Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi
Zoals je zegt geeft P1550 aan dat de auto in noodloop zit..
Ik zou het zoeken in de bedrading van de gaspedaal positie sensor..Gr Robin
@huijbers wrote:
hallo ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn zafira 1.8 van 2001 , ik heb geen verstand van auto,s maar heb ook geen 2 linker handen
ik heb sinds kort een storing P1120 gaspedaal sensor 1 laag ingang
en P1550 electronische gasklepbesturing gereduceerd vermogen
en 1540 ac druk – hoge ingang maar die laatste is van de airco die is leeg dus dat kan kloppen
het lampje met het sleuteltje erin brand en hij zit nu in de noodloop
ik had het gashuisklep al schoongemaakt maar dat hielp niet daarna een andere gashuisklep erin gezet maar ook dat helpt niet wat kan ik nu verder nog proberen
ik kwam hier op de forum al een ander tegen met de zelfde foutcodes maar bij hem was het over gegaan toen hij een ander gashuisklep erop gezet had wie kan mij verder helpen groetjesHeb je je luchtmassameter al doorgemeten?? Of je bedrading ervan naar de ecu??
P0110 slaat op je temperatuursensor in je luchtmassameter.P0325 slaat op het niet of slecht funtioneren van je klopsensor
Ik weet niet of die 2 iets met elkaar te maken hebben, maar die p0110 kan ook
nog een losse massa in de ecu zijn.Gr Robin
@Mastah-GSi wrote:
Misschien dat 1 van jullie me raad kunnen geven, want ik denk nu alleen nog aan het vervangen van de LMM.
Mijn Corsa C met een Z18XE komt steeds terug met 2 foutcodes, te weten en in de juiste volgorde van verschijnen:
P0110
P0325Ik persoonlijk DENK dat deze 2 met elkaar te maken hebben, omdat ze dus steeds met z’n 2’en terug komen.
En dat foutcode P0325 een gevolg is van foutcode P0110.
Maar ja wie ben ik :PZodra de fouten opkomen merk ik een kleine dip in de auto en reageert hij wat minder op het gas.
Zodra ik een beetje stevig gas bijgeef en de melding op het dashboard verdwijnt (gebeurt niet altijd of niet meteen), dan merk ik dit direct aan de auto en reageert hij weer net zo fel als hij altijd doet.Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik verder nog niet heb gemeten of een kort ritje met de LMM losgekoppeld hebt gereden (wat ik vaak her en der gelezen heb).
Iemand die mij wellicht kan ondersteunen in dit geval…?
Het heeft even geduurd maar hier weer een update..
Ik een nieuwe lamdasonde geplaatst en de storing daarvan is weg.
Ook heb ik voor de storing p0110 een extra massa gelegd aan de bruine draad van
de luchtmassameter, maar zonder resultaat :swearHeeft iemand nog andere ideeen??
Robin
Helemaal mee eens..
Klinkt als te weinig of te oude olie. Vinden de kleppen niet fijnRobin
oke ik meld me weer als ik meer weet..
Eerst het 1 dan het andere :DRobin
kan het niet gewoon zijn dat de lambdasonde overleden is??
Of een draadbreuk, maar dan zal ik nog eens goed moeten kijken..Robin
kan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
van de print plaat..
De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
aan dat die het probleem niet isgr
Robinkan het niet met de aarde van de luchtmassameter op de ecu printplaat
te maken hebben, heb ergens gelezen dat die nog wel eens los wil komen
van de print plaat..
De luchtmassa meter zit er pas nieuw op, ook nog een originele dus neem
aan dat die het probleem niet isgr
RobinNet nog een keertje uitgelezen kreeg ik volgende 2 foutcodes:
P0135 – O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
Volgens mij heeft dat iets te maken met de verwarming van de
lambdasonde voor de kat??en
P0110 – Intake Air Temperature Circuit High Input
Geen flauw idee waar deze code voor staat..Weet iemand dit toevallig
Alvast bedankt..
oke thanks willem :thumb
Het is een imitatie kat ja..
warm trappen is altijd vervelend…hahaKan voor de rest ook niks vinden.. Ik rijd gewoon lekker door en volgend jaar zien wel
wel weer verder.. Of er moet eerder wat opspelen maar ik denk het nietoke ga ik van het weekend even kijken
bedankt :thumbyep ik heb op-com op mijn computer
De auto was warm gereden ik had net een stuk over de snelweg gereden..
Ja sorry co waarde bedoelde ik..
Hoe kan je dan de sonde doormeten en wat zijn de waardes?
Katalysator kan het niet zijn, zit er pas ( 5000 km ) nieuw onder
:wtf
Robin
Nee je hoeft niks verder los te maken.
Je draait het moertje er een paar windingen op en pakt een waterpomp
tang die je op het moertje en de onderkant van de wisserarm zet. Nu heel
voorzichtig knijpen en de arm heen en weer bewegen. Je eventueel het
ook nog met een plastic hamer proberen.Als je ze weer monteerd een beetje vet aan de pen waar je moertje aanzit
en de volgende keer komen ze zo los, werkt bij mij fantstisch :DRobin
Dank je voor de info Willem
Robin
oke..
Dus bij een 1.8 zit die dan ook op het onderblok?
Weet ik ook gelijk waar ik dan eventueel een nieuwe massa kan plaatsen.. :thumbRobin
Mischien een rare vraag maar waar vind je die massa dan??
En hoe en waar leg je dan een extra massa voor een Z1.8xe :hmmzRobin
Ik weet alleen dat als de ketting geluid maakt dit zo snel mogelijk opgelost
moet worden anders heb je grote kans dat je motor in elkaar loopt.
Een ketting is veel meer werk aangezien die in de motor zit, tav een distributieriem
die aan de buitenkant van de motor zit..
Bij de dealer hebben ze standaard prijzen voor onderhoud, dus ook voor een ketting
vervangen.
Ik denk als je een beetje speurt op het forum je wel een prijs van het vervangen tegenkomt.De agila is inderdaad uitgerust met een ketting..
Kan zijn dat de kettingspanner overleden is waardoor de ketting niet meer
op spanning is.. Niks geen rare geluiden van de motor gehoord..?Stuurkogel, inderdaad gelijk vervangen anders kan die uit de kom komen..
13 juli 2011 om 14:57 In reactie op: distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT?????? #17906215Huh?? :wtf Een ketting knapt toch of hij knapt niet…
Of heb ik het nou helemaal mis?
Volgens mij proberen ze een flink beetje geld uit je zal te kloppenMischien iets te maken met je tank ontluchting??
Wat voor een signum is het??? Motor bouwjaar…
Gr Robin
Nou effe opletten waar dan eventueel die groene vloeistof uitkomt..
Gr Robin
-
AuteurBerichten