Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Robert Smit 8v
Deelnemermisschien beetje off topic maar vind het jammer om een nieuw topic voor te openen.
wou ff vragen of er verschillen zijn tussen een opel ascona 1.6S en een vauxhall cavalier 1600L.Groeten Robert
Robert Smit 8v
Deelnemermijn 1.8E ook 1:8 bij rustig gebruik :(
Robert Smit 8v
Deelnemernee sorry :???:
hij is er al uit ;)Robert Smit 8v
Deelnemerhey kees,
bedankt voor de info. Ik heb het blok al helemaal uit elkaar liggen voor revisi. Had ook al een vermoeden dat de nokkenstok via de “voorkant” van het blok er uitgehaald moest worden maar wist dit niet zeker. Weet je ook welke torx maat je nodig hebt om de nokkenas tanwiel los te draaien. Heb 40 en 45 geprobeerd maar die passen niet.
Robert Smit 8v
Deelnemermisschien rare vraag maar ben nieuw met cih blokjes. Hoe krijg ik de nokkenas uit de kop? kan mij daar iemand uitleg over geven.
Is een 16s geschikt voor ombouw naar 2.4? dit ivb met achteras en overbrenging.groeten Robert
Robert Smit 8v
Deelnemerow ja, gewoon geduld hebben. zijn er geen gulle sponsors hier op het forum dan? :D
21 mei 2011 om 13:02 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310053Robert Smit 8v
DeelnemerIs een 1.6S geschikt voor ombouw naar 2.4? of maak dat niet uit. Is het onderstel, tunnel, en assen van een 1.6 het zelfde als van een 2ltr?
groeten Robert
Robert Smit 8v
Deelnemerof voor een c24ne :D ;)
Robert Smit 8v
Deelnemeroke, waar raden jullie mij aan om onderdelen zoals nokkenas en zuigerveren te bestellen?
Robert Smit 8v
Deelnemerniemand?
Robert Smit 8v
Deelnemerik ga rijden met 45mm of 48mm webers en word vooral op straat gebruikt.
Zoek hiervoor dus de beste combinatie met het meeste vermogenwinstRobert Smit 8v
Deelnemerik wil mijn zuigerveren ook vervangen (c24ne) iemand een site waar ze te bestellen zijn.
Ook zoek ik advies over een ruigere nokkenas.
welke kan ik het beste pakken bij een gevlakte kop? en waar te bestellen?groeten Robert
Robert Smit 8v
Deelnemeris een 2ltr kop beter dan een gevlakte 2.4?
Robert Smit 8v
Deelnemerheb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.
Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??mvg. Robert
9 april 2011 om 10:51 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310083Robert Smit 8v
Deelnemerhey mensen bedankt! is al gelukt. Ik was zowieso van plan alle pakkingen van het blok te vervangen.
Wou nml ook ff weten hoe de cilinders er uit zagen daar ik niks van de geschiedenis van het blok weet, alleen dat hij 1,5 jaar geleden uit een c kadett is gehaald.8 april 2011 om 16:45 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310079Robert Smit 8v
DeelnemerIk heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?8 april 2011 om 16:44 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310078Robert Smit 8v
DeelnemerIk heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?24 maart 2011 om 22:42 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310076Robert Smit 8v
Deelnemerde kopbouten in een 2.4 zijn dat rekbouten of niet? In het begin van dit topic staat dat bij het demonteren van de kop de krukas op het nulpunt moet staan. ik kan het streepje op de krukas pouly wel vinden maar niet op het blok.
kan iemand mij vertellen waar deze ongeveer moet zitten? wijst deze schuin naar beneden (rechts)?Robert Smit 8v
Deelnemernaar mijn idee word een auto met afgedraaid vliegwiel ook ‘sneller’ Een kameraad van mij weet uit ervaring dat het op de testbank een paar pk’jes scheelt.
Maar weet iemand toevallig hier welk nummer er op een vliegwiel van een 2.4 staat? heb nog een paar vliegwielen liggen maar wil ff zeker weten dat ze van een 2.4 zijn.
19 maart 2011 om 21:32 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310074Robert Smit 8v
Deelnemerhey mensen goed nieuw….:D
misschien beetje offtopic maar heb vanmiddag een 2.4 blok met getrag 240 gekocht.
Ook zitten er een berg aan onderdelen bij zoals aangepast injectiesysteem, 2x vliegwiel (afgedraaid) computer,
pouli’s, kabelboom, koppelingsplaten, extra 2.4 kleppendeksel, passende karterpan, enz.
Ben erg te vreden met deze setup. En dat voor intotaal 500 euro:afro:P:D:D:D:D:D:sleeping19 maart 2011 om 10:39 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310073Robert Smit 8v
DeelnemerEr is een 5 bak getrag 240 bij, maar deze is al ingekort voor een manta A. Weet iemand of dit dan ook passend is voor een ascona b?
19 maart 2011 om 10:28 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310072Robert Smit 8v
Deelnemeroke dan, wou vanmiddag ff kijken naar een blokje. Heeft iemand nog goeie tips waar ik naar moet kijken en op moet letten??
19 maart 2011 om 09:59 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310070Robert Smit 8v
Deelnemerik kan een blok kopen die heeft eerst in een c kadett gezeten maar komt oorspronkelijk uit een rekord 2.4. bestaat
er wel een rekord 2.4 en is dit het ideale blok voor ombouw ascona?17 maart 2011 om 22:22 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310067Robert Smit 8v
Deelnemermaar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?
Robert Smit 8v
Deelnemerben ook wel eens benieuwd
informatie welkom;) -
AuteurBerichten