Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 september 2011 om 16:39 In reactie op: Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin #17913950
Pfft serieus voor mijn nooit geen diesel meer…
Gewoon een simpele benzine wagen zonder inspuiting of andere gekke dingen.
Ik heb het afgelopen jaar dus ook al voor minimaal 4000 euro aan die auto laten versleutelen.
No thanks…Oja, 9 van de 10 mensen hebben een auto in te ruilen…
1. Het is geen tijd om een auto te verkopen, probeer het in december / januari of mei
2. Diesel is / wordt helemaal dood gemaakt in de zin van hoe duur het is om er een te rijden (wegenbelasting etc etc.) kortom kleinere auto is goedkoper
3. 150.000+ is tegenwoordig voor een diesel ook veel, als ik bekijk hoeveel onkosten er aan z’n diesel komen als ze tegen de 200k komen
4. De mensen zijn onzeker door de crisisDaar heb je kans op..
Maar dit onderwerp is meerdere keren besproken geweest hier.De kogel is toch door de kerk, ik wil weer terug naar benzine.
Reden, ik ben overgeplaatst (door reorganisatie) naar een vestiging 4 km van mijn huis.Wat zoek ik?
Vectra SW 1.8 / 2.2 benzine (max 150.000km)
Bouwjaar 2005 of jongerWat heb ik?
Vectra SW 1.9 Z19DTH (orgineel niet getuned)
Kleur blauw / grijs
Comfort versie
215.000 km op de teller
Automaat
Climatecontrol
Navigatie (kleur)
Xeon verlichtingDe volgende zaken zijn het afgelopen 1 1/4 jaar uitgevoerd
– Reguliere onderhoudsbeurten
– Turbo vervangen
– DPF vervangen (diesel filter)
– Banden vervangen
– Wervelkleppen vervangen
– Dynamo vervangen
– Flexibel stuk uitlaat vervangen
Etc. Kortom de wagen is weer als nieuw :)Het is geen probleem om wat bij te betalen!
Interesse? stuur een PM
Ik heb een CDTI en 205 banden (merk ff onbekend) en eerlijk gezegd heb ik nog geen last van onderstuur gehad.
Wellicht omdat ik achter in de wagen al die tijd wel wat gewicht heb vervoerd?16 augustus 2011 om 19:06 In reactie op: motor stottert bij starten en geeft ff hoog toerental #17905356Zoals ik eerder aangaf, gaf de motor problemen waardoor mijn automaat niet lekker schakelde.
Nu wil ik niet zeggen dat dit bij jou ook zo moet zijn maar zou er toch eens naar laten kijken (btw zorg ervoor dat de sensors in orde zijn).Ik heb een normale vaste trekhaak incl. parkeersensoren en dit levert geen probleem op.
Vaak een kwestie van tijd.
Soms worden ze eerder op van die private trackers aangeboden (torrent).
Maar goed ik ben tot nu toe alleen de CD versies tegen gekomen.Z’n bekende plek? http://www.nzbindex.nl/search/?q=Navteq+Opel&age=&max=25&minage=&sort=agedesc&minsize=&maxsize=&dq=&poster=&nfo=&hidespam=0&hidespam=1&more=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.
Oplossing? Turbo vervangen, het variabel gedeelte werkte niet meer waardoor hij continu open stond.
Daardoor was de motor onrustig bij het overschakelen (het leek erop dat hij onder spanning schakelde).
Turbo vervangen en de automaat rijd weer perfect!8 augustus 2011 om 20:21 In reactie op: Hoeveel ben jij aan je vectra per jaar kwijt (CDTI) #17900554Klopt inderdaad wat je zegt, helaas heb ik het ook verkeerd ingeschat en eigenlijk geen diesel moeten pakken.
Voorheen reed ik gas en liet ik mezelf blind rekenen door het aantal km’s.
En als ik het bekijk blijkt dat 80% van de km’s binnendoor / stad worden gemaakt.8 augustus 2011 om 20:18 In reactie op: Onze nieuwste aanwinst,geen Opel,maar toch geweldig!! #17902576Cute :D
Errug lief! Veel plezier ermee.Gefeliciteerd!
Laat ik het zo zeggen, ik heb een franse auto gehad (lpg) met 215.000 km op de teller en die kende niet zoveel problemen als een diesel.
Het enige waar ik bij die franse auto bang ben was de kop (kleppen).Maar goed, ik vind het erg tegenvallen had namelijk van een diesel toch meer degelijkheid verwacht.
Persoonlijk ben ik bang dat er nog meer aan gaat komen (bijv een koppeling of brandstofpomp die ik nog niet defect heb gehad)Ik heb een langwerpige (thule) en die staat vrij ver naar voren.
En ik heb geen last van vervelende geluiden, hoor hem zelfs niet…Owke ging er even vanuit dat het dezelfde automaat was als de cdti ivm topic.
Mijn excuses :)Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.
Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.
De vraag is of je het kan schoonspoelen..Check: http://www.familycar.com/transmission.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.
Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.
De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.
Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!Heb mijn vectra juist gekocht ivm het lengte probleem icm kinderstoeltjes.
Ik ben 1,95 en kan, met de stoel in de achterste stand, nog een kinderzitje achter de stoel kwijt :D
Enige tip die ik kan geven, check of de wagen een variabele lende steun heeft (dat heeft de mijne niet :( ).Volgens mij heeft het schokken meer met te maken met de valve body.
Ik ken helaas de NL naam niet :(Heb jij ook een automaat Jan?
En wat koste het jou? (waar heb je het laten doen?)Het schakelen is ook afhankelijk van hoe je rijd.
Hij past zichzelf namelijk zelf aan, rij je een tijdje rustig dan gaat hij naar de eco stand.
Blijf je sportief dan zal hij beter gaan rijden.En ja, er zal wellicht verschil tussen de bakken zitten (bmw of opel) maar daar betaal je dan ook voor…
Gefeliciteerd! Nu rondje maken langs de mensen hier zodat wij een rondje kunnen meerijden :D
Ik bedoel dus ook voor de diesel, maar welke is goed en in combinatie met de DPF te gebruiken?
@vluggejaapie wrote:
Ik zou me er niet zo druk om maken, maat van mij heeft een vectra cdx, zelfde verhaal. Vanaf dat ie m kocht tot heden heeft de auto dat ‘probleem’. Hij heeft er al weer ruim 20dkm bijgezet en in die tijd is er ook niets aan de bak olie gedaan.
Het is ook ene kwestie van hoe je ermee rijd :)
Stamp je hem af dan zal het wel snel gaan! -
AuteurBerichten