Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@DarkNL08 wrote:
Knipperlicht achter werkt ook niet, gaat 2x zo snel knipperen alsof zekering door is/lampje stuk.
Ik heb mijn knipperlicht nu idd ook led. Bovenstaande probleem treed inderdaad op. Echter niet bij alarmlicht aanzetten, dan knipperen ze gewone snelheid. Is het simpel te verhelpen dat mijn led knippers weer normale snelheid gaan knipperen? Kan er een lichtere zekering in ofzo?
:wors
Voor mensen die het eeuwige leven denken te hebben, voor kinderen,..
Geboeid zitten kijken maar het blijft kansloos,..Toch nog een beetje huiverig om EGR los te schroeven aangezien auto nu loopt als een trein.
Wat zijn de voordelen? Minder brandstofverbruik? Betere respons op gaspedaal?
Ik heb iig geen storing en het werkt allemaal perfect zo, toch schijnt het beter te zijn ding te verwijderen of af te sluiten,..
Hoe zit dat met rijden op LPG? Ik laat een prins vsi2 systeem eind deze maand inbouwen, moet ik die EGR vóór die tijd verwijderd hebben? wat is slim? Ik lees zoveel verschillende dingen over het afsluiten van de EGR, ook dat de brandstoftoevoer door de ecu dan ontregeld raakt en eea opnieuw geprogrammeerd moet worden? http://www.verboom.net/info/speedster/20070729/index.html
Ik heb zoiets van if it ain’t broken don’t fix it? Maar als het voordeel oplevert wil ik het wel ‘broken’ maken :)
Wat moet ik nou doen met dat ding? Door teveel aan info heb ik geen idee meer wat wijsheid is.Bij voorbaat dank voor goede raad.
Oke goed plan,..
Kan ik die metalen pakking gewoon pakking hergebruiken of moet ik een nieuwe halen?11 februari 2013 om 13:59 In reactie op: Orginele Opel radio (Grundig) vervangen voor een Sony #17947694HarrieAstra,
Werkt perfect, was inderdaad 2 tellen werk. Dank.
Groet
11 februari 2013 om 09:27 In reactie op: Orginele Opel radio (Grundig) vervangen voor een Sony #17947692@Econz wrote:
Ik neem aan deze 2 kabels verwisselen (dit is dan wel de connector,maar ik neem aan dat dit hetzelfde is,als de ISO-aansluiting van mijn Opel)?
Ik heb laatst exact dezelfde radio gekocht en aangesloten. Bij mij onthoudt hij echter ook niets. Ik snap gele en rode omwisselen maar er zit aan de bijgeleverde kabelboom zoals hierboven bij mij ook nog een losse gele en blauwe draad.
De blauwe schijnt voor de electriche antenne te zijn, das toch zo’n ding van vroeger die automagisch uitklapt? Deze heb ik denk niet nodig.
Maar volgens het schema is de gele draad voor de continu voeding, zit ook een labeltje aan, 0,3 amp. Waar moet ik deze op aansluiten?Schema staat hier: http://pdf.crse.com/manuals/4107645111.pdf
Dank voor hulp.
@Senatorman. Duidelijk.
Was slechts zeer verbolgen over het feit dat mijn post na wat gerichte vragen zonder pardon 2x werd verwijderd.
Ik had naar mijn mening niets raars gevraagd. Later realiseerde ik me dat het de bedoeling is dat er op dat forumonderdeel alleen positieve reacties geplaatst dienen te worden, en geen moeilijke of kritische vragen. Na verwijdering van mijn ‘milde vraagstelling’ was ik enigszins geirriteerd en dan doe je soms uitspraken die iets verder gaan dan maatschappelijk geaccepteerd.
Ben er nu klaar mee, het is een mooie nieuwe dag.
Het is goed zo.Groet,
Robert@midnight black wrote:
2.2 is niet echt zuinig blok en zeker in combinatie met een automaat zal het met een beetje doorrijden niet veel beter dan 1 op 10 worden schat ik zo.
Maar het is wel een soepel blok met voldoende power.Niet echt zuinig ligt aan hoe je rijdt, ik rijd met met m’n 2.2 een fractie duurder als met de 1.6 die ik had, scheelt echt een drol. En het extra vermogen is een godsgeschenk.
Volgens mijn computertje rijd ik nu 7,6L op 100KM gemeten over ongeveer 6000 KM, dat is ruim 1 op 13. Bij de 1.6 8v die ik had reed ik een fractie goedkoper. Verwaarloosbaar. Als je veel stad rijdt neem een 1.6. Rijd je veel snelweg zoals ik doe neem een 2.2.@cano666: Wie ben ik, ik ben blij met m’n 2.2 maar geloof dat jij daar gezien je taalgebruik op msn niveau nog niet helemaal klaar voor bent.
Ik zou gewoon kiezen voor een 1600 8v, goedkoop en echt wel pittig genoeg,.. Just my 2 cents
Succes!Aftap plug is bij mij een 15. En kijk uit met het vastdraaien van oliefilterdop met een steek sleutel 32. Ik had hem te strak vast gedraaid en de plastic dop is dunner dan je denkt. Ik had er een gaatje in gemaakt, leuk joh, blauwe rook! Was weer een leerzaam proces :D
viewtopic.php?f=5&t=123157&start=7225Dank DMLB ceo,
Al rijdt zo’n 8v ook heerlijk in de lage toeren, het is toch wat meer een stadsauto,..
Zeer content met deze upgrade,.. als ie de 4000 rpm aanraakt, drukt ie me in m’n stoel, ook in 4 en 5 :DMaar aangezien ik wel iets heb met lage toeren en geen geld voor een v6 vraag ik me af hoe ik het koppel bij lage toeren nog wat meer kan vergroten.
Heb me aardig ingelezen, EGR wil ik spoedig naar kijken en denk dat zo’n pre-cat verwijdering daaraan ook kan bijdragen. Wordt een aardige klus gezien mijn ervaring met sleutelen (=<1). Tips altijd welkom! Hulp trouwens ook! Ik lees me eerst nog wel een tijdje suf op dit forum, leuke club,..Oke duidelijk,..
Kwikfit is idd een momentopname.
Denk toch dat ik voor prins ga gezien de mogelijk dat de installatie dan voor een aangename prijs in een andere auto overgezet kan worden.Dank allen voor de reacties.
Is dit niet gewoon de mooiste manier om de EGR bij een Z22SE technisch uit te schakelen?

Geen geklooi met MM lampjes, ding blijft gewoon zijn werk doen, alleen voor niets :D
Bron: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5439&sid=a01e646dd2b42590722e698534cda9cf” onclick=”window.open(this.href);return false;Aangezien ik toch zo’n ding wil hebben, even dubbel checken of ik hier het goede denk te bestellen: http://goo.gl/wUPTz” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan ik hier alles mee wat een op-com ook kan? en belangrijker > Kan ik hier mijn EGR mee uitschakelen? (en hem dan gewoon laten zitten?)
Of heb ik een security code nodig van de auto om dit ding te gebruiken?Graag advies, dank!
Geregeld piept er iets bij mijn achterwielen, soms de ene kant, dan weer de andere kant. Gebeurt compleet random, soms als ik hard rijd soms als ik stapvoets rijd. Klote piep piep zit er al vanaf dat ik hem kocht. En daarna is het weer tijden vertrokken, nee het zit niet in m’n hoofd,..
Misschien een stukje steen tussen de schijf en remblokken ofzo,.. (Stukje steen moet gezien zijn levensduur dan wel een diamant zijn ;)
Toch nog maar even langs de kwitfit gereden.
Voor die 19 euro lijkt het me een goed idee hem APK te laten keuren voor ik gas in laat bouwen,..
Dan komen er misschien nog punten aan het licht die aandacht behoeven.Op zoek naar wat zekerheid, wil ik zoveel mogelijk weten voor ik er 1900 tegenaan smijt.
Goed idee of niet?Oke bedankt Juhroen,.. weet ik dat ook weer.
Nog tips voor spuitzut waar ik m’n blok mee schoon kan krijgen?
NAP check gedaan en krijg daar een mooie groene vink terug dus dat klopt, thanks voor de tip richardw
Er zijn inderdaad geen storingen wimv6, onderbuik zegt dat het wel goed zit met dat ding,..
@DarkNL08 wrote:
Ja, daar gaan ze moeilijk over doen. LED is namelijk lang niet fel genoeg voor de werking van de mistlampen voor.
Ik wissel voor APK altijd even de lampjes, toevallig vanmorgen APK gehad, dus ga straks weer mijn LED’jes erin zetten ;-)Ik bedoelde het stadslicht, normaal zit hier 5 watt in, ik heb er 4watt leds inzitten, dus meer licht,..
Hoi! Waarmee kan ik het beste het motorblok schoonmaken? Ik zoek iets gemakkelijks, een spuitbus ofzo die olie en vuil verwijderd.
En waar op te letten m.a.w. wat niet schoon/nat te maken?Nog klein vraagje: Led verlichting in stadslicht, gaan ze daar bij een APK keuring moeilijk over doen?
Groet!
Andere auto is niet echt een optie, heb nu iets goeds en een andere gaat altijd meer geld kosten.
Het is een oude wasmachine, ik weet het, maar heb er nu 81000 op staan en hij rijdt als een trein, geen roest, geen schade, ik wil hem helemaal oprijden, het is een fijn ding, maar gezien de km’s die ik maak en de benzinekosten (en dat verschilt echt geen drol met een 1600 motor) wil ik graag op gas rijden. Ik heb al gechecked bij de opel dealer of de modificatie mbt de distributieketting bij mijn auto is uitgevoerd, ze konden er niets over terugvinden dus blijkbaar niet. Over die distributieketting maak ik me niet zoveel zorgen meer, dat zit wel goed zolang ik de olie huishouding goed onderhoud. Dat doe ik. (dank dit forum voor expertise)Ik vind diesels bizar in de wegenbelasting, dan doet het bijna zeer als ie een dag voor de deur stil staat. Als ik op gas ga rijden komt er qua wegenbelasting voor mij 19 euro p/m bij en iets van 4 euro verzekering. Meerverbruik aan gas is 10% dat is niet te vergelijken met een diesel (ook al gaan die langer mee onderhoud wordt ook duurder)
Met die 30.000 km/j haal ik die gastank er dit jaar nog uit (voordat LPG 7 cent duurder wordt)Vraag is en blijft alleen, is de motor goed genoeg, wat moet ik checken, wie kan hem lezen.
Kortom wie kan een objectief oordeel geven over deze motor?
Wil graag iemand die even met me mee kijkt of die 1900 euro aan gasinstallatie welbesteed is bij deze oude wasmachine,..Als technisch niet bijster hoogbegaafd m.b.t. auto’s blijf ik het een moeilijke keuze vinden om een bedrag te investeren dat hoger is dan de dagwaarde van de auto zelf. Dus zit ik met een aantal vragen, of eigenlijk 1.
Is mijn astra uit 2001 met een dagwaarde van rond de 1500, het waard om een gasinstallatie van 1900 in te laten bouwen?
Ik snap, zekerheid heb je nooit, maar zou zo graag een bepaalde test willen laten uitvoeren ofzo waaruit blijkt dat het de investering waard is.De auto is gekocht van eerste eigenaar, niet garage onderhouden, althans het stempelboekje is leeg. Ik heb hem gekocht met 73000 km op de teller, hij heeft het motorserienummer voor het distributiekettingdebakel (dit blijkt niet zoveel uit te maken heb ik begrepen) Ik ververs Valvoline Synpower 5w40 elke 10.000km en hou het pijl hoog. (laatste verversing was leerzaam ivm plastic oliefilterdop ;))
Als leek zeg ik, hij rijdt als een trein, geen rare geluiden en na z’n laastste olie verversing echt ongekend gesmeerd, ding loopt als een trein en over het algemeen rijd ik er alleen maar rustig mee en veel snelweg op cc. Ik zit nu 7,6 op 100km verbruik (gemeten over ongeveer 5000km, zegt display)
Ik rijd ongeveer 30000km per jaar dus zo’n gasinstallatie zal ik er wel wel uitrijden. Verder zit er dit jaar een trip naar Noorwegen aan te komen (heen en terug rond de 4000km).Is er iemand op dit forum die mij wil helpen om te kijken of deze auto het waard is een dergelijke investering te doen? (hoeft niet voor niets) Heb ik een opcom nodig? Zou graag dat beetje extra zekerheid willen krijgen van iemand met verstand van zaken.
Bij voorbaat dank,..
Dank voor de info richardw. Het is inderdaad een VSI Specialist, welbekend Agit in Rijssen.
@Juhroen Helemaal mee eens maar daar had ik dan weinig nieuws van geleerd ;-)
Oliepeil ga ik in de gaten houden,..
Kan ook eigenlijk niets anders zijn dan olie op het blok,.. alles zat onder, het brand er wel af denk :)
DankNaar aanleiding van mijn blunder van gisteren oliefilter dop door garage laten plaatsen.
Oliefilter moest erbij vervangen worden ook al was deze net nieuw, opel garage beleid :)
1 plastic dop + filter –> 66 euro :vertag
5 liter valvoline –> 56 euroNadat dop en filter vervangen waren heb ik zelf de olie weer bijgevuld.
Toen stukje gaan rijden, meeste olie die bovenop het blok lag weggeveegd met een doek.
Nadat motor goed warm was geen nare verbrande olie luchtjes meer IN de auto, Gelukkig.
Toen ergens geparkeerd en motorkap open gegooid, veel stank van verbrande olie die er nog zat denk.
Dus ik onder de auto gekeken, drup drup, olie,.. grrVraag: De olie die nog van het blok afdruppeld op de grond. Is dit lekkage vanuit het blok (plastic dop nog steeds niet goed?) OF is het meer waarschijnlijk dat dit olie is die nog op en onder het blok geplakt zat en vloeibaar geworden is door de warmte? :hmmz
Groet!
-
AuteurBerichten