Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Advertentie hier al gezet :-)
Wordt het niet als spam gezien als ik het in diverse groepen vraag?Dankje voor je reactie Wim!
Ik hoop eigenlijk hier iemand te vinden die hem wil lassen (tegen betaling uiteraard).
De garage zal de hoofdprijs vragen en dat is hij echt niet meer waard.Een laatste jaartje rijden zou geweldig zijn. Mijn vriendje had er net geld aan besteed en er heel veel werk aan gedaan, van lekkage verhelpen t/m deursloten en radio en lampjes gemaakt.
Maar lassen kan hij niet zelf, helaas.Anders overweeg ik hem hier te koop te zetten, als hij niet gemaakt kan worden, maar ik heb geen idee wat ik ervoor kan vragen.
Ik moet nu wel een beslissing nemen, over 2 weken moet hij gekeurd worden.
En het is verder wel een hele fijne auto, maar ik denk niet dat de garage hem zo goedkeurt.Inderdaad Wim. ;)
Geloof niet dat dit hem gaat worden John, communiceren is een kunst blijkt maar weer.19 augustus 2012 om 19:48 In reactie op: Versnellingsbak staat vast in de achteruit versnelling #18057766Hoe heb je het opgelost?
Het topic is er namelijk ook voor anderen, om ervan te leren.
Een forum is er om elkaar te helpen he :-)Kan je er een filmpje met geluid van plaatsen?
Ik twijfel een beetje.
Heb je dat stuurhuis-geluid ook gehoord terwijl je in de auto zat? Dan kan je toch goed herkennen of dat hetzelfde geluid is? En zou speling op het stuurhuis geen apk afkeur zijn geweest?
Schijnbaar vervangt jouw garage onderdelen terwijl ze niet eens zeker weten of dat het probleem wel is. Tenminste – uit je verhaal maak ik dat op. Ik zou sowieso goed afspreken dat je garantie op de reparatie(s) hebt, met andere woorden: Als hij daarna nog bonkt – geld terug. Je vraagt hun om een diagnose te stellen tenslotte, en zij raden je reparaties aan die vervolgens niet blijken te helpen. Dan is de diagnose niet goed, mag je concluderen.
Andere garage geen optie?
Nee dat is niet normaal.
Dop eraf halen en kijken of er niks is doorgeroest of los zit.Volgens mij heb je al heel wat tips gehad.
Wat heb je gedaan met die tips?Ik heb goede ervaringen met Rob Doebar uit Zoetermeer (Rob Vagcom dus).
Aan jouw verhaal te horen lijkt ie veel te rijk te lopen. Inderdaad naar benzine stinken en langzaam bibberend op toeren komen, schokken, niet reageren op gas etc.
Is de brandstofdruk niet te hoog? Dan gaat ie ook te rijk lopen. Dan is de brandstofdrukregelaar kapot.
Als ie te rijk loopt door een lekkende injector of te hoge brandstofdruk, en de ECU kan m niet bijregelen moet ie trouwens wel een mengsel foutmelding geven. TENZIJ de lambdasensor ook gaar is, dan geeft die weer een armer mengsel door en denkt de ECU dat alles toch in orde is.
Als ie een (door bovenstaande) te rijk mengsel het toerental extreem moet bijregelen zal ie alleen een gasklep fout geven.
Meet de lambdasensor na met een multimeter, indien mogelijk de brandstofdruk, en hang eventueel een scoop aan de injector om het signaal te bekijken.
Of vervang gewoon alle 3 de onderdelen als je er goedkoop aan kan komen. Zoals Wim al zei, sloperijen leegsleutelen en experimenteren :angel
Als dat allemaal goed is kan ook nog de ECU gewoon gaar zijn.
Probeer zoveel mogelijk te meten voordat je vervangt.
@EdGSI wrote:
Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.
Wat bedoel je hiermee?
Blijft het MM lampje dan toch branden?Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.4 augustus 2012 om 01:54 In reactie op: Binnenverlichting en verlichting dashboard blijft branden #18052159Wat voor Corsa is het?
Heel vaak zit de klem van de achterdemper ook ondersteboven gemonteerd, dan tikt het draadeind tegen de achteras.
Gewoon halve slag draaien in dat geval.Volgens mij moet je een nieuwe kabel ook smeren…
Lijkt een ontstekingsprobleem.
Kabels en bougies etc in orde?Zo ja, is dan de koppakking niet lek? Dan komt er wellicht wat koelwater in 1 cilinder als ie afkoelt.
En na keertje gas geven blaas je het vocht tussen de bougiepunten weg en loopt ie weer goed.Als de koppakking ook goed is even de compressie testen bij koude motor.
Die “homo’s” van de garage hadden tenminste wel genoeg verstand om het instructieboekje te lezen. :sleeping
Hartstikke leuk man!
Ik kom volgende week absoluut even met een maat kijken.Heeft/had ie geen startonderbreker?
Als de pomp ook al niet draait zou je daar aan denken.@wim-v6 wrote:
@ rfbroek:
Als je ABS in storing staat, Zal deze HELEMAAL niet werken!!!
WillemWeet ik Wim, maar ik wilde hem even aan het denken zetten. ;)
Ik ben principieel van mening dat je met remmen en stuurinrichting etc niet moet knoeien.
De verzekering zal het ook zo bekijken, en een eventuele volgende eigenaar ook.
Maar goed, ieder zn mentaliteit…@syl-astra wrote:
…dat abs niet werkt wil niet zeggen dat hij slecht remt he…
Dat hangt er maar net vanaf wat er defect is. Als de ABS te vroeg ingrijpt heb je bv verminderde remkracht.
Of als er maar bij 1 wiel wordt ingegrepen trekt hij scheef.
En de vraag is of je achter niet teveel remdruk hebt nu.
Ik zeg dus niet dat ie persé slecht remt, maar het is ook niet zo dat hij persé goed remt.
En last but not least – als je schade veroorzaakt gaat de verzekering dankbaar gebruik maken van de sabotage van het lampje om niet uit te hoeven keren.
Ik begreep ook dat (onder andere) daarom in de toekomst moderne auto’s moeten worden uitgelezen bij de APK keuring.
Dus eigenlijk wil je weten of we meewerken aan het bewust verbergen van slechte remmen?
Daar doe ik niet aan mee. Gewoon zorgen dat je ABS weer goed werkt.Tja dan wordt vermoedelijk de dagwaarde uitgekeerd en dat was het dan.
Als je even pech hebt in dit corrupte land wordt de wegsleep-ambtenaar in het gelijk gesteld en mag je de proceskosten ook nog betalen.Kan komen door de pakking ja.
-
AuteurBerichten