Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kraantje Pappie – Pompen (prod. Nightwatch)
Doe je mee de tuinslang met Donnie? Oei, ik sproei!
20 april 2017 om 11:35 In reactie op: Een tweedehands Zafira. Hoe vlug ziet de banaan bruin en waar eerst? #18342426De gevraagde prijs is €1.350
Ik ga er deze avond eens naar kijken.
Natuurlijk blijft het altijd een grote gok.
Zelfs als is nu alles proper en mooi is, kunnen morgen de chassisbalken beginnen barsten door de opzwellende roest, zoals bij mijn drie vorige Opel’s.
Dan ga je krabben en vind je zoiets:

Daar schrik je dan wel even van.
Hij wordt gekeurd verkocht en dan kan je zeggen: “Daar kan ik toch een jaar mee rijden.”, als hij dan zolang blijft rijden tenminste.
Oplossing voor de files in de stad.
[quote quote=18340708]Je zult misschien wel even moeten kijken hoe het zit met je snelheidssignaal voor je tellerbak en/of cruise control.
[/quote]Dat zal geen probleem zijn. De snelheidsmeter/teller gaat nog met een kabel dacht ik.
Cruisecontrole zit er zowiezo niet in.
Dit is nog een pre-OBDII/OBDE wagen, spijtig genoeg. Anders kon ik de OBD-bus verbinden met de ECU van de LPG-installatie.
Ik ben wel ergens een bedrijf tegengekomen die een sturing op maat kunnen maken voor je wagen of eender wat, maar ik heb de prijs niet durven vragen.Eerst die ABS eruit.
Die website gebruik ik ook dikwijls http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/29/ , maar die is ook niet volledig blijkbaar. De stalen remleidingen staan er niet bij.
Ook de achterbrug is niet volledig. Enkel de diff wordt weergegeven, niets anders.
Toch een leuke tool die website.Niet vandaag, maar vorige week… door een smal weggetje gereden met een dikke haag aan één kant mijn lak gekrast van vooraan tot achteraan.
Mmm… dat moet ik dan ook eens proberen dan, want bij mij hoor je ook een hels gekraak als ik afdraai en een rand op- of afrijd.
36 Corvettes found in underground building!
RESURRECTION – Rescue of a VW 1955 panelvan – Forest find !

Ook ik had een lek en heb de verwarmingsradiator moeten vervangen.
Als je geen airco hebt, is de kleine radiator er zo uit.
Heb je wel airco, dan ga je even vloeken denk ik.
Best een plastiek leggen, of je tapijten gaan “plakken”.Een originele vond ik qua prijs er wat over.
Dan heb ik een aftermarket radiator gekocht die bij de onderdelenboer om de hoek, die toch nog steeds zo’n 80-tal € kostte.
Daarna heb ik identiek dezelfde gevonden op eBay UK voor maar €15 en ook nieuw. Dus best eerst rondkijken.
(De laatste vervangingsonderdelen kocht ik online in Zweden. Ik vond ook al interessante prijzen voor onderdelen in oa. Duitsland en de UK)Probleem met de aftermarket radiator die te koop is, is dat hij dunner is en ipv veel brede smalle kanaaltjes, deze twee rijen gewone ronde buisjes heeft. Één van de gaten van de aansluitingen heeft dan weer geen volledig open gat, zoals je op de tekening kunt zien, welk de doorstroming ook serieus beperkt.
Komt er wel bij dat ik met LPG rijd en moet het warme water verdeeld worden tussen de radiator van de binnenverwarming en de ontspanner van de LPG, maar met de originele heb ik daar nooit problemen mee gehad. Nu krijg ik in de winter mijn wagen niet meer warm binnenin.Na een tijdje zijn dan weer de aansluitingen een beetje beginnen lekken en zal ik de kleine rubberen ringen moeten vervangen door iets dikkere. dit kan een tip zijn om op voorhand te toen.
(De grotere rubberen ring achter het thermostaathuis lekt ook al koelvloeistof. Dus als je de volgende keer je distributieriem vervangt, best deze ineens mee vervangen.)Dan ben ik nu maar op de uitkijk voor een originele verwarmingsradiator of toch minstens één waarbij beide gaten volledig open zijn.
Geen dik Kadettje? Doe mij toch maar één! AUB. Dank u wel.
Het zou zijn om niet omhoog te moeten lassen onder de wagen.
Omhoog lassen is al niet gemakkelijk en je krijgt nog eens alles op je kop of lijf.
Zo lag ik eens op de grond, op mijn zij te lassen onder mijn wagen, toen een gloeiend lasbolletje recht in mijn oor viel.
Dat was weer eens een prettige ervaring! Nu heb ik een litteken op mijn trommelvlies.Deze heeft zelf een “rotisserie” in elkaar gelast:
Schatje, ga jij even langs de carwash?
Wat komt hier voorbij rijden?
21 januari 2017 om 01:40 In reactie op: Trillend ontkoppelingspedaal na 2 dagen rijden met nieuwe koppelingsset??? #18337241Toen ik de 1ste testrit reed, is mij geen enkele trilling opgevallen. Pas tijdens de tweede rit heb ik het gemerkt.
Ik hoop maar dat tijdens die 2de rit niet 1 van de 6 bouten is afgebroken waarmee het vliegwiel tegen de krukas gevezen is. Het zou me verwonderen, want het zijn 10.9 bouten en ik heb ze met de momentsleutel vast gezet.
Als er toch een afgebroken stuk (kop) ergens tussen het vliegwiel en de koppelingsplaat blijft steken, kan de drukplaat de koppelingsplaat ook niet helemaal tegen het vliegwiel duwen en zit de boel niet op zijn plaats.
Ik heb in het begin een plasje olie gevonden op de plaats tussen motor en versnellingsbak.
Ik dacht eerst dat de nieuwe oliekeerring van de krukas zijn werk niet doet, maar nu zou dat ook kunnen liggen aan een afgebroken bout.
Maar… dan zou de olie tussen de koppelingsplaat moeten lopen en dat zou moeten slippen als gek of het moest beperkt blijven tot 1 kant van de koppelingsplaat???Ik zou morgen de motor er terug willen uithalen, als er tijd is … en veel goesting.
Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk mis is.8 januari 2017 om 23:02 In reactie op: Trillend ontkoppelingspedaal na 2 dagen rijden met nieuwe koppelingsset??? #18336468’t Is eender hoe dit afloopt, ik ga er toch voor zorgen dat de rollager de drukplaat niet raakt als er niet ontkoppeld wordt.
Dan ligt hij niet constant mee te draaien en verslijt het niet vroegtijdig.
Ik ga een veer buiten de versnellingsbak aan de vork hangen die vork en dus ook rollager van de drukplaat weg houdt.
Die mag maar juist sterk genoeg zijn, want anders moet er te hard op het ontkoppelingspedaal geduwd worden, wat niet prettig is en welk vroegtijdig verslijten van de kabel inhoudt.Ik heb het al even los geprobeerd met een veer en het gaat. Maar dan moet ik met een blokje teflon ofzo, de andere kant van de vork op de kogel houden, want het kleine vorkje dat moet voorkomen dat de grote vork er niet afkomt … Toen ik net een ietsje harder trok, schoot het gewricht al uit elkaar.
Dat zal weer prutsen en passen worden en dit allemaal zonder put of brug.
8 januari 2017 om 02:07 In reactie op: Trillend ontkoppelingspedaal na 2 dagen rijden met nieuwe koppelingsset??? #18336417Dus eerste dag een testritje ge daan van een kilometer of 5. Tweede dag onderweg naar familie en een kilometer of 7 gereden en het pedaal begon te trillen.
Waarom trilt het ontkoppelingspedaal nu? Omdat de vork trilt:
De “vingers” van de drukplaat raken de rollager niet tesamen. Als ik de vork beweeg, zie je dat niet alle vingers geraakt worden:
Met dit als gevolg:
En da’s allemaal nieuw materiaal!
Ik heb de kabel al meer aangespannen en hem losser gezet. Niets haalt uit.Wat me wel verwonderd bij deze opzet, is dat de rollager altijd tegen de drukplaat staat.
Dat was vroeger toch niet? Ik herinner me nog dat de instructeur van de rijschool me zei dat ik mijn voet niet tegen constant het ontkoppelingspedaal mocht zetten, want dan moest hij te dikwijls een nieuwe rollager laten steken.
Bij al onze oudere wagens werd het altijd afgeregeld dat de lager niet raakte of meedraaide.
Bij mijn Omega-A blijkt de veer van het rempedaal de rollager altijd tegen de drukplaat te trekken.5 januari 2017 om 23:17 In reactie op: Dik foutje rangschikking “Beveiligd: Post hier de lekkerste Chickies!!” forum. #18336281De laatste foto’s die ik plaatste zijn allemaal op 110 terecht gekomen.
Ga ik naar beneden, 190, 108, etc, dan krijg ik de eerdere pagina’s.
Maar als ik naar 111 of hoger ga, niks meer.5 januari 2017 om 23:15 In reactie op: Dik foutje rangschikking “Beveiligd: Post hier de lekkerste Chickies!!” forum. #18336280De volgorde van de andere forums zou ik ook laten zoals ze nu zijn, maar om wat foto’s te plaatsen of te bekijken… dan kan je beter ineens de nieuwste plaatsen vind ik.
5 januari 2017 om 22:27 In reactie op: Ik neem aan dat het hier over fouten en storingen van het forum betreft? #18336276Misschien is het interessant om te schrijven: “Fouten en storingen van het forum” of zoiets.
Gelukkig kan ik zelf aan mijn wagen werken, want als ik hoor wat kennissen al uit hun portefeuille hebben moeten schudden, zelfs bij onafhankelijke garages, doet dat mij soms huiveren.
Natuurlijk is zo’n onafhankelijke meestal goedkoper, maar de kwaliteit van het werk kun je nooit op voorhand bepalen, bij eender wie, officiële of onafhankelijke.Daarom kan je inderdaad best uw oor te luisteren leggen bij mensen die goede ervaringen gehad hebben.
Op het forum zullen ze je wel goede raad kunnen geven.
-
AuteurBerichten

