Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 april 2009 om 22:46 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477306
Waarom. wat is het nu daarvan??
Verdeelkap los halen, draai je eerste zuiger voor bij de DB naar boven(draai je eerste bougie eruit zie je de bovenkant vd zuiger), kijk op de het krukas wiel, staat een kerf in en een opstaande vin op je DB-deksel dan kijk je in de ontsteking, rotor ene kant op staat ie naar 3 of hij staat in de richting van een streepje op het dunne randje van het onstekingshuis.Draai je krukas iets zie de draai richting.
Waar het streepje boven in het ontstekingshuis staat is cilinder 1 en dan verder, 1-3-4-2,tada.
Doet ie het niet goed, is het echt koppakking of kleppen!of nokken weggesleten , kan ook nog (komt nooooit voor uuhhhmm…!!)1969, rij er nu minder vaak in, in beslag genomen door mijn vrouw,ook 1969.
Wel K&N, aangepaste uitlaat(dubbel links,turbokat) en 17″ , dat dan weer wel natuurlijk!!http://www.ommeren-autogas.nl/
daar brachten wij, en dan praat ik over 1991 , onze auto’s heen als we het bij ons als dealer niet zelf in konden bouwen.
Bestaat nog steeds,is met de tijd mee gegaan, ook voor volledige gas inkjektie installaties!!Waar komt het blok uit, Leonie????
25 april 2009 om 23:02 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477302Loopt ie nou nog steeds op 3 of inmiddels op 4 cilinders??
Daarom greep ik altijd naar de injektie systemen!!En terecht!!
24 april 2009 om 22:32 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302031Lijkt me wel dat dat moet passen..!
Als het relais niet blijft hangen,gaat ie uit zodra je contact uit is!!!
Het is geen VW, die draaidt net zolang door totdat de thermoschakelaar een voldoende lage temperatuur meet!Direct geschakeld over de accu.Jaja , zo ging dat toen en ik kan jullie wel vertellen: er reden heel wat mensen hier uit de buurt mee…Zandoort is niet ver weg , vandaar!!
Gewoon door zoeken naar een as van een Manta Gsi met 5 bak!
Of een automaat, die aansluiting aan de bak is de goede!!Waarom sinter??
Kom vliegwielen zijn daar niet gek op..!15 april 2009 om 20:50 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477282Ach welnee, bouten 100Nm en weer alles vast met 40nm en komt wel goed
Deed het vroeger als hobby wanneer ik uit dienst was, effe kopje eraf, kleppen eruit de boel fatsoeneren en inslijpen, nieuwe ringetjes ertussen en weer in elkaar.
ALs je zo iets wilt rijden moet je er tijd aan besteden.
PS KIJK WEL DAT JE JE NOKKENAS MET DE UITSPARINGEN VOOR DE KOPBOUTEN GOED ZET, VOOR DAT JE HET NOKKENAS TANDWIEL LOS HAALT!!(3x kleine 12 kant torx en die dop11mm in het midden)
Werkt wat makkelijker!!!:thumbup:thumbupEN!!MAKE :kewlpics
Staat op je benzine druk regelaar aan de zijkant!
14 april 2009 om 21:39 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477280Als de motor op de andere 3 cilinders wel loopt is er iets aan de hand.
Als je een doppenset en 2 torx12 doppen haalt voor de kopbouten en dbtandwiel en imbuss 6mm ligt de kop binnen 1 uur er naast.
Denk dat de kleppen of de pakking het wel best vinden…..;):sleeping:P
13 april 2009 om 22:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302024Ontsteking moet werken met de module, hall gever en de bobine zelf.
Dwz plus aansluiten op de bobine en zorgen dat de bedrading naar de hallgever ook klopt:plus ,min en signaal!Miruni..ja!:thumbup
haha!!moest het even doen , vind die Nickname al een tijdje bijzonder!!
uuh 31.5kW kan met een aanlopende rem of een gare versnellingsbak!Of slechte banden voor de test..wat voor bank was het ook alweer..??Er zij ook Astra’s F die een uitwendige pomp hebben , standaard, en als je die beugel nou neemt en daar die Pierburgpomp in hangt moet het goed komen.
Ombouwen van interne naar externe lijkt me niet een soepele bezigheid…..Appeltje Eitje!
EDS motorsport staat een handleiding!!12 april 2009 om 17:27 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302016Pak een boek, bijvoorbeeld vraagbaak Kadett E, staan alle schema’s in OOk die van de C20Xe
Zet er nou maar gewoon de geschakelde plus op die normaal op je bobine hoort te zitten!!
:P:D:thumbupWat dacht je van je onsteking …..?Pluskabel…
Voor montage van de Z20 Let oliepomp op de C20Let zijn de volgende items nodig;
646 271 Simmerring c20let 17,86
648 414 Dichtung Saugrohr an Pumpe 1,03
648 351 Saugrohr y22se/x22se 41,47
646 063 Ölpumpe z20let 224,83
646 919 Dichtung Ölpumpe an Block 3,32Dat U het even weet!
Of slechte of gecorrodeerde aansluitingen, trek de hoes op de stekker iets terug zodat de draadjes die in de stekker zitten gemonteerd zichtbaar worden,misschien is er iets afwijkends te vinden!!
-
AuteurBerichten