fout en de laatste keer heeft de garage het geregeld.
De USB voorbereiden ging in ieder geval wel veel makkelijker.
Ik rij nog met versie 17. Is er een hoop veranderd? Ik vind het altijd een hoop werk aangezien het bij mij meestal niet in 1x goed gaat. Bij de dealer is wel makkelijker.
Ik had bij mijn vorige auto ook de verlengde garantie genomen en daar geen spijt van gehad omdat ik binnen een jaar mijn geld er al uit had. Bij Nissan kon het wel per jaar en betaalde ik 275 euro. Had dit nog nooit gedaan maar de Nissan Qashqai is een auto met veel problemen en ik durfde het niet aan zonder verlengde garantie.
Kijk ook goed wat er onder valt want ik weet niet of de distributieriem ook onder garantie valt of als normale slijtage gezien word.
De AGR stoelen uit mijn Insignia (2009 gekocht)waren inderdaad vele male beter. Zijdelinkse steun en zitpositie was perfect :happy02: . Deze AGR stoel in het geld niet waard. Was me al opgevallen bij de proefrit maar hij zat in het Exclusive pakket dat ik wel wilde voor de andere opties. De standaard stoel is zeker niet minder. Pas nog gereden met een Insignia en dat vind ik nog steeds een super wagen maar wat ben ik blij met de hoge instap die ik nu heb. Reden genoeg voor mij om niet terug te gaan aangezien mijn rug de lage instap niet waardeert.
Vreemd. Bij mij klopt de tijd precies. Wat ik er aan heb weet ik eigenlijk nog niet. Ze weten zo wel veel van je.
Je moet de hendel altijd even 1 keertje heen en weer halen. Dan staat hij weer aan. Is ook aangegeven in de handleiding.
Zal wel gedaan zijn zodat hij bij vorst niet gelijk gaat wissen en je ruitenwissers kapot gaan.
Dit zijn wel de AGR stoelen hoor. Heeft nog nooit een logo op gestaan. Het makkelijkst te zien aan de verstelbare zitting.
Ik vind de gratis flitsmeister goed genoeg werken. Ik krijg de melding door de speaker van mijn telefoon dus kan hem gewoon in mijn zak laten zitten.
Bij de veiligheids waarschuwingen heb je ook live navigatie nodig. Nu nog gratis maar daar mogen we over 3 jaar waarschijnlijk ook voor gaan betalen.
Ik gebruik dit zelf niet maar soms helpt het bij problemen om je telefoon even te ontkoppelen en opnieuw aan te melden.
Zo zie je maar dat iedereen met elk merk ándere ervaring heeft. Ik zou nooit meer een Nissan Qashqai kiezen. Wel lees ik sinds dat moment eerst de forums zodat ik een beter beeld heb over wat me te wachten staat. Dan had ik de Nissan Qashqai (Tekna) achteraf nooit gekozen, Zou eigenlijk voor dat geld niet nodig moeten zijn.
Jammer dat sommige GLX rijders zo veel problemen hebben.
Ik heb wel het idee dat het over het algemeen wel mee valt. Dat zie je vaak als een forum vrij rustig is zoals dit Opel forum. Ik heb bijvoorbeeld 2 keer een Nissan Qashqai gehad en de eerst na 1 jaar al ingeruild in de hoop dat de kinderziektes eruit waren maar met beide auto’s 8 keer met grote problemen in de garage gestaan. Het Qashqai forum is dan ook veel actiever omdat gewoon bijna iedereen met problemen rond rijd. Daar zie je elke dag veel ellende voorbij komen. Het is niet of maar wanneer je stil valt. Veel rijders met problemen zoeken een forum op om hulp te vragen. Ik had bij de Qashqai de garantie verlengd en dat heeft mij nog veel geld gescheeld omdat hij in het anders net buiten de garantie kapot was gegaan. Ik zou dat jullie dus zeker aanraden.
Hier hebben degene met een rot GLX natuurlijk niks aan want ik weet na mijn ellende met Nissan hoe jullie je voelen. De klantenservice van Nissan is net zo beroerd. Mijn GLX heeft gelukkig 0 problemen na 1 jaar. :happy02:
Wat hebben we er eigenlijk aan? Ik hoef niet zo nodig alles bij te houden.
[quote quote=18389346]
Die sleutel zou je opgestuurd moeten krijgen als je de download links in je mail krijgt. Ps. Ik heb al diverse malen contact gehad met Opel Nederland, het schijnt dat er nieuwe firmware uitgerold wordt waarvoor je langs de Dealer moet. Advies dus even te wachten. Schijnbaar zijn er al mensen opgeroepen voor zo’n update. Groet Tjerk
@ Tjerk, dat klopt. Ik kreeg óok van mijn Opel dealer een oproep, voor de installatie voor de nieuwste software update. (=gratis) Alleen…..ik vind het de moeite niet voor die 4-5 weken dat ik nog met deze auto rij. Dat is dan maar voor de volgende eigenaar.
[/quote]Zijn er al meer die een oproep gehad hebben voor de nieuwste software update? Mijn garage wist nog van niets.
Er staat dat bij uitschakelen van het contact de automatische wisfunctie gedeactiveerd. Hendel hoeft dus alleen gebruikt te worden om hem weer aan te zetten. Dus de ruitenwissers gaan bij vorst nooit uit zijn eigen aan als je de auto start.
Maar je zal het vast weer beter weten. :applause01:
Gewoon de gebruiksaanwijzing lezen , misschien niet goed geluisterd naar je dealer.[quote quote=18388772]
Groet Tjerk
@Tjerk, maak er óok een vaste gewoonte van, om je ruitenwissers uit te schakelen bij het verlaten van de auto. Dus NIET op automaat laten staan. Want als je dan bij vorst de auto start, en je voorruit is bevroren, gaan automatisch de wissers vegen. En dan snap je wel wat er gebeurt, met je ruitenwisser-rubbers? En als ze echt vast gevroren zijn, brandt óok nog eens je ruitenwissermotor door. Dat is dan dubbele pech. Dat hebben ze mij al bij aankoop geadviseerd. En dat is een standaard handeling van me geworden. Stopt de regen? Ruitenwissers uitschakelen. Het is maar een tip. Gr, Hans[/quote]
De ruitenwissers kunnen op automaat blijven staan. Je moet de hendel na het starten even heen en weer halen om het te activeren. Anders doen ze het niet. Bij mijn Nissan Qashqai moest ik ze wel altijd uitzetten want daar gaan ze gewoon weer beginnen.
[quote quote=18388783]
#offtopic; ik verbaas me altijd hoe Hans elke vorm van lol uit een draadje kan halen.
Ik probeer slechts op een serieuze manier, op spelende vragen en problemen in te gaan. En ik zie in veel gevallen daar “de lol” niet altijd van in, sorry dus. Voorbeeld? Als je je stoort, aan alles wat Opel op zijn voertuigen aanbrengt, waarom koop je dan in vredesnaam een Opel? Als Opel, en ook andere merken, door chroom accenten op hun auto,s aan te brengen, hun product nóg mooier en aantrekkelijker maken. Waarom dan vragen stellen, hoe dit weer te verwijderen? Daar mag ik toch óók mijn eigen mening over hebben? Voor dat ik een product koop, ga ik uitvoerig na, of dit naar mijn smaak is, en aan mijn persoonlijke wensen voldoet. En zo niet? Dan zeker niet kopen.[/quote]
Wanneer komt die Volvo nou. Kan je daar verder.
Die van Tjerk komt ook van Opel. Hij is wel naar versie 18. Zal dus geen verschil maken.
De laatste firmware is voor mij geen oplossing. Die draait al in mijn auto. Ik wacht op de volgende. Als ik mijn garage mag geloven ben ik niet de enigste waarbij het gewoon niet lukt.
De standaard antwoorden heb ik ook al een paar keer gehad. Die zijn iets simpeler. Deze reactie kwam na een officiële klacht.
Aangezien ze nu een maand noemen waar ze hopen dat het klaar is, geeft het misschien aan dat ze er echt mee bezig zijn. Ik wacht het maar gewoon even af.
Omdat bij mij en sommige andere versie 18 niet wil lukken contact opgenomen met Opel en het volgende antwoord ontvangen:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 17 augustus jongstleden waarin u aangeeft te willen weten wanneer een nieuwe kaartenupdate beschikbaar komt en feedback geeft over de niet beschikbare navigatie update.
De kaartenupdates zijn beschikbaar via my.opel.nl – echter, de huidige systeem software van uw navigatiesysteem zal geüpdatet moeten worden om compatibiliteit met de nieuwe kaartenupdates te kunnen garanderen. Opel werkt er hard aan om deze systeemsoftware-update (ook wel ‘Firmware-update’ genoemd) zo snel mogelijk beschikbaar te stellen aan de Opel dealers.
Wij verwachten dat deze updates eind augustus/september bij de Opel dealer beschikbaar zullen zijn. Graag adviseren wij u om contact op te nemen met een erkende Opel dealer en de mogelijkheid tot bijwerken van de systeemsoftware-update te bespreken.
Ze zijn er dus wel mee bezig. Ben benieuwd of ze het gaan oplossen.
Gewoon je auto even laten draaien in zijn neutraal . Ik heb hem nog nooit uitgezet als ik er door heen getrokken word. Als alles werkt zet het start/stop systeem hem uit. Ik zet alleen wel even de parkeersensoren uit.
In zijn neutraal gaat hij niet op de handrem hoor. Alleen in de P
Laatste firmware aanwezig. Volgens mijn garage moet Opel iets veranderen om het mogelijk te maken. Zijn eigen auto lukte ook niet.

Hij loopt steeds op precies hetzelfde punt. Zowel bij 17 als 18. Aan de USB kan het niet liggen omdat deze garage steeds dezelfde gebruikt en hij het bij de meeste wel gewoon doet.
Het is eigenlijk een aanfluiting dat ze dit niet voor elkaar krijgen maar gelukkig hebben we Android auto nog. :happy02:
Hoi Franss, Bedankt voor de tip maar ik had het zo al geprobeerd. Gisteren een beurt gehad en in de garage lukte het ze ook niet. Het rare is dat ik versie 15 wel gewoon steeds zonder problemen terug kan zetten. Zelfde usb.
Ik heb de moed een beetje opgegeven.
[quote quote=18383955]Is het mogelijk dat je de link deelt. 17 lukt bij mij niet maar misschien gebeurd er bij 18 een wonder.[/quote]
Bedankt voor de link.
Vanmiddag 18 geprobeerd maar die lukt als 17 ook niet. 15 maar weer terug erop gezet aangezien ik anders een zwart scherm heb. Ik geef het maar op.
-
AuteurBerichten