Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals ik al eerder zei, dat kun je verkeerd hebben.
Als een dynamo niet bekrachtigd wordt laadt ie ook niet op, maar dan is ie niet stuk.
En ja die tellerbak kan daar volgens mij mee te maken hebben.
En 4 dynamo’s achter elkaar kapot? Het kan maar is niet waarschijnlijk.
Maar goed, het blijft gissen op deze manier.Daarom vroeg ik ook (nu voor de derde keer) of je zeker weet dat die 4 dynamo’s ook ECHT kapot zijn. En hoe je dat getest hebt.
Ik denk dat je nieuwe tellerbak geen goede aarde heeft, gezien de symptomen.
Eerste verdachte is de aansluiting.Dan nog even wat interessante info over het laadsysteem:
http://www.marcovw.nl/Motor/Dynamo/dynamo.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wordt helaas toch meten en zoeken, voor allebei je problemen.
LOL!
Ja dat is zo haha
Maar ik hoopte dat de vaste kenners van het grote evenement het zouden weten. :DDe topicstarter had in totaal 3 berichten en laat al weken niets meer horen.
Hoe weten we nu of die meetings inderdaad weer terug zijn?Ik kan niet helemaal opmaken uit je verhaal om wat voor auto het gaat.
Advies over stroom-zaken kan ik je wel geven, maar dan moet ik wat meer gegevens (bv een schema) hebben van die hoorns.
Je moet ze in ieder geval goed afzekeren, of bv op de bestaande zekering van de toeter aansluiten.
Schakelaars in dashboard bouwen – tja je kan kijken of er nog blinde platen ziten en daar een bestaande Opel schakelaar plaatsen bv.
Maar zonder wat meer info blijft het gissen..Sorry ik had je niet goed begrepen.
Ovale speakers gaat m niet worden nee. Of je moet zelf wat knutselen met zo’n adapterring.
Die ringen zijn echt bedoeld om er universele autospeakers in te zetten, in diverse maten.Die speaker adapterringen zijn overal te koop, voor alle maten speakers.
Onder andere hier: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;Volgens mij (zo even uit mn hoofd) moet je de sleutel op de accesoires stand zetten en dan een pinnetje indrukken aan de zijkant van de cilinder, en dan trek je hem eruit.
Speel er even mee zu ik zeggen, als het echt niet lukt zoek ik het een keer voor je op.
@wim-v6 wrote:
toen heb ik gevraagd of de + pool heet werd aan die persoon, deze was GLOEIEND heet (duid al op een sluiting)
Dat duidt op een overgangsweerstand (meestal door geoxideerde accupool of klem) en heeft NIETS met sluiting te maken. En ook niks met slechte massa.
Dat is gewoon simpele elektriciteitsleer. Hoge stroom door een hoge weerstand wekt veel vermogen (warmte) op in die weerstand.
En er ontstaat (uiteraard) een potentiaalverschil (jouw volts).“Plus-stromen die over een massa gaan lopen” bestaan niet.
Wat WEL kan (en dat zei ik al) is inductiespanningen door een slechte kabelverbinding die bv de spanningsregelaar beschadigen.
In dit specifieke geval ben ik dus nog steeds benieuwd of de dynamo’s echt bewezen kapot zijn, of dat er gewoon een gammele spanningsregelaar is.
5 juni 2012 om 08:02 In reactie op: Opel Combo 2003 -> Probleem met linkerkant knipperlicht #18031173Beste Wim, heb jij de ervaring dat een storing met de BCM goed oplosbaar is voor een beetje ervaren sleutelaar?
Zo ja dan ga ik proberen Senne een handje te helpen.
Is de BCM uit te lezen met opcom? En nog tips waar ik op moet letten bij het sleutelen?
Vr groetHet was een inkoppertje :mrgreen:
Hoe zien ze er dan uit bij een te rijk mengsel EN olieverbruik?
Zwarte bougies = veel te rijk mengsel of/en hoog olieverbruik.
Temp sensor controleren.3 juni 2012 om 00:50 In reactie op: Opel Combo 2003 -> Probleem met linkerkant knipperlicht #18031161Heeft deze niet toevallig aparte zekeringen voor links en rechts?
Even checken of er een zekering stuk is, zo niet dan pak ik het schema erbij.Lees hem anders zelf uit met de paperclip methode, of vraag iemand van hier om hem even uit te lezen.
Welke omgeving woon je? Als je in de buurt zit help ik je wel.2 juni 2012 om 03:25 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031591Je nieuwe sleutel moet een transponder hebben.
En die moet bij de auto ingeleerd worden in de startonderbreker, anders blijft ie inderdaad niet lopen.
Kan bij de dealer of iemand met de juiste spullen.Wat had je voor foutcodes bij het uitlezen?
Soort clubhuis op straat dus?? :shock:
Hoeveel mensen verwacht je al dan?Sorry Wim, maar daar klopt volgens mij niks van.
Toen ik nog jong was en elektriciteitsleer kreeg leerde ik iets anders. Trouwens Vinci, spanningen lopen ook niet, dat zijn stromen (voor de puristen onder ons).
Als de massa slecht is loopt er een lagere stroom of helemaal geen stroom, en al helemaal niet “door de dynamo”. Het enige wat kan verbranden bij slechte massa zijn die slechte punten zelf, door de overgangsweerstand.
Theoretisch zou de inductie van de dynamospoel dan piekspanningen kunnen veroorzaken die de spanningsregelaar om zeep helpen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk.
Het probleem kan wel liggen aan massaproblemen, een rotte laadstroomkabel of gewoon een slecht laadstroomrelais (als ie dat heeft) dat niet goed werkt. Dan laadt ie ook niet en meet je inderdaad 12 Volt. En als dat zo is heeft de topic starter drie dynamo’s voor niks weggegooid…. :shock:
Als de dynamo’s toch echt kapot zijn zou ik aan een slechte accu denken (met een te lage impedantie en dus een te hoge laadstroom), te zware extra verbruikers etc.
Meten is weten zei Oma altijd.
@wim-v6 wrote:
Slechte massa verbindingen, dan verbrand die levend..
Willem
Hoe dat zo Wim? Had ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Goed gedaan!
Weer een blije Corsa rijder king:Inderdaad, alleen elektronische ontsteking kan wel wat hebben.
Een ECU is al heel wat kwetsbaarder, daarom moet je ook voorzorgen nemen als je aan de auto gaat lassen bijvoorbeeld.Ben benieuwd :-)
@John Opeltje wrote:
…. als ik dan weer even aan de stekker heb bewogen dan doet die het even. en dan valt hij weer weg.
Precies wat Andreas al zegt – oxidatie of breuk aan de stekker.
Even nakijken en eventueel inspuiten met beetje WD40 -
AuteurBerichten