Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@boons605 wrote:
De diesel heeft ook een vacuumpompje voor de rembekrachtiger op de dynamo zitten, waarbij bij benzinemotoren dat vacuüm op een andere manier wordt gegenereerd.
En de diesel heeft inderdaad geen motormanagement, daarom kun je ‘m ook niet uitlezen. Fantastisch toch? Een auto waarbij je zonder laptop nog iets kunt beginnen. De enige elektronica die erop zit is de gloeicomputer, die ook de, jammergenoeg aanwezige, EGR klep bestuurt en eventueel een startonderbreker. Voor de rest is zo’n diesel heerlijk simpel: Compressie en brandstof = lopen
Wat voor Astra diesel had je?
Had een astra g x17dtl. 3 brandstofpompen versleten. ..
Heel erg bedankt voor je reactie. Dat er goed aan gesleuteld kon worden had ik al gezien. Ik vond de rem wat harder aan voelen dan de laatste keer dat ik er in reed. Zal hem een complete dynamo met pomp aanraden. Bestel hem op kenteken zodat we de goede hebben. Deze is dan zeker op te voeren met een brandstof schroef? Zit er dan ook een stationair schroef op? Zal wel is een beetje gaan spelen. Deze auto heeft ook airbags. Zijn die wel uit te lezen?
Is een sport versie, lekker onderstel en goede stoelen!lekker slim van me! dank voor de reactie! :wors
Past een dynamo van een 1.4 16v op de 1.5 of is dit totaal anders?
Oke dankjewel!
Jongens,
Allemaal erg bedankt voor de hulp en het meedenken. de auto gaat in onderdelen weg.. net de auto omhoog gezet en goed tegen de bodem aangetikt.. is slechter dan gedacht. onder de tectiel is ie gewoon al door op sommige plekken.wilde een motorsteun losdraaien maardiekwamgewoon vanzelf. zat nogmet een dikke laag tectiel vast. heb de nieuwe motor gelukkig af kunnen bellen.
Topic mag dicht, gaan we weer opzoek naar een andere!
Thanks!
hij is los! :thumb
Ja,dat kleine rot boutje van de fusee wil al helemaal niet.. Krijg moertje er wel af maar boutje er niet uit..
Heb een x14xe op de kop getikt, 89000 km uit een auto van 2000. 6 maand garantie, en gewoon helemaal compleet. €200. geen geld toch? ben nu bezig de oude motor er uit te lepelen, krijg alleen de remschijven niet los zit allemaal muur vast.. al zo hard geslagen dat de as iig al wel uit de versnellingsbak is losgekomen!
Is de auto van mn vriendin.. Zit je dan niet met omkeuren?
Dat snap ik, maar corsa had geen airco, dus knopje binnen zit er niet zeg maar. makkelijk aan te sluiten?
Weet iemand van jullie of ik ook probleemloos een x14xe uit 2000 in de auto kan hangen? gaat dat gewoon met mn ecu’tje uit 95? :thumb
En als er een aircopomp compleet op zit, is dit dan makkelijk werkend te krijgen?Gaat deze niet meer lukken.. Draait door..
Wat bedoelen jullie precies met krukas spie? Als ik die bout erin draai lijkt die vast, en na 1x starten zit hij weer los..
Is die van een astra of tigra x14xe ook zo over te zetten? Geen problemen met ecu inleren en met sleutels enzo?
wie heeft er nog een motor in de aanbieding :mrgreen:
die heeft er met de eerste keer starten niet op gezeten, alsenigste vergeten. wat kan er krom zijn..?
maar als die wel pakt, klinkt die compressieloos. klopt dat?
Het begint nu helemaal vaag te worden, als ik de auto in zn versnellingzet en dan ga duwen draait de krukas+nokkenas niet. als ik hem gewoon start gebeurd er ook niks met die tandwielen, als ik de auto in zn versnelling zet en dan start dan gaat de auto wel vooruit, alleen de krukas + nokkenassen draaien dan ook niet…… hele blok naar de klote? en hoe kan dit gebeuren? alles staat precies op tijd.
Heb alleen een compressie tester voor dieselmotoren, moet ik de corsa dus ff naar de garage slepen.
alleen afgepreste en gevlakte kop..
kan het klepverkleving zijn? dan heb je dus ook geen compressie heb ik gelezen, zal haast moeten want het schijnt vaak voor te komen bij opel x16 /x14xe motoren.. alles staat nog op tijd, misschien ff proberen aan te slepen?
hij staat nog precies goed, 100 procent zeker.. wel raar ook dat die soms wel de krukas rond draait en soms niet.. starten hoor je ook niks raars, alleen het geluid of die zonder bougies rond gaat zeg maar.. geen weerstand
Beste mensen,
De corsa vandaag helemaal klaar gemaakt en gestart, hij startte direct, geen rare geluiden, na een seconde of 10 weer even uitgezet, alle vloeistoffen ed gecontroleerd, nog iets koelvloeistof bijgevuld en weer gestart, weer stationair laten lopen en af en toe iets gas tot 13 / 1400 toeren, na ong 2 minuten de auto uitgezet, en toen weer gestart na alles gecontroleerd te hebben, opeens valt de auto uit. wil hem weer starten maar klinkt alsof die geen compressie heeft? alles staat nog perfect op tijd. soms met starten draait het krukastandwiel+ alle nokkenassen wel, en soms niet. ook met aanduwen lijkt het of die geen compressie heeft, kunnen de kleppen niet zijn toch? aangezien alles op tijd staat? wie weet raad?
heb nu nog een klein vraagje, hoe zit het met de brandstofpomp? poos niet gelopen natuurlijk, doet die het al bij het omdraaien van het contact? of moet ik echt gaan starten? is wel makkelijk te ontluchten zag ik al.. nu enkel de bougies nog en koelvloeistof er in doen. vacuum slangetjes zitten denk ik aardig goed, anders komen we daar vanzelf achter! :thumb Met dank aan de haynes manual van heks!
zal van de week ff een foto maken!
-
AuteurBerichten