Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omderstel en remmen zijn aangepast.
Uitlaat is vanaf de kat groep a simmons.het orginele spruitstuk heeft flinke schaaf schade. Die wil ik toch wel vervangen.
lees al dat er veel mogelijk is. Tijd om eens veel te lezen.
de corsa wordt niet meer dagelijks gebruikt. Desondanks zal hij wel aan 10.000km in het jaar komen hoor.
met mijn daily rijd ik al ruim 20.000 in het jaar.waarom zou een let drukgroep geen aanrader zijn?
En heb je wellicht een link naar de sash koppeling set?
Aangezien toch alles nieuw moet is net toch een kwestie van afwegen gezien prijs, nut en presaties.waarom een andere inlaat, ik sluit niet uit dat er ooit een turbo op komt.
Zeg ook niet dat bet wel gaat gebeuren.
Maar in dat geval kan ik de inlaat weer gebruiken.
Gaat mij er meer om of het ook wat vermogen oplevert als we hem zelf opbouwen, op de atmosferisch e xejongen die met mij blok bezig is heeft een keer op een xe een dikker spruitstuk gelast.
Dit zag er dik uit, en zal ook zeker vermogen opleveren.Op dit moment gaat het blok weer fris in mekaar.
Had geluk dat het onderblok nog in goede staat was, dus daar hebben we niets aan gedaan, op nieuwe krusasbouten etc na. En een schoonmaak, spuit beurtje.eerste keuze is nu de nokkenassen, zodat het blok weer “dicht” kan.
Daarna stap voor stap de aanbouwdelen naar keuze erop zetten.zal morgen eens een projecten pagina aanmaken, aangezien er flink wat verbouwd wordt aan de corsa
Doel. Show auto. Leuk rijdbaar.
Mag uiteraard wel meer dan de standaard 150pk hebben.
180 zou leuk zijn in eerste instantie om het financieel leuk te houden.Ga er niet mee het circuit op.
Hooguit een stoplicht sprintje. Tegen een vag groep auto.Auto is ook puur voor eigen plezier.
Meer vermogen in de verre toekomst sluit ik niet uit.
Wel turbo loos.Top.
best te doen zo te zien.
bedankt :thumbZag er nog goed uit….
nooit zulke fotos posten. Is erg slecht voor ons liefhebbersGoede keuze hoor.
maar je krijgt geen tot nagenoeg geen extra geluid hoor.
maar dat wist je almooie demper :thumb
Is er een kleine beschrijving van hoe je de ketting moet vervangen? Incl spanners e.d.
de huidige 12xe heeft een ketting probleem.
wil die motor weer gebruiken mocht de andere het begeven of ook problemen krijgenNiet gezegt dat het niet kan.
maar makkelijk is andersZo zag mijn c20xe er ook uit.
welke niet :jerry vKat zit aan het spruitstuk vast. Kan geen vervanger tussen.
Maatje rijdt een vectra b, remus einddemper en middendemper vv.
1.8 16v
geluid is exhtgoed te doen hoorcalibramenno heet hij. Ask him
Trek je midde demper er maar onderuit.
ga je geen spijt van krijge icm je sebring demper.
fox is wel goed spul voor weinig.
Die andere 2 is romme., lekker niet kopen.
pasvom is meestal net niet, en ze rotten sneler is een verschil tussen remus en sebring.
sebring klinkt dieper en minder agressief dan remus.
verschil is niet groot, maar wel hoorbaar.je kan ook bij simmons kijken die maksn ook leuk spul.
groep a bijvoorveeldBeste kans met asfra f panelen.
deze zijn wat vierkant.
tigra panelen kun je wel vergeten.
Zijn veel te rond en gevormtcorsa c panelen zou ik nog eerder proberen.
enkel blijft de vraag, waarom……Plastic eraf halen en bitumen plakken.
is het zeker dicht.haal je rubber daar eens los in je sponning. Is net daar vochtig en schimmelig?
Dacht ook aan een motorsteun.
zou dat bekijken, met name je achterste.
in ieder geval ergens rond je schutboardKoelvloeistof verdwijnt in de tellerbak dus? :jerry
nee, grapje
denk idd eerst dat schuifje omdraaien.
Haal eens je teller los. Kan makkelijk iets zijn dat tegen je kabel loopt ofzo. Kijken kan altijdkijk even in je kv potje, zit daar donkere drek in?
rookt je auto overmatig?
komt er een zoete lucht uit je uitlaat?Kop aanpakken bij een 8v is vrij makkelijk hoor.
kop eraf, vlakken, nieuwe pakking met bouten.
db riem erop zetten, waterpomp en spanrollen vervangen.
En de belangrijke thermostaaten je torretje loopt weer als nieuw
Je heb een vrijloop motor, dus sterk overdreven kan er iefs fout gaan bij je db riem wissel.
bedoel, het geeft je tocheen beetje rustBij je spiegel moet jekijken.
Maar hoe zit het met de brandstof?
kan je met de huidige tank, pomp blijven rijden als je er een c20xe in legt?Zoals je weet heb ik de as gekocht, en verder iets mee gedaan.
Het is wel belangrijk dat de boel veilig vast zit ja.
heb het blok gister weg gebracbt voor de opknapbeurt.
Als ik het blok weer terug heb ben ik denk ik aardig compleet met de ombouw.Check eerst je olie pijl maar eens.
Gister de c20xe weg gebracht voor een opknapbeurt
de gele corsa b vandaag even naar buiten gereden. Heerlink om weer in een b te zitten :jerry
that feeling when you stepp in your low corsa and starting the x12xe :wub
tikke lopen na enkele maamdjes alweer stil gestaan te hebben.
zijn laatste rondje met de pony’s. Worden straks paarden :jerry26 januari 2014 om 15:07 In reactie op: Iemand een achterspoiler met derde remlicht hebben?(corsa b) #18208039Zijn irmscher spoilers volgens mij
Volgens mij gegevens werkt de rdw niet meer met type goedkeur.
elke motor wijziging moet nu door een keuring.
ook als je gaat swappen naar x16xealleen swap van je x12xe naar een nieuwe x12xe kan zonder keuring.
heb dit via mail en telefoon contact uit lelystad vernomen.in ieder geval neem zelf contact op voordat je je plannen doorzet. Dit ivm , eeftijd van je auto
Zal eerdaags een foto maken.
Is dat de oude as van een ex kadett gsi die ik had?
of een as van bas en alex zelf?
weet dan goevalliv waar die vandaan komen :jerryleuk proje t. Zal het blijven volgen.
mijn c20xe gaat zaterdag naar de revisie man.
dus hoop dat ik snel jullie kant op kan.helaas komen er steeds klusjes tussendoor of andere grappen die ook geld kosten.
heb ge.ukkig weer meer tijd vanaf a.s maamdag, dus ku en we eer wat hobbyenhaasje, ik schilder de klauwen zelf. Ben nog niet uit de kleur ivm lak keuze plaatwerk.
Eve n voelen of de uitlaat lekker blaast als motor loopt.
desnoods even de demper goed heen en weer schudden.
zo kun je horen of je een sambabal effect hoort bijvoorbeeld.
blaast de demper netjes, dan is je uitlaat wel in orde.
Je kan het ook wel een beetje horen.je kan tevens even je luchtfiltwr bak op en trekken.
Dit zijn dingen die zouden kunnen en makkelink zelf te bekijkem.anders zou ik een garage opzoeken. Harder dan 100 moet hin zeker gaan.
aanlopende rem kun je makkelijk checken.
ga 50 rijden, koppeling los en in zijn vrij uit laten rollen.
als je vlak voordat je stil staat het gevoel krijgt dat hij dat hij toch afremt merk je dat aan de manier van stil komen te staan.rolt hij stil zonder er zelf iets van te merken is net goed.
stopt de auto met een schok dan remt hij dus ergens.dit zijn natuurlijk low budget adviezen. Misschien niets zeggend. Misschien ook wel.
Een ring tussen je oliefilter werkt ook heel goed.
dit heb ik gehad op mijn x12xe. -
AuteurBerichten