Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@macoe16V ik denk inderdaad dat het daar in zit, mijn oude heb ik wel eens een hele dag aan de Tech1 gehad en die gaf ook aan dat zo bij de 100 graden zat terwijl de meter 92 aan gaf.
Maar toch ik kan er niet aan wennen.
Dus wachten we op een 82grd versie , die zit er zo in en anders weet ik het even niet, misschien de WP maar rustig aan.
Eerst moet ook de 6 bak nog gewisseld worden vanwege de 3e versnelling , is een drama!!!!!Precies!!!!!KAN niet moeilijk zijn!!
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Mirage
170 is niet gek. Bedenk dat je het met een wat oudere motor doet en dat er dus al een paar paardjes overleden kunnen zijn. Verder succes ermee.dit vind ik altijd zo’n onzin…
waarom zouden bij een oude motor de paardjes overleden zijn????
Mijn Vectra heeft netjes 15 bar compressie (+/- 0,1bar) op alle cilinders.
dit is een V6 motor van januari ’96 met bijna 200.000km.
Bij de laatste meting 185pk op de krukas.
let op!! motor is geheel origineel.
De auto loopt en rijdt ook beter dan dat hij zou moeten doen.
Vectra-B V6 handbak:
0-100 7,9
top: 250km/u+
gem verbruik: 1 op 11auto word regelmatig gemarteld op de autobahn (D)
Willem
Nou Willem , dat is helemaal onzin….:jerry :jerry
JE HEBT HELEMAAL GELIJK,zit de topics van SRAM al een tijdje te volgen en moet zeggen: ALLES WAT ER GEDAAN WORDT DRUIST IN TEGEN DAT GENE WAT DE ERVAREN MENSEN AL HEBBEN UITGEVOERD….!!
Voor de goeie orde: WIL JE IETS WETEN WAAR JE MEE BEZIG BENT , DOE JE EEEERST EEN ROLLENBANKTEST!
Dan weet je wat je basis is!
Verder doe je dan je aanzuig traject, luchtfilter,uitlaat , benzine toevoer, kijk naar het resultaat, daarna nokkenas, en als laatst chip afstemming!!Zoals ik vaker heb vermeld : er rijden matige V6-en in de rondte die met moeite 170 pk halen en er rijden goeie die zelfs ORIGINEEL al 190pk leveren!
Wat hier gebeurd is door çr u gezegd, rommelen maar kijken of die motor net op de 200pk te krijgen is…….
Jammer dat dit gebeurd, OOK RICA ZOU BETER MOETEN WETEN!!!!!Voor de info: was gisteren in Lochem , bij Jeroen Dik, JD Engineering, Passat 1,8t aangepast, we konden helaas niet rollen omdat er een Leon TDi op stond , wel 1000km gelopen , begonnen met 170p pk en 320Nm,einde na 3 runs 204 pk en 443 Nm.
Daarna ging er een S4-tje op, was al eens gerold, 502 pk,kwam er vanaf 562 pk, 673 Nm. Wel leuk en goed aangepast!draad schema corsa 1,2 pakken en lezen,,,,,,,,
Niet gevlakt ? Denk je dat ie ineens een torenhoge compressie zal hebben???
Hallo, Nick ,
Kom aub met alle info: type wagen motor etc daar vanuit kun je zeggen die as, en misschien dat men nog iets voor je heeft liggen!!!Heb inmiddels de thermostaatboeken door gespit en morgen komt er één van 82 grd als het goed is en anders is het de wp die moet wijken.
Vind het gewoon raar die oude Calibra turbo stond op 90 en dat bleef ie iets hoger maar dat was het wel.
Nu is die koelwatersensor mijn indicator en die schakeld bij 95 de koelvin in, maar het werkt gewoon niet lekker!
Is een Calibra uit 1994 dus zonder kM kabel teller via abs.4 bar druk…. op een standaard C20ne…..sluuuuuuuurrrrrrpttt
euh euh, niet ok, 3 bar,max.Of met dat middel wat ooit in een topic is behandeld om je motorrubbers vol te vulcaniseren!!
origineel gepost door custom
Jullie wonen daar of niet..? Enige vorm van comfort is wel gewenst dan :D:hmmz
en dan…
@custom kijk jij hebt het in de gaten….;)Nick, je had toch ook een vriendin, zit die daar ook steeds?
Wanneer begint de privacy in die loods…….;);)
HAHAHA:jerry
Ziet goed uit!!!1 augustus 2009 om 21:50 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473700Het zijn opsporingsambtenaren dus die hebben schijt aan je en al de effort die je erin hebt gestoken.
Maar leuk is de uitkomst wel!!Niels wat gaat er voor motormanagment op??
En waar had jeje lambda sonde geplanned??
Verder weet je al hoe ik hier over denk…………!!!….blok voor Ckadett rallye 2.0eH motor 9.8 of 10,0 op 1
What about Geert 666??
Mtech intake…….??
Op een LET?
Ah, EDS bedoel je en dan maar pijpen bij elkaar gooien….
Je flow is naar de knoppen,met die EDS intake is alles met rond 50mm voldoende dik.
63,5 mm gebruik je als er een garret gt28 ophangt ofzo.
…..tuning de achter deur uit…EDS alleen, neee, ook Mantzel , Lexmaul etc. maar probeer Ebay.de eens.
Trouwens in het duits is het LADELUFTKÜHLER.MAN ik ga met een Phase 2 chip op een turbo naar 3,3bar druk niet eens 3,5 en rij dan met een lambda waarde 0,85 als ik een beetje gas geef. Waarom dan 4 bar druk ?? Moet ie 1 op een emmer rijden???
Daarom zei ik al: VERSTELBARE BENZINEDRUK REGELAAR!!!!HEt is een soort catch tank om een stabiele flow benzine naar de carburateur te verzorgen.
Heb je zoveel nodig dan?????
Geert , bouw lekker een uitlaat met dat spruitstuk 2 dempers, met of zonder vlamdover, 64mm pijp helemaal okee, tot aan achter.
Ik weet niet of je al een achter demper hebt met meer doorstroming anders is zelf maken een oplossing.te koop bij febi , en eventueel een verse radiator…..
Forté en een goeie injektor of carburateurreiniger , dat helpt!
PS als je wat hebt voor die”combustion chamber”dan moet je me bellen: dat kunnen we heel goed gebruiken bij de vliegtuigmotoren , want daar zit ook een combustion chamber in!!!:jerry
Gasklep sensor, LLM ,gasklephuis goed schoon maken en de bypass lucht schuif
En de gasklepsensor moet ECHT precies het goeie nummer zijn!!Zou het op analoog houden.
-
AuteurBerichten