Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 Deurs heeft 2 ton gelopen en loopt idd veel mooier
Is het nou een grote klus?vanmorgen liep hij weer geruisloos
Ja, 8,5 en 9,5j
wel erg dik. Eignelijk gek als je hem weg doet.Interessant jongens. Ga mij er ook maar eems op inleze .
op hetforum va n carclean zit ik al heel lang.
Juist het machininaal polijsten zie ik tegenop. Vind het erg le u k, en ben bang dat ik alles koop wat er tekoop is.
ken mijzelf. Haha, nu al bijna een stallen opbergrek vol met middelen.Dag teller die je ip nul gezet heb.
je heb nu 1km en 400m geredenLekker bezig jongens. Tot snel.
Hoe ziet je koelvloeistof eruit?
Kijk eens naar je carterontluchting.trek je bougies er eens uit.
dit alles nadat je heb uitgelezen.
Ja, rollend chassis 300
moter 500, losse bak 100
velgen kunnen wel voor meer da n 500, je heb hele zeldzame.
Verlaging setje, rolkooi, interieur, losse delen dan nog wat.in onderdelenverkopen is zo gek nog niet.
maar hij sfaat bij je binnen, plaats hem op marktplaats voor een iets hogere prijs dan jij er voor wilt hebben.
Is maar net wat een gek er voor geeft.voor het mooie een foto van de onderkant maken. Zodat iedereen kan zien dat hij roestvrij is.
Maar wat is goed te doen?
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe het moet?
opzich zou ik het aandurven als ik de gereedschappen maar heb.Waterpomp , vloeistof en thermostaat zijn 1 jaar oud.
Wat nu te doen? Gokken op een maand?
Hoeveel werk is vervangen eigenlijk?
Je weet mij te vinden wagnas.
wellicht wle wat voor mij. Hoef ik niet duur om te keuren.100.000 is niet veel hoor.
deze blokjes kunnen net als de zuster moteren prima 3 ton draaien.
Voor lange afstanden geen ideale moter. Dan beginnen die 3 pony’s toch te vervelen en irriteren.
Of je moet ecnt heel makkelijk zijn.De gele lampen voor verwisseld met orgineel
de achterlampen vervangen voor orgineel (ivm reflector)
Schroefset voor maar even 4 cm hoger geschroefd.
Luchtfilter weer even aangepast.
Stoelen voor even voor nood vervangen voor astra f stoelen.
audio uit de kofferbak getrokken.van de week even apk er o p gooien.
Breken wel eens de veren. Net zo als bij elk merk auto
Beste advies.
Goede olie elke 15.000 vv incl filter. Eerder mag ook.
Goed luisteren naar de moter. Eens per maand.
Hoor je iets vreemds gelijk hier melden.
Ga lekker brutaal meerdere auto’s proefrijden.Problemen komen van de pomp af. Dit moet jr kinnen horen.
Kijk verder ook goed naar je olie dop. Bij spudge vorming dr boel goed schoonmaken en olie wissel.Verder puik blokjes. Lijkt erger dan het is
Die komen er ook op.
niet breder trouwens :jerry wel een heel stuk platter.Als ik de set hoger schroef kan ik beter hoeken. Gek genoeg. Eigenlijk niet gek.
Door het gewicht van de auto wil de auto altijd rechtdoor.
door dempers en veren kring je hem makkelijker de bocht door.
zou je er stalen buizen in lassen krijg je hem de bocbt niet meer door -offtopicSorry, dat gaat niet lukken :wink:
Ja, kijk, hij doet het, of hij doet het niet.
Maandje of 2 voordat hij het begeeft kun je dat al aanvoelen.
even op de sloop neuzen. Als je goed kijkt naar km stand en de meter zelf kun je wel achterhalen of hij al reeds vervangen is.
de meest begeven het rond de 100.000km.
als je slim bent neem je gelijk het gehele gasklephuisje mee.
dat sensoren aan je gasklep gaat ook wel eens stuk. Heb je die ook alvast liggen.Op asvalt wel ja, op een klinkerweg is het wel minder hoor.
je stuiterd veel meer.zelf kan ik het niet optimaal vergelijken. In dorpjes enzo verlies ik het echt hoor.
heb dan wel alles pu rubbers en extra stabiliteits stangen voor en achter, onder en boven.
weet niet of dat wat uitmaakt. En heb 195 50 banden…. ook niet optimaalHuppa, onderdelen weer binnen.
kunnen we van het weekend eindelijk de 5 deurs apk klaar maken.ook mijn poets en polijst spullen weer binnen van carclean. Kunnen we nog even de gele corsa klaar maken zijn laatstemeetings.
Tot 21oktober mag ik er nog mee rijden, dus maar goed van genieten.Koop wel een bosch.
zou hem zelf bestellen bij een garage. Of de brezan.
zelf trek ik ze van de sloop af. Bij ons krijg ik ze me voor 3 tientjes voor 3 stuks.
gaat er 1 stuk prik ik de andere erin :thumbin principe zijn de meeste meters van andere merken niet duur.
vandaar de lage sloop prijs18 september 2013 om 16:25 In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172745http://occasions.autosevenum.nl/Opel/Corsa/1.4i-16V-CDX-1572751/4086/1/1/details.aspx?zoek=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staat er pre ies 1.
heb zelf helaax niet meer dagelijks de tijd voor forums enzo.
druk bezig met de corsa’s. Maar google is your best friend.uitvoering vind je vrij weinig.
plan is de voorbumper geheel clean te maken. En deels verbreden.
achter bumper ga ik verlengen naar beneden. Dat open stuk zakt dus en komen de uitlaten in verwerkt.
ook de bumper wordt weer verbreed.18 september 2013 om 16:13 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171505Geloof er vrij weinig van. Meeste blokjes zijn al ruim 15 jaar oud.
In de tigras vind je wel de beste. Is zonder meer waar ja.
maar je zal heel goed moeten zoeken.
en kom op, 5000km is toch niets om te oordelen. De gemiddelde bestuurder doet om de 15 a 20.000 eens ee beurt. Dat heb je gewoon met dit soort low budget auto’s.
Je leest hier zeer regelmatig over het olie verbruik. Het is gewoon een feit.buiten dit forum om rijden er nog honderen met een x16xe rond, en het gros is zeker geen liefhebber in de zin van liefde voor opel.
we moeten wel reeel blijven.
mijn zwarte gsi met 210.000 op de klok verbruike ook. Mijn xel astra f verbruikte ook (werd wel minder gek genoeg)Maar basseren op 2 auto’s is niet reeel.
wil niemand ontmoedigen. Met olie ver ruik kun je goed rijden hoor. Maar je heb het liefst toch 1 zonder.
stel, je vind op de sloop zo’n blok. Meestal kun je die niet meer horen.
hoe kun je da nog controleren of het een olie verbruiker is?
dat vind ik een interesantere vraag.18 september 2013 om 04:59 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171502Zonder verbruik vind je ze niet.
ombouw van 1.4 of 1.6 is indentiek.
zelf zou ik niet moeilijk doen en er een 1.2 16v in hangen.
Blokje komt prima vooruit, zuinig, en jij hoeft bijna niets aan te passen.
remmerij is het zelfde, stuurbekrachtiging ook. Radiateur, uitlaat systeem.Lmm.
2 klemmen los wippen met platte schroevendraaier.
Stekker los balen.
nieuwe massa meter plaatsen.
2 klemmen met een punttang weer monteren. -
AuteurBerichten