Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En andersom??
Eerst de stelbout los, dan de bak onder de motorkap goed zetten door het pennetje op de schakeltoren in te drukken en goed te zetten en daarna bij de pook te kijken dat ie goed staat dmv het boortje 5 gat en gat in lijn zetten en dan de stelbout van de bak weer vast zetten.
Als alles klopt , schakelt ie weer as een trein!He , uhh Lambda 1 te halen???
Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!lijkt meer een Astra…
Maar dat van die 2.0Gt dat weet ik dat klopt.
Met een 16V….????Cih motoren zijn zonder aanpassingen niet geschikt voor extreem rij gedrag.
Aanpassing aan de oliepomp en een oliekoeler zijn de eerste vereiste.
Daarbij zijn een paar nieuwe lagertjes onderin wenselijk voordat je wat meer gaat verlangen van het blokje!heeft Wiseco , niks te bieden??
koude start schuif werkt op een bimetaal dmv spanning wordt ie warm en draaid ie dicht
leuk aan te sluiten , niet te moeilijk, koop of regel een E-kadett vraagbaak ,staan duidelijke schema’s in
gaat gewoon niet bij een C20ne enz..
Moet er geoon op anders zit je met 2.5 bar durk op je injektoren te rijden en dat is bij deze motor echt niet wenselijk en ga maar een met een druk meter tussen je aanvoer leiding rijden dan kan je zien wat er gebeurd!!!Let op: benzine pomp levert 3.0 bar druk, dat gaat naar voren, komt bij de injektoren en kan doordat je benzinedruk regelaar open getrokken/geduwd wordt , weer terug vloeien via de retour leiding naar je tank.
Als je gasklep DICHT staat , heb je de grootste onderdruk/”vacuum” zeg maar dus dan trekt deze je regelaar OPEN, en loopt de peut terug, druk op de injektor is dan 1,0bar, met de door de ECU bepaalde openingstijd van de injektor (ism met de lambda sonde), komt er genoeg benzine in je cylinder om te ontsteken en met de goede mengverhouding (uitlaatgas waarden etc).
Wanneer je gas geeft , valt de onderdruk weg, volgas is die er helemaal niet meer, dat wil dan dus zeggen: volledige brandstofdruk op de injektoren met een grotere openings tijden van de injektoren, dat geeft je vermogen.
Dus als je die slang er niet op zet loopt die motor zo vet als de nete, niet goed dus!
Met een regelbare bezinedrukregelaar is met 0,1bar druk omhoog en omlaag te rommelen wat interresant is maar niet zomaar los gooien!!!!Staan toch nummers op??
ik kan me herinneren dat ik het meeste via Giebels gewoon bij SKF en Timken kon bestellen….
Anders eens kijken hoeveel tandflankspeling is ontstaan misschien is het wel bij te stellen door met de shims er tussen het differentieel en het huis te gaan spelen.
Moet je wel de goede kukko trekker hebben!!!Kleur=imperial blue van Ford ?? of Porsche??
Omega A en B dacht ik zijn dezelfde.
En je kan ze gewoon met de achteras onder de auto vernieuwen!!!ga eens onder je auto liggen…..bij de achteras…..zit een blokje met 4 remleidingen en een veer aan een soort hevel!
2.8 v6 turbo 4×4 …320pk standaard, dan praten we over een leuke “basisauto”….
gewoon ontluchten.
LET OP , koop ATE remmen vet om de zuiger terug te zetten of heel goede zuurvrije vaseline!!!
Volgorde.
eerst de o-ring, dan de stofdichting aanbrengen en daarna voorzichtig de zuiger in de stofkap vrommelen , zeg maar naar 1 kant een beetje erin drukken en liefst met je vingers en anders met iets van kunststof de stofkap om de zuiger doen en daarna de zuiger voorzichtig in de klauw op zijn plek duwen tot het eind.
Is effe pielen maar als de olie er weer in zit en ontlucht en dan zonder blokken effe uitdrukken en weer in duwen, paar keer doen dat het spul lekker gangbaar is en je zal zien dat de achterschijven schoon blijven , of te wel dat ie achter ook lekker mee remt!!!TonSr, daarom is jouw avatar text ook passend!!!Stemming: DAAG DE ENGEL DIE MEE RIJDT OP JE SCHOUDER NIET UIT “”
origineel gepost door 1llusion
moet je alleen wel de remklauwhouder veranderenJep, daarom had ik er ook 2 van Mathijssen, nieuw en twee 57mm zuigerklauwen, zoals de set up op de OPC en de Vectra i500 is….!;):thumbup
Tapeind M6 werkt ook goed, van binnen naar buiten!!
Origineel Opel schijven van een Astra Opc 308mm.
Geen problemen, wel lekker remmen!!Laatste inhaal manoevre werd hun fataal, ze eindigde tegen een boom.
De ene broer leefde nog maar overleed later in het ziekenhuis.
Er was sprake van een 200 pk Calibra,leek me een uitgebouwde DTM replica.Met een motorstoringslampje, 245km/h op een provinciale weg…
Hij was kwaad omdat die Audi A8 hem afgestopt/geremd had……heb ik nog originele Opel instructie boekjes voor.
Mijn advies: trek de kop eraf.
Vloeistof eruit
Nokken as in de goeie stand,3 torx 10 los voorzijde nokkenasketting, spruitstuk 5 keer dop 15
Torx 12 of imbus , spruitstuk naar de zijkant en rommelen maar.Thermostaathuis weg.
Hij is er in een uur af!
Is best lonend werk en geeft je een heel voldaan gevoel.
Anders kun je ook beneden eens kijken in dat dekseltje op de oliepomp 6 x m6 controleren of die omloop klep niet open staat dat de olie in de pomp blijft rond pompen.ATF
Dan haal je toch effe die kop eraf, is geen heksen werk!;):thumbup:)
nope.
was alleen beter voor de nokkenas lagers en de stoters.
geen invloed op de toevoer.Ascona C is er origineel geweest met 1800i 85kW 115pk aanduiding 1.8E (in 84-86) HB en Sedan en in 87-88 als 2.0SRE 2.0I motor 2.0Seh 92kw 130 pk.
Laatste reed goed.Naar mijn weten alleen in de Hatchback versies…. -
AuteurBerichten