Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rob de Vries
Deelnemer[quote quote=18427532]
beste mensen mn stuurbekrachtiging van mn opel safira 1.8.uit 2000 benzine doet het niet meer en ik kan maar niet een foto vinden van WAAR de vuldop zit op dit forum laten ze dan foto.s zien van een paar BMW.S graag een foto van.een opel
Dit is het Opel Grandland Forum. Ik denk dat je meer kans maakt in het Opel Safira forum. Of even bellen met een Opel dealer, dat gaat misschien nog sneller.
Ik denk meer kans op het opel Zafira forum
[/quote]Denk het niet, hij heeft een Safira.
Iemand zal toch wel weten wat voor type auto hij rijdt haha.Rob de Vries
DeelnemerInmiddels alweer een tijdje in het bezit van een GLX. Hierbij een plaatje van de door mij toegepaste oplossing voor het thuisladen. Wellicht voor sommigen nog interessant. Betreft een mobiele lader die ik, zeg maar, semi permanent, in mijn loods geinstalleerd heb. Er zit een 10m lange kabel aan. Laden doe ik met 10A wat meer dan voldoende is om in de nacht (daltarief) te laden. Bevalt prima zo. De auto zelf overigens ook, mijn vrouw en ik vertellen elkaar na een rit nog iedere keer dat hij zo geweldig rijdt…

Rob de Vries
Deelnemer
Rob de Vries
DeelnemerSinds kort voor (naast) de deur… Grandland Hybrid4.
Rob de Vries
Deelnemer- Dank voor uw reactie. Ik heb sowieso een langere kabel nodig. Die zou dan ook permanent kunnen blijven hangen waarbij schuko stekker en control box binnenshuis kunnen blijven.
Rob de Vries
DeelnemerIk ben me eveneens aan het orienteren op de mogelijkheden (mijn auto is nog in bestelling).
Lees hier en daar dat een stopcontact aangesloten zou moeten zijn via een type-B aardlekschakelaar.
Die zit normaal gesproken niet in de meterkast, is ook vrij prijzig.
Ik vraag me af of dit noodzakelijk is wanneer de laadkabel zelf voorzien is van aardlekbeveiliging.
En, is dat het geval bij de standaard kabel? De beschikbare informatie hierover, op internet, is zeer beperkt
dus daar wordt je niet veel wijzer van.
Er zijn mobiele laders verkrijgbaar die wel voorzien zijn van beveiligingen (aardlek, overspanning, temperatuur).
Verder is de kabeldikte van belang. Volgens mij zijn aders van 2,5 mm niet geschikt om met meer dan 10A te laden.Ik hoor graag (andere) meningen op dit vlak. Vrgr.
-
AuteurBerichten