Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zie maar een klein stukje?
Ben wel benieuwd naar de rest. Het ziet uit als een de held-wagen in een cartoon! :thumbOw, reken maar dat je kleppen gaan tikken als je oliedruk niet genoeg is, hetzij door een te laag oliepeil, hetzij door benzine in de olie.
Heb het zelf ook gehad. Maar je kunt heel snel horen of het de kleppen zijn, dan gaat het ritme van de kleppen omhoog met het toerental.
Welkom hier!
Mooi wagens hoor. Ik vind die Vectra’s in een donkere kleur toch het mooist! En die zijspiegeltjes, schitterend! Ga nog eens kijken of ik die spiegels op m’n Astra Coupé kan bouwen en dan mooi vloeiend kan laten verlopen vanuit de motorkap, zoals bij die Vectra’s.Welkom hier!
Ben benieuwd naar foto’s van je wagen. Is het wit nog een beetje mooi?Ik haal ook wel eens een kat op de sloop, voor ongeveer 80 euro max. Bij een beetje goed zoeken, vind je ze zo goed als nieuw.
Vorig jaar nog eentje voor een Corsa, voor €50 kreeg ik een gloednieuwe kat van de sloop. Auto had een aanrijding gehad.Je kunt letten op roest en hoe ‘open’ de kanalen zijn als je er doorheen kijkt.
Ik zou kopbouten niet opnieuw gebruiken, aangezien ze al ‘opgerekt’ zijn door de eerste keer aandraaien. Bij een tweede keer aandraaien met het juiste moment, rek je ze dus nog verder uit. En zo duur zijn ze niet.
Succes er verder mee!
Iemand een foto van hoe de staat nu is?
Advertentie bestaat niet meer. Ben wel benieuwd.8 augustus 2011 om 16:33 In reactie op: Vraag over extra plaatje op rechterachterdeur van Agila #17894838Ik zie het niet hoor, waar bedoel je precies?
De buren hebben een Agila, ben even wezen kijken.Gave Corsa hoor! Nu nog wat gave foto’s?
En credits voor de bouwer! Ik twijfelde een beetje over een V6 in m’n Astra Coupé, maar als ik zie dat dit past, ga ik het zeker doen!
Als je er een turbo opzet, moet je de compressie verlagen. Doe je dat niet, blaas je binnen de kortste keren je blok op. Heb helaas een paar weken geleden gezien bij een Calibra V6.
400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.
Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.
Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja ;) ) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.
Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.
Waarschijnlijk bouwt je oliepomp dan niet genoeg oliedruk op, waardoor de hydrostoters niet goed functioneren waardoor je je kleppen tegen de hydrostoters hoort. Het tikkende geluid zou dan sneller moeten gaan wanneer je toeren stijgen.
Hoeft niet door benzine te komen, kan ook een te laag oliepeil zijn of een verstopt oliekanaal.
Het uitlaatspruitstuk klinkt inderdaad anders, als een verkouden diesel ;)
95 graden is niet normaal, dit hoort 85 graden te zijn met een goedwerkende thermostaat.
Ja, je ziet inderdaad de bestuurder zitten. Hij had niets, op wat blauwe plekken en schrammen na. Hij zat wel bekneld, vandaar dat het dak eraf geknipt moest worden. Maar als je ziet hoe ver de A-stijl is ingedeukt, dan kun je je ook wel bedenken hoe hard dit gegaan is.
1e punt is nogal ingewikkeld. Heeft er mee te maken of je auto van voor of na 2007 is. Na 2007 moet je bijvoorbeeld een wis/was-installatie hebben en een hoop andere eisen. Voor 2007 mag xenon zonder problemen, mits goed afgesteld natuurlijk.
Punt 2 is volgens mij geen afkeur.Misschien bij Powerflex?
Gewoon aanhouden wat Opel voorschrijft.
Hey,
Voor mij is Sevenum echt een eind rijden, dus helaas laat ik die meeting schieten. Wie weet een andere keer :thumb
Groeten, RISLFijn dat het weg is.
Ben wel benieuwd naar foto’s van je velgen? :kewlpicsDat bedoel ik…toch wel een klein wondertje dat je daar in z’n geheel uitkomt.
P.s. bedankt voor het plaatsen van de foto’s, ik kon niet ze kopiëren en had effe geen zin om via printscreen of SnagIt ofzo moeilijk te gaan doen.
Hey, mooie Manta hoor!
En die Lexmaul-uitbouw ziet er ook strak uit. Die spullen van Lexmaul staan eigenlijk altijd mooi, op iedere Opel.Een 400-motorkap en een mooie paintjob zouden ‘m afmaken, inderdaad niet teveel aan doen ;)
Veel plezier ermee en hier op het forum!
Kopervet werkt ook heel goed bij schroefdraad.
Ik wist niet eens dat er een 4×4 Kadett gemaakt was, dus ik bied een miljoen ;)
Ik zie hier op het forum ook regelmatig prijzen voorbij komen die echt te gek zijn voor woorden…..een dikke duizend euro laatst voor een dikke weber met inlaat en voor wat onderdelen van M-tech werd ook de grens van €1000 ruim overschreden. Was bijna tegen de nieuwprijs aan
Zouden die van de tigra a niet hetzelfde zijn als van de corsa b? (http://www.youtube.com/watch?v=fKTAVWYfSnE)
Je kunt even bellen om het te vragen. Autostyle….sorry, dat is vaak goedkope rommel, het past slecht enzovoort.
Echter, als er geen gaten zijn voor de bevestiging van de kaplifters, zul je ook voor een wel passende set moeten boren. Dat gat moet er hoe dan ook komen. Dat boren stelt niet zo veel voor, even opmeten, boren, randjes even lakken met lakstift als roestpreventie en vastschroeven die lifters.
Het zou inderdaad wel netjes van je zijn als je je even zou voorstellen in het voorsteltopic… Ben benieuwd naar foto’s van je tigra. :thumb
Voor hetzelfde geld heb je ze bij GM Tuning Parts vandaan en passen ze wel.
Je moet inderdaad gaan boren. Of je kap nog dicht gaat, weet ik niet. -
AuteurBerichten