Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zal morgen eens een poging gaan wagen,gaat wel goedkomen denk ik:)
(ff offtopic: hoe krijg je die stippellijn en onderschrift in je posts?? Ik heb bij “handtekening” geprobeerd,maar zonder resultaat)
Aha,ik ging er dus vanuit dat die hulzen vast aan de bougiekabels zouden zitten…:o
Nou word het ineens een stuk simpeler,haha!!
Hardstikke bedankt! Ik ga er morgen maar eens mee aan de slag dan!
Ik heb trouwens (volgens het boekje) Bosch FR8LDC bougie`s.Dus jij bedoeld dan dat ik de bougiekabels gewoon uit die hulzen kan trekken,en dus die hulzen gewoon kan laten zitten?? In dat geval; mijn excuses,dan heb ik jou inderdaad verkeerd begrepen:o
[rquote=1838742&tid=140259&author=Peer010]oh okee dan weet ik het ook niet sorry:(
suc6 dan maar:)[/rquote]Geeft niet hoor! Ben allang blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om te proberen te helpen:thumbup
[rquote=1838726&tid=140259&author=wim-v6]als je de juiste bougies erin hebt, kan je de bougies er zo uit draaien.
krijg je je bougie sleutel er niet op zitten er verkeerde bougies erin.
willem[/rquote]
Bedankt voor je snelle reactie,maar volgens mij begrijp je de vraag niet helemaal precies?
Die hulzen zitten in de kop gedraaid,dus die kan je er niet aftrekken hoor. Het is een x1.4sz, geen 1.4Si
De FN-77-BX heeft het ontzettend lang uitgehouden!! Regelmatig moest er een half litertje olie bij,maar verder was die motor niet kapot te krijgen. Hij was ook extreem verlaagd (toen had je nog kuilen i.p.v drempels:D) en ATS velgen met brede banden,dus was niet uit de bocht te rammen.
Op het laatst zag de auto er niet meer uit,omdat mn broer zn toenmalige vrouw er ook wel eens mee reed.
Rondom schades, 1 koplamp hing vast met ducttape,enz enz…
Maar technisch zijn B-manta`s/Ascona`s enz,de sterkste auto`s die Opel ooit gebouwd heeft,als je het mij vraagt!
En ooit hoop ik echt nog eens een mooie Manta B1 te mogen bezitten:wub
Ik heb een `78 Chevy Camaro LT,maar die zou ik misschien nog wel ruilen voor een knappe Manta!Tsja, de mijne was ook een 4-bak,maar had geen toerenteller.
Maar inderdaad,die auto was veel stiller vanbinnen.Inderdaad, bij 120km/h draaid de x1.4sz in mijn corsaatje ook zo`n 3800 a 3900rpm. En voor mn gevoel is dat een beetje veel,maar nogmaals; ik ben een rustig lopende Mercedes gewend…
Maar goed,het zal wel geen kwaad kunnen want anders hadden ze het zo niet gemaakt bij Opel neem ik aan.
En ik zie maar zat van die kleine opeltjes waar 200.000+ kilometers op staan,dus die motortjes zullen toch wel wat kunnen hebben.Hier een paar foto`s van een paar manta`s die lang geleden van mn broer zijn geweest. De eerste was de GG-50-GZ. Ik was toen een jaar of 12 (1992) en ik vond het een pracht van een auto:wub Als het ff kon zat ik bij mn broer in de auto,en we hebben heel wat rondgereden “just for fun”!!
De groene FN-77-BX was origineel een 1.6,maar er lag een 2.0E in. Maar nog wel de achteras van de 1.6,dus dit trok er echt de straatstenen uit:D Het was echt een ragbak,en die auto heeft altijd flink op zn lazer gehad.
Tsja…mooi was die tijd zeg…
http://i676.photobucket.com/albums/vv128/robkuh/DSC00058.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv128/robkuh/DSC00059.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv128/robkuh/DSC00060.jpgNou ja,als normaal is en geen kwaad kan dan moet ik er inderdaad maar aan wennen.
En komende week maar eens een radio inbouwen denk:Dvolgens mij ook ja! Want ik had pas een Opel astra als ruilauto,ook een 1.4 volgens mij c1.4nz,en die liep veeeeel rustiger bij 120km/h. En daar zie ik de logica niet van in,want die auto weegt nog 100kg zwaarder dan mn Corsa. En die Astra had echt geen moeite met optrekken hoor:)
[rquote=1836004&tid=140013&author=Marcus-Corsa]Klopt ik heb ze delfde motor erin liggen en dat doed hij idd op 120 is tegen de 3500 aan :)[/rquote]
De mijne zit bij 115km/h al op 3500rpm. Dus daar zit dan toch verschil in?
Oke nou ja, ik vond het een beetje aan de hoge kant eerlijk gezegt… Maar wat verbruik betreft mag ik niet klagen,want ik haalde toch 575kilometer op 40liter,dus daar is niets mis mee denk ik:D
Tsja,ik ben een Mercedes 190E gewend,en die lopen heel rustig,en zijn erg stil vanbinnen. Dus das wel even wennen natuurlijk.[rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]
De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)Of zijn het misschien de achterveren zelf?
Yep, ik had zo links en rechts al vernomen dat dat een behoorlijk kl*tekarwei is…:( Maar ik zou het toch wel graag willen repareren.
En er staat nog meer op mn verlanglijstje;
-Nieuwe schijven en blokken voor.
-nieuw uitlaatje.
-en misschien nieuwe achterschokdempers? (hij maakt nogal een krakend geluid als ik over bijvoorbeeld een drempel rijd. Of moet ik die oorzaak in iets anders zoeken?)Vanavond de asbakverlichting maar eens gefikst:D Nu de verlichting van de kachelbediening nog…:o
Oke,bedankt!! Dan gaat het vast goedkomen!
[rquote=1824192&tid=139096&author=bandido]zijn verstuurd[/rquote]
Hardstikke bedankt!!:thumbup
Volgens dat boekje inderdaad niet zo heel ingewikkeld,thank god!!
Mag ik vragen welk boek dat is??[rquote=1824186&tid=139096&author=bandido]Volgens de beschrijving niet.
Zo gepiept.[/rquote]Ik wacht met spanning af;)
Pfff,lijkt me echt een kl*te karwei zeg!! Zal mn broer blij mee zijn!!
Dat ze dat niet zo maken dat dat simpeler te vervangen is zeg…Hey kijk,das handig!!
robin800@planet.nl
Thanx!:DNou, mn 2de hands deurrubbertjes zitten erin hoor:D Het was een makkie,en ze blijven goed op zn plek zitten. Ik denk dat het voordeel van 2de hands rubbers toch wel is dat ze gelijk in 1x goed passen.
Maar na een rondje gereden te hebben,merkte ik dat er rechts nog steeds een hoop windgeruis te horen was (en kou te voelen was!) Maar ook dat was makkelijk op te lossen door de slotvanger een beetje naar binnen te stellen,zodat de deur er wat strakker inzit. Probleempje opgelost dus! -
AuteurBerichten


