Ronald45

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 144)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: computer afschakelen via weerstand? #18029952

    Moderne elektronica is inderdaad gevoelig voor piek- en wisselspanningen.
    Je kan zelf vrij simpel zo’n aanpassing maken met een relais en een weerstand en je eigen schakelaar behouden. Dat kost 10 euro en wat werk.
    Heeft de motor die jij erin hebt ook een ECU dan?

    In reactie op: Wekelijkse meeting Donderdagavond Soest #18022129

    Opels :angel

    In reactie op: Airco probleem Corsa B #18029297

    Normaal gesproken persen ze de airco af, en bij een lek vullen ze hem dan met een fluoricerend goedje.
    Daarna kijken ze met een ultraviolette lamp waar het lek zit.
    Waar de vloeistof lekt licht het fel op.
    Dan hoef je niet te gokken, het gemak dient de mensch :-)
    Geen idee of de kwikfit dat gedaan heeft, zo niet zoek dan even een betere garage op.

    In reactie op: Wekelijkse meeting Donderdagavond Soest #18022127

    Hey wat leuk, ik woon zelf in Soest en als ik welkom ben zal ik er zeker een keer bij zijn!
    Ik ben niet zo jong en heb geen flitsende auto ofzo, maar hou wel van techniek.

    Een Op-com en Immo interface heb ik ook en die zal ik allebei meenemen, heb er nog helemaal geen ervaring mee maar ik kan dan gelijk mooi met jullie meespieken terwijl jullie hem gebruiken :D
    Staat ook TIS en EPC op de laptop trouwens.

    En het lijkt me erg leuk misschien wat dingen te kunnen leren van jullie over mn corsaatje.

    Vr groet, Ronald.

    In reactie op: corsa B gsi start niet meer. #18021316

    Heb je al op de pomp gemeten of die spanning krijgt, voor en tijdens het starten?

    In reactie op: corsa B gsi start niet meer. #18021313

    Ja zonder benzine loopt ie niet.
    Meet eens of de pomp spanning krijgt.
    Zo niet – kijk dan je brandstofrelais en zekeringen na.

    In reactie op: Groot licht lampje blijft aan. #18016254

    Fijn te horen! :D

    In reactie op: cv corsa c #18017986

    Ik vermoed dat er 1 of 2 stekkers aan zitten, of dat hij in zn geheel in 1 stekker zit gedrukt.
    Vanavond zal ik nog even kijken.
    Wat is het bouwjaar van jouw Corsa?

    In reactie op: cv corsa c #18017984

    Zo ik heb even voor je in TIS zitten neuzen.
    Ben uitgegaan van een Corsa C van 2001.

    Ik weet zelf verder niets van deze auto, dus mijn aanwijzingen zijn mijn interpretatie van wat er in de schema’s staat, en op jouw eigen risico!

    Als ik het goed begrijp heeft de Corsa C een zogenaamde bodymodule die, onder andere, het alarm en de deurvergrendeling regelt. Die module zit volgens de tekening op je instrumentenpaneel en anders links bij de zekeringkast of in de motorrruimte, is moeilijk te zien. (zie fotoos)

    In je deur zit de sleutelschakelaar, vandaar gaan draden naar die bodymodule.

    Jij moet dan de rood/blauwe en de rood/gele draden hebben voor open en dicht.
    Ze worden massa geschakeld en je moet even zelf uitvogelen welke voor open en welke voor dicht is.

    Het beste kan je eerst met een multimeter controleren of deze draden inderdaad worden geschakeld als je de deursleutel gebruikt.

    WEES VOORZICHTIG, als je die module sloopt werkt er bijna niets meer, dat ding regelt van alles. Van ruitenwissers t/m alarm etc.

    De onderste foto is de bodymodule met bijbehorende stekkernummers.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.



    In reactie op: cv corsa c #18017983

    Oh ok, stond er beetje onduidelijk.
    Ik ga het vanavond voor je opzoeken in de documentatie.
    Als je zo lang kan wachten tenminste, misschien weet een ander het uit zn hoofd.

    In reactie op: Groot licht lampje blijft aan. #18016252

    Soms plaatsen mensen de rubber dop niet terug na het vervangen van een koplamp.
    Dan komt er vocht bij en roesten de contacten in de stekker die op de lamp gaat, en ze branden in.
    Kan verder niet zo heel ingewikkeld zijn. Vaak zie je het al als je de stekker beweegt terwijl de lamp aan is.
    Beetje WD40 in de stekker helpt in zo’n geval meestal voldoende.
    Pas dan wel op dat er geen WD40 in de koplamp of op het lampje terecht komt, dat is funest voor de reflector.

    In reactie op: cv corsa c #18017981

    @jeroenk wrote:

    De standaard corsa B’s hebben in elk geval een kiekert rechtsvoor bij de ECU (dacht ik..)

    Klopt, hij zit achter de ECU.
    De kiekert stuurt alle motoren tegelijk aan.

    In reactie op: Groot licht lampje blijft aan. #18016250

    Als de aarde van je koplamp niet meer goed is kan dit ook gebeuren.
    Feitelijk branden Dim- en Grooticht dan (zwakjes) tegelijk, met je controlelampje als aarding.
    Als dit zo is zou je ook moeten zien dat beide koplampen niet hetzelfde branden.
    Aansluitingen van de koplampen goed controleren dus.

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015338

    Als ie niet heet loopt onderweg ;-)

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015315

    Ik woon in Soest, bij Amersfoort in de buurt.
    Niet echt dichtbij. Maar je bent welkom, als je auto dat redt.

    Heb trouwens mijn opcom pas net, dus kunnen we gelijk samen uitvogelen hoe hij werkt ;)

    Volgende maand of de maand erop ga ik naar Belgie, eventueel kan ik met mn vriendin overleggen of we om kunnen rijden, langs jou. Maar ja ik weet nog niet precies wanneer, en jij wil m natuurlijk snel in orde hebben neem ik aan.

    Groeten Ronald.

    In reactie op: c14nz -> c14SE – 1000km verder update #17989153

    Met mijn C14SE haal ik gemiddeld 1 op 13.
    Dus stadsverkeer en snelweg ongeveer in balans.
    Ik moest erg wennen aan die korte versnellingsbak trouwens.

    In reactie op: Auto net als het weer erg warm vandaag? #18016440

    Ja mijn corsaatje stond ook een streepje hoger dan de afgelopen maanden.
    Van wat ik op het forum heb geleerd is tussen de 90 en 100 graden normaal voor een Corsa.

    In reactie op: Wat doe jij voor werk?? #17793191

    Eerst in een brommerhandel gesleuteld, daarna opleiding elektronica, wit-en bruingoed gerepareerd, daarna systeem- en werkplekbeheerder in een klein bedrijf, later helpdeskmedewerker 1e en 2e lijns van een ict afdeling in een ziekenhuis. Nu helaas arbeidsongeschikt.

    Heb altijd veel interesse in autotechniek gehad, zou heeeel graag zelf de wat moeilijkere klussen sleutelen, maar heb er de ruimte en de spullen niet voor.

    Leren lassen is ook nog een droom waarvan ik hoop dat hij ooit uitkomt.

    Ben enorm leergierig. Als er een forumlid is die een “hulpje” kan gebruiken voor een klus hou ik me aanbevolen!

    @Wim
    Past die 2-tonige ook in een oudere Corsa? Lijkt me wel luxe :)
    En weet je vanaf welk jaar ze zijn toegepast?

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015335

    Ehh hij vraagt hier (volgens mij) om advies en gaf al aan dat hij niet veel kan met de technische antwoorden.
    Vandaar mijn advies (praktische sleutel-)hulp te zoeken bij een van ons of een garage :)

    Als hij in de buurt woont lees ik met alle liefde de auto uit en help hem te kijken wat er loos is.
    En als ik het niet meer snap vraag ik het ook hier ;)

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015333

    Het is niet gezegd dat de schakelaar van de fan kapot is of doorverbonden.
    Als de temp werkelijk te hoog is zal hij ook constant draaien.
    Om nou gelijk alles te gaan vervangen lijkt me onzin.
    Even langs een garage rijden en met de computer de echte temp van de motor laten uitlezen.
    Of bij iemand van het forum met een Op-com (zoals ik). Waar woon je ongeveer?
    Dan weet je meer en is het duidelijk wat te doen.
    Als je een noob bent dus hulp inroepen van iemand die er verstand van heeft of naar een garage.

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015326

    Inderdaad goed ontluchten, en ik zou ook even de auto laten uitlezen.
    Als de meter onterecht iets teveel aangeeft heeft de vorige eigenaar misschien (net als jij) gedacht dat ie te warm werd en de draden doorverbonden.
    Als ie echt te heet wordt is het logisch dat ie blijft draaien.
    Meten is weten!

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015322

    Als de thermostaat vervangen is, en het is nog niet opgelost, kan het nog de radiator zijn (verstopt) of een kapotte waterpomp.

    Maar dat laatste vermoed ik niet omdat waarschijnlijk de kachel dan ook niet warm zou worden.

    Maar goed, de eerste stap is dus proberen of die slangen allebei warm worden.

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015320

    Voelen of die 2 dikke slangen aan de radiator allebei warm worden.
    En beter nog, voelen of de hele radiator warm wordt.

    KIJK UIT MET JE HANDEN EN DIE DRAAIENDE FAN!!!
    Die is zo sterk dat het je een vinger kan kosten.

    Dus motor warm laten draaien, contact en fan uit, dan pas voelen.

    In reactie op: Temperatuur Corsa B GSI ’96 #18015318

    Hoezo altijd beter dat ie constant draait?
    Kost veel stroom dus benzine, fan slijt, en die doorverbinding is overduidelijk gedaan omdat het koelsysteem niet in orde is.
    Inderdaad kijken of slangen allebei warm worden en zo niet – thermostaat vervangen.
    Wordt de kachel wel warm?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 144)