Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Daarnet nog een reply geschreven en nu moest ik maar 5 sec. wachten. Da’s beter.
De vorige keer duurde het serieus lang en dat bleef toch even zo.9 december 2016 om 04:57 In reactie op: Waarop zat die 5-polige stekker nu weer op? (aan het einde van mijn kabelboom) #18334277Ach ja. Da’s de stekker van de luchtdebietmeter.
Die zit nog niet in mijn wagen nu, dus zag ik die ook niet zitten toen ik een aansluiting aan’t zoeken was.
Toch eigenaardig dat de kabel van deze luchtdebietmeter in de kabelboom van de motor, helemaal mee over de motor loopt, om dan terug naar de carrosserie te gaan.
Nog maar gezwegen over de kabelboom van de LPG-injectie.
Die hebben ze ook over de motor gelegd. De amateurs!Als ik een foto vind, is het toch meestal een niet al te zware wagen die ze draaien:

In het verleden werd dat al wel eens gedaan, een volledige wagen gedraaid.
Maar toen waren de wagens kleiner en wogen een pak minder. Tegenwoordig is zelfs een kleine wagen al behoorlijk groot en redelijk zwaar.Alle vloeistoffen werden dan wel overal verwijderd, olie overal (motor, versnellingsbak, diff), water, batterij.
Het gas in de LPG tank zal wel geen probleem zijn, maar geeft toch extra gewicht.
Als je niet alles leegmaakt en de wagen gaat helemaal op de kop, loopt olie en water uit de verluchtingsgaten of andere weg dat het naar buiten vindt.De zwaarste wagens die ik heb zijn mijn Omega-A’s. Om deze te laten roteren op een constructie met alles erop en eraan, dan moeten ze wel volledig in evenwicht zijn.
De vraag is dan, waar is het middelpunt?Tussen voor en achterkant is niet belangrijk. Tussen links en rechts zal het wel ongeveer in het midden zijn,
maar in de hoogte, da’s wel heel belangrijk.
We zouden het kunnen berekenen als we de wagen op twee weegschalen kunnen zetten, links en rechts als hij gekanteld staat.
Dan zouden we het momentele center tussen links en rechts kunnen berekenen.
Als we dan de verticale lijn volgen tot waar ze de middenlijn kruist, dan hebben we het middelpunt.De fabrikant zal het wel weten, de ingenieurs die de wagen ontwikkeld hebben toch.
Zo’n informatie te pakken krijgen zal niet gemakkelijk zijn denk ik.
Oldtimer clubs bvb. geraken gewoonlijk wel gemakkelijker aan de informatie als ze het vragen.
Misschien beheerders van een Opel forum ook … wink, wink.







[quote quote=17306936]Als het terug komt dat zou het ook fijn zijn om een topic aan te maken met lekkere mannen…
[/quote]

Je zal wel vinden wat er mis is. Geen tekort aan hulpvaardige forumleden hier.
Maar even dit:
Als een motor een redelijk lange tijd niet gedraaid heeft, kunt je die beter niet zomaar ineens starten.Het is mogelijk dat de zuigerringen zijn komen vast te zitten in de gleuven van de zuigers.
In plaats van mooi te veren en de cilinderwand te volgen, blijven ze zich hardnekkig vastklampen aan de zuiger, met als gevolg dat:
1. er een spleet kan blijven tussen de zuigerringen en de cilinderwand waardoor je geen of geen degelijke compressie krijgt en
2. dat als de cilinderopening op een bepaalde plaats smaller is, de zuigerringen tegen de cilinderwand gaan schrapen met beschadiging tot gevolg.Ik had vroeger in storage een Capri van ’79 staan met een Essex 3.0S V6 erin. Toen die enkele jaren niet meer gedraaid had en ik hem moest verplaatsen, ging hij bijna niet meer vooruit en draaide verschrikkelijk. Daar zaten al zuigerringen in vast.
De uitbater van een autokerkhof hier in de buurt waar ik regelmatig kwam, vertelde me dan dat ze zelfs motoren terug aan de gang kregen die uit wagens kwamen die 20 jaar buiten op het plein gestaan hadden en welke zo vast zaten als een huis.
Hoe? Hij goot de volledige motor, tot bovenaan, vol met petroleum en lieten hem zo een tijd staan. De petroleum is zo vettig en kruipt overal tussen, dat na geduldig wachten, alles terug los kwam.
Daarna konden de motoren verder dienst doen.Nu hoeft dit allemaal niet voor een motor die een jaartje niet gedraaid heeft, maar ik zou toch maar voorzichtigheid willen aanraden.
Ik ben net bezig aan een motor die al enkele jaren in mijn garage ligt en die ook niet meer rond wou. Ik heb niet gewrongen, maar heb dagelijks eens goed wat Water Displacement Formula 40 in de bougiegaten gespoten.
Na een week probeerde ik hem nog eens te draaien en toen ging het wel.
Als ik hem nu manueel rooddraai, voel ik de compressie van de vier cilinders serieus tegen wringen.
Ik ga er één van de dagen eens een batterij aanhangen en de compressie meten.1 december 2016 om 01:31 In reactie op: Waar vind ik motortype en serienummer van de motor? #18330082Dit kan ik er ongeveer van maken.
Als dat al juist is, dan is het in ieder geval één van de “14608701 of later”.

Het gaat heel simpel.
Ik heb bij mij gewoon de favicon.ico filein de betreffende folders van de server gezet van mijn website.

Als ik de webpagina’s open in mijn browser, staat het dan bovenaan in de tab. (Nog niet bij Opel forum)
29 november 2016 om 21:34 In reactie op: Waar vind ik motortype en serienummer van de motor? #18329980Jah, gevonden.
De motor was al gekuist en gespoten en toch had ik het niet zien staan.
De reden? Het metaal is op die plaats erg geroest.Met de verf erover en ook met de verf verwijderd kun je er niet veel van maken.
Ik zie wel ongeveer C20NE staan, maar als dat al is van motorcode, zijn we er niet veel mee.
Ik heb 3 verschillende C20NE motoren waarop telkens andere onderdelen moeten op geplaatst worden.De serienummer dan. Ik zie niet veel meer dan 14657. Als ik het font eens ergens kon bekijken en vergelijken met de indrukken, kon ik er misschien meer van maken. Staan er nog iets voor de 14657? Letters of nog cijfers? Want er is nog plaats over daar.
Wat is het “formaat”? Hoe ziet zo’n volledige nummer eruit? Heeft iemand een voorbeeld, liefst van een C20NE?Er moet toch ergens een lijst van serienummer bestaan van welke motors in welke wagens geplaatst zijn bij de fabricage?
Kan iemand er meer van maken?
29 november 2016 om 01:33 In reactie op: Waar vind ik motortype en serienummer van de motor? #18329934Ik heb hier 2 (verschillende) C20NE motoren uit een Omega-A van ’90 en uit een ’92 , alhoewel deze laatste onderdelen van een ’93 lijkt te hebben.
1 C20NE motor komt uit een Calibra.Staat het motor type er ingeslagen of ermee gegoten?
Serienummer zal waarschijnlijk wel geslagen zijn?

[quote quote=17719481]Verlaagde Opel Vectra A ?

[/quote]Mijn vriendin haar nonkel parkeerde zijn wagen naast het park.
Tijdens een storm ging er een grote dikke boom om, recht door het midden van zijn Kadet, van rechts naar links.
Toen de boom verwijderd was, kon je er gewoon doorlopen en even je voeten vegen aan de vloermatten.
Was een hilarisch zicht… eigenlijk.[quote quote=17719557]Een nieuwe manier van reclycling, de Asconaschommel ?

[/quote]
Dat ik daar niet aan gedacht heb toen ik mijn vorige Omega gescrapped heb.
Volgende keer![quote quote=17719557]Een nieuwe manier van reclycling, de Asconaschommel ?

[/quote]
Dat ik daar niet aan gedacht heb toen ik mijn vorige Omega gescrapped heb.
Volgende keer![quote quote=17719601]@duurt wrote:
@harrybarry wrote:
Een echte raceplee ?
lijkt mij wel wat moeilijk afvegen :jerry
zit zeker lekker haha
[/quote]
Mijn vriendin klaagt nu al dat ik te lang op toilet blijf zitten…[quote quote=17719623]In het kader van de ‘Fail’ ! Even Apeldoorn bellen ?


[/quote]
Sorry man, ik heb geen verzekering. Ik klus in het zwart bij…
[quote quote=17719650]Droomhuis :thumb

[/quote]Hier laat ik mijn vriendin de wagen niet even in de garage binnen rijden!
-
AuteurBerichten