Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is het een kwestie van nieuwe sleutel met transponder kopen en die sleutel inleren.
Heb ik ook zo met mijn Golf gedaan.
Zal bij Corsa niet veel anders zijn vermoed ik.Sleutel incl transponder kost ongeveer 25 euro.
Je kan ook losse transponder kopen als die in je huidige sleutel past voor 15 euroWaarom je een nieuwe ECU zou moeten kopen is me niet duidelijk.
Slippende koppeling?
Ja mee eens, rood en geel omdraaien en je probleem is opgelost.
Ook van je bass en treble trouwens, wordt door hetzelfde geheugen bewaard als je klok.
@*Jurgen* wrote:
Moet je ze wel allebei op de constante spanning doen
Mee uitkijken, sommige type radio’s trekken dan je accu leeg. :shock:
Weet ik uit ervaring king:
Soms zit het mee, soms zit het tegen :swear
In de buurt van het clipje (van de sierstrip boven de wielkast) kwam toch nog wat water binnen.Ik zag een klein roestplekje, dus eens even geprikt met de schroevendraaier en er blijkt een roestgat te zitten, vlak boven de wielkast waar de plaatdelen samen komen. Achter de strip dus.
Wielkast zelf lijkt gelukkig nog goed hard, hoewel ik er niet veel kijk op heb.
Nu zit ik met 3 vragen:1. Hoe krijg ik die sierstrip eraf, zit die alleen geklikt?
2. Is dit het begin van het einde, of is het de moeite waard om nog te investeren en het gat dicht te (laten) maken?
3. Zou iemand van het forum het leuk vinden om (tegen vergoeding uiteraard) te bekijken hoe mijn autootje er verder bij staat qua roest, en kan iemand ook eventuele roestgaten lassen?
Ik hoop dat iemand reageert! :D
Vr groet, Ronald.
Ja dat werkt goed.
Ik kon ze bij de automaterialenzaak ook kopen, zelfs verloopjes van dik naar dun etc.@joop1970 wrote:
De achterruiten zaten bij mij helemaal gelijmd zonder schroeven. Ook die kun je afkitten met bitumen
Even opgezocht (voor wie het interesseert):
Bij 3 deurs zit het zijruitje gelijmd.
Bij 5 deurs zit het gelijmd in een frame, en dat frame zit op de auto met 7 boutjes en een foam pakking.
In mijn geval lekte vermoedelijk het ruitje in het frame, heb het aan binnenkant gekit en voor de zekerheid ook kit op de pakking gedaan en het geheel terug geplaatst.Gr Ronald.
Heb alle lekke plekken die ik kon vinden gekit met Tixophalt, en de auto is volgens mij op die plekken weer dicht. :-)
Alleen achter mn voorstoel, precies in de hoek bij de uitlaatkoker en de stoelrail lijkt de vloerbekleding nog een beetje vochtig. Beetje twijfelachtig of het nou vocht is of gewoon kou wat ik voel.
En als het vocht zou zijn weet ik niet of dat oud vocht is of dat er nog ergens anders iets lekt.Als ik nu de tuinslang op de auto zet zie ik in ieder geval helemaal nergens meer een druppel water binnenkomen.
De gordels achter waren zelfs beschimmeld (die lagen op de vloer met ingeklapte bank), heb ze gereinigd en een vochtvreter in de auto gezet, nu maar eens een tijdje afwachten.Trouwens die dakrandclips braken er wel een paar van, maar er bleven genoeg goede over en de rest heb ik op de dakrand gelijmd met Tixophalt.
Dank voor de tips en groeten, Ronald.
Laadt de accu wel bij dan?
Als je rijdt moeten de ruitenwissers gewoon normaal werken en niet langzaam gaan.
Het is zinloos om een nieuwe accu te plaatsen als deze niet wordt bijgeladen.Gr Ronald.
@Coiler wrote:
Werkt alleen, ook beide kanten zijn apart van elkaar geregeld
Ok dankjewel. Ik vond het vreemd toen ik ze zag zitten, maar nooit een controlelampje ervoor op mn dashboard had gezien.
Maar nu begrijp ik het :-)Gr Ronald
Ik heb in mijn Corsa B ook gordelspanners.
Werkt zo’n gordelspanner eigenlijk alleenstaand?
Of wordt hij gestuurd door een elektrische module?Gr Ronald.
@Peter Reedijk wrote:
Ben in staat om dat hele ding er af te breken en een andere op de sloop te halen.
En er daar achter komen dat je hem ook zelf uit de sloopauto moet halen ;)
Ok dan ga ik gewoon over de lak heen kitten.
Raam doe ik wel even loshalen.
Dank voor de tips en ik hou jullie op de hoogte!/edit Ik lees net in de beschrijving dat Polymax niet geschikt is voor gebruik bitumen. Er is een kans dat de aanwezige strijkkit dat wel is, dus ik bestel voor de zekerheid toch maar zo’n tube Shell bitumen kit.
Groeten Ronald.
Ik bedoelde:
Is strijkkit (dus met een kwast aanbrengen) beter dan gewone kit uit een koker?
En wat zou het verschil tussen polymax en bitumen zijn?
Groeten Ronald.
Ok ik ga het eens proberen.
Bitumen ken ik niet zo, dus ook de voor- en nadelen niet.
Strijkkit het beste of koker?
Is dat rubber ook te kitten, mocht er een scheur in zitten?
Trouwens dank voor de goede adviezen :wors
Gr Ronald
Polymax is (ook) een flexibele lijm-kit. Soort siliconenkit die ook plakt dus. Is die niet goed genoeg?
Hier staat ie tussen, samen met die bitumenkit:
http://www.pijnenburgbouw.nl/lijm__kit__purschuim_en_chemische_producten/kitten/lijmkitten/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan ik beter die bitumenkit nemen? Ik ken het verschil niet zo goed eerlijk gezegd..
En moet ik dan de lak opschuren of is afnemen met wasbenzine voldoende?
Ik twijfel over die kitnaad. De lak is niet gescheurd, toch lekt het als het water erlangs loopt.
Het kofferbakrubber zit ook gelijmd en gedeeltelijk over die naad.
Kan ik die voorzichtig lostrekken zodat ik er beter bij kan, of is het dan einde oefening?Gr Ronald.
Ja ik zag het randje onder het raampje aan de binnenkant zo vollopen en overstromen met water.
Ruitje zat ook los toen ik de moertjes iets losdraaide, en het hoort gelijmd te zitten dacht ik.Die strijkkit zie ik echt nergens zitten, of het zou onder de lak moeten zitten. Je ziet nu duidelijk 2 plaatdelen op elkaar, en de lak in kleur eroverheen.
Als ik die daklijst (met die klepjes toch?) los maak, breken de clipjes dan niet af?
En is Polymax niet geschikt? Anders moet ik die butimenkit ergens gaan kopen.
Gr Ronald.
Vandaag de tuinslang-test gedaan, auto is zo lek als een vergiet :shock:
Op 4 plaatsen lekt hij in ieder geval fors:
– kleine rechter zijruitje
– clipje waarmee de sierstrip van de achterbumper vast zit in de carroserie
– Rubber doorvoer tule van de kabels naar de achterklep (zoals was te verwachten)
– last but not least: Inderdaad ter hoogte van waar de strijkkit zou moeten zitten.Ik kan alleen niet goed inschatten of nou die lekkage echt tussen de plaatdelen doorloopt of dat het kofferbak rubber lekt.
Als ik water over de naad laat lopen stroomt het ook langs de stijl en daarmee een kier in het rubber, en aan de binnenkant van de auto gaat het lekken vanuit de achterstijl. Mijn auto heeft die strijkkit sowieso niet gehad, misschien omdat ie van 93 is.De rest was keurig dicht, deurrubbers etc, ramen, ook geen lekkage aan de voorkant.
Wat me trouwens wel opviel is dat er geen lekkage is bij de achterlichten, ook al zijn die al eens los geweest. Ik dacht dat het een beruchte plek was, maar bij mijn corsaatje blijkbaar niet.
Ik ga alles maar kitten met Polymax en dan verder kijken. Zijruitje haal ik los (zit met boutjes) en zet ik in de kit, en dan weer vast.
Groeten Ronald.
Had precies hetzelfde probleem, sproeivloeistof kwam uit de wielkast.
Feitelijk komt het van boven en loopt het door de achterstijl, langs het achterlicht, naar beneden.Rotzooi trouwens dat sproeivloeistof, heeft de stekkers die daar lopen sterk laten corroderen,ze waren helemaal groen geworden en de pinnen braken af bij lostrekken van de stekkers. Kijk dat dus ook even na!
Ik heb me ook een ongeluk gezocht om te zien waar de rest van het slangetje was gebleven.
Meestal breekt ie namelijk vlakbij de rubber tule tussen de carrsoserie en de klep.Ik had pech en het slangetje was iets verderop in de auto gebroken.
Bij mij was het voldoende de kunststof bekleding van de dakstijl los te halen. Dan zie je alles trouwens ook wat beter.Het slangetje loopt bovenaan door de dakstijl en daarin (boven het zijruitje) zit een gat/sleuf in waar je net met je vinger bij kan om het slangetje op te vissen.
Gr Ronald
27 maart 2012 om 22:09 In reactie op: motor loopt slecht na wisselen distributieriem, OPGELOST #17899238Maar hoe kwam de ontsteking ineens van tijd af dan?
Door het vervangen van de riem?@Nick46 wrote:
Zijn dezelfde als ik er nu heb in zitten. Ik ga er gewoon nog apart bij plaatsten voor meer licht.
Toch bedankt!Nog even dit: Dat ze er hetzelfde uitzien betekent nog niet dat er dezelfde soort leds inzitten.
Je moet extra felle, difuse (grote hoek) leds hebben.
Als je ze bij Steve gekocht hebt zou je hetzelfde resultaat moeten hebben als op zijn foto’s.
Groeten Ronald
Hier de howto:
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm
Die verkoopt ook de leds met fitting. Relatief duur maar wel mooi resultaat, zoals je op de foto’s ziet.
http://www.steve010.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan links op “fittingen” klikken.
Hier goedkopere felle led’s in fitting, maar weet niet wat voor resultaat dat geeft:
http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/autoverlichting-vervangers/b85d-led-vervanger-blauw.html
http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/autoverlichting-vervangers/t5-led-vervanger-blauw.html
Misschien heb je hier wat aan? Succes!
Gr Ronald.
27 maart 2012 om 03:00 In reactie op: motor loopt slecht na wisselen distributieriem, OPGELOST #17899234Opgelost?
En mogen wij nou ook weten wat het was?
Gr Ronald
@joop1970 wrote:
Kit over de plekken waar 2 plaatdelen samenkomen. Zit aan beide kanten, 1 achter het doorvoerrubber naar de klep
Bij mij zit daar helemaal geen kit :shock:
Alleen puntlassen en daarover (ook in de naad) de gewone lak. Hoort dat niet zo?In de kuip van het reservewiel zit overigens wel een laag van die “platte” kit, en dus die 2 ventielen.
Heb ook de binnenpanelen los gehaald zodat ik goed kan gaan kijken waar het lekt.
Wegens ziekte nog geen tuinslang-test gedaan, maar ik laat absoluut weten hoe het verder gaat.
Gr Ronald
Waar heb je ze gekocht dan?
-
AuteurBerichten