Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb tot 2x toe een post willen doen, alles werkt alleen vind je uw post niet meer terug???
Ben het nu wel beu geworden…
Zal over enkele weken nog eens proberen mss werkt het dan wel.
vond het oude forum veel beter…al zal dit ook wel wennen na een tijdje, is ook langzamer volgens mij,
alsook mijn laatste post waar ik zoveel moeite voor heb gedaan iw verdwenen jammer !
Bij mij is het probleem ook opgelost :jerry
Was een massaprobleem, die van de batterij naar de bak, raar zag er nog goed uit en toch
met een extra massa probleem opgelost :jerry rijd weer als nieuw…MAAR nu is hij geschorst en gaat hij de verkoop in :thumbup
alle aandacht gaat dan naar mijn 8v tje toch zo leuk om aan te werken als je de Turbo gewend bent :jerry :jerry
@Duurt wrote:
ik had bij die van mij toevallig ook de massacontacten op chassis, inspuitgedeelte en de contacten bij de pluspool opgeschuurd maar nog steeds het zelfde, verder heb ik de brandstofdruk gemeten en zit tussen 2,5 en 3 Bar, verder compressie gemeten, 10,5 10 10 en 10 Bar dus dat is ook wel goed
verder stroboscooplamp op alle bougie kabels gehad en knippert er vrolijk op los
wat mij wel op valt is dat als hij af slaat de brandstofpomp gewoon door blijft draaien, dit lijkt mij wel gevaarlijk bij een ongeluk, bij mijn CIH stopt de pomp gelijk als de motor af slaat
Ik krijg wat van dat ding, ik ga der nog mee naar de Opel dealer, als ze daar ook niets vinden gaat ie de laan uit :thumbdownik dacht even het + schakelcontact op de startmotor te controleren, man je komt er niet eens bij, doe mij maar weer een oude vertrouwde CIH, is een stuk gemakkelijker sleutelen
Denk bij jou eerder een electronisch probleem zoals een sensor zoals tempsensor…llm…, als de benzine op druk is, is alles ok.
de ontsteking heeft er normaal ook niets bij te zien als de hall-sensor goed werk levert.
ik weet niet of dat normaal is dat die blijft draaien..zou een relais kunnen zijn wat blijft plakken. maar gaat toch
niet de oorzaak zijn van uw probleem.
Heb je uw computer al eens uitgewisseld ?@kadett4x4 wrote:
Heb je al een andere computer geprobeerd?
nergens geen kabelbreuk of slecht contact?
Denk ook maar mee.groeten.
hey is fijn dat er iemand mee denkt :))
ja hoor heb een tijdje met originele computer gereden :) heeft niets uitgemaakt.
Ja kabelbreuk of slecht contact dacht ik ook aan..is moeilijk te controleren als je geen
schematjes of zo hebt :jerryheb vandaag de massa van de bak naar batterij opgeschuurd, en een tijdelijke extra gelegd,
moet zeggen hij start al zeker 5-6 keer normaal…hoop echt dat het zo blijft dan ben ik van deze
ergernis al af heheheheh :wors@Duurt wrote:
heb je de turbo nog steeds niet klaar?
de mijne (turbo)heeft nu ook problemen, na het starten gaat hij steeds na 4 seconden uit, ik ga er deze week mee naar de garage, daar kunnen ze hem met een computertje de waarden uitlezen (Tech1) als het goed is, hopelijk komen ze er uit, is niets minder dan een auto die niet goed loopt.Hoi,
neen hoor, altijd wel een probleempje,
hij gaat echt als de brandweer, alleen het starten, 2 keer start hij normaal, de volgende keer of de ontsteking niet goed staat…
heel irritant, niemand weet raad ook de opel garage niet, heeft aan de tech gehangen geeft melding krukassensor en hall-sensor
allebij vervangen probleem blijft, nja ze kunnen mij ook niet verder helpen zeggen ze zelf.
kan alleen nog eens een extra massa gaan uitproberen van carroserie naar motor, al zal het dat ook niet zijn.op aanraden van Henny Boomkamp mijn lfr veranderd, en ik verzeker dat is kl.te werk met een calibra turbo, niets uitgehaald.
ben het zo moe geworden, dat ik hem begin mei ga schorsen voor onbepaalde tijd…
voor de rest is hij gewoon perfect maar Belgie en c20let gaat gewoon niet samen :thumbdownik heb pas motor en bak gekocht voor 150 euro
wel zonder ecu, massameter en 1 aandrijfas voor de rest compleet
en 112000 km. wel te belgie@Kiekeboevdc wrote:
Biv is naargelang je motor. In jouw geval zou het me niet verwonderen dat je 1600 Euro zal betalen zonder je verkeersbelasting.
helemaal niet zal zo rond de 450 euro zijn of zelfs minder heb ik een 2 tal jaar geleden betaald
inderdaad heb ook een calibra turbo ingevoerd uit nederland.
eerst douane, dan homologatiekeuring, dan heel lang wachten op papieren en dan gewone keuring voor verkoop en ongeveer 6 maand later
en 900 euro lichter kon ik mijn calibra inschrijven.homologatie duurde 2.5 uur en kostte 125 euro,
de papieren nog eens 175 dacht ik
de douane 1 euro.
En dan keuring voor verkoop nog eens rond de 50€ ofzo
maar alles moet via de garage gaan en dat maakt het allemaal zo duur.
en bij homologatie was het typeplaatje slecht leesbaar van de tuninguitlaat dus
nieuw plaatje aangevraagt en opnieuw @ 55€ per uur (uurloon opel).Allemaal zo stom die procedures….Geldklopperij meer niet
@Duurt wrote:
oke, maar is die niet voor stationair?
jawel hoor ook voor stationair :thumbup
@kadett4x4 wrote:
Ik heb bij mijn kadett een keer de dynamo eraf gehaald, en ben toen een dik uur met een hand bezig geweest om de lfr te demonteren.
later heeft een maat van mij het in 15 minuten weer ingebouwd.
hij liep toen wel weer fijn.
was trouwens nog met c20xe erin, maar dat scheelt niet veel met c20let.groeten.
ah oke dus dat eerst eens proberen via dynamo weg te nemen :)) als ik weer genezen ben :jerry
inderdaad deze set moet je compleet kopen anders kan je
er niets mee aanvangen, ik heb mij zo ook laten vangen op ebay,
ik had de kabelboom er niet bij. Had nog een tijdje gezocht maar ofwel niet te vinden apart ofwel
gewoon veel maar echt veel te duur, was kompleet volgens hem, dan nog zo stom
geweest van te snel een goede feedback te geven stom naderhand :jerry
onwetend gekocht naderhand op uitgekomen dat alles speciale
aansluitingen had, en zelfs 2 ohm speakers. Maar is ondertussen alweer in Duitsland
netjes in een calibra beland :)
@Duurt wrote:
klopt, maar een technische vraag wilde hij altijd wel beantwoorden zei hij, ben vorig weekend nog bij hem geweest
Inderdaad, hij helpt nog wel….
@MoiInActie wrote:
Calibra Turbo rijden is inderdaad zeer leuk, maar de V6 ook, het rijdt alleen totaal anders. De V6 is een heerlijk ontspannen cruise wagen die er niet echt van houdt om op zijn staart getrapt te worden (ik vind die F25 bak niet zo lekker schakelen als je alles snel wilt doen). De Turbo daarentegen… tsja… het gevoel van de turbo die op druk komt, de heerlijk vlot schakelende F28, stuk betere wegligging :wors In het begin behoudt ik ze ook zeker allebei, wellicht dat de V6 tzt afgemeld de garage in gaat of wellicht komt hier een 3.0 V6 in te liggen.
Voor wat betreft de Turbo, hoe zijn jouw ervaringen voor wat betreft de gelockte 4×4? Rijdt dit heel anders, merk je het met wegrijden en/of bochtenwerk? En het wisselen tussen de 5 standen van de EDS, heb je daarvoor iets van een schakelaar op het dashboard?
Het motorblok voor mijn Turbo heb ik gisteren gehaald. Zover ik nu weet zitten hier al grotere injectoren op, een grotere downpipe en een coscast kop. Wellicht dat hij ook is voorzien van andere nokkenassen, maar dat kunnen we pas zien als we hem uit elkaar sleutelen. Dit wil ik doen om hem helemaal schoon te maken, kop schoonmaken, nieuwe pakkingen etc (als je het doet, dan moet je het ook direct goed doen). Gechipt zal hij vrij snel worden (p1 of p2), een Garrett turbo overweeg ik alleen als ik zeker weet dat ofwel de 4×4 heel blijft, of dat de wegligging er niet/nauwelijks onder lijdt wanneer ik alleen FWD gebruik. Alleen bij FWD met 350pk+ vrees ik voor zaken als dit :???: :
Waarschuwing: geluid is nogal hard!
https://www.youtube.com/watch?v=L1VZL1Pi1qU” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik merk persoonlijk niet veel verschil met een gelockte 4×4 bak,
Die 5 standen is gewoon een draaischakelaar waar je de turbodruk mee regelt
Kan je zo bij eds bestellen moet wel met de bijhorende chips ingebouwd in je ecu worden, en idd die schakelaar zit ergens op je dash ingebouwd.
Mss dat ik deze pj ecu eds phase 3.5 met 5 standen binnenkort wegdoe….zoals alles trouwens :(Heb trouwens nog een eds phase 2 chipset liggen wat weg mag, denk origineel maar ben niet zeker heb deze uit mijn ecu gehaald voor een phase 3 met 5 standen
Hoi, ik rij al 2 jaar eds phase 3 met 5 standen, zelfs met kkk29/26 erop, grote eds intercooler, grotere injectoren, DSOP inoxuitlaatlijn, en nog een heleboel, alleen standaard blok, alleen arp drijfstangboutjes, dikkere stalen koppakking, en natuurlijk een sterkere koppeling, moet wel zeggen de 4×4 is gelockt, en tot nog toe heeft hij het gehouden.
blok kan tot 300 pk goed mee standaard, alleen die arp’s zijn een must en je koppakking en koppeling dan kom je al ver, en ja
idd het went zo snel, ik was alles klaar aan het stomen voor +350pk te rijden (phase 3.5 ecu) die k29/26 turbo speciaal gepolijste costcastkop…… enzovoort maar door te weinig kennis in belgie en geveld door wat problemen wat ze niet krijgen opgelost zeker gestopt met verdere uitbreiding van de pk’s…
jammer…veel suc6 Calibra Turbo rijden is toch zooooo leuk :jerry
@jackyturbo wrote:
@Robke1974 wrote:
ik heb met originele kopakking altijd 315pk gereden
alleen arp drijfstangboutjes, grote ic en nog wat dingetjes,
bij mij is het fout gelopen toen ik een k29/26 turbo
monteerde, en phase 3.5 wou uittesten, van de 2de
keer doortrekken koppakking 5cm deruit gevlogen,
was balen maar ook te verwachten, steekt nu een
dikke stalen 1.7mm tussen maar originele dikte was ook
goed geweest tot 300 pkVan waar heb je jouw koppakking?
Grote ic heb ik ook en open downpipe…
Hoi, Komt vanbij M-Tech vandaan, wel heel duur koste 139 euro ex verzending
maar omdat ik phase 3 blijf rijden was originele dikte ook wel goed geweest kosste trouwens maar 79 dacht ik@Duurt wrote:
of Hennie Boomkamp, hij heeft mij ook prima geholpen
http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
gewoon even een mailtje sturenbij deze dan ook weer gedaan
bedankt mensen hoop op een mailtje terug :)
groetjes Rob
@Duurt wrote:
ik zal zo ook geen oplossing weten maar misschien dat je je vraag beter op het C20Let motorentopic kunt zetten, word in ieder geval meer gelezen
viewforum.php?f=19inderdaad en bij deze ook gedaan :thumbup :thumbup
dankje :)heb de lambdasonde vervangen door een nieuw (duur) :jerry exemplaar
en de luchtmassameter ook door een gebruikt exemplaar, wel eerst goed gereinigd.heb het gevoel dat hij beter gaat maar toch nog duidelijk vrij groot verschil.
Wat ik wel merk is, heb 2x me luchtfilterkast eruit gehad, dan
als je gaat rijden rustig geen probleem duw je het gas in stotteren en vlammen uit de pijp
rally man nie normaal hahahaha de mensen maar doen of ik gek ben :jerry terwijl ik gewoon
maar me auto probeer :p, na een toertje van enkele kilometers is dat weer weg en rijd hij weer
normaal…toch vreemd, ook als je de stekker aftrekt van de llm de ene keer valt hij stil en de andere
keer blijft hij draaien, bij start ook soms hoge stationair toerentallen en neemt af na enkele momenten.
Heb trouwens een massameterstekker met 5 draden, alles wat ik vind zijn er maar 4 anders kon ik alles opmeten.
groetjes Rob
9 februari 2015 om 06:24 In reactie op: Mijn ex-calibra turbo staat weer te koop, wel opgepast #18271368Is ondertussen blijkbaar verkocht of van internet afgehaald, hopelijk toch gekocht
voor te demonteren, koper gaat hem de reparatiekosten anders beklagen.Weet iemand waar of wie hij gekocht heeft ?
3 februari 2015 om 19:56 In reactie op: Mijn ex-calibra turbo staat weer te koop, wel opgepast #18271366had hem gereset, en bij start onmiddelijk storing
ff gepaperclipt :jerry en alleen nog storing
nr 91: oxygen sensor heater high voltage
is dit de lambdasonde niet ?weet iemand toevallig hoe het komt dat soms als ik start hij vlot draaid en dan plots ff stroef en terug vlot
precies of de ontsteking ff niet goed staat, start dan ook moeilijker.
soms gaat alles goed en start hij onmiddelijk.3 februari 2015 om 16:10 In reactie op: Mijn ex-calibra turbo staat weer te koop, wel opgepast #18271364@RISL wrote:
@robke1974, heb je ook nog iets van foto’s wat je verhaal ondersteunt?
Ik ga er niet vanuit, maar voor hetzelfde geld heb je nog een appeltje te schillen met de verkoper van de Calibra? Foto’s zijn zeer welkom daarom.
haha ja natuurlijk geef je emailadress maar ik stuur je foto’s van voor en na het ongeval ook met de calibra van mij erbij waar ik nu bij rij.
ik zal morgen proberen of ik hier iets op krijg gepost van fotosIk heb nou enkele uurtjes de batterij ontkoppeld, dan bij de eerste storing wat komt ff paperclipuitlezen :)
hehe hoop dat ik het eindelijk kan achterhalen.
@MoiInActie wrote:
Hmm..als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het met de luchtmassameter te maken heeft.
hmmm en ik denk dat je helemaal gelijk hebt, is een nieuw exemplaar van enkele jaren oud maar toch
-
AuteurBerichten




