robbyrood

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 624)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: calibra v6 versnellingsbak/f25 #17471034

    En andersom??
    Eerst de stelbout los, dan de bak onder de motorkap goed zetten door het pennetje op de schakeltoren in te drukken en goed te zetten en daarna bij de pook te kijken dat ie goed staat dmv het boortje 5 gat en gat in lijn zetten en dan de stelbout van de bak weer vast zetten.
    Als alles klopt , schakelt ie weer as een trein!

    In reactie op: Benzinedruk regelaar #17470184

    He , uhh Lambda 1 te halen???
    Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
    Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!

    In reactie op: Sedan GSI??? #17471112

    lijkt meer een Astra…
    Maar dat van die 2.0Gt dat weet ik dat klopt.
    Met een 16V….????

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469509

    Cih motoren zijn zonder aanpassingen niet geschikt voor extreem rij gedrag.
    Aanpassing aan de oliepomp en een oliekoeler zijn de eerste vereiste.
    Daarbij zijn een paar nieuwe lagertjes onderin wenselijk voordat je wat meer gaat verlangen van het blokje!

    In reactie op: welke soort zuigers en waar te koop #17467296

    heeft Wiseco , niks te bieden??

    In reactie op: waar dient dit metertje voor? #17467458

    koude start schuif werkt op een bimetaal dmv spanning wordt ie warm en draaid ie dicht

    In reactie op: injectiesysteem c20ne #17466731

    leuk aan te sluiten , niet te moeilijk, koop of regel een E-kadett vraagbaak ,staan duidelijke schema’s in

    In reactie op: Benzinedruk regelaar #17470175

    gaat gewoon niet bij een C20ne enz..
    Moet er geoon op anders zit je met 2.5 bar durk op je injektoren te rijden en dat is bij deze motor echt niet wenselijk en ga maar een met een druk meter tussen je aanvoer leiding rijden dan kan je zien wat er gebeurd!!!

    Let op: benzine pomp levert 3.0 bar druk, dat gaat naar voren, komt bij de injektoren en kan doordat je benzinedruk regelaar open getrokken/geduwd wordt , weer terug vloeien via de retour leiding naar je tank.
    Als je gasklep DICHT staat , heb je de grootste onderdruk/”vacuum” zeg maar dus dan trekt deze je regelaar OPEN, en loopt de peut terug, druk op de injektor is dan 1,0bar, met de door de ECU bepaalde openingstijd van de injektor (ism met de lambda sonde), komt er genoeg benzine in je cylinder om te ontsteken en met de goede mengverhouding (uitlaatgas waarden etc).
    Wanneer je gas geeft , valt de onderdruk weg, volgas is die er helemaal niet meer, dat wil dan dus zeggen: volledige brandstofdruk op de injektoren met een grotere openings tijden van de injektoren, dat geeft je vermogen.
    Dus als je die slang er niet op zet loopt die motor zo vet als de nete, niet goed dus!
    Met een regelbare bezinedrukregelaar is met 0,1bar druk omhoog en omlaag te rommelen wat interresant is maar niet zomaar los gooien!!!!

    In reactie op: Opel Ascona B met kuren #17469680

    Staan toch nummers op??
    ik kan me herinneren dat ik het meeste via Giebels gewoon bij SKF en Timken kon bestellen….
    Anders eens kijken hoeveel tandflankspeling is ontstaan misschien is het wel bij te stellen door met de shims er tussen het differentieel en het huis te gaan spelen.
    Moet je wel de goede kukko trekker hebben!!!

    In reactie op: project manta turbo #17386010

    Kleur=imperial blue van Ford ?? of Porsche??

    In reactie op: achterbrug rubbers calibra vraagje #17469480

    Omega A en B dacht ik zijn dezelfde.
    En je kan ze gewoon met de achteras onder de auto vernieuwen!!!

    In reactie op: remdrukverdeler calibra vraagje #17469836

    ga eens onder je auto liggen…..bij de achteras…..zit een blokje met 4 remleidingen en een veer aan een soort hevel!

    In reactie op: zou hem dit worden?? als ze blijven bestaan #17468287

    2.8 v6 turbo 4×4 …320pk standaard, dan praten we over een leuke “basisauto”….

    In reactie op: remklauw vraagje calibra achter. #17469460

    gewoon ontluchten.
    LET OP , koop ATE remmen vet om de zuiger terug te zetten of heel goede zuurvrije vaseline!!!
    Volgorde.
    eerst de o-ring, dan de stofdichting aanbrengen en daarna voorzichtig de zuiger in de stofkap vrommelen , zeg maar naar 1 kant een beetje erin drukken en liefst met je vingers en anders met iets van kunststof de stofkap om de zuiger doen en daarna de zuiger voorzichtig in de klauw op zijn plek duwen tot het eind.
    Is effe pielen maar als de olie er weer in zit en ontlucht en dan zonder blokken effe uitdrukken en weer in duwen, paar keer doen dat het spul lekker gangbaar is en je zal zien dat de achterschijven schoon blijven , of te wel dat ie achter ook lekker mee remt!!!

    In reactie op: oe, die kunnen het niet meer navertellen #17468513

    TonSr, daarom is jouw avatar text ook passend!!!Stemming: DAAG DE ENGEL DIE MEE RIJDT OP JE SCHOUDER NIET UIT “”

    In reactie op: Calibra V6 sport schijfremmen #17467407

    origineel gepost door 1llusion
    moet je alleen wel de remklauwhouder veranderen

    Jep, daarom had ik er ook 2 van Mathijssen, nieuw en twee 57mm zuigerklauwen, zoals de set up op de OPC en de Vectra i500 is….!;):thumbup

    In reactie op: Voorremblokken Ascona C 1.6S 1983 #17468964

    Tapeind M6 werkt ook goed, van binnen naar buiten!!

    In reactie op: Calibra V6 sport schijfremmen #17467403

    Origineel Opel schijven van een Astra Opc 308mm.
    Geen problemen, wel lekker remmen!!

    In reactie op: oe, die kunnen het niet meer navertellen #17468508

    Laatste inhaal manoevre werd hun fataal, ze eindigde tegen een boom.
    De ene broer leefde nog maar overleed later in het ziekenhuis.
    Er was sprake van een 200 pk Calibra,leek me een uitgebouwde DTM replica.Met een motorstoringslampje, 245km/h op een provinciale weg…
    Hij was kwaad omdat die Audi A8 hem afgestopt/geremd had……

    In reactie op: Waar technische gegevens #17467824

    heb ik nog originele Opel instructie boekjes voor.

    http://senatorman.de/v2/index.html

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461671

    Mijn advies: trek de kop eraf.
    Vloeistof eruit
    Nokken as in de goeie stand,3 torx 10 los voorzijde nokkenasketting, spruitstuk 5 keer dop 15
    Torx 12 of imbus , spruitstuk naar de zijkant en rommelen maar.Thermostaathuis weg.
    Hij is er in een uur af!
    Is best lonend werk en geeft je een heel voldaan gevoel.
    Anders kun je ook beneden eens kijken in dat dekseltje op de oliepomp 6 x m6 controleren of die omloop klep niet open staat dat de olie in de pomp blijft rond pompen.

    In reactie op: stuurbekrachtigings olie welke?? #17467116

    ATF

    In reactie op: Olie kanaal; gevonden! #17466682

    Dan haal je toch effe die kop eraf, is geen heksen werk!;):thumbup:)

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461669

    nope.
    was alleen beter voor de nokkenas lagers en de stoters.
    geen invloed op de toevoer.

    In reactie op: Ascona C met injectie? #17466271

    Ascona C is er origineel geweest met 1800i 85kW 115pk aanduiding 1.8E (in 84-86) HB en Sedan en in 87-88 als 2.0SRE 2.0I motor 2.0Seh 92kw 130 pk.
    Laatste reed goed.Naar mijn weten alleen in de Hatchback versies….

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 624)