Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dankje voor je antwoord. Ik stoor me er niet aan hoor maar was gewoon even nieuwsgierig :D fijn weekend allen.
He Willem,
Ik heb een astra g 2002 sport 1.6 16v en ik las net je berichtje over het olie verbruik en de zwarte aanslag in de uitlaat. Nou heb ik daar ook last van en mijn boordcomputer geeft trouw iedere maand aan dat ik bij moet vullen, het is niet super veel dat ik moet bijvullen. Ik rijd eigenlijk alleen maar korte stukjes en heel af en toe wat langere. Ook las ik hier ergens op het forum dat de 16v blokjes wel wat olie lusten. Mijn vraag is eigenlijk, waar komt het door dat m’n uitlaat zo zwart is van binnen en valt er iets tegen te doen of gaat dat in de papieren lopen.
Alvast bedankt voor je/jullie antwoord.
@wim-v6 wrote:
Specifieke dingen:
Auto:
– zoals aangegeven de roest rond het tankklepje, en op de achterwielranden, kijk ook even naar de dorpels, komt niet te vaak voor, maar het komt nog wel eens voor..
– Let op onderstel geluiden knakken bonken klapperen…. kraken van voor komt regelmatig voor, dit komt door het vochtige koude klimaat en word veroorzaakt door droge stabilisator rubbers, kan verder geen kwaad.
> Controleer of ALLES werkt naar behoren
Motor:
> Let bij de motor eens op motorgeluiden als tikken rammelen, lekker van uitlaat spruitstuk
> bij aanzetten contact moeten 1 of 2 gele controle lampjes gaan branden, 1 met een motortje erop getekend, en er kan ook een lampje aanwezig zijn met een autootje met een steeksleutel erin.
– deze lampjes moeten bij draaiende motor doven.
> Bij Airco zit er ook een lampje met een radiateurtje met ventilator, deze moet aangaan bij aanzetten contact ne uitzijn wanneer de motor loopt.
!! Let ook op dat niet alle lampjes TEGELIJK uit gaan na starten, dan is er aan geknoeit
> indien aanwezig ABS: lampje met na anzetten contact na een paar tellen doven (motor uit)
> Airbag lampje: Deze moet na aanzetten contact na een paar tellen doven (motor uit)
kijk eens in de uitlaatpijp, of daar geen dikke zwarte aanslag in zit, kan duiden op olieverbruik..
Willem
Nou vandaag bij de garage geweest…..
Ze hebben van alles nagekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het bij de kachelhuis weg moet komen. Hij vroeg of ik ook last had dat de kachel niet meer warm of koud wilde worden, had ik nog geen last van… Volgens hem kon het eerst geen kwaad en kon wel mee blijven doorrijden, als ik dus last van de kachel begin te krijgen dan mocht ik wel weer terug komen het was een kwaaltje van de astra. Zo technisch ben ik niet maar er moest dus iets in het kachelhuis zitten wat die brom maakt, (herkend iemand dit?)
Weet niet of het er mee te maken heeft? maar mijn circulatieknop werkt niet meer, het lampje brand wel. Heb ook Airco en als ik normaal gesproken de circulatieknop indruk (staat max op) dan begint de airco harder te blazen, dat doet hij dus ook niet meer.
Bij linksaf slaan heb ik er geen last van en ook niet met gas geven, alleen als ik los laat of als de auto stationair loopt en vindt het erg irritant als je voor de stoplicht staat te wachten… Ben vandaag maar even naar de garage geweest en die zegt dat er wat los zit te rammelen. Door de trilling van de motor trilt er ergens bij de motor of onder de auto iets want bij de motorruimte zelf is het niet te horen, alleen als je in de auto zit. Komende woensdag gaan ze er naar kijken.
Koppeling was het niet volgen de man van de garage.
Ik laat het wel even weten..
:wors Mijn complimenten voor deze erg mooie astra :o
11 november 2010 om 16:09 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757141Ze moeten het daar bij de ANWB wel zeggen, omdat hun eigen wagenpark bijna alleen maar uit volkswagens bestaat. (Kunnen ze tenminste hun eigen auto’s repareren)
origineel gepost door astra-gtc-freak
Hallo allemaal,Ik heb sinds sep 2009 een astra gtc van bj 2005 met een z1.6xep motor met 118.000 km op de teller.
Deze beviel tot voor een paar maanden terug zeer goed!
Maar de afgelopen tijd behoorlijk wat stukken gehad ondanks dat ik een zeer rustige rijder ben.
Tijdens de vakantie 1 op 18.4 gereden.
Maar de ellende begon eigenlijk al dit voorjaar met thermostaat stuk en bobbine gallerij stuk beiden gelukkig nog binnen de garantieperiode.
Op de terugweg van de vakantie heeft de aircopomp het begeven koste 569,57.
Nog geen week later een storing in het dashboard dit moeten ze nog uitzoeken wat het precies is maar naar alle waarschijnlijkheid de CIM die vervangen moet worden.
En tot overmaat van ramp heeft vandaag ook nog eens de koppeling het begeven:cry.
Hij staat nu in de garage koppelingsplaat met drukgroep en druklager set zit op net iets meer dan 700,- euro en dan komt de mantage nog van dit hele gebeuren 4a 5uur arbeidsloon wat ook nog zeker zo’n 300,- euro gaat kosten (en dan zijn ze nog erg coulant met het uurloon bij de garage)
Conclusie ik ben zeer ontevreden over mijn astra gtc!
Zijn hier meer mensen die zoveel pech hebben met een opel van net 5jaar oud met net iets meer dan een ton op de teller!
Ik zit er namelijk zeer sterk aan te denken om weer terug te vallen op m’n oude merk en dat is een volkswagen.
Wat ik eigenlijk wel jammer vind want ik vind een astra gtc een erg mooie wagen en als hij niet stuk is ook nog eens erg fijn rijden.
Alleen al die kosten die lopen nu toch wel echt de spuigaten uit.Groeten Michel.
Nu krijgen we dat volkswagen verhaal weer “Ik neig weer naar volkswagen te gaan” Alsof die auto’s nooit pech hebben, kom op man er zijn meer merken op de wereld dan alleen volkswagen!! Ik kan hier af en toe zo moe van worden :fy1:fy1:swear:puke
Ziet er erg mooi uit! mijn complimenten :wub
Gefeliciteerd en veel plezier met jullie nieuwe aankoop..
De mijne krijgt of heeft inmiddels ook een nieuwe distributieriem (Heb hem nog niet terug) heb ook meteen gezegd dat mijn mannetje waar ik de auto altijd heen breng voor onderhoud de waterpomp mee moest nemen je weet het anders nooit. Dus gewoon effe mee vervangen. Helaas kreeg ik vorige week mijn mm lampje op het dashboard te zien, daar zou hij ook meteen naar kijken, omdat hij alleen avonds tijd heeft ben ik de auto een paar dagen kwijt. Wel weer effe wennen hoor op de fiets naar het werk…. Wat wordt je daar lui van :P:P
Dank jullie wel :) dus daar hoef ik de auto niet voor in te ruilen, het zou dan dus meer om de extra pk’s gaan. Mijn distributieriem moet vervangen worden dat doet een mannetje voor mij die ook bij een opel garage werkt en die zei al tegen mij dat je die beter optijd kunt laten vervangen bij dit soort blokken en dat is nu 4 jaar geleden.
Nogmaals bedankt voor de info.
origineel gepost door wim-v6
Eigenlijk vallen al deze motoren mee of tegenEr zijn van de nieuwe Generatie ook Veel met het olieverbruik probleem
dat geld overigens voor de Z18XE ook, deze is op het zelfde onderblok (smallblock) als de Z16XE gebaseerd.
het grootste probleem is meestal de vorige eigenaar…
Deze motoren kunnen bij goede omgang gewoon 300.000km draaien zonder Veel olie te verbruiken.
alleen zijn deze blokken gevoelig voor koud trappen, en niet rustig af laten koelen na een snelle rit.
Als je weet dat de distri een keer gebroken is of de koppakking kapot geweest is de kans op olieverburik ook VEEL hoger, deze onderblokken willen wel vervormen bij aantrekken van de Cilinderkop namelijk.
Willem
Ik heb vandaag de astra weer even gewassen. Ik wil graag een kras wegwerken met de opel verfstiften die bij de auto zaten. Ik zag dat er twee stiften in het doosje zaten. 1 met de kleur van de auto en een kleurloze stift om het zo maar te zeggen. Waar dient die eigenlijk voor en welke moet ik eerst erop aanbrengen de kleur of de kleurloze.
groetjes Roelof
Zijn deze zo er op te monteren of moet er nog iets speciaals gebeuren.
Gister mijn auto even schoongemaakt, was heerlijk weer net als vandaag. Vandaag klaar met werken en loop weer naar de auto zat er alweer een dikke kwak vogelpoep op :swear haha maar dat hou je toch.
Oke super bedankt Willem voor de snelle reactie:thumbup:thumbup was wel even nieuwsgierig wat het was.:thumbup
Thanks.
Was mooi weer vandaag dus ik vond dat de auto wel weer even een schoonmaakbeurtje verdiende. en hebben jullie je auto verder nog verwend vandaag?? ;);)
groetjes
He Wim,
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. In het achterlicht zat een een lamp van 21 watt (het was de lamp die de vorige eigenaar heeft vervangen) terwijl de andere kant maar 5 watt was.
Groeten Roelof
Ik zal wel eens kijken wat voor lampen erin zitten, misschien heeft de vorige eigenaar er een verkeerd lampje ingestopt bedankt voor de schema zo kan ik even zien of alles klopt
De verlichting werkt wel goed, misschien verkeerd lampje ofzo de vorige eigenaar heeft er toen een nieuw lampje ingezet want die was stuk toen hij de aanhanger aan mij verkocht.
De olie is een jaar geleden ververst en verder nog niet bijgevult, ik heb ondertussen alweer heel wat kilometers gemaakt alleen de laatste tijd is het weer wat kleine ritjes.
mijn banden hebben verder nog voldoende profiel, banden zijn van michelin, ik zal de auto’s wel een laten uitlijnen en dan effe kijken hoe het gaat. In ieder geval bedankt voor de reacties
Dank jullie wel voor de berichten, dan ga ik van het rechtervoetje uit dan heeft de stabilisator stang er inderdaad niets mee te maken.
Ik weet genoeg dank jullie wel.
Opel Astra G sport 1.6 16v z16xe uit 2002
Hoe bevalt jouw Astra? dus wat voor cijfer geef je hem?
Een 8
Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
1 jaar 103.000km
Wat vind je het grootste pluspunt?
Mooie auto om naar te kijken en rijd verder prima, lekker ruw geluid uit de motor.
Wat vind je heet grootste nadeel?
Stugge vering, de remmen kunnen beter
Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?
Waarschijnlijk wel een Opel maar of het weer een Astra wordt is nog niet zeker, misschien ook wel een zafira, de volgende auto moet wel meer vermogen hebben iig.
Jouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
4e1e. Peug 205 1.1
2e. Peug 306 1.4
3e. Opel astra 1.6 55kw
4e. Opel astra sport 1.6 16v ( heb ik op dit moment)Ik kwam dit bericht net tegen op Nu.nl
Volkswagen wil Magna/Opel-deal blokkeren’
De Volkswagen Groep volgt met argusogen de ontwikkelingen rond de verkoop van Opel. Het concern vreest namelijk dat een overname door General Motors voor oneerlijke concurrentie zorgt.
Het feit dat Opel subsidie van de Duitse overheid krijgt, is maar een deel van het probleem dat Volkswagen heeft met de gang van zaken. Magna is namelijk een belangrijke toeleverancier van het concern uit Wolfsburg en Volkswagen vreest dat er problemen ontstaan als Magna de scepter bij Opel zwaait. Ook grootaandeelhouder Porsche is voor onderdelen afhankelijk van Magna. Volkswagen heeft in een officieel statement gezegd “de ontwikkelingen rond de overname van Opel scherp in de gaten te houden”.
Als de overnameplannen doorgang vinden, investeert Magna 700 miljoen euro in Opel. Bovendien neemt het bedrijf een belang van 20 procent in het merk uit Rüsselsheim. De Russische bank Sberbank neemt een belang van 35 procent en de Opel-werknemers nemen een belang van 10 procent. General Motors behoudt een belang van 35 procent in het nieuwe Opel.
Er is nog een kans dat de overname door Magna spaak loopt. Fiat heeft al aangegeven dat het in dat geval opnieuw wil onderhandelen met General Motors en de Duitse overheid over een overname van Opel. Het Chinese BAIC was oorspronkelijk ook geïnteresseerd in Opel, maar dit bedrijf kwam niet opdagen bij de onderhandelingen met de Duitse overheid
We hebben naar de Tigra gekeken, verder een leuke auto, maar toch maar niet gedaan. het lak bij de deur zat er los op, net of er gewoon overheen is geverd en dat het verf los laat. En hij was rood en dat is helaas een kleur die wil verbleken. Kwa leeftijd gaat ze er niet op vooruit ze heeft nu een Opel corsa gekocht uit 2003 4900km bij de opel garage in Leeuwarden de C type volgens mij. (in ieder geval het 1 na laatste type)
Bedankt voor jullie reacties.
-
AuteurBerichten




