Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Krikpunten zijn probleem gevallen. Haal je modderkuip voor maar los…..
probleem van rotterij zit idd in slijtage van de tectiel.
beste is elke jaar goed schoonmaken en opnieuw spuiten.1 november 2013 om 17:16 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183731Met 40 remt hij 40 procent achter.
met 20 remt hij 20 procent achter.
als ik het goed heb.
rem schijven op de achteras remmen harder als je harder moet remmen, dus moeten ze extra begrensd worden zodat je achter niet 180 graden draait.
geloof dat het zo zat, maar correct me iff i, m wrong31 oktober 2013 om 20:12 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183725Die keuze is lastig.
Zoals gezegd heeft de Corsa als doel show, meeting, liefhebberij.Ivm bouwjaar wil ik afwachten wat de RDW zegt.
Ne heeft gewoon een super geluid. Alleen daarvoor zou ik die keuze al maken.
De xe is gewoon De motor. Geen discussie mogelijk.
Gaat hard, meest bekend. Uiterlijk ook top.16xe is een overweging als de RDW lastig doet. Heeft ook veel leuke opties.
Liefst ga ik voor de 2.0 natuurlijk
http://m.youtube.com/watch?v=RPlnHGmV-t4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan oo, heen. Keuze uit 2 auto’s dit keer.
poging wagen met de astra f uit 92. Wellicht laten ze hem op de brug als hij slecht is :jerryEt en j waarde staan in de velg
31 oktober 2013 om 18:47 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472856Kabel uitgerekt.
kan je beun oplossen door de kabel op te spanne met een ti wrap.
bij verkoop oude stoelen ook zo gedaan.31 oktober 2013 om 18:37 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183720Dank voor de info. Heb gelukkig mensen die zo goed zijn dat ze zelf al aa geven wat goed is en niet :thumb .
maar voor mijzelf wat info inlezen is altijd goed. Lang leve internet.Zaterdag kijken voor een andere loods.
als het wat wordt kan ik beginnen met de gele corsa :jerry
vandaag mooi stukje gereden, inmiddels een week geleden, dus werd wel tijd.
twijfel over moter keuze. C20xe, c20ne, c16xe of x16xe, of turbo op de 1.2 bouwen. ?….
omkeur gelul ben ik van op de hoogte31 oktober 2013 om 17:50 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183718Rijdt nu nog met mijn 1.2 16v rembekrachtiger en verdeler met calibra turbo remmen aan xe voorzijde.
remt ook prima. Straks komt er dus de kadett gsi16v bekrachtiger en verdeler op.
moet dan wel goed zitten. Daaraast komt hij nog wel op de bank om te testen hoor. Moet wel veilig zijn.Heb nogee remus demper liggen :jerry .
nee, even sloop opzoeken. Moet er 1 hebben zonder de 3 ophangbeugels.
gewoon orgineel eronder.koppeling zal ik eens bekijke zaterdag.
is wel fijn, nu moet ik de koppeling helemaal omhoog laten kome n voordat hij wat doet.
best lastig rijden, bij mijn werkbus en corsa b is het precies andersom30 oktober 2013 om 20:45 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183716Setje in huis. Ziet er als nieuw uit.
hierzitten 3/20 begrenzers op. Dus klopt bas.
ik weet ook niet hoe het zal uitpakke met de remmen op de achteras. Het zijn geen kleintjes zegmaar :wors
van de astra overstapen in de corsa is nu al hilarisch. Met je neus op het stuur :jerryBen er achtergekomen dat in ieder geval de einddemper vol met troep zit. Hij blaast ook bijna niet
kan ook amper harder dan 130.kan ik gewoon de einddemper demonteren, leegkloppem, en weer monteren?
middendemper en kat wil ik hef zelfde mee de zodat de c16nz weer kan uitblazen.ook zou ik graag willen dat de koppeling eerder aangrijpt? Kan dat? Nu zit hij best hoog.
koppeling gaat wel redeijk licht. Voeld goed. Komt mooi vrij. Koppeling test doet hij oom goed. Motor slaat mooi af.Leuke astra. Ziet er inddr roestig uit dan mijn f1
valt wel op dat er een grote rooieplek in je wielkast zit rechtsachter.
rijden idd goed. Mijne is net de dijk ovef geweest. Lekker comfortabel.
Iets stuggere dempers achter scheeld wel enorm. Mij 92er rijdt veel lekkerder dan mijn ex 98er.29 oktober 2013 om 19:36 In reactie op: remkracht begrenzer kadett e gsi 16v verschillend? #18183712Ik bedoel, zijn de verhoudingen van alle geleverde begrenzers van de gsi16v het zelfde.
joop, ik monteer ze niet zelf hoor. Ik ben geen auto monteur,. Vind zelf dat je zaken als remmen, laswerk etc moet overlaten aan iemand met verstand van zaken. Ik zelf zou het prima redden, maar kans dat ik iets fout doe is aanwezig.
voor het zelfxe geld rijd je een kind dood door verkeerde werking van me remmen…..Gat in je inlaat? Die zijn van gietijzer toch?
Nog nooit van gezien of gehoort.hoeveel heeft het blokje gelopen?
uitlaat spruitstuk gaat zelden tot nooit kapot. Enkel het flexibel stuk na je kat wil wel eens scheuren.Krijg je echt wel laag hoor.
goed uitrollen,
enige wat anders is is de breedte van de velg.
als je et goed uitvalt.
Ik ga hetmet een 16 inch set proberen.Ga er even naar kijkem
gaten in de wielranden smeer is gewoon even goed dicht met plamuur. En daarna even spuitbusje erover.
even wat roestomvormer erin voor hetplamuren. Voor tijdelijke aard kan dat wel. Rot niet hard verder danrik. Eigenlijk wil i, er niets aan doen.
voor zover het er nu uit ziet is het puur voor tijdelijk.
Mocht hij na de winter nog goed bevallen, dan knap ik het profersoies op. Zodat hij nog 3 jaar zou mee kunnen.
Alleen is het de vraag of ik er nog in rijdt, of iemand anders.deze is van 11de maand 92
het goede rijden komt mede door de aangepaste schokbrekers achter. Hierdoor is hij niet zo slap zoals de meeste fjes zijn op den duur.
.Oke. Dacht dat het toen inmiddels wel eens standaard kon zijn.
stuurbekrachtiging heeft hij dan weer wel.Astra f uit 1992. Gl. Geimporteerd uit duitsland.
punten die opvallen.
. Geen cv
. Roest bij op ophanging achterbumper, hangt daar ook los
. Roest op wielranden achter
. Roest bij de wielranden in de wielkasten
. Roest binnenzijde wielkast ten hoogte van de vloer achterin in de auto.
. Balken, ophanging etc bikkelhard.
. Bodum heeft 1 gaatje.. Achterdempers zijn geel. Iets stugger dan anders.
. Werkend niet lekkend dakraam orgineel
. Nieuwe radiatieur, remmen voor, wiellager linksvoor, middendemper, grote beurt n nieuww apk.
. Rijdt verder heerlijk. Geen gerammel, geschud, of bij geluiden.punten om op te pakken.
. Radiatieur slang naar thermostaat is erg dik. Vervangen dus.
. Hendel moterkap in de auto hangt los
. Dashkastje plakt helemaal opem. Pennen afgebrokken.Afhankelijk van de werkruimte die ik wel of niet krijg, en zo ja, wanneer blijf ik de astra rijden.
heb nog wel 2 serieuze punten. Die licht ik wel toe in en andere topic.

[IMG]http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/DSC_0031_zps39478361.jpg[/IMG]URL=http://s623.photobucket.com/user/robert_corsa/media/DSC_0032_zpsaaf3bb02.jpg.html]
[/URL]Kat vv eronder.
GaskleP schoonmaken en carterventilatie checkenSchijven krom
Tot de bodem in trappen. Krassen uit je schijven remmen…. Tja. Heel gek.Je kan onder het rijden j handrem eens rustig aantrekken. Als het trilt weet je genoeg.
Als je banden niet uitgebalanceerd zijn trilt het bij 100 meestal. Kromme schijven idem
Grijze bekleding. Dat hele oude. Grijze bumpers.oranje pinkers.
kat hangt tussen de draagarmen onder net blok.even het verhaal dan van deze week.
ik zocht een auto voor onze vakantie trip. Auto moest goedkoop zijn, met volle jaar apk en technisch in orde.
Dat was deze f volgen een bevriende garage.
auto had ik even vlug bekeken aan de onderzijde en buitenkantjeik ben volop bezig om een 5 deurs corsa b klaar te maken voor het daily rijden. Dat doe im in mijn werkruimte.
nu is het geval er niet gesleuteld mag worden. Deze week zijn er camera geplaatst. Sleutelen is nu echt onmogelijk.Mijn huidige corsa b project auto begint flink tw eteren met de kettingspanner. Nu al de hele week ratelt hij zeer hevig bij de ochtend start.
Ketting wil im niet latwn vervangen ivm moterwissel naar x16xe in de toekomst.Nu heb ik besloten de astra maar te kopen.
Meteen na aanschaf mag hij zich bewijzen door een lange afstand te rijden.normaal bekijk en rijdt ik de auto zeer serieus voordat im hem koop. Dus ben best wel zenuwachtig :jerry
Dus heb ik
-
AuteurBerichten






