Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hey jongens, ik heb deze nu in mijn bezit. gekocht voor 4100 euro.
is nog echt wel een prachtige auto, is nu naar belgie verhuisd….
auto is echt in super staat en rijd perfect, alleen aan de 4×4
is geknoeid (zekering eruit) dus nog afwachten of deze nog wel werkt.
Papieren ontbraken maar ben op de goede weg om ze opnieuw te verkrijgen
via opel enzv…alleen land van herkomst en waarom hij is in beslag
genomen weet ik nog altijd niet….Deze blijft zoals hij er uitziet word zeker niet afgebroken
alleen originele platte turbospoiler op koffer en de motor wat meer pk’s geven
ga hem volledig behandelen binnen en buiten tegen roestvorming
dat ik hem zeker nog 20 jaar kan bijhouden haha :-p
Is dus in super goede handen terechtgekomen, en ja ziet er in het echt
wel veel beter uit als op de foto’s hoor.
zo zijn jullie vragen beetje beantwoord grtzz.@drakos wrote:
gisteren de nieuwe dempers/veren en draagarmen erop gezet en de assen uitgewisseld . auto is ongeveer 4/5 cm gezakt maar de wegligging is fenomenaal. kan gewoon met 80 over rotondes zonder dat hij overheld of wegloopt :wors
enigste nadeel; hij trild nogsteeds :cry.. ben nu ook door de iedeeen heen waardoor het kan komen. hou alleen nog het stuurhuis over en anders gaat de versn bak uit elkaar.


verder de v6 naar de sloop gebracht. arm ding :cry


ZONDE van die V6 !!!
Ik heb vandaag mijn turboke weer eens tot leven gebracht :D
Stond ondertussen een jaartje stil ;)Mensen, bedankt voor de snelle
antwoorden, hier ben ik al wat mee :thumbup
grtzz..[rquote=1826214&tid=139261&author=Lex]leer..remmen..velgen mischien en dan houd het wel op.
bumpers blijf je maanden mee zitten net zoals knopjes e.d op het laatst gooi je het toch weg.[/rquote]haha idd zo is het…ik kan er van meespreken :hmmz
[rquote=1820961&tid=138635&author=Project]de nok van een xe is 1 mm hoger als een let[/rquote]
Ah Bedankt !! Dan ga ik eens beginnen
op te meten…:thumbup[rquote=1819007&tid=138635&author=Miruni]Je kunt de lift op meten dan weet je het snel genoeg.[/rquote]
Lift opmeten ?? leg dan maar uit wat je bedoeld.
Alvast bedankt !!:thumbupJongens Jongens toch, waarom die auto/persoon
zo afbreken ??? Je moet eerst eens informeren
waarom die prijs zo hoog is, zou kunnen dat er
een paar kilo goud of diamanten in die koffer ligt :P
en dan is ie zijn prijs wel waard haha :thumbuporigineel gepost door caponetyuh
van huisen heb ik ook die gekregen verleden jaar maar heb nergens last van aleen opletten dat de v snaar goed gespannen staat anders gaat de toerenteller raar doen:DAlternator heeft vandaag de geest gegeven,
Batterij leeggetrokken, andere batterij gestoken
en de alternator laadt deze niet meer bij, dus maar direct een mailtje naar auto-electric te Huizen gestuurd.
Hopelijk loopt dit goed af :hmmzorigineel gepost door Vinci
Mijn Autodata heeft helaas maar heel beperkte informatie van deze auto…. Maar er staat wel een “Known fixes and bulletins” documentje in waar dit probleem in bekend is en zou liggen aan de “alternator diode pack”. Maar goed, volgens mij zit die gewoon in de dynamo en die had je al vervangen…Kan het niet gewoon een kabelbreuk zijn in je D+ uitgang van je dynamo??
Hier een kopie van het bulletin:
Hoi Vinci,
bedankt voor uw antwoord :thumbup
We zullen hem maar eens binnen doen zeker,
want het probleem lijkt erger te worden, Hoop
dat het de alternator niet is want deze heb ik van
Nederland (Huizen) laten afkomen is wel garantie op
maar toch.
Moest het gemaakt zijn laat ik wel weten wat het probleem
was, zou interessant kunnen zijn.
Mvg.Rob ;)origineel gepost door Vinci
Hah, tja, zit een stukkie copy-paste bij hoor…:PMaar goed, zo zat het bij mij, geen idee of jouw auto een ander schema heeft. Kan ook wel zijn dat het computergestuurd is of zo… Welk bouwjaar is die Corsa?
Sinds kort, begint aan de bijrijderskant recht aan de voeten een relais te klikken en dit gaat soms gepaard met het flikkeren van het lampje, maar soms ook niet. Waarom zou deze relais dienen ?
Anders toch maar de dure opel-garage gaan bezoeken..:cryorigineel gepost door Vinci
Hah, tja, zit een stukkie copy-paste bij hoor…:PMaar goed, zo zat het bij mij, geen idee of jouw auto een ander schema heeft. Kan ook wel zijn dat het computergestuurd is of zo… Welk bouwjaar is die Corsa?
Haha dacht ik wel :D
deze is van het bouwjaar 1999 :thumbup
grtzz..origineel gepost door Vinci
Jep, zeker ervaring mee…Stroom kan twee kanten op gaan lopen door dat lampje afhankelijk van wat er mis is. Het hele idee is dat de spanning aan beide kanten van dit lampje gelijk moet zijn als de motor loopt, waar door er geen stroom gaat lopen en het lampje niet brand. Als de laadstroom wegvalt, maar ook als de accu dood aan het gaan is. In het laatste geval zou de stroom de andere kant op kunnen gaan lopen.In een schema die ik hier heb liggen zit de massa van dat lampje aangesloten door de relais spoel heen van de achterruit verwarming, en daarna maakt hij definitief massa via de achterruit verwarmings schakelaar.
Voordat hij door die relais spoel heen gaat is er nog een afsplitsing naar de D+ van de dynamo. Daarvandaan dat dit lampje minstens 2 watt moet zijn want die bepaald primair hoeveel laadstroom de dynamo moet leveren.
Je zou met een multimeter kunnen meten welke kant bij dit lampje een hoger potentiaal heeft (dus hoe om de stroom loopt/ de + zit) Dit is simpelweg te meten door de spanning tussen de B+ en D+ van de dynamo te meten, want het lampje zit effectief daar tussen.
Als B+ een hogere spanning heeft is de accu prima, maar de dynamo rot (of D+ te laag belast en daardoor de laadstroom te laag) en als D+ een hogere spanning heeft dan is mogelijk de accu rot. Dit verschil zou maar een paar tiende volt kunnen zijn, dat is al niet OK, maar vanaf een volt begint het toch wel problematisch te worden en kan het lampje gaan gloeien.
Al met al is de schakeling best vernuftig en redelijk ingewikkeld. De D+ van de dynamo wordt ook iets zwaarder belast bijvoorbeeld als de achterruitverwarming ingeschakeld wordt, zodat de dynamo meer laadstroom gaat leveren. Dat is gedaan omdat de achterruitverwarming best wat stroom trekt en natuurlijk het opladen daar niet onder mag lijden.
Veranderd er uberhaupt iets als je de achterruitverwarming aan of uit zet? Er kunnen namelijk nog meer oorzaken zijn dan ik hierboven heb genoemd…. en wat ik er van weet is ook puur doordat ik er een keer een probleem in heb opgelost, maar ik heb het ook niet uitgevonden ofzo, dus als ik er ergens naast zit moet je het me ook niet kwalijk nemen…
Succes!
Amai das een hele boterham !
als ik de achteruitverwarming opzet verandert er niks
grtzz..en bedankt voor de uitleg. :thumbuporigineel gepost door david verburg
ff ander vraagje moet je de originele dicht maken als
je een ande monteerd icm fase 2 of is de vacuum eraf
trekken voldoendezou ik ook wel eens willen weten :P :thumbup
origineel gepost door asci b
origineel gepost door Revhead
@asci bDe auto heb ik eind 2005 verkocht aan iemand uit Belgie. Ik meen me te herinneren dat hij uit de omgeving van Gent kwam, maar weet het niet zeker meer.
Als de witte op orde is dan gaat hij niet meer weg….
Groeten,
Revheadheb hem een eindje weten ryden in ardooie
hy is sinds dit jaar verkocht maar aan wie weet ik niet
zag er nog altyd even goed uit hoor
2.4 was het zeker he die er in lag?
grtzHopelijk houden ze hem ook zo, want in zo een staat,
met dat cromé enzv..vind je ze niet veel meer. :thumbuporigineel gepost door loodgieter
turboprofi is ook geviseerde zooi. (heb er ervaring mee)
Mijn denkwijze is gewoon een nieuw binnenwerk dat voor rond 11 a 1200 euro en dan heb je er geen gezeik meer van. Een turbo schoonmaken spuiten en paar ringetjes laten vervangen voor 650 <—- turboprofi is ook niet slim van me geweest. Ik wijs het tegenwoordig ten strengste AF!!!!Ik weet het allemaal zo niet hoor, Turboprofi zit voornamelijk ook op e-bay en als je daar wil overleven lukt dat alleen met kwaliteit te leveren anders zou uw feedback er mooi uit zien, heb je die al bekeken van turboprofi ??? 100% positieve feedback over 54 stemmen :o, of zijn dat allemaal mensen die de lader pas gemonteerd hebben na feedback en garantie ofwat ? :P
En wat je hier zegt spuiten, ringetjes….ik heb ene gekocht voor 500 euro, en die wat ik heb opgestuurd was volledig gedemonteerd en er ontbrak héél wat aan en heb deze
naderhand toch volledig nieuw en COMPLEET teruggekregen, ik had zelfs op voorhand een mail gestuurd of die ontbrekende delen een probleem was…en dat was het dus niet…Je ziet het wel hoor of het nieuw is en/of gespoten met alleen maar ringetjes vervangen…Zou het niet kunnen dat jij gewoon pech hebt gehad ?? Men hoort zelfs klachten over Turbo’s Hoet :hmmz en uw garantie wss te laat gemonteerd haha,
Iemand afbreken is snel gedaan maar waarom die 100 % feedback ?? Deze liegt niet hoor..origineel gepost door Ted Desot
Dit is de mijne
Bj 1976 12s

Groetjes
Ferm joh !
zeker houden zo. :thumbup
grtzz..origineel gepost door The_Undertaker
Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4×4 Turbo in combinatie met Airride?Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.
Dan zal je hem voor het beste op 2WD moeten zetten, anders gelijk de verdeelbak stuk, weet je zelfs in originele staat en bij minieme slijtageverschil van de band voor/achter dat deze al kan stuk gaan, tja die centreerbussen ja dat is zeker nodig, maar airride en 4×4 neen dat gaat niet samen. :thumbup
origineel gepost door 2slow
Volgens mij is dat omdat dat ivm met airbag niet kon of niet veilig is of zo.In ieder geval, het aanwezig zijn van een stuurairbag staat gelijk aan geen hoogte verstelling van het stuur. Dat is ook de reden dat latere modellen geen hoogte verstelbaar stuur hebben.
Is raar, ik heb een calibra afgebroken met airbag en verstelbaar stuur :hmmz maar zou al eerder eens aangepast kunnen zijn.
origineel gepost door bigmike
Helaas past de stuurkolom van een 2 liter zonder airbag niet:swear
hij is net te klein.
dus iemand die toevallig een stuurkolom heeft liggen???????let me know.
iniedergeval bedankt voor de reactie otdhIs er dan verschil in een stuurkolom met en zonder airbag ?
Ik heb in mijne calibra het stuur met airbag eruit gehaald
en een stuur zonder airbag zonder problemen verwisseld,
ga binnenkort een verstelbare stuurkolom plaatsen :Dorigineel gepost door Revhead
Dit was de mijne. Originele lak, 2.4, 5-bak, gele koni’s, geventileerde schijven, ATS Cup 15″, Schroth gordels, en zo nog wat leuke dingen. Ongeveer 4 jaar geleden verkocht aan een Belg… Nu wel een beetje spijt, dus heb een andere op de kop getikt, een witte 2-deurs uit ’76. Wordt een winter/voorjaar project. Mijn Omega gaat zijn 2.4 blok doneren, de 5-bak ligt er al in, voor de rest zijn de plannen nog niet helemaal duidelijk.



en de witte

Groeten,
RevheadVerdorie toch waar is de tijd dat ze tenminste nog zulke mooie wagens bouwden :( Zoals die groene is daar kan ik echt verliefd op worden, ik ben gebeten door het calibra turbovirus maar zoals die groene is, awel daarvoor zou ik nu eens mijn turboke voor wegdoen sé, alleen kapje van motorkap af en mistlampen. dus volledig origineel met velgjes…prachtig..;)
Trouwens veel suc6 met de opmaak van de witte ascona..:thumbuporigineel gepost door blitzer
origineel gepost door Makko
Dik en lelijk?
Zeg maar gerust lelijk dik!!!:puke
Gewoonweg walgelijk, die moesten bij de autoafbraak werken, want dat doen ze auto’s afbreken jakkes, blij dat smaken verschillen :mad:
origineel gepost door corres
ieders smaak maar vin origineel toch mooier staan
maarja zelfde als de body kits vin ik ook niks
vin de originele calibralijn toch het allermooist
maart goed gelukkig niet iedereen anders reden we allemaal in de zelfde rond hahaVolledig mee eens, een calibra mag je niks aan veranderen, maar inderdaad goed dat smaken verschillen anders zou het ééntonig worden. hihi :jerry
ik heb mss al een koper van hier in de straat.
er staat s40 op dus 40%,
prijs is ook omdat het een volledige achteras
is met sper in, dus gewoon onderbouwen en rijden
maar, los zijn ze natuurlijk goedkoper. ;)origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Robke1974
denk dat ik het beste dan een gewone achteras steek en die met sper volledig verkoop en nie voor 500 euro. :hmmzinderdaad
das het beste wat je doen kuntprijs tjah rond de 700 800 brengt een
as met ingeboude sper wel opmaar ik wou voor mezelf wel 100% cker weten of
er wel daadwerkelijk een sper inzat (voor ik hem verkocht)of dat het gewoon een vastgelast diff is:o;)
Het is wel degelijk een 3.44 sper, heb eens rond gehoord en in Belgie worden die zo rond de 1000 a 1200 euro van de hand gedaan, ja ik zou dat er eigenlijk
ook niet aan geven, maar ja als je iets per sé wil hebben hé..;) -
AuteurBerichten