Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Engine Fails!
Nu nog de deurklink vinden … en het sleutelgat ???
U kent het. U haalt het uit elkaar, zet het terug in elkaar en … u hebt onderdelen over. Wat daarmee te doen?
Ach. U hebt een nieuwe garagist gevonden. En … tevreden? ???
Moet u even remmen? Spijtig!
YOU’VE GOT TO BE JOKING MAN!!!
In- en uitlaatcollectors zitten nooit vast met bouten.
Eerst wordt er een tapeind ingedraaid en dan wordt de collector met een moer vast gevezen.
Telkens ik hem startte, draaide hij eventjes mooi en dan na enkele seconden, begon hij lelijk te doen.
Iets met een hydraulische kleppenstoter ofzo? Een klep die niet meer helemaal sloot? Even had hij een terugslag naar de debietmeter, die dat helemaal niet graag had natuurlijk. Ik had beter de debietmeter van mijn andere Omega-A gebruikt. Daar staat een terugslagklep tussen met een “rubberen release klep”.Nu, na langer gedraaid te hebben, lijkt hij toch goed te draaien.
Maar, nu is hij ook beginnen dampen uit zijn uitlaat!
Kan een koppakking defect raken door de motor enkele jaren te laten liggen ofzo???Ik vond zo wie zo al een waterlek achter het thermostaathuis. Die ronde rubberen ring zal weeral aan vervanging toe zijn. Nummer 2 op de tekening.
Ik had hem beter ineens vervangen (ik heb er hier enkele liggen), maar ik had geen goesting om alles te demonteren wat er voor hangt.
Toch beter gedaan dus. Ik dacht, deze motor moet er toch maar even in, maar zo zie je maar.
Dat dampen uit de uitlaat is dikkere pech waarschijnlijk. Maar de motor had dat niet toen hij weggelegd is???
Ik ben eens een ritje gaan doen en hij rijdt goed.
Maar mijn lichten werden meer dimmer met de tijd en op het laatste gingen mijn instrumenten niet meer.
Nog net tot voor de garagepoort geraakt en toen viel alles uit. Platte batterij.Haast en spoed is zelden goed en dat is dus zo. Tot een stuk in nacht in de garage bezig zijn is ook niet goed.
Ik had als laatste die dag (nacht dus) nog vlug de rode kabel aangesloten die op de B+ van de alternator moest (op de tast).
Blijkt dat ik die op de D+ had aangesloten. Het was al verdacht dat ’s morgens mijn batterij plat was, terwijl er een druppellader aanhing.
In het beste geval de regulator op de alternator vermoord. Waar ik de alternator had besteld in 2014, had ik nu had gevraagd of ze een vervang regulator hadden, maar dat hadden ze niet. “U kan wel een nieuwe alternator bestellen.” zeiden ze. Natuurlijk heb nu elders al een nieuwe besteld voor €5,95.
Hopelijk is het daarmee verholpen. Nu nog vlug de spoelen en de diodes meten.Inderdaad.
Ik heb een foto gevonden van voorheen. Het is toch die zwarte draad die met een hele omweg, uiteindelijk op de temperatuursensor aangesloten is.
Waar halen ze het in hun hoofd om zo’n omweg te maken?
(Tja, ik heb bij Van Hool gewerkt aan de autocars/autobussen aan alles wat met de CAN-lijn en stuurcomputers etc. te maken had en daar liep de bekabeling ook niet altijd logisch.)
11 december 2016 om 21:41 In reactie op: Filmpje insluiten in topic? Praktisch! Waarom hier niet? #18334439Ik had de iframe regel gekopieerd op Youtube. Zo embed je een YouTube filmpje in je webpagina. Ik dacht dat dat hier ook zou lukken.
Sommige forums hebben er een “YouTube” knop voor om daar dan de YouTube url tussen te plaatsen:
Hier gaat het dus wel heel simpel. Prima!
Oops… dat was meer dan een scheetje!






Op het schema heb ik een temperatuursensor gevonden met een enkele zwarte draad. Zou die lange zwarte draad dan toch met een hele omweg op de sensor naast de thermostaat aangesloten zijn?


Sorry voor de wazige foto.Zou het de aansluiting van de temperatuursensor kunnen zijn? Maar dan is hij wel redelijk lang.
Ik vind nergens een andere draad om op de temperatuursensor te pluggen. Ik herinner me niet meer welke kleur de draad had. -
AuteurBerichten