Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@81supporter wrote:
Waarom zou iemand een spoiler slopen ? Ligt niet echt voor de hand toch ….
Bekijk ff mijn advertenties hier op t Opel forum..
Mijn achterspoiler hebben ze ook gesloopt gewoon stuk uitgebroken of uitgestampt…. zijn gewoon jaloers veelal zatte eikels die met vw rijden :jerry dus het gebeurt wel degelijk
dankje vr de informatie maar helaas helpt het mij niet echt vooruit.
Ik weet al dat bose speakers 2 ohm zijn en standard 4 ohm…@gertwert wrote:
Zoals jullie misschien nog wel weten is er een maand of 3 geleden iemand tegen de zijkant van m’n Calibra aangereden en door gereden. Na een hele lange tijd ben ik door heel de molen heen gegaan ivm met de schade verhalen bij het waarborgfonds. Nu is m’n schade vandaag getaxeerd, maar hij kon nog geen schade bedrag vast stellen. Ik krijg de ruit van de bestuurdersdeur vergoed en m’n spiegel. Er zat ook nog een kras op m’n deur, maar die krijg ik niet vergoed omdat niet vast staat dat het 100% door een motor voertuig is gebeurd. De kras zat niet op een bepaalde hoogte, maar goed ik ben allang blij dat ik toch wel geld krijg om de schade op te lappen.
Weet iemand wat een complete nieuwe spiegel kost en een nieuwe ruit?? Wat zou de dagwaarde zijn van een cali v6 uit 1994??
Ik heb zo’n gevoel dat ik er niks aan over hou omdat er ook nog een eigen risco geld van 250 euro. :thumbdown
Waarom ook nieuw kopen ? je kan ze toch ook gewoon tweedehands kopen scheelt erg in de kosten en trouwens ik heb deze onderdelen nog wel liggen is wel te Belgie…maar daarom bestaat de verzendservice :jerry
Toch mooi zo een onverprutste calibra met mooie velgjes onder :thumbup zeker houden zo :thumb
Had die van mij ook willen verlagen met velgen, maar pfff…die stomme 4×4
kan er niet goed tegen, of je moet ex..bussen laten steken..
dus velgen..veren en ex..bussen kost aardig wat en die Belgische keuring
gaat er toch maar over zitten leuteren, dus beter origineel :(
Zijn inderdaad meerdere plofjes, best wel mooi om te horen :jerry
Soms wat hardere ertussen maar nog doenbaar, auto rijd erg slecht bij
Koude motor, er is zowat alles aan veranderd zelfs nu nieuwe originele
Beru bougiekabels en rotor en kap en ook pingelsensor,temp. Sensors,lambda ….., kostte aardig wat maar niets heeft wat uitgemaakt, de motor zelf is in topconditie, gas induwen en als een speer ervandoor, alleen nja koud erg irritant.kan gewoon zijn dat aan je oliesensor gewoon de aansluiting niet goed klemt, is zo iets wat je over een stangetje schuift.
Was bij mij ook zo, ff contactcleaner er op en met de tang klemmetje wat meer doen spannen…2 minuutjes werk :thumbupIk heb er phase 2 van wallace motorsport in, het Engelse Eds zeg maar.
Normaal rij ik phase 1 weet niet vanwaar deze komt, maar door de problemen andere ecu geplaatst.@inayat wrote:
Heeft ie lange tijd stil gestaan?
Toen die van mij na 7 maanden weer ging rijden, na winter schorsing.
Had ik hetzelfde probleem als ik startte en gelijk weg wou rijden.Na het starten wachtte ik meestal een paar minuten en dan was het wat minder erg.
De knallen had ik alleen als ik echt toeren ging maken en dan schakelde.
Hoe meer ik er in reed dagelijks hoe minder het probleem werd.
Nu heb ik er geen last meer van, als ik dagelijks er mee rijMerk wel dat als ik de Calibra 2-3 weken niet gebruik, het weer een beetje terug komt.
Nee rij er nu 4 maanden bij nu al 4500 km, als je gas indrukt geen problemen alleen bij koude motor rustig rijden
tot hij 90 graden heeft, als je hem koud start wil hij als je gas geeft de eerste 10 seconden stil vallen dat is na die 10
seconden ook weer voorbij, heb er al zoveel geld ingestoken en nog wil da ding niet fatsoenlijk rijden, maar hou echt wel van me turbo’s hoor :wub
Jaaa, stond al een tijdje op marktplaats, mooie wagen op de velgen na vind ik.
zonde om te slopen, maar doe maar dan worden mijn wat exclusiever :jerry :thumbup@opelremco wrote:
Sensor voor de oliedrukmeter gemonteerd.Geeft nu weer juiste aantal bar aan.
Had ik ook, heb gewoon de contactjes schoon gemaakt en dat het hulsje wat over de schroef zit goed klemt en alles werkt weer naar behoren
heb andere temperatuurmeter van het zelfde type geplaatst, werkt weer naar behoren, al komt de temperatuur nu al snel naar de 95 graden en iets hoger als 100 gaat koelvin pas aan is wel echt hoog volgens mij. :(
@wim-v6 wrote:
Meter geeft 80 a 85 graden aan, ook als de koelvin aan gaat.
kan 2 dingen zijn: Tempertuurvoeler in de motor, met enkele schuifstekker erop
of de temperatuur meter zelf.
Willem
temperatuurvoeler is al reeds vernieuwd alsook de thermostaat…dus damn de meter zelf dus :-(
heb nog wel dashborden liggen maar zijn van turbo’s oude zwarte type, en dit dashbord is het nieuwere
type (grijs)…hoop dat ik deze kan overzetten alsook de wijzerplaat.
4 en 14 staan er het mooist onder volgens mijn smaak :jerry
die witte van mij is van 28/02/1993 eerste indienststelling. :thumb
@inayat wrote:
Weet ik, was meer een soort verbazing.
Normaal zie je ze bijna nooit en nu staan er 4 te koopAhh :thumb ja idd haha, ik moet er geen meer hebben 2 is genoeg :jerry
maar die belgische rode is toch echt wel mooi hoor en de prijs ook wel 7500 euro
die dingen worden alsmaar duurder…nu nog verkocht krijgen.Trouwens je hebt een PM van mij ;)
@inayat wrote:
Heb even op autoscout24.nl gekeken,
Staan gewoon 4 Turbo’s te koop.Ja kan wel maar wij zijn Belgen dus autoscout24.be :thumb
@knight-rider wrote:
Ik ben op kapaza.be weer eens een mooie Calibra tegen gekomen.
Een rode, mss toch maar eens een keertje naar gaan kijken.Vind hem niet terug op Kapaza als je het over een turbo hebt tenminste, maar op autoScout24 staat een rode turbo zal die wss wel zijn, is in het Brussels gewest, is met deze auto al eens bij mij geweest de originele velgen komen kopen wat erop staan, is echt mooi mooier als dat paars van die van mij, tja als ge da echt wilt Gwn kopen want ge ziet hier niks meer van turbo’s, en de prijzen worden alleen maar duurder, en heb ik tenminste iemand in de buurt met dezelfde interesses ;) mss treffens doen dan ;)
Ja zal wel een lijstje maken wat er ongeveer aan gebeurd is, maar is alleen maar motorisch dat frank verbeterd heeft.
-Vandaag me wit turboke uit zijn rustplaats gehaald en eens grondig gewassen en netjes terug geparkeerd :thumb

Me calibra zou vrijdagavond weer lekker klaar zijn yes, 9 dagen vol ongeduld gewacht op een smsje van frank ;)
En ik dacht dat hij in perfecte staat was, ja als je ziet wat Frank er allemaal nog aan moeten heeft verbeteren echt niet normaal, die man kent zijn vak op en top…gelukkig woont hij hier niet zo heel ver vandaan, want opel garages hier in de buurt kennen er geen snars van en zou je alles van miserie moeten verkopen…niet dusss :jerryMe paarse calibra turbo naar frank janssen gereden, gaat hem helemaal overlopen op eventuele probleempjes…mis hem al :(

rij nu al 3 maandjes met mijn paarse calibra turbo, rijd toch echt zalig, me vectra c gts blijft er onaangeroerd bijstaan haha
@Mr. Bone wrote:
Bougie’s, kabels & verdeler of zelfs complete onsteking al eens gecontroleerd/gewisseld/vervangen?
De bougiekabels zijn nieuw, verdeler en rotor zijn volledig gepoest dat moet in orde zijn, mss de hele verdeelkop eens omruilen waar de hall-sensor inzit ?
Vandaag de laatste onderdelen van me turboke gesloopt, kan nu naar de oudijzerboer.
iemand wat mij kan helpen aan het c20let werkplaatshandboek liefst in het nederlands omdat ik geen krak ben in andere talen :jerry
weet bij mijne vectra b2 bj 2001 2.2dti was alles voorzien gewoon hendel plaatsen inklikken en werkte.
-
AuteurBerichten