Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra terug gebracht naar de garage voor de koppeling ( Garantie) begint te ratelen in z’n vrij en koppeling zit alweer bovenin na 2000 km :jerry
8 december 2012 om 08:17 In reactie op: Centrale deurvergrendeling werkt niet goed Astra G #18082151hoor je hem wel op slot gaan? misschien motortje in de deur kapot, of dat stangetje krom?
of werkspot.nl heb mijn koppeling daar ook ‘aangeboden’ en laten vervangen voor mn astra. koppeling+drukgroep incl arbeid €500 en een jaar garantie. was gewoon bij iemand achter in een schuur, had het mooi voor elkaar met een brug enzo. alles goed geregeld, ook niet zwart gewoon netjes met een bon! :thumb
je kunt je klus ook aanbieden op internet, krijg je vaak een goed bod op je klus, en garantie. alles is met de ‘bieder’ te bespreken. weet niet of ik hier links van mag plaatsen, maar je kunt het even googlen :thumb
als je zelf zecht dat hij kvs lekt bij de radiateur zal die lek zijn, als je gaat rijden komt er druk op het systeem en zal die dus wat harder leeglopen, kachelradiateur kan je ook proberen even flink door te spuiten! :thumb
dat roken en vermogenverlies had ik ook, vacuum slangetjes op de EGR-klep zaten verkeerd om, omgedraaid en probleem verholpen! :thumb
edit: laat het resultaat even weten! wil de mijne zeer binnenkort ook chippen!
onder bij het deurpaneel zitten 3 schroeven volgens mij. losdraaien en de rest is klikken! eerst spiegel/tweeter kapje voorzichtig losklikken!
@john.t wrote:
Voor m’n astra Z20LER TURBO :thumb.

Die zit ook in mijn X17DTL, bevalt prima, verbruik 1 op 900… verbruik met deze olie is veel minder dan met de 10w40 van de action..
:thumb
25 november 2012 om 07:36 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #180773475w30 is wel dunne olie. Als je er 5w40 of 10w40 in doet zal het verbruik misschien ook minder worden. 15w40 zou ik er niet in gooien met de winter voor de boeg! Is weer te dik. Zeker voor korte stukjes! Zie je het blokje niet ergens extreem zweten? Bijvoorbeeld Bij de kleppendeksel oid..
25 november 2012 om 07:35 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #180773465w30 is wel dunne olie. Als je er 5w40 of 10w40 in doet zal het verbruik misschien ook minder worden. 15w40 zou ik er niet in gooien met de winter voor de boeg! Is weer te dik. Zeker voor korte stukjes! Zie je het blokje niet ergens extreem zweten? Bijvoorbeeld Bij de kleppendeksel oid..
24 november 2012 om 18:28 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #18077342jep, en oliepijl gewoon in de gaten houden, mijne gebruikt ongeveer een liter op 1500 km.. volgens het boekje mag hij een liter op 1000km opdrinken als ik het goed heb!
heb precies hetzelfde, en ook net de koppeling laten vervangen, mijne doet het echter ook nog na 80km snelweg, trap ik koppeling in, is het weg. Soms een paar dagen geen last en ineens is het er weer! mijn stuur staat ook ineens scheef na het vervangen van de koppeling.. heb jij dat ook?
24 november 2012 om 12:19 In reactie op: witte rook / gekraak bij astra 1.6 xel station 1999 #18077339Witte rook kan kou zijn, aangezien die niet veel kilometers maakt, kan ook koelvloeistof zijn, en dat betekend dan dat je koppakking lek is, is je koelvloeistof peil nog goed?
Heb het ook gehad met de 1.7dtl, even laten uitlezen maar waarschijnlijk de pomp. het elektrische deel bovenop de pomp is los te vervangen, hoef je niet de hele pomp er af te schroeven! als je er één van de sloop haalt wel ff opletten of je hem terug kan brengen, meeste staan met hetzelfde probleem op de sloop omdat een nieuwe pomp bijna 1000 euro kost!
Egr klep?
4 november 2012 om 17:16 In reactie op: kastje voor stoelverwarming ??( aansluiten en het werkt ?) #17992484die draden op de foto zijn niet van de stoelverwarming, zijn volgens mij zwart en grijs dus als die daar niet liggen zul je ze vanaf je zekering kast moeten trekken!
Ondertussen is er al heel wat veranderd aan het opeltje! Brandstofpomp is vervangen, had er één gekocht die niet werkte, helaas 300 euro door m’n neus geboord. later één op de sloop gehaald met een jaar garantie die 145000 km oud was. die zit er nu in en na 10000 km geen problemen meer mee gehad! staat nu op LM velgen, heeft een nieuwe koppeling en distributieriem+waterpomp. ook olie+filter zijn ververst. 5w30 dit omdat het nu kouder wordt en hij wat rammeld met koud starten.. in het begin verbruikte hij zeker n liter op 700 km, dat wordt op de één of andere manier minder gelukkig. denk zelf dat de klepseals niet te best meer zijn. heeft nu ondertussen 273000km op het klokje staan, en hoop er nog wel wat bij te zetten. Sinds kort ook angel eyes gemonteerd, wil achter nog lexus lampjes, en dan van de zomer de kop eraf halen om de koppakking te vervangen en evt klepseals. bekijk gelijk de cilinder even of dit het allemaal nog waard is! Verder loopt hij als een zonnetje alleen wat meer pk’s kunnen geen kwaad, dus als van de zomer de koppakking vervangen is + de rest dan wordt hij waarschijnlijk nog wel gechipt!
Hier wat foto’s!
https://www.dropbox.com/s/2uj0q5ymtv7cml4/2012-11-04%2017.29.26.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/0u83ms137csrvm0/opel.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Zal hier wat verdere updates plaatsen! :thumb
@nick0016 wrote:
Mijn auto piept de laatste dagen bij een koude motor, het gebeurd altijd op het zelfde moment:
Ik vertrek uit mijn “parkeervak” geef dan gas rijd mijn straat uit en piept dan voor 2-3 seconden zodra ik gas geef. Daarna is het weg en het komt ook niet meer terug tot dat de motor weer koud is.Eerst waar ik aan dacht is de multi-snaar, echter is die pas dit jaar in Mei vervangen en heb echt niet zoveel gereden dat ie al aan vervanging toe is.
Iemand een idee? Kan het kwaad of toch maar laten controleren?Het gaat om een Opel Astra G station 2.0 DTL
Misschien je multieriem niet goed gespannen bij het vervangen? nu het vochtiger wordt zal die dan gaan piepen als hij een beetje slipt.. je moet de riem een kleine halve slag kunnen draaien met de hand, anders even spannen :thumb
In mijn x17dtl ging 6 liter..+ elke week nog een liter.. gaan de klepseals vaak stuk bij dit blok? kan ik dit makkelijk controleren? Nog een vraagje, heb cruise control ingebouwd, stekkertje bij het stuur zat voorbereid, pin bezetting bij ecu ook. alleen via opcom kan ik het niet aanzetten.. klopt dat?? als ik via body naar cruise control ga komt er te staan; Changing ini’t adress.. is het met tech2 wel mogelijk? rij veel lange stukken snelweg dus zal wel fijn zijn!!
heeft de mijne ook niet!:) ook een G uit 2000
zo, niet beter op de sloop kunnen kijken? vind best prijzig!
contact slot niet goed? los stekkertje oid?
volgens mij is de turbo nog wel goed, bijna geen speling op t asje en hij trekt nog best lekker door
Ook een klein vraagje, hoe erg zou een diesel met 270000km er op normaal roken? als ik optrek is het helemaal zwart achter me, of ik moet al bij 1500 toeren schakelen.. stationair rookt die een klein beetje blauw, verbruikt ook wel wat olie.. maar tijdens het rijden is het echt pik zwart, liggen ook best wel wat roetdeeltjes op de straat als die ff stil staat en gewoon stationair loopt.. is een X17DTL uit 2000 :thumb
-
AuteurBerichten