Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopper, ik heb er niet aangedacht, had inderdaad je Corsa wel even willen horen. Weet niet waar je woont? Omgeving Zevenbergen?
Mijn verbruik is niet veranderd (bij X18XE1), maar het geluid en de motorloop zijn stukken verbeterd.
Motorrevisie.
Misschien ligt het aan je klepseals, misschien je zuigerveren, misschien zit je carterventilatie verstopt (dat is vrij gemakkelijk te verhelpen, zijn genoeg how-to’s hier op het forum en dat kun je ook zonder technische kennis). Maar als je je motor niet openmaakt, weet je het nooit.Zo, nog een kwartiertje stemtijd. Zal wel niks veranderen, dus bij deze: B4R7, gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar de nieuwe contest.Dat is ook zo (en we hebben je geholpen met je vragen toch?)Natuurlijk kun je het één en ander zelf doen, want het is (vaak) leuk werk en je bespaart ook nog heel wat geld mee. Maar dat je je hebt aangemeld op een forum, wil natuurlijk niet zeggen dat je alles direct kunt. Veel succes ermee in ieder geval en laat het effe weten als het allemaal goed gelukt is.
Het had trouwens ook netjes geweest als je jezelf even had voorgesteld in het voorsteltopic in plaats van direct zoveel vragen te gaan stellen, maar goed, dat is een ander verhaal.
Post je vraag even in het gedeelte voor Corsa’s of bij het technische gedeelte.
En het motortype is wel handig om te weten bij zulke vragen.Welkom in ieder geval
Ow, ik wilde gaan voor degene die (passend voor de Coupé/Cabrio) bij GM Tuningparts staat. Daar staat niet precies welke versie het is, alleen het volgende:
(bestel.nr. SSVM-AG-CC) SCHROEFSET V-MAXX ASTRA-G voor en achter traploos in hoogte verstelbaar -35MM -70MM / passend voor de coupe – cabrio / incl verstelsleutel / 2 jaar garantie
FK valt (voor nu) ook buiten mijn budget.
Uitlijnen, daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip. Wil het doen net voordat ik er nieuwe banden opgooi, dus dan kunnen ze alles ook gelijk uitlijnen.
Bedankt voor de tip!
Ja, maar het zou jammer zijn als hij met ‘vallen’ z’n auto afschrijft omdat er iets niet goed is gegaan.
En als je denkt dat een stuurkogel een fuseekogel is, dan krijg ik m’n twijfels over je skills.Ik ben zelf ook wel zo begonnen, maar de eerste keren dat ik aan m’n remmen, stuurinstallatie of ophanging werkte, keek er wel effe iemand mee met meer ervaring. Dat geeft je toch wat meer zekerheid. Er kan inderdaad niet zoveel fout gaan als je alles goed vast draait, maar de vraag is of je dat risico wil nemen als beginnend sleutelaar.
Maar bedenk dat dit niet lullig bedoeld is, alleen als ‘stof’ tot nadenken voordat je alles loshaalt.
@ Peter Reedijk
Afgelopen dagen heb ik in je topics gelezen dat je pas net begint met sleutelen enzo, zoals met die gasklep en die vraag of je stuurkogel hetzelfde is als een fuseekogel. En dat je het loshaalde zonder het nieuwe onderdeel, waarna er nog meer speling opzat?
Waarom ga je voor zoiets niet gewoon naar de dealer of vraag je of iemand met meer ervaring even meekijkt? Dit is wel een onderdeel waar jouw veiligheid (en die van andere) mee in het geding komt. Als je er (nog) niet veel ervaring mee hebt, besteedt het dan uit en kijk goed mee, zodat je het de volgende keer wel zelf kunt doen.
Dit zal vast lullig overkomen, maar zo is het niet bedoeld. Denk even goed na wat je wilt, voordat je aan zoiets begint.
Bij de dealer dan? Een accuhoes zal toch vast niet duur zijn?
Inderdaad niet mee doorrijden! Mocht de kogel echt flink afgesleten zijn, heb je kans dat de kogel uit de kom schiet en dan heb je dikke kans dat het fout afloopt voor je wagen.
Kijk gewoon even op http://www.mijngrossier.nl , vul je kenteken in en dan kun je bij ‘onderstel’ kiezen voor ‘stuurdelen & wielophanging’. Dan krijg je een tekeningetje en kun je kijken wat het is.Volgens mij heet het onderdeel wat jij zoekt officieel een stuurkogel. Je fuseekogel ziet er heel anders uit, kijk maar:

Op de sloop?
Is het veel werk om zo’n schroefset te monteren? Of is het eigenlijk hetzelfde als schokdempers en veren vervangen?
Hmm, ik vraag me af of het verschil opvalt. En als het al opvalt, dan waarschijnlijk niet in de auto en dat is toch waar het je het wilt horen.
19 juli 2011 om 20:52 In reactie op: andere teller unit astra g sommige lampjes doen het niet ? #17861642Witte platen met chromen ringen komt overeen met mijn Astra Coupé. Zijn geleverd in de Coupé en de OPC’s.
Nee, een sierstuk plaats je namelijk over de eigenlijke uitlaat heen en de uitlaatgassen zullen slechts de laatste paar centimeters door het sierstuk gaan. Het geluid wordt daardoor niet anders. Middendemper weglaten of een andere einddemper werkt veel beter voor een ander (zwaarder) geluid. Of inderdaad een echte dikke uitlaat eronder hangen (3 inch ofzo) :thumb
Ik kwam erachter tijdens het reviseren van m’n blok en had op dat moment geen geld over voor een nieuwe kop.
Rijd er mee verder, vul af en toe de olie aan (heb het voor 5 euro per liter, dus valt mee). Enig probleem is dat ik er ieder jaar voor de apk een andere kat onder moet hangen van de sloop, anders is het CO te hoog.
Mijn plan is om te kijken hoe lang dit blok het vol houdt en daarna iets anders te kopen (corsa ofzo) en dan van m’n Astra Coupé een circuitwagen te maken met 2-liter turbo of V6 met achterwielaandrijving.Openluchtfilter hoor je inderdaad (en mijn auto loopt er een stuk prettiger mee)
En anders gewoon je middendemper er tussenuit halen en een middendemper-vervanger kopen bij GM Tuningparts (kost je 79 euro’s voor Corsa B).En zo’n sierstuk….dat geeft geen geluid en ziet er (naar mijn mening) niet uit.
En trouwens: yo!rick :thumb
Bij mij hetzelfde, geen blauwe of witte walm uit de uitlaat.
Bij mij is de kop niet helemaal lekker, stukje van de klepbus afgebroken waarlangs de olie heel langzaam toch verbrand wordt.Ik heb een X18XE1 met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Zo, dat is echt inderdaad hard gegaan. Jammer dat de daders nog konden wegrennen na het ongeluk…
Handremkabel is zo vervangen, dus zal vast niet zo duur zijn. Voor dat geld kun je beter niet gaat lopen aanrommelen met vet enzo.
Ja, dat is zo gedaan.
Als je een verstelbaar stuur hebt, zo ver mogelijk omlaag zetten.
Vervolgens de kapjes achter je ‘ruitenwisserhendel’ en ‘knipperlichthendel’ richting het stuur schuiven en die schroeven erachter losdraaien.
Verder zitten er boven in je tellerkap ook nog twee schroeven.Zodra je die los hebt, kun je je tellerunit losschroeven. Boven je tellerunit zit een witte hendel, deze moet je draaien, zodat de stekker ‘gelost’ wordt.
Nu kun je de hele tellerunit naar voor trekken, zodat de unit uit de stekker komt. Dan naar rechtsonder schuiven, draaien en proberen door je stuur naar buiten te halen. Dat is een beetje friemelen.
Vervolgens zie je op de ahcterkant van je unit ‘gaten’ met op het einde een soort plastic schroefje. Dat zijn de lampjes of ledjes. Kwartslag draaien en ze zitten los.
Nieuw lampje erin, kwartslag vast (bij ledjes wel opletten want daarbij kun je de fase en de nul niet omdraaien. En dan deze hele uitleg achterstevoren om het weer vast te zetten.
Er is ergens een how-to met foto’s, maar die kan ik zo gauw niet vinden. Je bent er ff mee bezig, maar het is niet moeilijk.
Ja, inderdaad! Kwam vandaag op de snelweg voorbij een dikke Golf 1 waarbij het voorwiel dwars stond. Heb er ff bij gestopt om te vragen of ik kon helpen.
Bleek dat hij een gat in de weg te laat had gezien en er doorheen was gestuiterd. Draagarm afgebroken en z’n wiel stond toen dwars, maar wel onder de spiegel. Heel z’n dorpel was gewoon opgevouwen. Lekker met 120 km/h zulke gaten in de weg…hey, ik ben ook inmiddels student-af sinds een paar weken. In mijn ‘studententijd’ had ik ook niet veel budget om m’n auto (Astra G Coupé) wat minder standaard te laten ogen, maar wat ik heb gedaan is:
Ander pedalensetje (€30 op marktplaats)
Blauwe interieurverlichting (€60 aan leds)
Irmscher bumperverbreders van de sloop (€30)
Korte antenne (€15). De vorige was afgeknipt door de vorige eigenaar…dat vond ik wat te goedkoop ;)
Donkere zijknippers (€12 op marktplaats)
Lederen interieur had ik al, maar zag er niet uit. Dus behoorlijk op geknapt met wat goede schoonmaakspullen.En verder kom je inderdaad op de sloop een heel eind voor weinig geld. Kun je denken aan bumpers/spiegels in kleur, lederen interieur
Hey Oenatje,
Ben jij er al achter wat het is?
Bij mij lijken de wervelkleppen niet helemaal goed te reageren. Wordt dus luchtinlaat eraf halen en kijken.
Groeten,
RISL -
AuteurBerichten