robkuh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110336

    Oke,dan ga ik er om te beginnen voortaan eens wat goedkopere peut ingooien :D

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110333

    Ja oke,maar ik ben niet zo`n fan van een tank leegrijden… Als er wat veel vuil onderin zit,dan heb je wel eens kans op een hoop narigheid denk ik. Wel zit er ook een lampje in de cockpit met een symbooltje van een benzinepompje,maar als de meter in het rode gebied staat,dan brand het lampje niet. Maar ja,het is ook maar de vraag of het aangesloten is,en of het dan ook wel werkt natuurlijk..
    Tsja,en anders maar gewoon om de 400km een pomp opzoeken he,das ook niet zo`n punt.
    Mag een 2.5NE motor eigelijk op Euro95 draaien? Ik mik er nu altijd die dure Euro98 in,maar dat is misschien niet eens persé nodig?

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110331

    Oke,dan zou dat het misschien wel zijn. Nou ja,opzich niet zo`n probleem want beter zo dan dat ie nog een halve tank benzine aangeeft op de meter,en dat ie in werkelijkheid leeg is natuurlijk.
    Alleen als je de meter gelooft is de actieradius een beetje aan de kleine kant; zo`n 400kilometer.

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110329

    Vandaag maar eens even de olie&filter vervangen (20w50 olie van het merk Kroon) en gelijk ook maar even 6 nieuwe bougie`s (was hard nodig,zo bleek!) en een nieuwe rotor en verdeelkap erop gezet.
    Ook ben ik even met de Rekord langs de Opel Garage in Bergen op Zoom geweest. Daar werken nog een paar oudere monteurs die veel ervaring hebben met de oudere Opels,en die heb ik er eens even naar laten luisteren,want naar mijn idee hoor je heel lichtjes de kleppen (of tuimelaars) een beetje tikken.
    Volgens die monteur loopt ie heel netjes,maar zou inderdaad een keer de kleppen stellen en ontstekingstijdstip controleren zeker geen kwaad kunnen. Dus dat ga ik binnekort maar eens even laten doen,gewoon voor de zekerheid.
    Tsja…en dan de versnellingsbak nog eens even omwisselen,maar dat komt wel als ik wat meer tijd heb.

    Wat ik trouwens wel een beetje vreemd vind; Volgens het instructieboekje zou er 65liter in de tank moeten gaan,maar als ik de tank op de brandstofmeter leegrijd,dan krijg ik er niet meer dan 42liter in?! Zou die brandstofmeter dan zo giga-veel afwijken,of zit er gewoon een kleine tank onder? (origineel was het een 2.0s, nu een 2.5E dus er is waarschijnlijk wel een andere tank ondergezet i.v.m de injectie)

    In reactie op: Romijn Meeting zaterdag 18 mei 2013 #18102069

    Hier ga ik zéker te weten naartoe dit jaar! :D

    In reactie op: Manta Manta #17930181

    Iemand enig idee waar ik de film “MantaManta” in nederland kan kopen? (originele DVD en dan het liefst nederlands ondertiteld)
    Ik heb gekeken op Bol.com en FreeRecordShop,maar helaas niet gevonden.

    In reactie op: rekord e2 station 4 en 5 gaats assen #18116264

    Bij mijn Rekord is de volledige vooras afkomstig van een Senator A1,en de achteras is van een Rekord (3:45 overbrenging) alleen zijn de steekassen en remmen van een Commodore C, waarvan de lagertappen zijn iets afgedraaid zodat de lagers van een Rekord passen (Commodore C heeft grotere lagers)
    Dus rondom 5-gaats :D

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108742

    @michiel1990 wrote:

    @robkuh wrote:

    Ja,via Marktplaats. Ene “Gerard Dijkstra” uit Bedum. (valse naam en adres)
    Die persoon blijkt dat vaker te flikken dus kijk uit als je iets zoekt en er iemand reageerd met een ING bankrekeningnummer: 68.19.45.400
    Ik heb het telefoonnummer van het beteffende adres achterhaald,die persoon gebeld,en die vertelde me dat dit al eerder voorgekomen was dat zijn adresgegevens misbruikt werden. Alleen gebruikt de oplichter steeds een andere naam.
    Maar ik heb aangifte gedaan bij de politie,en ik heb contact gehad met de ING bank. De werkelijke persoonsgegevens zijn bekend bij de bank,en worden opgevraagd door de politie. En dan word er dus een civielrechtelijke zaak van gemaakt.

    heb contact met de zelfde vent gehad over een Saab onderdeel, wil graag even contact met jou hebben, over stand van zaken, indien het handig is, doe ik ook aangifte en ik heb een kennis die bij de politie zit, dus ik krijg ze gegevens wel.

    Je hebt een PM van mij hoor! Ik wil ook heel graag met jou wel even in contact komen!

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108736

    Jammer voor hem ja,want dit laat ik er niet bij zitten natuurlijk he…

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108734

    Ja,via Marktplaats. Ene “Gerard Dijkstra” uit Bedum. (valse naam en adres)
    Die persoon blijkt dat vaker te flikken dus kijk uit als je iets zoekt en er iemand reageerd met een ING bankrekeningnummer: 68.19.45.400
    Ik heb het telefoonnummer van het beteffende adres achterhaald,die persoon gebeld,en die vertelde me dat dit al eerder voorgekomen was dat zijn adresgegevens misbruikt werden. Alleen gebruikt de oplichter steeds een andere naam.
    Maar ik heb aangifte gedaan bij de politie,en ik heb contact gehad met de ING bank. De werkelijke persoonsgegevens zijn bekend bij de bank,en worden opgevraagd door de politie. En dan word er dus een civielrechtelijke zaak van gemaakt.

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108732

    Nou,ik ben dus opgelicht :???: Geld kwijt,en geen knipperlichtjes dus…. Ik heb er aangifte van gedaan bij de politie,maar…ik ga er àlles aan doen om erachter te komen welke hufter me dit geflikt heeft,en die mag bidden dat de politie `em eerder vind dan ik,want anders heeft ie zn laatste stront gescheten!!!

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108731

    Zodra ik ze binnen heb zal ik wel even wat foto`s posten.

    In reactie op: witte knipperlichten Rekord E2 #18108729

    Als het goed is,is er een setje witte knipperlichten voor een Rekord E2 onderweg naar mij :D
    Ik ben benieuwd…

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110328

    Inmiddels heb ik een r25 versnellingsbak gevonden die onder een Omega A 2.4 vandaan komt. En nog zowat om de hoek ook,bij een sloperij hier in de buurt :D
    Dus binnekort de bak en koppeling maar eens vervangen!

    In reactie op: C2.5NE hoog toerental? #18111970

    @DevilraY wrote:

    Je hebt een LE jetronic.
    Ik zou eens beginnen met alle stekkercontactjes schoon te maken, willen wel eens wat oxideren met allerlei rare dingen tot gevolg. en ik zou beginnen met je luchtmassameter.

    Goeie tip! :thumb Ik heb alle stekkertjes eens losgehaald,schoongemaakt,en ingespoten met een beetje WD-40. Ook heb ik op http://www.mantablog.nl/le-jetronic/ gelezen hoe je de gasklepschakelaar af moet stellen…en voila; probleem opgelost :D
    En ik moet zeggen; Dat rijd toch nèt ff een stuk lekkerder zo.

    In reactie op: C2.5NE hoog toerental? #18111969

    Oke,dan ga ik dat eens proberen vandeweek. Ik dacht eerst dat het `em in de gaskabel zat,dat die een beetje blijft hangen,maar dat is dus zowieso niet het geval.

    In reactie op: C2.5NE hoog toerental? #18111967

    Iemand enig idee??

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110326

    Oke,weet je ècht zeker dat het geen kwaad kan? Want ik weet niet met (slechts) hoeveel bouten de bak dan aan het blok vast komt te zitten?
    Niet dat er daardoor iets kapot zou kunnen gaan,want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ja,het is tot nu toe de enige bak die ik heb kunnen vinden… Zaterdagochtend ga ik nog gauw een paar sloperijen af,maar vind ik er geen,dan heb ik verder geen keuze..

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110324

    @Manta 24V wrote:

    Bij een diesel is de uitsparing voor de startmotor groter. 1 bevestigingsgat steekt dan buiten de motor uit.

    Verder past de bak gewoon.

    Oei…das ook niet echt de beste optie dan neem ik aan? Of kan dat verder geen kwaad?
    Ik heb namelijk zo`n 2.3diesel bak gevonden,maar ja,misschien dan toch beter een benzine versie zien te vinden?

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110322

    Niemand die het antwoord op de bovenstaande vraag weet??
    Dan heb ik nog een vraagje; als de motor warm is,en ik rijd bijvoorbeeld op een stoplicht af,en ik stop, dan blijft de motor tussen de 1000 en 1500 toeren draaien :shock: tik ik daarna kort een keer op de gas,pas dan zakt het toerental onder de 1000. Is dit normaal,of heeft dat een oorzaak??

    In reactie op: show hier je big opel #17345635

    Ziet er netjes uit hoor :thumb

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110312

    Ja oke,dat begrijp ik. Maar de vraag is eigelijk; Is een Omega 2.3diesel versnellingsbak hetzelfde als een Senator B 2.5E / Omega A 2.4E of is dit totaal anders? Ik dacht de de 2.3liter diesels in feite ook CIH blokken zijn,of in iedergeval daarop gebaseerd?

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110320

    Is trouwens een R25 bak van een Omega A 2.3diesel hetzelfde als van een Senator B/Omega A 2.4 benzine??

    In reactie op: show hier je big opel #17345633

    Inderdaad,daar is de vorige eigenaar wel even zoet mee geweest denk ik…maar ja,hij heeft de auto 12 jaar in zn bezit gehad,dus hij had vast wel de tijd ;)

    In reactie op: Opel Rekord E2 2.5E 6-Cilinder #18110318

    Oké mooi :thumb Dan ga ik op mn gemak eens opzoek naar zo`n bak,ik hoop dat ik er in de buurt één kan vinden,want erg dik gezaaid liggen ze op de sloop niet vrees ik. Maar ja,zoekt en gij zult vinden zeggen ze altijd he ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)