Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En de huidige Feyenoorders met Opel

Mooie GSi is dat!
De Lada’s ook met Opelmotor? Dat wist ik niet, wel van Chevy.
Ja, dat filmpje is geweldig, ik heb het hier ook al een paar keer geplaatst.
Mijn ouders had de Kadett E, Vectra A en B steeds op het moment dat die auto in het BTCC reed, geweldig vond ik dat.Ik heb de Vectra B altijd geweldig gevonden, met name vanwege de prachtige spiegels. De Kadett E en de Vectra heb ik ook leren waarderen, dat waren nog echte no nonsense auto;s. De Astra Coupé vond ik ook nog prachtig, daarna werd het wat minder mooi, vond ik.
Zonde hoor, het BTCC zonder Vauxhall is niet meer hetzelfde.
Ik mocht “vroeger” (lees 20 tot 15 jaar geleden) altijd langer opblijven om de BTCC te kijken als deze ’s avonds werd uitgezonden. Vond het altijd schitterend om de auto’s van m’n ouders rond te zien racen (eerst de Kadett’s, later de Vectra’s). En toen de Astra Coupé in het BTCC kwam en behoorlijk verbouwd in de DTM is mijn fascinatie voor Opel echt begonnen.
Ik word ook nog steeds vrolijk van een foto van mijn eerste auto, de Astra Coupé.Nu bij het zien van de foto’s in de link begint het toch weer te kriebelen, zou er best eentje willen terugkopen voor de hobby en het plan om er een racer van te maken alsnog uit te voeren.
@Andre_Ede wrote:
Ja ken het artikel, staat geloof ik al erg lang te koop
De vraagprijs is in mijn ogen echt belachelijk, ik denk dat hij nog heel lang te koop blijft zo.
Want dit is nu niet echt een auto die je nog kunt gebruiken als liefhebber. En het is ook niet zo dat dit kampioenschap nou zo hoog aangeschreven staat. In mijn ogen is 10 tot maximaal 20% van de huidige vraagprijs veel realistischer.En hier nog een stukje van Groen7:
Bron: http://www.groen7.nl/te-koop-opel-p1-die-1-op-160-reed-1973/
De Opel P1 begon z’n leven als een station, maar om het record van 375mpg te halen werden er wat aanpassingen gedaan.
De zuinigheidsmetingen in wedstrijdvorm zijn begonnen als een weddenschap tussen verschillende personeelsleden van het Shell Research Labaratoria in Illinois, Amerika. Ben Visser, een Amerikaan met Nederlandse voorouders, deed met de omgebouwde Opel P1 mee in de vrije klasse.
Aanpassingen
Er werd ontzettend veel gedaan om het gewicht en de luchtweerstand te verlagen. Zo werd een groot gedeelte van het dak verlaagd of weggezaagd en kreeg de Opel P1 een pick-up vorm, wat de aerodynamica ten goede scheen te komen. Bij de motor en radiateur werden diverse vormen van isolatie gebruikt om te zorgen dat de lucht eerst werd verwarmd tot 104 graden. Dit in tegenstelling tot normale situaties, waarbij het gunstiger is als de lucht zo koel mogelijk is. De motor werd door middel van een ketting verbonden met de achterwielen. Diezelfde achterwielen werden zo dicht bij elkaar geplaatst dat er eigenlijk meer sprake is van een driewieler, al waren er nog steeds 4 wielen aanwezig.Al met al was dit genoeg om een resultaat van 376mpg te halen, wat zo’n 1 op 160 is gedurende het 22,5 kilometer lange testcircuit.
Te koop
Dit stukje historie staat nu te koop voor de duizelingwekkende prijs van 425.000 dollar (340.000 euro).Staat dus te koop bij de link uit de eerste post
Nou word ik toch wel nieuwsgierig of ik het goed had ;)
Wat is nou precies je vraag?
20 februari 2015 om 20:14 In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871547Ben benieuwd, Rob!
@jericho wrote:
Moet je eens vragen wat een complete spiegel van een Astra G kost, elektrisch en verwarmd inclusief kap… Zorg dat je zit, want je je valt gegarandeerd achterover!!
450+ euros!!!!!!
en dan is de kap nog niet eens in kleur!Klopt, bij mijn Astra Coupé is er eens een spiegel afgereden door een Belg. Heeft mij dus niets gekost, maar eer dat de nieuwe spiegel (elektrisch verstelbaar en verwarmd) in kleur gespoten was en gemonteerd was, was de verzekering €1200 verder! Spiegel zelf kostte inderdaad €450, dus het kapje spuiten en het monteren was dus nog eens €750!
Premie zal wel flink omhoog zijn gegaan voor die Belg :PWelkom hier.
Als je hier al lang komt, zul je ongetwijfeld weten dat advertenties hier mogen: buysell/ en niet op het ‘reguliere’ forum.@hinterachse wrote:
Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?
Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.
Niet gestript, maar juist nog voor het assembleren :)
Al zullen de meesten inmiddels wel gestript zijn, denk ik zo ;)16 februari 2015 om 12:33 In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871542Nee joh, gewoon komen, wil die OPC station wel eens zien waar je vorig jaar over vertelde ;)
Nissan GC10, voorloper van de skylines
Hij heeft wel de zwarte raamlijsten van een GSE, maar het chroom in de grill en de bumperlijsten klopt niet.
Ik denk ook niet dat het een GSE is met extra chroom, zoveel GSE’s zijn er niet meer, dus ze worden over het algemeen wel in originele staat gehouden.
Hooguit zou je nog kunnen vragen of de originele papieren nog bij de auto zitten waar het op staat?
Maak ‘m anders zo dat je een stuk buis en een kat allebei van flenzen voorziet, dan kun je die buis en de kat zo uitwisselen.
Zo had ik het ook op mijn Astra Coupé gemaakt met een kat van de sloop. Die kostte €70 en je kreeg €30 terug als je je oude kat inleverde.Ben zeer benieuwd!
Vorig jaar reed er een Fiesta R5 op de Nederlandse rallypaden, was toch wel een dik bommetje. Hopelijk zien we in de toekomst ook weer nieuwe Opels in de rally dan.13 februari 2015 om 07:14 In reactie op: Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten. #18273017Topics samengevoegd en opgeruimd.
Graag in het vervolg voor 1 vraag maar 1 topic aanmaken.Bij foute plaatsing van een vraag liever even melden bij een mod zodat wij deze kunnen verplaatsen, dan zelf een nieuw topic starten, omdat er dan op 2 plaatsen reacties komen.
Holden Kingswood van ca 1970?
@Maartuh, ja, een zilvergrijze. Zou zo maar dezelfde kunnen zijn.
Vanmorgen rond 8:00 uur een oranje Manta A op het industrieterrein van Moerdijk, reed bij de rotondes bij de Total.
9 februari 2015 om 18:09 In reactie op: Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen.. #18272706@Family man, tja, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat hè. Kies daarom waar jouw voorkeuren naar uit gaan.
Maar met de gewichten van bovenstaande wagens in het achterhoofd, zou ik toch verder kijken dan die 1.2-litertjes van VAG. En ik denk dat de V60 zeker niet kleiner is dat de Mercedes C- klasse, zit wel redelijk in elkaars vaarwater.
Ik weet niet wat de limieten zijn van je lease-budget, maar kun je niet naar een hybride kijken ofzo? Van die V60 weet ik dat die PHEV een lage bijtelling heeft met veel vermogen en luxe uitrusting. Zal toch wel bij meer merken zijn?
9 februari 2015 om 17:21 In reactie op: Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen.. #18272704M’n pa rijdt (privé) een luxe V60 D4 met achttrapsautomaat, rijdt heerlijk, dat zou mijn eerste keuze zijn. Maar dat zal wel geen 20% zijn. :P
Verder zou ik voor de Insignia gaan, de rest heeft helemaal geen vermogen. Al is de Insignia wel weer erg zwaar.
Heb laatst overigens gereden in een Seat Leon ST, 1.6 diesel met 20% bijtelling, rijdt ook prima. Is ook een stukje lichter dan alle bovenstaande en niet eens zo heel erg veel kleiner.Ik zou zelf liever voor wat meer vermogen gaan dan voor grote wielen ofzo. Uiteindelijk moet je zelf kiezen voor de opties die je zelf belangrijk vindt. Wij kunnen bijvoorbeeld ook niet voor je bepalen welke auto lekker zit ;)
Oke, dat is even goed om in de gaten te houden.
Meestal komt het op tijd beschikbaar. Weet het nog niet zeker, maar ik denk wel dat ik ga kijken. -
AuteurBerichten







