Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben ook benieuwd naar de ideen van de thermostaat en oliekoeler
Ben er ook met mijn astra f roestbakkie.
helaas nog niet met de 5 xeurs corsa. Hopelijk gaat die over een week de weg opZo, behoorlijk onderhoud.
waterpomp zwg je. Hoe is je db riem? Die vervang je altijd samen met de waterpomp
gelijk ook de thermostaat mee vervangen dan. Nu kan je er nog bijSluit ik mij ook bij aan.
vergeet niet de revisie vN je blok, opgrade remmen, uitlaat systeem,Dus jullie hebben zelf een moer en bout in die armen gedraait?
heb nog wat oude kopbouten liggen van een vw transporter. Daar kan vast wel een blok aan hangen dan.Blok weegt nog best wel wat, wil uiteraarx niet dat er delen van het blok doorscheuren etc.
zal van het weekend de c20xe erin leppelen.Jullie geluk.
helaas maken wij de 3de editie die wij zouden doenniet mee.
veel plesier. Wellicbt hebben we 2015 meer gelukGele corsa b uit 99 wat roest bij het krikpunt. Verder roestvrij.
zilveren corsa b uit 2000 rotte krikpunten, veerschotels achter, wielkast
rooie astra f 1992. Uhm……. wielranden, wielkasten, lekbakjes, achterpaneel draagbalken kokerbalken, frontbalken, krikpunten, sponning deuren achter, voorkant veerpoten, bodum meerdere plekken.
Voordat we de oudere auo.s de hemel in prijzen , ik denk dat de latere opels, astra g, h, vectra c, corsa c etc etc alleen nog last zullen hebben van roest op plaatwerk.
Denk dat de balken etc nu wel goed beschermt zijn tegen roest.als ik soms toch eens kijk op de sloop naar de corsa b, astra f, tigra a……. :puke wat kunnen die toch ongelooflijk hard rotten. Ongeacht bouwjaar….
ik ben er van overtuigt dat het veel met onderhoud uit te staan heeft ja.
Zelfde jongens. Tot snel
31 december 2013 om 17:34 In reactie op: Abs inbouwen op een b corsa?? (bedradingsschema??) #18202377Op de sloop trommelremmen vinden met abs.
Daar zit alles al op en in.
die kun je zo 1 op 1 wisselen met je huidige tromme, s.
enige wat je achter moet aanleggen is het kabelboompje.
Trommels heb ik hier wel. Denk dat er alleen a dere voeringen in moeten.
sensorren etc zitten er al in.Hoe het voor zit weet ik niet.
maar waarom zou je dat willen?
gaat er echt niet beter of harder van remmen.Je zou eens een gepensioneerde monteur moeten aanspreken hierover ron.
xdie hebben er jaren mee gesleuteld vroeger en weten er vaak veel vanaf.Banden maakt bijna geen verschil hoor. Ik reed ook gewoon 1.17 gemiddeld met mimn x12xe op 195 breed.
zou even de zoek functie gebruiken
Rookt de auto erg?
Maak eens een foto van je kv potje.
Misschien is het gewoon water wat erin zit. Je zegt namelijk helder.Heb je een 16v of 8v? Motor.
Als je een 16v heb heb je een groot afdekkap op je blok zitten met ecotec eropAls ik jou was zou ik eerst de auto technisch in orde maken.
Het is een Corsa b. Dus kijk bijvoorbeeld de onderkant na op roest. En kijk even je koelsysteem na. Wellicht heeft je Corsa nog onderhoud nodig.Zonde als je volgend jaar tegen onnodig hoge kosten aanloopt
Waar kom je vandaan? Regio mag ook.
Over de smurrie. Wat voor motor heb je?
Altijd schroefset nemen. Je bent al zover dat je wilt verlagen, en de ervaring zegt: je wilt alleen nog maar lager.
En gelukt.
kon er even mee rijden zo. Moet hem alleen nog even strakker zetten.fluitje van een cent. Kabels hingen al een tijdje in de trommels.
kwam er gelukkig achter toen alles gemonteerd zat (achteras, tromme.s e.d.) dat de kabels pre ies andersom hadden moeten zitten :jerryEn welk blok ligt erin?
Ongeacht welk type het zal zijn. Het moet zuiniger kunnen.
29 december 2013 om 18:53 In reactie op: ‘Nieuwe’ auto, Corsa A. Schroefset gemonteerd 21-12-13 #18198132Vind het niet gek hoor.
Desnoods enkel net hart een kleurtje gevenHet is een wr.
lange bak met korte diff had hij het over.
volgens mij een bekende bak. Hin is een groen van kleur….. bedacht onderweg dat er wel eens een zwarte corsa b gsi is geweesg met een opgeboorde 1.6 naar 1.8. Ofhet was een 18xel onderblom ofzo iets.
Die bakdaarvan was ook groen……maar goed. Ga nu lekker wat lezen over hoe ik het blok weer knap opbouw.
bedankt voor de mooie info.Info lees ik van de week wel even van de bak af.
Blok in huis.
Heb er een f18 bij mee genomen. F20 had hij niet meer.
Maakt dat veel verschil?
Blok ging mooi rond. Olie en.bougies waren niet schoon meer, wat zwarttig. Maar kan zijn van slecht onderhoud, lang staan etc.
Nokkenassen etc waren mooi bruin. Van binnen geen koekerij.Blokje zelf was alleen rond de carter wat zweterig.
Opbouw wordt vervolgt met de tijd.
Duidelijk verhaal.
er wordt ook veel beweert dat de coscast meer vermogen aan zou kunnen dan de ks koppen.
Misschien is hier al duidelijkheid genoeg over hoor, maar is er ie and die er wat op heeft te zeggen?Mijn astra f c16nz had het zelfde. Totaal geen power, bokken, inhouden.
bleek dat de einddemper een sambabal was :jerry helemaal dicht met roest en wol.Daar hebben jullie wel gelijk in.
de corsa waar hij i komt wordt ook geheel onder handen genomen. Uitgebouwd gecleand en gespoten. Zo ook de moterruimte.
Maar ik zou ook eerst even het hoog nodige aan het blok kunnen vv. Zoals d riem, waterpomp, olie.
dan inbouwen en kijken hoe het loopt en rijdt.
niet goed is opknappen.
wel goed is ook opknappen in zin van pakkingen waar nodig, kleurtje geven etc etc.blok wat ik oo het oog heb is niet duur. Dus wellicht een leuke koop.
Sowieso gaat de kop er wel af.
Wat nodig gelijk vervangen.
Hoop alleen op een knap onderblok.
Maar ik weet dat ik een ouder blok koop. Dus ben voorbereid op verassingen.Straks pm terug sw en Vinci
Mooie tip. Bedankt
Bedankt. Moet 1 trommel stellen. De andere loopt al iets stroef..
hoe vast moet ik de trommel vast draaien? Heb een moment sleutel.
op gevoel vind ik wel lastig. Doe hem dan veel te strak denk ik -
AuteurBerichten