Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien grotere bekrachtiger en verdeler?
naar mijn mening remt dat super.
mijn setup die overkill is, mar gewoon als hobbymatig en voor shows super:
Meriva geboorde schijven
calibra turbo klauwenachteras geboorde kadett gsi schijvwn met klauwen.
kadett gsi16v remvekrachtiger en verdeler met remdrukbegrensers voor de achteras.
heb er in de tij dat k er nog mee reed meerdere noods stops mee gemaakt. Remt werkelijk subliem.
wat ik mij afvraag, im heb bevoorveeld massieve remschijven op mijn x12xe uit 2000.
remt wel lekker. Maar kan beter ivm brede wielen.gaat hwt werkelijk beter remmen met 2.0 schijven en klauwen?
Ivm kleine rembekrachtiger?De klauwen van de 2.0l zijn veel groter, dus je moet harder drukken voor een goed remeffect toch?
even in bet kort.
de gele krijgt een c20xe. De oude x12xe met een ton op de klok houd ik als reserve motor voor de zilveren corsa b
de c20xe is inmiddels gereviseerd, snelle delen staan in bestelling.
verder krijgt de gele nog heel veel aanpassingen die later wel duidelijk worden.de zilveren is mijn daily. Die moest laag en breed worden, zonder teveel poespas.
to do list is niet meer zo lang.homokineet linksvoor.
laatste roest verwijderen en tectyleren.
motorkap en voorbumper latwn spuiten
4 knappe deuren vinden ivm roest.
spoiler op het dak
knappe composet voor. Inmiddels in bestelling, audiosystem r serieLinks zie je de gele corsa staan. Deels gestript. Motor kan er bijna uit.
rechts onze carbagerun er volvo 850i[/img]Jeetje.nog een klote plek ook.
je rijdt nog met je dwars uitlaat systeem
dat verdient respect ondanks de soms bestnegatieve reacties.
past heel mooi bij je wagen zo.succes met de schade afhandeling.
ik heb vandaag mijn 14″ breedset onder de zilveren 5 deura gezet.
wordt wel weer eens tijd voor een update aan de auto.s. ben niwt meer zoveel actief helaas.
Potmeters er tussen solderen.
Deze zal gaar zijn.
Blik naar onder werpen moet je echt doen hoor.
Weet niet waar je woont, maar kan misschien voor je kijken.Motor probleem is iets kleins bij een 8v.
Roest is erger.
Je achteras is ook zo mooi goud gekleurd en er zitten al extra ventilatie gaten in zie ik.Hoe kan me zoiets nou bouwen en testen?
de weg van het orginele inlaat is lang.
dus ik als newbey bij het c20xe topic zou ook denken dat bovenstaand wel gaat werken.
zelfde idee als de mantzel op de x16xe.
dat is tenslotte ook een holle doos met 4 ovale gaten erin.
zo bijzonder ziet dat er echt niet uit.zijn er mensen met ervaringen met bovenstaande?
ben wel benieuwd
Tank is helaas niet te redden.
Te ver door geroest.
Gaat ook maar om 1 plek.
Ter grote van een euroHij lekt nog niet. Maar dat gaat niet meer maanden duren vrees ik
Bij de ophangbeugels
Zal van het weekend een foto sturenAls je zelf weet waar je maar moet kijken. Dan maakt net mij niet uit waar ik een auto koop.
heb langs de weg minn gele corsa gekocht. Zo der proefrit.
heb een verrotte astra f gekocbtuit 92. Wist er niets van, ongezien, telefonisch gekocht.is geluk hebben. Goed kijken. Blokje laten warm draaien.
kijken naar roest punten
checken naar een lekke kop en olie verbruik.
kijken en voelen hoe hij koppelt en schakelt
remmen bekijken en uitlaatalles goed. Kopen
Hij zuet er wel erg netjes uit. Eerlijk is eerlijk
kijken waardHoort zo hoor.
ding vreet nogal wat. Is heel normaal.
heb met alle autos tot nu toe het zelfde.
bij de corsa b, s welnet iets opvallender.
motortjes zijn ook best groot en zwaar.Goed vast zetten ja. Ze zijn toch zo groot.
En zoals hierboven gezegd, een corsa b de van de zijkant wordt geramt is dan net een doodskistje.ik snap dat je jekroost veilig wilt vervoeren.
En natukurlijk is dat belangrijk.
Ik zouniet het nut inzien van een duur stoeltje. Goedkopere die makkelijk te plaatsen is met een fijne zit lijkt mij prima.
daarnaast, vertrouw jij las, of een schroef systeem?
stel dat die mooie beugel los komt, afbreekt o.i.d. en het verwond jou kind?
het is tenslotte niet getest bij een ongeluk. Laten we eerlijk zijn.ik weet niet of het mogelijk is. Maar zou het inkorten van de gordel niet iets kunnen zijn?
stel dat de gordel niet blokkeert bij een aanrijding, dan kan die korte gordel wel je redding zijn.Ja, bekend probleem.
inmiddels hebje na de reparatie wel gelijk weer een goede corsa. Je lmm en sturen probleem zijn 2 problemen die voorkomen bij de x12xeZeker goed bezig geweest.
hij was goed rot zeg.Corsa b x12xe 5 deurs heeft sinds vorige week apk.
staat nu 199.000 km op de teller. Rijdt erg fijn.
Zijn nu volop bezig met de corsa b gele 3 deurs.
de revisie en kietel beurt vsn de c20xe vordert al lekker.Gasklepversteller.
Klein zwart kastje tegen je gaskabel aan.
Dat cilindertje staat wel eens vast.Kun je controleren.
Moter laten draaien, cilindertje inspuiten met olie.
Reageert de motor er positief op. Dan kan je dat sdnsortje. VervangenDacht trouwens dat de nieuwe type sfi vv geen aanrader was.
of zijn die verschillen te verwaarlozen?heb ook nog gedacht aan een lexmaul inlaat.
nu snap ik dat ik dan nog meer moet hakken in het schutboard. Maar past het wel?Feit is dat ik zelf bet blok niet onder handen neem.
ombouw doe ik ook niet.onderblok. Lagerschalen zijn nagekeken en zagen er heel mooi uit. Cilinderwanden staan de hoonsporen nog in.
ik heb geen compressie kunnen meten. Maar zo gezien en bekeken lijkt hij erg fris.
onderblok laten we zo. Wel komen er nieuw apr bouten
cilinderkop krijgt nieuwe seals en er worden nieuwe kleppen in geslepen.olie pomp is schoongemaakt en zag er nog it als nieuw.
ik heb nog een olie temperatuur en druk meter. Die komt er tussen.
gok het er eerst op dat de pomp nog goed werkt. In feite wordt er jaren lang mee gereden. Dus in feite moet het wel goed gaan zou je zeggen.
druk meter kan ik dan mooi bekijken of hij goed werkt.
bij twijfel wordt deze gewoon vervangenZo is in iedergeval het blok wel weer fris te noemen.
Koppakking is van een let die er tussen komt.
stel dat ik overga op een turbo, dan bouwen we een ander onderblok daarvoor nieuw op.
vandaar de keuze om in het huidige onderblok geen bergen geld te stoppen.
hij is wel serieus bekeken. Bij twijfel krijg hij nieuwe delen.Bedankt voor de links. Weer even wat lees en overleg voer.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
eigenlijk is er teveel om een goede reactie op te geven.
Ben in iedergeval weer een beetje wijzer.:wors top forum :thumb
-
AuteurBerichten





