Robke1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motorstoring Vectra c #18068864

    Kan een koolborstel zijn welke niet lekker meer is.
    Hoor je tijdens het draaien van de ventilator de ventilator soms ook op een ander toerental draaien?
    In het ergste geval even de ventilator behuizing + motor los maken en nakijken (zit onder / achter het dashbordkastje).
    Is vrij makkelijk te doen, en mocht hij defect zijn, kijk dan ff op marktplaats ;) (ik betaalde 135 euro incl. verzenden voor een nieuwe en bij de opel garage lag de prijs ergens rond de 366 euro ex btw…).

    Succes!

    In reactie op: Kleinegee’s Vectra c 1 sw (koplampen gepolijst) #18066527

    Jah alles waar de Z19dth voor bekent staat heb ik gehad (zie dat jij de z19dt hebt).
    + turbo + verstuivers +….. etc…

    In reactie op: Kleinegee’s Vectra c 1 sw (koplampen gepolijst) #18066525

    Apparte kleur, even wennen idd. Maar hoevaker ik je plaatje zie hoe mooier ik hem vind.

    Ps. Spaar je geld maar mbt de onderhoud welke gaat komen ipv dit soort dingen ;) (tip)

    In reactie op: Dpf filter vervangen moet dit??? #18066748

    Mijn DPF is pas rond de 190dkm vervangen, wellicht zat hij er iets naast.
    Wat vaker voorkomt is dat het regeneren niet werkt om reden x (wordt hier en daar over gesproken defecte sensoren etc.)

    In reactie op: kan dicht!!! #18065331

    @speaker wrote:

    De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )

    Grapje zeker? Vectra is een grote ellende wagen (voor mij ook NOOIT geen opel meer, laat staan een diesel..).
    Ben er ook helemaal klaar mee…
    230.000 km op de teller en de afgelopen 2 jaar dit vervangen (20k/km per jaar):
    – Turbo 1200 euro
    – Wervelkleppen 1600 euro
    – Verstuivers 500 euro (zelf gedaan)
    – DPF 800 euro
    – Startmotor 600 euro
    – EGR klep … euro
    – Banden (volgens mij is een vectra vrijwel niet fatsoenlijk uit te lijnen, blijft ellende geven) zit onderhand voor 800 euro aan nieuwe banden onder
    En het bovenstaande noem ik geen normaal onderhoud meer… (bekijk alle fora’s maar eens hoevaak de bovenstaande problemen bij een vectra voorkomen)
    Normaal onderhoud: Filters / olie / spoorstangen / lager / schokbrekers / etc. / en wat ik nog vergeten ben.
    Alles bij elkaar heeft die auto voor +- 6000 aan onderhoud gekost sinds ik hem heb.

    Ieder keer als ik in de wagen rijd vind ik wel weer een nieuwe rammeltje of ander ding wat mijn irriteert en waarvan ik weet dat het geld gaat kosten (zoals nu weer een lekkende dieselfilterhuis).

    Maar goed al bij al (om toch nog enigsinds positief te blijven), is het een comfortabele wagen met genoeg vermogen en heeft hij mij nog nooit laten staan (hij is tot nu toe nog altijd rijbaar gebleven).

    In reactie op: Niet meer starten bij warm worden 1.9 cdti 150 PK 2005 #18064138

    Wat was je nu kwijt voor z’n filterhuis? (nieuwe / 2dehands?)
    De mijne lekt nl diesel dus moet ook vervangen worden..

    In reactie op: Verstuivers vervangen "the easy job" #18062851

    How to aangemaakt: viewtopic.php?f=129&t=169140

    In reactie op: Verstuivers vervangen "the easy job" #18062850

    @kimmiej666 wrote:

    Heel leuk preventief vervangen, maar daar begin ik niet aan met de mijne :jerry
    Ietsje te duur voor per stuk om “preventief” te doen :jerry

    Preventief reinigen kost 100 euro voor 4 stuks, dus mocht de wagen wat minder lekker lopen dan is deze oplossing wel te proberen.

    In reactie op: Verstuivers vervangen "the easy job" #18062849

    @Spacejam wrote:

    ik had het met een grote baco gedaan, die had ik op de grote moer gezet en hem dan op en neer bewogen, dan komt hij ook los en beschadig je hem ook niet. Met de waterpomptang heb je eerder kans dat je hem beschadigd.

    Goeie! Helaas heb ik niet z’n grote baco :(

    In reactie op: Verstuivers vervangen "the easy job" #18062845

    Zo foto’s toegevoegd die ik tijdens het demonteren heb gemaakt.
    Op de laatste foto kun je zien dat het wel belangrijk is om alles in een juiste volgorde neer te leggen / bewaren zodat je het straks bij het monteren niet door elkaar gooit :)

    In reactie op: Verstuivers vervangen "the easy job" #18062844

    @Speaker, ik zal eens kijken of ik foto’s erbij krijg. Oja, ik heb hem warm gereden zodat de WD40 beter in kan trekken (ivm uitzetten / krimpen bij temp. wisseling).


    @jraaf
    , mijn wagen liep niet mooi meer (moeilijker starten, en als hij koud is onregelmatig lopen), ik hoop dat hiermee mijn wagen weer beter loopt. Ps er staat 230.000 km op de teller. (ps, ik kan niet tegen rammeltjes of andere gekke tikjes etc, daarom voer ik bepaalde dingen semi preventief uit ;) )

    In reactie op: Vectra C CDTI vragen #18034935

    @Speaker, Airco staat al een tijdje uit en heeft daar dus niks mee te maken.


    @Nick
    , de modificatie heb ik klaar liggen, deze had ik al uitgevoerd echter op de verkeerde verstuiver :agent

    In reactie op: Vectra C CDTI vragen #18034932

    Als ik rijd heb ik nergens last van, alleen bij stationair draaien.
    Zodra hij warm is dan merk ik er ook niks meer van dan loopt hij ook perfect (ook stationair).

    Ps. dit probleem kent hij al vanaf het begin en tot nu toe rijd hij perfect. Echter ben ik iemand die zich kan irriteren aan het punt als iets niet mooi loopt..

    In reactie op: Vectra C CDTI vragen #18034928

    Het is een z19dth.
    En het is echt een hikje wat hij geeft (net alsof hij 1 cylinder overslaat).

    Wervelkleppen zijn al eens vernieuwd :)

    Verder zie ik geen foutmeldingen daarom dat ik eens de verstuiverwaarden wil uitlezen, maar goed moet ik eerst weten wat het mag zijn incl. de rail gegevens.

    In reactie op: ff voorstellen en lastige vraag over 1.9CDTI #17984960

    [offtopic]

    Pffft als ik dit soort verhalen lees dan krijg ik weer last van mijn onderbuik.
    Ik heb inmiddels ook alweer duizenden euro’s in de z19dth gestoken een blok met ellende…
    Kortom nooit geen opel meer voor mijn….

    [ontopic]

    Het was mijn even onduidelijk wat de status van je kleppen was / is?

    In reactie op: kachelmotor Vectra C kapot #17977494

    Ik ben er ook mee bezig geweest… ene opel dealer 440 euro andere 300 euro ex. inbouw.
    Uiteindelijk via marktplaats gekocht voor 135 euro incl. verzenden!
    ORGINEEL VALEO !!

    Kortom bekijk marktplaats etc. eens :) en betaal nooit teveel zie ook: viewtopic.php?f=6&t=159372

    In reactie op: Prijsverschil tussen opel dealers #17963724

    Het is duidelijk dat er mensen van moeten eten.
    Maar dan nog de prijs 3 / 4x over de kop laten gaan? (en er tussen de dealers een prijsverschil van 50% moet zitten)
    Daarnaast merkte ik ook op dat het nogal moeilijk is om aan Opel onderdelen te komen omdat alleen Opel ze verkoopt.

    Zijn er ook mensen die tips kunnen geven van goede site’s (dozenschuivers) waar je voor een fatsoenlijke prijs spullen kan kopen?

    In reactie op: Prijsverschil tussen opel dealers #17963715

    Daarnaast heb ik voor 135 euro dus ook een orginele valeo!

    Zo heb ik eens voor een andere wagen naar banden gezocht.
    Per band moest ik bij mijn garage 250~300 euro betalen en heb er uiteindelijk 135 euro (150 incl. opleggen) voor betaald.

    In reactie op: Wat is een vectra nog waard? #17958236

    Oeps 2005 C1 en 218.000 km

    In reactie op: Paar vragen kachel motor + afwijking inspuiting #17953940

    En binnen welke marges mag deze vallen (als je opcom bekijkt).

    In reactie op: Paar vragen kachel motor + afwijking inspuiting #17953938

    Thx !

    In reactie op: grote beurt vectra c cdti 150 pk #17949119

    Helaas vinden ze altijd wel wat :(

    In reactie op: Vec stinkt van binnen naar uitlaatgassen….. #17934128

    Ik heb het ook gehad, lekke flex uitlaatstuk.

    In reactie op: Tikkende geluiden z19dth #17751371

    @OPelc wrote:

    net met de op-com ook nog even gekeken wat de afwijking per slag is en daar kom ik op de volgende waardes:

    Cilinder 1: -0,90 mg per slag
    Cilinder 2: 0,84mg per slag
    Cilinder 3: 0,27mg per slag
    Cilinder 4: -0,20mg per slag

    De waarden fluctueren iets of wat als je gas geeft maar hier kom het ongeveer op neer. Op zich zit dit toch vrij aardig binnen de marges of niet?

    Met deze waardes zou je zeggen dat de cilinders de juiste hoeveelheid brandstof krijgen.

    Of is er nog steeds kans op motorschade met deze waardes?

    (Graag corrigeren als ik er helemaal langs zit :P)

    Wat zijn eigenlijk de marges op de inspuiting?

    In reactie op: Opel CD70 navigatie vraagjes #17922391

    Heb het zelfde probleem.
    Wellicht illegale cd’s ?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 176)