Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
U2u:D
3 augustus 2007 om 22:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301296Saiko, ik heb een Kadett boom en die is vrij duidelijk en handelbaar.
Draden rechts los gehaald van de Corsa B en terug richting zekering kast en daarvandaan weer door het schutbord naar de motor.
Onder de kap dat zwart zekeringkastje gehouden en daar de boel in gelegd en aangesloten.
Over is bij mij maar 1 draad, en dat is eigenlijk bedrading voor de uitlees stekker.
ML lamp doet het gewoon, uitlees dan niet, naja , dat zal wel, as er iets……2 augustus 2007 om 22:32 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301283Saiko: GEEN IDEE>>>???:P
Maar Uh , Geert , Je platen waren ECHT heulemaal vlak en de as was ook echt helemaal vlak , heb hem zelfs op de MTS methode met een vijl behandeld dus dat was tip top.
Rijdt echt nu als een speer, qua weg ligging, en banden, ach LB toch zijn er zat!
Hee en sw16v. Pak gewoon , zeker voor die Corsa een Kadett Gsi as beide , zijn goed te behandelen.
Je kan ook die dikkere zoeken van een Kadett
2 keer groefje en iets van uiteinden af, goed in mekaar en eronder!!;)31 juli 2007 om 21:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301269You bellen met Efka import , kijken of die nog wat hebben van racimex….
@geert666 : Zal je zeggen, ik heb die foto’s van Mathijssen en ook dat andere bestudeert en ze toen, zoals aangegeven VLAK er op gehecht met referentie van een oude naaf om de boel goed uit te laten komen voor die 4 bouten.
Vast gezet met lijmtang, hechten netjes, aflassen, en voor de ruimte bovenin nog wel effe ingeslepen en open gebogen, lassie en weer terug en lassie maar dat was het.
Kwam erachter toen- ie er onder zat en ik de wielen erop zette.
Kan zijn dat die flensplaten andersom horen dat ze dan normaal compenseren en nu in feite dubbel doorslaan qua camber…..
Is van een Astra gsi , maar ik weet ook niet waarom dit zo is.
MAAR HET RIJD WEL EEN HEEL STUK STABILER VAN ACHTEREN!!
Dus das mooi meegenomen!!!29 juli 2007 om 21:09 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301258Maar natuurlijk!!

28 juli 2007 om 22:22 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301256Zekers!!
27 juli 2007 om 21:57 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301253RSH Hillegom
Lynx cardesign Bergschenhoek dacht ik
Scorpion UtrechtPs . Van wie is deze creatie????????????? Turbo bedoel ik!
@offtopic, of ook weer niet: Eindelijk geklaard!!!



Wielvlucht nu!!
23 juli 2007 om 21:35 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301245Als je uitlaatgas waarden bij de 4 gas test, wel met Kat, voldoen, moeten ze hem goed keuren.
Ik rij ook met een zelfbouw pijp , 63,5 mm met een Calibra turbo katalisator.Doet het goed , ook voor de Apk , gaat om je uitstoot bij 3000tpm.21 juli 2007 om 21:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301242Voor het kantelen van het blok??
Heb ik geen last van maar ik sprint dan ook niet ….
En dat rubber wat ik aan geef??? Gewoon FEBI-Bilstein zo te bestellen gewoon leverbaar, iets van 27 euro, rubber rechts van een Kadett Gsi/Corsa A.
En Tim19 , die middelste steun om die op de bak te monteren: Corsa steun pakken en op staande rand van de steun ter hoogte van de middelste bout even wegslijpen, die bout is niet nodig, en als de stuen vlak aan ligt kun je de boel zo vast zetten!!.20 juli 2007 om 22:50 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301239Deze rubbers worden beide niet voor de rechterkant gebruikt , dus wat is je bedoeling precies??




Zoiets dus??
7 juli 2007 om 16:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301215Denk dat er bepaalde mensen steeds meer een “hekel” aan het forum krijgen……………ivm met de ” financïele belangen”……..:angel
6 juli 2007 om 18:08 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301208Die diesel homokineten zijn nog wel te vinden alleen wordt het zoeken.
Metelli en een merk uit Spanje is wel wat van te krijgen , maar het wordt minder.5 juli 2007 om 21:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301205Ik rij zelf nu met een Corsa B met diesel homokineten , maar ik heb die andere assen nog steeds liggen , voor het geval dat….
Maar deze heb ik ook gewoon gebruikt bij een Corsa A waar een 2.0 Seh in zat. Asjes gemodificeerd , naafjes , wel nieuwe voorwiel lagertjes en rijden maar.
Ook zoiets wat er niet bij wordt gerekend: naaf eruit halen= lager kapot, dus nieuw!!! á ..40 euro pst ???Raymond,
Ik heb hem bij BelCompany vandaan , 219 Euro toestel 2 jaar abo 30 euro pm , 10 euro internet+ rest bel en abonnement, 170 belminuten.
Fotograveerd goed!!OOK filmen 1Gb micro-SD.
niet macro . dat wil niet.
Succes!!!;)Plaaatje!!!!!!!!!!!!!!!
Ga je achterraam nog vervangen???Zal ook wel niet meer zo netjes zijn…….denk ik.
Maar het ziet er al wel heel goed uit!Jo Raymond, N95 is 5,6 M-pixel , met een Zeiss lens, ……..ik heb er een sinds kort.
Maar je zit in dezelfde leeftijdscategorie— ik ben ook al 38 en ik vind dit ook zo gaaf!!!!
Ga zo door, ding word echt UNIEK!!:wors:wubking:24 juni 2007 om 22:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301179Corsa moet je Kadett E assen hebben ivm de lengte, Corsa B zal wel lukken met Calibra spullen.
De korte as is het struikel blok, dat ding heeft niet veel ruimte…..:(
Maar een kennis met een draaibank kan je ook goed op weg helpen.Leerlingen????????????
Hoe oud ben je dan Raymond???
Wat voor opleiding??
wel grappig. hobbïst16 juni 2007 om 21:34 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301125Pomp van een Corsa gsi is goed genoeg!
14 juni 2007 om 19:46 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301122Origineel gepost door geert666
nou moet daar dat plaatje met keering op,en die gaten zitten er niet(allemaal)of er zit geen draad in
Nou gat bopren draad tappen plaatje erop,en ik dacht eigenlijk dat dat plaatje met keering van een f20 er zo op kan
Precies Geert , en dat zoek ik eigenlijk, het antwoord op die vraag: Past dat plaatje met keerring gewoon zo niet…..???:hmmz
12 juni 2007 om 21:30 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301120Maar waarom zou dat plaatje van die F20 niet zo pasen dan???
Waar moet draad inkomen…??
Vraag het omdat ik zelf ook weer naar 6 nijg…….;):)11 juni 2007 om 21:02 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301115Calibra Turbo laatste types.
F28 op zich zijn het zelfde alleen net wat Geert zegt : de F28 mechanisch zijn gewild!!
Voor Electric S: Iedereen die zijn motor met EIGEN steunen erin hangt kan bepalen waar dat blok komt.
En ik kan je zeggen: heb de eerste 16v-s in Duitsland in Corsa B-s zien zitten, zo scheef als een Ho… enzovoort.
Dus je trapt hem er niet zomaar in .
Wat dat betreft is het werken met gekochte spullen niet altijd super….9 juni 2007 om 22:59 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301106Die van mij raakt niets ! Daar in ieder geval niet, zit ongeveer 4 cm tussen!!
Dat randje is van voor die tijd. Misschien door de vorige gebruikers van het blok, dat weet Gonzo power dan wel.
Nee, alleen bovenin bij de dynamo , heeeel af en toe.8 juni 2007 om 22:54 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301104Ik heb van de krukas poelie geen last , wel heeeel af en toe van de as van de dynamo.
Als je het er maar zelf in hangt
Turbo van een diesel werkt niet , trimming is fout.
Blok kan wel een half bar hebben, geen compressie verlaging nodig, al hoewel ze wel pingel gevoelig zijn.
Benzine druk omhoog en ontsteking anders en dan kijken.
Ben er niet kapot van …
Maar ja ,blokken zat te krijgen.
Verder las ik iets met gevogel met een Polo 6N 1400, daar zijn kant en klare sets voor te koop!!
En als je een beetje handig bent maak je het zelf, al gedaan, werkte wel en geen 3000 euro!! -
AuteurBerichten