Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan een koolborstel zijn welke niet lekker meer is.
Hoor je tijdens het draaien van de ventilator de ventilator soms ook op een ander toerental draaien?
In het ergste geval even de ventilator behuizing + motor los maken en nakijken (zit onder / achter het dashbordkastje).
Is vrij makkelijk te doen, en mocht hij defect zijn, kijk dan ff op marktplaats ;) (ik betaalde 135 euro incl. verzenden voor een nieuwe en bij de opel garage lag de prijs ergens rond de 366 euro ex btw…).Succes!
Jah alles waar de Z19dth voor bekent staat heb ik gehad (zie dat jij de z19dt hebt).
+ turbo + verstuivers +….. etc…Apparte kleur, even wennen idd. Maar hoevaker ik je plaatje zie hoe mooier ik hem vind.
Ps. Spaar je geld maar mbt de onderhoud welke gaat komen ipv dit soort dingen ;) (tip)
Mijn DPF is pas rond de 190dkm vervangen, wellicht zat hij er iets naast.
Wat vaker voorkomt is dat het regeneren niet werkt om reden x (wordt hier en daar over gesproken defecte sensoren etc.)@speaker wrote:
De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )
Grapje zeker? Vectra is een grote ellende wagen (voor mij ook NOOIT geen opel meer, laat staan een diesel..).
Ben er ook helemaal klaar mee…
230.000 km op de teller en de afgelopen 2 jaar dit vervangen (20k/km per jaar):
– Turbo 1200 euro
– Wervelkleppen 1600 euro
– Verstuivers 500 euro (zelf gedaan)
– DPF 800 euro
– Startmotor 600 euro
– EGR klep … euro
– Banden (volgens mij is een vectra vrijwel niet fatsoenlijk uit te lijnen, blijft ellende geven) zit onderhand voor 800 euro aan nieuwe banden onder
En het bovenstaande noem ik geen normaal onderhoud meer… (bekijk alle fora’s maar eens hoevaak de bovenstaande problemen bij een vectra voorkomen)
Normaal onderhoud: Filters / olie / spoorstangen / lager / schokbrekers / etc. / en wat ik nog vergeten ben.
Alles bij elkaar heeft die auto voor +- 6000 aan onderhoud gekost sinds ik hem heb.Ieder keer als ik in de wagen rijd vind ik wel weer een nieuwe rammeltje of ander ding wat mijn irriteert en waarvan ik weet dat het geld gaat kosten (zoals nu weer een lekkende dieselfilterhuis).
Maar goed al bij al (om toch nog enigsinds positief te blijven), is het een comfortabele wagen met genoeg vermogen en heeft hij mij nog nooit laten staan (hij is tot nu toe nog altijd rijbaar gebleven).
17 september 2012 om 15:19 In reactie op: Niet meer starten bij warm worden 1.9 cdti 150 PK 2005 #18064138Wat was je nu kwijt voor z’n filterhuis? (nieuwe / 2dehands?)
De mijne lekt nl diesel dus moet ook vervangen worden..How to aangemaakt: viewtopic.php?f=129&t=169140
@kimmiej666 wrote:
Heel leuk preventief vervangen, maar daar begin ik niet aan met de mijne :jerry
Ietsje te duur voor per stuk om “preventief” te doen :jerryPreventief reinigen kost 100 euro voor 4 stuks, dus mocht de wagen wat minder lekker lopen dan is deze oplossing wel te proberen.
@Spacejam wrote:
ik had het met een grote baco gedaan, die had ik op de grote moer gezet en hem dan op en neer bewogen, dan komt hij ook los en beschadig je hem ook niet. Met de waterpomptang heb je eerder kans dat je hem beschadigd.
Goeie! Helaas heb ik niet z’n grote baco :(
Zo foto’s toegevoegd die ik tijdens het demonteren heb gemaakt.
Op de laatste foto kun je zien dat het wel belangrijk is om alles in een juiste volgorde neer te leggen / bewaren zodat je het straks bij het monteren niet door elkaar gooit :)@Speaker, ik zal eens kijken of ik foto’s erbij krijg. Oja, ik heb hem warm gereden zodat de WD40 beter in kan trekken (ivm uitzetten / krimpen bij temp. wisseling).
@jraaf, mijn wagen liep niet mooi meer (moeilijker starten, en als hij koud is onregelmatig lopen), ik hoop dat hiermee mijn wagen weer beter loopt. Ps er staat 230.000 km op de teller. (ps, ik kan niet tegen rammeltjes of andere gekke tikjes etc, daarom voer ik bepaalde dingen semi preventief uit ;) )Als ik rijd heb ik nergens last van, alleen bij stationair draaien.
Zodra hij warm is dan merk ik er ook niks meer van dan loopt hij ook perfect (ook stationair).Ps. dit probleem kent hij al vanaf het begin en tot nu toe rijd hij perfect. Echter ben ik iemand die zich kan irriteren aan het punt als iets niet mooi loopt..
Het is een z19dth.
En het is echt een hikje wat hij geeft (net alsof hij 1 cylinder overslaat).Wervelkleppen zijn al eens vernieuwd :)
Verder zie ik geen foutmeldingen daarom dat ik eens de verstuiverwaarden wil uitlezen, maar goed moet ik eerst weten wat het mag zijn incl. de rail gegevens.
[offtopic]
Pffft als ik dit soort verhalen lees dan krijg ik weer last van mijn onderbuik.
Ik heb inmiddels ook alweer duizenden euro’s in de z19dth gestoken een blok met ellende…
Kortom nooit geen opel meer voor mijn….[ontopic]
Het was mijn even onduidelijk wat de status van je kleppen was / is?
Ik ben er ook mee bezig geweest… ene opel dealer 440 euro andere 300 euro ex. inbouw.
Uiteindelijk via marktplaats gekocht voor 135 euro incl. verzenden!
ORGINEEL VALEO !!Kortom bekijk marktplaats etc. eens :) en betaal nooit teveel zie ook: viewtopic.php?f=6&t=159372
Het is duidelijk dat er mensen van moeten eten.
Maar dan nog de prijs 3 / 4x over de kop laten gaan? (en er tussen de dealers een prijsverschil van 50% moet zitten)
Daarnaast merkte ik ook op dat het nogal moeilijk is om aan Opel onderdelen te komen omdat alleen Opel ze verkoopt.Zijn er ook mensen die tips kunnen geven van goede site’s (dozenschuivers) waar je voor een fatsoenlijke prijs spullen kan kopen?
Daarnaast heb ik voor 135 euro dus ook een orginele valeo!
Zo heb ik eens voor een andere wagen naar banden gezocht.
Per band moest ik bij mijn garage 250~300 euro betalen en heb er uiteindelijk 135 euro (150 incl. opleggen) voor betaald.Oeps 2005 C1 en 218.000 km
En binnen welke marges mag deze vallen (als je opcom bekijkt).
Thx !
Helaas vinden ze altijd wel wat :(
Ik heb het ook gehad, lekke flex uitlaatstuk.
@OPelc wrote:
net met de op-com ook nog even gekeken wat de afwijking per slag is en daar kom ik op de volgende waardes:
Cilinder 1: -0,90 mg per slag
Cilinder 2: 0,84mg per slag
Cilinder 3: 0,27mg per slag
Cilinder 4: -0,20mg per slagDe waarden fluctueren iets of wat als je gas geeft maar hier kom het ongeveer op neer. Op zich zit dit toch vrij aardig binnen de marges of niet?
Met deze waardes zou je zeggen dat de cilinders de juiste hoeveelheid brandstof krijgen.
Of is er nog steeds kans op motorschade met deze waardes?
(Graag corrigeren als ik er helemaal langs zit :P)
Wat zijn eigenlijk de marges op de inspuiting?
Heb het zelfde probleem.
Wellicht illegale cd’s ? -
AuteurBerichten