Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18366772]of ff google ik heb daar ook een werkplaats handboek gevonden voor de g trach 240[/quote]
heb ik al gedaan vind niets duidelijks, ééntje heel onduidelijk in het engels,
als ik wist hoe je de 2 delen kon scheiden was ik al veel verder :)
krijg ze maar 1 cm van elkaar af.. aan de voorkant is de schuifhuls eraf,
lager komt er bijna uit, schakelmechanisme is er ook volledig af. er is zelfs al een plaatje met pennetje met circlips op
uit de bak gekomen dus moet zoiezo uitelkaar :unsure:
een persoon wat ik via facebook ken wil er een nieuwe lager opsteken en ze dicht doen voor 500 euro,
is gewoon te gek voor woorden..
Hoop dat iemand mij hierdoor kan helpen, zo word de hobby onhoudbaar toch :(
ik had de gele koni’s heel tevreden van, nu voor en achter verwisseld met aangepaste Ride-levelers van monroe..
nu kan ik hem met de compressor hoger of lager zetten.
[quote quote=18277763]heb op me andere computer wel een handleiding staan. 60 pagina’s ofzo. zal m vanavond wel even proberen te sturen als dat me lukt :thumb[/quote]
hey hey wil ook mijn getrag nieuwe lager steken maar krijg hem niet uit elkaar,
heb je deze handleiding nog ? hoop van van :)
groetjes Rob
[quote quote=18362810]Ik zou voor de 3.67 gaan,dan zit je altijd goed
[/quote]hihi dat dacht ik er ook van, ben deze klaar aan het maken voor in te bouwen,
had ook geen andere keuze de 3.89 is verkocht sinds enkele dagen geleden :rolling:
heb het ondertussen al gerepareerd..
is de magneet wat tegenover de hall sensor staat, als die wat los komt
tikt het tegen de ijzer wat tussen de hall sensor en magneet ronddraaid.
gewoon vast gezet.
[quote quote=18361340]Ik geloof niet dat hij alleen door een lichte nokkenas, in elk geval geen standaard nokkenas maar 170pk haalt. Dan is er meer aan de hand. Wat is er gedaan op de bank? Zitten er ook grotere kleppen in? Wat voor webers zitten erop met welke sproeier bezetting? Is alles rond de webers goed dicht, geen vacuumlekken enz?[/quote]
op de bank is hij gewoon afgesteld dat hij in elk gebied rijk genoeg liep. sproeier bezetting weet ik niet hij heeft alleen grotere luchtsproeiers gezet.
de kleppen zijn origineel 2.4 de gehele kop is origineel maar volledig gepolierd, versterkte klepveren en 286° schrick nokkenas.
wel is de kop ook volledig gereviseerd geweest.
vaciumlekken zijn er niet..blokje loopt zeer goed ook stationair zelfs 800-900 tr/min
zijn 45dco webers
De afsteller heeft eenzelfde blok gehad met iets meer dan 185-190pk alleen een enem 308° nokkenas en 4-2-1 spruitstuk verschil.
moet wel zeggen heb 30 liter getankt en heeft nu 135 km gereden denk nog 25 en dan is ie leeg, dus zuipt rond de 18 tot 20 liter :wacko:
[quote quote=18361134]Tuurlijk, met alle plezier! Let wel: bij 5500 toeren loopt hij al op de hoofdsproeiers, dus zal dan met grotere sproeiers nog rijker worden bij dat toerental. Maar goed, kijk maar even hoe hij het op wil lossen en of dat werkt en zo niet kunnen we altijd nog verder kijken. Als hij kort pingelt bij 2000-2500 toeren als je vrij vlot je gas in trapt, kan het ook zijn dat de acceleratiesproeiers het niet (goed) doen, zou hij ook even naar kunnen kijken. Die moet je gewoon straaltjes benzine zien spuiten als je vlot de gasklep heen en weer beweegt (kijkend via je luchtfilter zijde). Maar sowieso : meten is weten, onder belasting met een wideband sensor het mengsel meten qua rijkheid is stap 1. Als dat goed is, pas de laatste hand leggen aan de ontsteking. Als ie te duidelijk pingelt, zet je eerst de ontsteking wat later, zodat je zonder gevaar eerst je mengsel goed kan krijgen. Succes en ik hoor graag hoe het je vergaan is. Gr, The Duke[/quote]
okay :) we hebben besloten om te wachten tot begin volgend jaar, eerst zwaardere nokkenas steken, en dan pas volledig opnieuw
laten afstellen, nu word er bijna niet meer mee gereden, en auto gaat toch stalling op tot de lente.
maar ik hou je hier op de hoogte.
thanks nogmaals.. :applause02:
groetjes Rob
hoi, hangt volledig van de staat af, zoals ik kan zien is hij roest en deukvrij ?
dan is zelfs 2000 aan de weinige kant, eerder 3-3500 € natuurlijk als het een
2- deurs versie was minstens 4000 euro in belgie dan toch..
Ik heb een maat heeft pas zo een 4 deurs gekocht voor 5000 euro, wel speciaal kleurtje
op 8×13 duims ats velgjes voor de rest origineel… een echte liefhebben geeft er wel
wat meer voor.. :bye:
[quote quote=18361108]even voor de discussie.. Ik snap niet dat hij op de testbank is geweest om af te stellen, met als resultaat dat hij pingelt… ?! Klinkt mij in de oren alsof ze er nog niet mee klaar waren. Meten is weten: lambdawaarde (met wideband) en ontstekingstijdstip meten tijdens vermogensrun, wellicht loopt hij te arm in het middengebied bij overgang tussen stationairsproeiers en hoofdsproeiers, dan gaat hij ook pingelen. In ieder geval eerst kijken of hij niet te arm loopt. Gr, The Duke[/quote]
Voor ik daar vertrok zij hij dat hij rond de 5500 tr iets te rijk liep, en voor de rest perfect.. blijkbaar dan toch niet als ik jou verhaal lees,
Ik heb gisteren contact met hem gehad en hij denkt eraan om een grotere hoofdsproeiers te steken, vind het vreemd dat hij mij zo heeft laten
wegrijden, is goed om de boel om zeep te helpen, jou uitleg klinkt mij aannemelijk, ik ga hem iets eens over informeren..
erg bedankt om mee te helpen denken..
groetjes Rob :good-job:
[quote quote=18361072]Ontsteking niet juist https://www.mvwautotechniek.nl/motor/pingelen.htm[/quote]
Dank je, hier was ik al op uitgekomen :applause02:
maar temperatuur kan ik al uitsluiten, deze blijft netjes koel genoeg komt niet hoger dan 85 graden
thermostaat, extra koelfan en oliekoeler..
ik tank 98 dus zou ook goed moeten zijn, ik ga wel proberen op een ander plaat te gaan tanken, je weet nooit met de kwaliteit van die benzinepomp.
– vervuiling is ook uitgesloten omdat het een nieuwe gereviseerde motor is.
-en verkeerd rijgedrag tja zo verkeerd is het niet hihi :)
mooi zo in het wit :)
opgelost, heb op kleinanzeige een setje gevonden
hey pjotter deze handleiding zou ik ook wel kunnen gebruiken :)
[quote quote=18359655]Even een update, die edelsmiede kogel en veer heeft veel kapot gemaakt. Helaas is er allemaal alu slijpsel in de olie terecht gekomen. Blok is weer helemaal uit elkaar geweest, lagers weer vervangen. jammer genoeg zijn er nog een paar fouten naar boven gekomen. Dat is ondertussen allemaal opgelost, motor draait weer, nu heb ik problemen met mijn nieuwe 9″ koppeling dus komende week daarmee terug richting Biesheuvel.[/quote]
Ow dat is balen, ik heb een nieuwe gietijzeren diesel deksel op de kop kunnen tikken, zit een stalen kogel in, deze zijn veel beter,
met verlengde oliepomp zit ik altijd rond de 6-7 bar.. gaat tot nu toe nog goed :happy02:
Ik rij met 30E injectiepomp en iets veranderde ecu, maar op de testbank kregen ze niet het volle vermogen
omdat hij te arm draaid rond 4800 tr.. dus nu aan het denken om over te schakelen op 45 mm webers..
nog nooit gezien, denk niet origineel,
maar best ook wel mooi
[quote quote=18357797]
Leuke Ascona, krijgt hij straks ook weer zijn originele rode kleurtje met zwarte streep en chroomrandjes terug ? Zag er op de eerste foto’s inderdaad erg goed uit, helaas toch nog flink wat rotte plekken gevonden. Als je eenmaal gaat zoeken kom je van alles tegen is ook mijn ervaring…..
Nee de Ascona wordt uiteindelijk oranje. Signal oranje 509 net zoals de motorruimte nu is. Ik hoop dat hij volgende week weer rijdt. Nu als laatste het blok aan het opbouwen maar de oliepomp ziet er weer zo slecht uit dat ik op zoek moet naar een nieuwe/andere.[/quote]
Vroeger had een vriend van me een originele ascona in dat oranje; eigenlijk best mooi :)
Ik heb een versterkte en verlengde oliepomp, ondanks alle tegenadviezen doet deze super goed haar best
altijd tussen de 6-7 bar druk.. jij hebt bijna dezelfde motor als mij alleen ik rij met grote injectie, en iets minder zware
nokkenas :)
1.4 liter.. tot aan de stop a/d zijkant (grote inbusstop zijkant)
ik koop ze bij edelschmiede te duitsland 1.5liter.. orig. opel nog wel.
in bijlage een foto

[quote quote=18357415]Zit er al schot in ? Met andere woorden loopt hij al zoals je hem wil hebben ? Ga je ook nog naar meetings ofzo ?[/quote]
hij rijdt maar kom nog niet hoger dan 3000 toeren ivm inrijden.. heeft nu 295 km op de teller,
binnenkort gaat hij naar iemand wat er nog wat aanpassingen gaat aan doen, en dan richting testbank om te roderen en af te stellen..
dat is zowat het laatste wat ik eraan doe, uitzicht blijft mooi origineel, zo behoud hij het meeste charmes :happy02:
oliekoeler heb ik gisteren ook besteld.. Meetings niet echt, wel gisteren te Kinrooi opel treffen ff geweest..wel niet met me opel :)
mooie ascona en mooie werken, alleen jammer van die rolkooi
maar dat is ieders keuze;.. suc6 verder


Dit is hij ingebouwd ondertussen, heeft wel al wat veranderingen ondergaan zoals
verstelbare benzinedrukmeter en jaguar injectoren, oliekoeler…
nu ombouwen naar het L-jetronic systeem.
binnenkort laten roderen en afstellen op de bank..
[quote quote=18357124]Probleem gedeeltelijk opgelost. Ik heb toch net de hoes eens verwijderd en ik zag dat het pennetje die de boel op zijn plaats houdt naar voor geschoven was. Ik heb het terug ingeschoven en kan terug alle versnellingen nemen. Nu enkel nog kijken om het terug te borgen. Alvast bedankt voor de tip!
[/quote]Dacht het wel :) simpel maar je moet het weten.
[quote quote=18357117]
Hoi, ik heb sinds een 4tal jaar een ascona 1.6n in mijn bezit. Op zich niet zo een spectaculaire oldie maar wel een leuke om mee rond te toeren. Nu heb ik laatst een probleem ontdekt : als ik hem in 1ste versnelling zet, staat hij in achteruit. Als ik dan toch na lang ‘roeren’ de 1ste gevonden heb kan ik vertrekken. Éénmaal aan het rijden ondervind ik geen probleem. Als ik dan terugschakel (voor een bocht of om een parking op te rijden), heb ik weer moeite om de juiste versnelling te vinden. Eigenlijk moet ik terug naar stilstand en herbeginnen. Tot overmaat van ramp kom je een parking opgereden met rode kaken
. Ook had ik vroeger een ‘klop’ in het vertrekken vanuit stilstand maar niet altijd. Bij genoeg gas geven, heb ik dit niet. Maar dit is natuurlijk niet gezond voor de koppeling . Iemand die weet wat de oorzaak zou zijn van het probleem? Er had me al iemand aanbevolen om gewoon de versnellingsbakolie te vervangen. Sedert hij in mijn bezit is, is dit nog niet gebeurd. Ik hoor graag de tips en ervaringen. Groetjes[/quote]denk eerder de pook..je moet je hoes rond de pook uitdoen, en kijken
als je hem in achteruit zet of het mechanisme goed mee omhoog komt, en als
je weer in vooruit zet het hele mechanisme genoeg zakt, zoniet werkt de blokkering niet,
is moeilijk uit te leggen maar eigenlijk simpel :p
de klop weet ik niet :)
heel vreemd heb 2 nederlandse auto’s hier, een manta en ascona,
van beide geen gelijkvormigheidsattest en beide ingeschreven…
wel moet je eerst naar de douane gaan met het aankoopbewijs,
zei maken dan het zogezegde rose formulier, hiermee en de restpapieren
kan je naar de keuring, en dan naar de div
[quote quote=18356246]Kan iemand mij vertellen wat de het gebruikelijke aanhaalmoment is voor een B-Ascona 1900? 25 NM?[/quote]
Ja en dan 3 inkepingen terugdraaien totdat de splitpen erdoor gaat.
wel al draaiend doen zodat de lagers hem kunnen zetten.
ascona gaat naar een specialist in cih motoren,
hij gaat hem verder onder handen nemen, en dan
op de testbank laten roderen en op punt laten zetten..
jammer dat het forum bijna dood is..
-
AuteurBerichten