Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en al die diesels hebben dan waarschijnlijk een kapotte brandstofpomp :jerry
11 augustus 2012 om 07:35 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048302hij koelt weer! is al een stuk beter maar 95 graden haalt die nog wel! zie wel.. rij hem gewoon totdat die op is, als ik optrek dan rookt die ook flink zwart, alle auto’s achter me houden goed afstand! als die boven de 2300 toeren is dan begint de turbo en is het roken afgelopen. denk dat de turbo ook versleten is!
ben ook wel benieuwd naar wat die kost:) de mijne werkt niet, komt van ebay..
en iemand ook een idee voor de x17dtl uit 2000 :thumb ? stekkertje bij het stuur zit er al, rem en koppelingschakelaar ook. hoe kan ik zien of die op de motorcomputer is aangesloten?
21 juli 2012 om 20:09 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048300denk het ook, is die van elke astra hetzelfde? of is de diesel weer anders? en van de F en G?
21 juli 2012 om 19:21 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048298ik zie nu net dat er 2 ventilatoren zitten, 1 aan de bumper zijde en 1 aan de motorzijde zeg maar degene die aan de motorzijde zit die draait goed, en als die uit is is die met de hand te draaien. De fan die aan de bumperzijde zit die alleen voor de radiateur van de motorkoeling is zeg maar, die draait niet. ook niet als ik de temp sensor stekker los haal. die andere draait dan volgas, ook met de hand is die niet te draaien. hoe kan ik die testen? gaan ze normaal tegelijk draaien? en is die normaal met de hand te draaien? ik denk dat die gaar is, en dat die daardoor erg warm wordt als de auto het zwaar te verduren krijgt..
20 juli 2012 om 20:53 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048296hoe kan ik dat controleren? de radiateur is overal even heet. zou het komen omdat die cooler van de turbo nog weer voor de radiator zit? dan zouden ze hier allemaal last van hebben toch? bedankt voor je reactie iig:thumb
Astra G
Bouwjaar 2000
Motor X17DTL
Km stand: bijna 267000 met nieuwe distributie en brandstofpomp kan die er wel weer ff tegenaan :jerry18 juli 2012 om 21:29 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048294hij was 950 kg in totaal en hij mag 1000kg trekken. Alles is en was goed op peil, koelvloeistof net onder max en de olie ook.. Als ik harder rijd dan 145 word die ook warm.. Zou het de thermostaat kunnen zijn?
ga van de week relais vervangen, voor het relais is nog stroom en daarna niet meer dus zal het wel zijn, zoek gewoon ff op de sloop. auto is gister door de roetmeting gekomen bij de apk en is gelukkig goed gekeurd. hoop dat het gloeien straks ook werkt kan ik eindelijk normaal met de opel gaan rijden! :thumb klopt het dat de turbo pas begint te werken bij ongeveer 2000 toeren? want op het moment dat de turbo begint is het roken klaar. voordat de turbo begint moet ik volgas geven en gaat ie dus roken en een beetje hikken, dan komt de turbo ineens en wordt je best wel in je stoel gedrukt. (voor zover die dat kan) dus het lijkt mij dat dan de turbo pas inkomt, kan je dat nog ergens afstellen?
ik denk inderdaad dat ik de verkeerde opcom heb gebruikt, dus zal wel een ander worden..
het relais zit naast de accu. zwart roken zal ook wel door het niet werken van het gloeisysteem komen?
auto loopt weer, de derde brandstofpomp werkte :jerry
Moet nu alleen gloeien met een draadje, lampje op dashboard gaat wel branden maar spiralen krijgen geen stroom.. zal het gloeirelais wel zijn, want van de gloeiers zit geen zekering in de auto toch?sorry zie dat het al een oud topic is :wors
om de nokkenas op tijd te zetten heb je speciaal gereedschap nodig, heb speciaal gereedschap voor de x17DTL liggen, heb de mijne er vorige week ook mee gedaan. zonder dit gereedschap krijg je hem nooit op tijd, omdat hij inderdaad spieloos is. is met het optrekken de distributieriem niet versprongen? heb trouwens ook nog een nieuwe koppakking voor een x17dtl liggen..
De garage heeft alles nagekeken, gekeken of hij op tijd stond, de opel dealer gebeld en die zij; de pomp hoeft niet te worden ingeleerd. dus de auto nog een keer aan de computer gehangen, en geen foutcodes meer.. eindelijk. dus starten maar.. niet dus! de auto zuigt de diesel wel weer aan, door het filter naar de pomp toe weer. dat deed die eerder niet, maar hij spuit het nog steeds niet in! zou die ‘afsluiter’ dan dicht blijven staan? deze pomp dus ook kapot? lekker dan.. 300 euro betaald voor dat ding en het was niet naast de deur. wat kost het om dat deel van de pomp te laten reviseren?
http://www.ngmarketplace.com/c/worlddieselparts/Products/Products_2186.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Dat is de pomp.
Volgens de garage geeft de krukassensor een toerental door aan de computer van de auto, en als die geen toerental doorgeeft geeft hij ook niet aan de de brandstofpomp moet gaan inspuiten, zoiets vertelde ze mij. de startonderbreker zit volgens mij op de ecu van de auto, niet van de brandstofpomp. er worden ook los van die kastjes verkocht die op de pomp zitten. heet volgens mij EDU in plaats van ECU, die zouden dan toch in ieder geval universeel moeten zijn, of ze moeten hem kunnen leren mijn sleutel te herkennen? of zie ik het fout? als de auto bij de garage niet gemaakt kan worden dan gaat hij de verkoop in. kost anders met alles bij elkaar nog meer dan een andere astra.. hoop wel dat hij het gaat doen!hoebedoel je? Ik heb die pomp gewoon in mijn eigen auto weer gemonteerd, startonderbreker zit toch voor de brandstofpomp? Als je een gereviseerde pomp monteerd krijg je er geen sleutel bij toch ofwel? Deze komt van marktplaats en heb er iig niks bijgekregen voor de startblokkering dus hoop dat dat niet nodig is! Die startonderbreker werkt gewoon. De auto Is vandaag uitgelezen, en er kwam uit dat de krukas sensor niet goed was. Die man bij de garage dacht dat hij de pomp niet kon inleren.. Zou de krukas sensor er ook voor zorgen dat die niet start en geen diesel krijgt? Bedankt voor je reactie!
de riem staat weer optijd dankzij het setje van tijs!
Alleen hij start nog steeds niet, krijgt nog geen diesel.. moet de nieuwe brandstofpomp ingeleerd worden? en kan dat met opcom? wat kan er anders nog meer voor zorgen waardoor hij geen brandstof krijgt?misschien proberen? heeft er nog iemand een how to om die pomp te demonteren?
volgens mij heeft die van een F geen start blokkering, en dan gaat het niet werken, helaas. of is die van jou ook elektrisch?
haha hij is al schoon! staat nu in de schuur.. vanwege de brandstofpomp!
-
AuteurBerichten