RMB24

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750522
    RMB24
    Deelnemer

    origineel gepost door Nick-C20XE
    Ik heb een corsa B gekocht met CV zonder AB.
    bij mij gaat de achterklep en de tank klep gewoon met de deuren mee, doe ik de deuren op slot zit de klep dicht, doe ik de deuren open dan gaat de klep ook open.
    Als jullie dit bedoelen kan ik wel eens kijken of ik een foto kan knippen van mijn slot van de binnenkant.
    kan er verder niet veel over zeggen want ik heb het zelf niet ingebouwd.

    Nou, als je dat zou willen doen…graag! Maar kan jij je achterklep ook “gewoon” met de sleutel ontgrendelen?
    En als je zegt dat de klep “open gaat”, bedoel je dat echt open, of alleen ontgrendeld, en moet je zelf nog de knop indrukken, en de klep omhoog doen?

    Erg fijn als je foto’s wilt maken. Zal ik ook ff doen, dan kunnen we misschien de verschillen zien….

    In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750520
    RMB24
    Deelnemer

    Als jij hetzelfde probleem hebt, dan moeten we samen het topic maar “hoog” in de lijst houden, door af en toe eens iets te posten. Ik heb ook al op alle soorten forums (of is het fora???) gekeken, maar vind ook de oplossing niet. Het zal inderdaad wel neerkomen op een ander achterslot, want wat “we” nu hebben, kan alleen met de sleutel bediend worden.
    Dus alle Corsa (of Opel in het algemeen) techneuten…. Help ons eens uit de brand????

    In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750518
    RMB24
    Deelnemer

    Niemand die het weet???? Of een oplossing heeft?

    In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750517
    RMB24
    Deelnemer

    ’t is uiteindelijk toch gelukt. Massa probleempje met de oranje/oranje-zwarte draad.

    Nu wil ik ook de kofferbak automatisch ontgrendelen, dus alleen gelijktijdig met de deuren ontgrendelen, zodat ik de klep kan openen door alleen de knop in te drukken, en weer vergendelen met de AB als ik de deuren op slot zet.
    Maar het 3/4 ronde plaatje dat achter het slot zit (die draait als je de sleutel omdraait) dat ervoor zorgt dat de knop wel/niet ingedrukt kan worden als er ver-,/ontgrendeld wordt, kan ik niet draaien zonder de sleutel te moeten gebruiken, dus daar kan ik geen stelmotor achter zetten. Is een AB bedienbaar kofferbakslot anders als de handmatige versie??

    Gr,
    Ron

    In reactie op: Wie weet…… #17756523
    RMB24
    Deelnemer

    Ik had ergens in mijn voorraadje lampjes, nog zo’n piepklein lampje dat in de stekker past.
    Alles werkt nu weer zoals Opel het ooit bedoeld had….

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748865
    RMB24
    Deelnemer

    Nou, ik heb het “Probleem” al gevonden, als je het een probleem kunt noemen.
    Vanwege het opnieuw bijvullen van de koelvloeistof, was er hier en daar wat lucht blijven zitten.
    Nu blijft het expansievat mooi op nivo, en wordt de kachel ook lekker warm.
    Dat de meter niet helemaal in het midden staat is eigenlijk ook wel een beetje te verwachten, aangezien de bedrijfstemperatuur ongeveer 90-95 graden is.
    Zolang ‘ie maar boven de 90 staat, en niet te ver naar het midden doorloopt (dan grijpt de termostaat is…) dan is het allemaal wel goed. Bij stationair draaien, loopt de temp. wel naar de 100, maar dan grijpt de ventilator in, en stopt er weer mee als de temperatuurmeter weer 2 streepjes boven de 90 staat. Tijdens het rijden blijft hij tussen 90 en het tweede streepje “op en neer” gaan, en volgens mij is dat OK.
    En de betrouwbaarheid van de meters is natuurlijk ook niet helemaal 100%.

    In reactie op: Wie weet…… #17756521
    RMB24
    Deelnemer

    Gelukt met de omschrijving zoals hierboven. Er zit onderin de aansteker een klein (kruiskop) schroefje.
    Losdraaien, en dan kun je hem naar voren uitnemen, en de rest naar achteren.

    Alleen……….er staan wel 20 Corsaatjes op de sloperij, en dan pak ik weer die ene waar het lampje van kapot is.
    Dus….morgen maar weer eens terug om aanspraak te maken op garantie, kijken wat de sloperij daarvan vindt. ff een andere uitzoeken denk ik, of een nieuw lampje halen bij de dealer, als je dat tenminste kunt vervangen. Ik heb ooit eens een Golf gehad, en daar moest een complete fitting + lampje vervangen wordt. Het kleine lampje zat in de fitting gesoldeert, en was niet zo simpel te vervangen. Bij Opel hoop ik wel!!!!

    Unit zag er overigens wel anders uit als het fotootje hierboven. Het blauwe plastic kapje loopt door tot over de lampfitting. Dat deel valt in een uitsparing in het asbakhuis, waardoor het lampje doorschijnt naar de asbak.

    In reactie op: Wie weet…… #17756520
    RMB24
    Deelnemer

    @mattemaker:

    Kijk….dit maakt veel duidelijk. :wors
    Ik zal morgen of overmorgen opnieuw een poging wagen bij de sloperij om zo’n ding los te peuteren. Toch wel makkelijk om te hebben om b.v. telefoon op te laden of navigatie,
    (of een peuk opsteken) en dan meteen een lichtpunt te hebben in de asbak.

    Bedankt voor de uitleg.:thumbup

    In reactie op: corsa b temperatuur te laag #17752929
    RMB24
    Deelnemer

    Bij mijn Corsa is ook recentelijk de termostaat vervangen. Meter kwam helemaal niet “uit de hoek”, maar loopt nu na koude start door tot halverwege de teller, en loopt daarna terug naar de 90 graden, en loopt dan op en af tussen 90 graden en het eerste streepje op de teller. Ik dacht ook dat de meter halverwege zou moeten staan, maar dan zit de temperatuur zo rond de 95 graden, terwijl iets boven de 90 voldoet. Meter staat dan wel niet “mooi in het midden”, maar kachel geeft wel voldoende warmte.

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748860
    RMB24
    Deelnemer

    Nog steeds niemand???
    Dan geef ik het op….

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748859
    RMB24
    Deelnemer

    Niemand????
    Beetje stil aan deze kant……:sleeping:(

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748858
    RMB24
    Deelnemer

    Nou, volgens afspraak is de reparatie vandaag uitgevoerd, en heb wel het idee dat de motor “strakker” en rustiger ronddraaid. Maar wat mij verder opvalt, is dat de temperatuurmeter (waarvoor dus de afspraak oorspronkelijk was gemaakt…) ook niet veel verder als 1 streepje voorbij de 90 graden komt. Zodra bijna het 2de streepje wordt bereikt, merk je dat de ventilator erbij komt, die de temperatuur weer laat “zakken” tot halverwege de 90 graden, en het eerstvolgende streepje op de meter.
    Is dat een normale waarde, of kan er iets mis zijn met de temperatuurmeter? Na de koude start duurt het erg lang voordat er beweging in de meter komt, en loopt de motor nog versneld stationair, maar eenmaal boven de 90 graden loopt de motor (op de teller) zo rond de 800 toeren.
    Maar dan staat de temp. meter dus net even boven de 90 graden.
    Is dat normaal, of is de meter niet helemaal OK, en hoe kun je dat eventueel repareren?

    Gr,

    Ron

    In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750516
    RMB24
    Deelnemer

    Nou, het is gelukt tussen de buien door.
    Maar…… als ik alleen de CV aansluit, dan kan ik met de sleutel de bestuurdersdeur openen en sluiten, en gaat de passagiersdeur ook van/op slot.
    Sluit ik echter ook de AB unit (volgens de bijgeleverde beschrijving/tekening) aan op de CV set, dan werkt alles goed op AB, inclusief de knippers bij openen en sluiten, maar
    als ik afsluit met de sleutel, gaat de passagiersdeur niet mee.
    Nou heb je een CV met AB natuurlijk niet om de auto met de sleutel af te sluiten, maar het zou toch handig zijn als het ook dan werkt.
    Iemand anders ervaring met die SPY setjes, (type C-101) en met hetzelfde probleem?

    Graag jullie ervaringen als die er zijn.

    Gr,

    Ron

    In reactie op: CV+AB inbouwen in Corsa B #17750515
    RMB24
    Deelnemer

    @carlover: Bedankt, ik dacht al dat het die draden zouden zijn, maar voor de zekerheid ff checken kan nooit kwaad

    @Fearless
    : Heb ergens anders op het forum gelezen, dat er in de stuurkolom weinig ruimte is, en toen kwam ik die twee kleuren links onder tegen.
    V.w.b. dat SPY setje, vind ik het duur genoeg met deze opties. (Ramen sluiten, kofferbak openen) Die van WAECO heeft dan misschien de optie dat de deur weer na 30 sec. op slot gaat als je hem niet open doet, maar ik denk dat ik dat niet ga missen. Is dan ook weer ruim 40 euro duurder.

    Vandaag niet veel tijd gehad om verder te gaan. Pas om 16:00 uur begonnen. Alleen de motor in de passagiersdeur gemaakt, en de bedrading van links achter radio, over dashboardkastje naar de deur getrokken. Zelfde procedure als bestuurdersdeur, maar op e.o.a. manier toch makkelijker bereikbaar (als je rechtshandig bent….)
    En toen werd het donker.
    Morgen de CV unit maar aansluiten, en alle loshangende draden opbinden met de tiewraps.
    Dan kan de AB unit er ook meteen bij gezet worden. Gaat een beetje met (grote) tussenpozen, maar ik heb ook niet echt haast. Maar morgen (als het droog blijft) moet het toch wel een heel eind vorderen.

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748857
    RMB24
    Deelnemer

    Het is natuurlijk geen Opel dealer, maar een universele garage, en koopt de afzonderlijke parts vrij goedkoop in.
    Kan deze garage bij iedereen aanbevelen, maar is natuurlijk niet voor iedereen “om de hoek”…

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748851
    RMB24
    Deelnemer

    Vandaag een prijsopgave gehad van de garage, waarbij alles wat met de motor/watertemperatuur te maken heeft (alle in eerder topic genoemde zaken, incl. nieuwe koelvloeistof etc..) kan worden vervangen als deze defect blijken, en kom dan op een totaal van € 285,- incl BTW en WP tarief. Kan dus nog ietsje goedkoper uitvallen als niet alles hoeft te worden vervangen, maar het lijkt mij een “eerlijk” tarief, of zijn dit zo’n beetje de gangbare tarieven voor een dergelijke reparatie?

    A.s. Maandag is de afspraak. Tot die tijd maar ff rustig aan doen met de Corsa.
    Vrijdag wordt de auto gepolijst aan één kant, omdat de rode kleur in de loop der jaren lichtelijk roze is geworden.

    In reactie op: Thermostaat vervangen, en wat nog meer?? #17748847
    RMB24
    Deelnemer

    OK Willem, dank weer voor je snelle reactie.
    Sensor dacht ik in eerste instantie ook niet, maar zag op het forum andere reacties waar dit wel werd aanbevolen.
    Wat doet die sensor eigenlijk? Stuurt die de temp. meter aan, of de ventilator bij de radiateur?
    Als de temperatuurmeter wel oploopt als de auto stationair draait, zal de meter (sensor???) dus wel goed zijn.
    Wanneer/bij welke temperatuur moet de ventilator aanslaan? >95 graden of hoger?

    Gr,
    Ron

    In reactie op: Ben nieuw hier en heb een vraagje… #17736506
    RMB24
    Deelnemer

    De TID is geplaatst. Kon nog ergens een afdekkapje op de kop tikken.
    Alles werkt in één keer, alleen vanwege de inbouw van een andere radio (geen Opel) even het rood/grijze draadje op pin 8 van de TID stekker losgemaakt en afgedopt.
    Nu blijft de datum ook staan als de radio aanstaat.
    Ben blij dat ik het nu allemaal voor elkaar heb.
    Vandaag zijn nieuwe remschijven/klauwen/blokken gemonteerd. De oude heb ik meegekregen (zoals het hoort)
    en dat zag er niet meer uit. Dikke inloopsporen van de versleten remblokken, sommige zelf tot op het ijzer.
    Maar met de nieuwe onderdelen, remt ‘ie weer als een tierelier….
    Was nog onder garantie, dus zonder de portemonee te trekken.
    Meeste zaken zijn nu gedaan, alleen van de week op de sloop nog ff een aanstekeraansluiting regelen. Was door de vorige eigenaar om onbegrijpelijke redenen verwijdert.
    Morgen ff wat fotootjes maken, dan kan ik e.e.a. laten zien. Eerst ff poetsen, want het lijkt wel een roze auto i.p.v. een rode, maar dat kom je wel bij meer merken tegen dat het rood een beetje verkleurd.

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738388
    RMB24
    Deelnemer

    De vorige eigenaar is (naar mijn idee…) als een wilde tekeer gegaan in deze auto. Wat een zooi maken sommigen er ook van. Er heeft wss ook een alarm/startblokker installatie ingezeten, maar die werkt niet meer.
    Schakelunit ligt op de aflegplank onder het dashboardkastje. Kabels zijn gedeeltelijk losgeknipt.
    De TID heeft er wel ingezeten, want het stekkertje steekt nog uit de uitsparing. Maar die TID is onderweg.
    Nu maar kijken wat het doet. Anders moet ik -geloof ik-, ergens een draadje losknippen om het datumveld actief te laten zijn. Auto staat nu in de garage vanwege de remmen en de thermostaat, dus kan nu niet veel doen.

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738386
    RMB24
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Corsa-B, die heb ik echt nog nooit zonder aansteker gezien, ja misschien de City uitvoering.

    Willem

    Nee, het is een 1.4 Si Sport….
    Eruit gesloopt dus. Dit weekend maar weer eens naar de sloop. Overigens heb ik het lampje in het dashboardkastje weer aan de praat (of aan het licht….) gekregen. Beetje vette contacten, dus dat werkt weer.

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738384
    RMB24
    Deelnemer

    Hhmmm, ik vraag mij af of de aanstekerplug er nooit standaard ingezeten heeft, of dat de vorige eigenaar deze eruitgesloopt heeft, zoals met meerdere zaken. (Radio, TID).
    Als er wel een stekkertje ligt voor de 12v plug, maar de aansluiting is afgedopt, denk ik het laatste.
    Moet er nog heel wat van leren, en uitvlooien wat er in hoort, en wat er niet inhoort.

    Met de inbouw van de radio (niet std. Opel) heb ik ook al zo zitten klooien om hem in de diepte erin te passen, en de draden een plekje te geven, want erg ruim bemeten is het daar niet. Zit nu een beetje weggemoffeld achter het half ronde afdekplaatje links achter de middenconsole, met die driedubbele DIN stekker. Vanmiddag gaat de Corsa naar de garage, want de remschijven/blokken worden nog vernieuwd.
    Pedaal komt op en neer tijdens remmen (kromme schijven) en blokken schuren (versleten).
    Verder heb ik de stekker aan het achterlicht goed schoongemaakt, want als ik op de rem trapte, dan stopte de richtingaanwijzer rechtsachter met knipperen (massaprobleem).
    Hoe sommige mensen het toch voor elkaar krijgen om een auto zo toe te takelen!!!!
    Verder rijdt de auto best prettig. Als het een “blijvertje” wordt, zal ik wel eens en paar fotootjes laten zien.
    Anders wordt het een advertentie onder “te koop”, maar zover is het nog niet.
    Ik zal nog vaak jullie hulp nodig hebben als ik weer iets vreemds tegenkom.
    Eerst maar eens wachten op de TID die binnenkort binnenkomt, en zien of die aan de praat te krijgen is.
    En een 12v plug scoren natuurlijk…..
    Ander punt van aandacht is de zwarte kunststof bumpers, en rond de wielkasten, die meer grijs lijken. Even de verfbrander erop gehad (ruime afstand, dat wel…) en dat ziet er al meteen beter uit.
    Nog genoeg te doen, zoals je ziet….

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738381
    RMB24
    Deelnemer

    Heeft dat ook iets te maken met de verlichting in het dashboardkastje? Heb gezien dat daar wel een armatuurtje inzit, maar er brand niets.
    Het is dan wel een “tijdelijke” auto, totdat de schade aan mijn andere auto verzekeringstechnisch is opgelost (en dat kan vaak héééél lang duren!!!) maar dan vind ik het toch storend als bepaalde zaken niet, of niet goed functioneren. En misschien blijft na verloop van tijd de Corsa gewoon als tweede auto meedoen….

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738380
    RMB24
    Deelnemer

    origineel gepost door MantasticB1
    uhmmm bruin is bij opel standaard de massa;) is een van di bruine niet met een gekleurd streepje?
    zwart hoort dan op het middelste contact en bruin op de mantel van het stop contact ;)
    als het een kant en klare stekker is dan zou het plug and play moeten zijn :)

    Het is een zwarte stekker met de aansluitingen in “T” vorm in de stekker, en een zwarte draad uit de bundel met een ronde (vrouwtje) plugje, wat lijkt op een massa. Zal morgen bij licht nog een kijken of het alleen bruine draden zijn, of ook bruin/wit.

    In reactie op: 12 v plug naast asbak #17738377
    RMB24
    Deelnemer

    OK, ik dacht al dat het daarvan zou zijn. Is dat een specifiek Corsa onderdeel, of passen ook andere Opel aanstekkerpluggen (met verlichting) daarin?
    Bij mij op de sloop staan wel Opels, maar nou net weer geen Corsa’s.

    In reactie op: Ben nieuw hier en heb een vraagje… #17736504
    RMB24
    Deelnemer

    origineel gepost door Dietrich Concept
    doe maar 30 euri incl verzendkosten dan

    Dat scheelt nogal wat t.o.v. de prijs bij de sloperij.
    Ik stuur je wel een mailtje met mijn gegevens, als je antwoord met je rekeningnummer, maak ik dat bedrag ASAP aan je over. ’t Is geen bloedspoed, dus neem je tijd.

    Trouwens, welke informatie geeft dat display? Tijd, datum en temp.?? Er steekt een 12 pins stekkertje uit het dashboard.
    Enneehhh, hartstikke bedankt alvast.

    Groet,
    Ron

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)