Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
robert64
Deelnemermisschien heeft deze een thermostaat die bij 90 opengaat en de vorige net boven de 80. vroeger kon je ze met een paar graden verschil kopen. weet niet als dat nog zo is. vorige auto ook diesel?
robert64
DeelnemerMaar je zegt na een rit van enkele kilometers gaat ie draaien en temperatuur komt nooit boven 90? Bij mij ook niet, want dan gaat mijn thermostaat open en koelvloeistof gaat dan naar de radiateur. Je kan het beste de auto starten maar niet rijden en kijken bij welke temperatuur je fan aanslaat. Weet je gelijk als ie goed is . De meeste thermostaten gaan tussen de 80-90 graden open. Als je rijdt wordt dat moeilijk.
robert64
DeelnemerAls je je kenteken invoert bij een vd bekende online winkels zie je gelijk welke je moet hebben. Ik denk 3 polig
robert64
DeelnemerIk bedoel dan echt die ene die in je radiateur zit. Voor zover ik weet is die verantwoordelijk voor je fan. De 2de waar hij het volgens mij over heeft zit bij je thermostaat/motor zelf. Voor zover ik het weet wordt die gebruikt voor je brandstofmanagement.
robert64
DeelnemerHoe oud is je auto. Kenteken?
robert64
DeelnemerJa dat is de sensor+schakelaar die de fan bij een bepaalde temperatuur in/uitschakelt.
robert64
DeelnemerIk weet niet hoe technisch te bent. Het zou je thermostaatschakelaar kunnen zijn. Kost 15 euro en koelvloeistof.
robert64
DeelnemerWelke olie gooi je erin?
Weet je zeker dat het minder wordt?Als wervelkleppen hebt,kan het dat ook zijn.
robert64
DeelnemerDenk het niet. Zou eerder een probleem zijn als ie niet draaide. Had vroeger een ouwe bak waar ik de ventilator continu had doorgelust. Enige probleem was dat de ventilator na een jaar of zo was overleden van het constante draaien.
10 januari 2020 om 10:55 In reactie op: Astra H bwj 2004 1.6 motor koud geen rook, wanneer motor warm veel rook #18371435robert64
DeelnemerCheck je carterontluchting. Als ie verstopt is kan hij olie omhoogduwen/verbranden als de motor druk heeft opgebouwd/warm is.
robert64
Deelnemerkijk als er geen foutcodes gewist moeten worden en check ook als er geen olie in je bougiegaten zit. wil ook wel gebeuren door een niet goed sluitende kleppendeksel pakking. wil dan ook bokkerig rijden. Kan ook je bobine zijn, probeer 1 ergens te lenen/uitproberen. niet gelijk nieuwe kopen. bougies/ kabels?
4 januari 2020 om 16:54 In reactie op: Zafira loopt heel slecht na vervangen luchtmassameter #18370889robert64
DeelnemerBij mij gaf ie daardoor ook nog eens foutcode P0100 en P0110 als ik me nog goed herinner. In principe zou het een goed idee zijn om al die vacuumslangrubbers rondom het blok te vervangen/verbeteren. Moet ik ook nog doen.Vacuumlek kan allerlei rare storingen geven/slecht lopen enz.
4 januari 2020 om 16:51 In reactie op: Zafira loopt heel slecht na vervangen luchtmassameter #18370888robert64
DeelnemerGraag gedaan. Ondanks dat ik het wist is het me 2 keer overkomen. net als wat je zegt je ziet het over het hoofd want het zit echt verstopt. Het haakse stuk rubber is vaak ook verouderd/zacht, en komt makkelijk los(ook door die 90 graden bocht) . Ik overweeg om het door een stuk recht benzineslang te vervangen, dat is wat stugger, want ook als het niet goed aansluit zuigt ie daar valse lucht aan en loopt niet lekker. slechte afwerking van opel vind ik.
4 januari 2020 om 14:41 In reactie op: Zafira loopt heel slecht na vervangen luchtmassameter #18370885robert64
DeelnemerCheck de vacuumslang die achter de lmm-buis loopt, bij mij was ie op de gasklep losgekomen. Zit aan de gasklep met een 90 graden rubber koppelstuk. Ik had dezelfde storingen. Hij zit aan de buis vast dus als je die lmm uit de buis haalt (buis beweegt mee) gaat ie meestal los. misschien kan je het ook vastklemmen met klemmetjes. mvg
robert64
DeelnemerBeetje late reactie, maar ter info voor degenen die in de toekomst hetzelfde probleem mochten hebben: ik had dezelfde foutcodes na het wisselen van de lmm. Na veel zoeken enz (batterij eraf/resetten, wat niets opleverde) kwam ik erachter dat de vacuumslang die achter de lmm-buis loopt los was gekomen van de gasklep. de slang teruggeplaatst en het probleem was weg. die slangen komen iets te makkelijk los vind ik.
robert64
DeelnemerIk had toen een egr die naar binnen open ging. (Vectra B1 X16XEL). Gewoon de egr goed schoongemaakt, eerst kruipolie om het vuil zacht te maken. Dicht plaatje van de opel dealer ertussen, nooit meer last van gehad. Geen egr cheater nodig gehad want de egr deed het gewoon weer soepel, alleen kon hij niet meer vuil worden.
robert64
DeelnemerBij mij was het toen de egr. Schoongemaakt (kruipolie en remreiniger)en afgeblind teruggeplaatst. Zorg wel dat ie goed heen en weer kan bewegen. Moet wel de egr zijn die naar binnen toe opengaat.
robert64
DeelnemerOrigineel camber vind ik al goed. De mijne staan allebei recht. Volgens mij niet goed afgesteld. Ik heb wel over een periode verschillende zafiras bekeken die ik tegenkwam , sommige staan goed en andere weer niet..
Ik heb die magic camberbouten + tool in elk geval besteld.robert64
DeelnemerOpeltje17 bedoel je een doseerspuit?
Mvg
robert64
Deelnemer:applause02:
robert64
DeelnemerMotor flushen
robert64
DeelnemerMisschien wil je het forum checken over kleppen stellen van die motoren.
Mvg
robert64
DeelnemerVersnellingsbak spoelen/olie verversen. Automaat bakken zijn heel gevoeling voor oude/vuile olie. De solenoids erin kunnen hierdoor verstopt raken en dit soort storingen geven.
Mvg
26 december 2019 om 12:43 In reactie op: Koelvin dan de radiator voor de Airco slaat niet aan. #18370692robert64
Deelnemermisschien een beetje late ractie. bij mij was het de radiateur ventilatorweerstand(koelvinweerstand)
( zit precies bij de ventilatorstekker)waar een van de polen doorgeroest was. daardoor werkte de 1ste stand(aircostand) niet. je merkt het want je radiateur ventilator draait ook niet in 1ste stand bij warme motor, ik heb het uitgebouwd en doorgeroeste pool schoongemaakt en gesoldeerd, was 1 jaar terug. je kan ook een nieuwe kopen/ terugsolderen.robert64
DeelnemerHeb ik ook. Ben benieuwd…
-
AuteurBerichten