Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ongeveer hetzelfde moet zijn:
– ET-waarde (maximaal 5 afwijken naar boven, 5 naar onderen)
– Aantal wielbouten en de steek daarvan
– Omtrek van wiel-bandcombinatie (ivm snelheidsmeterafwijking)Omtrek is gemakkelijk uit te rekenen. In feite heb je slechts alleen de diameter nodig (aangezien de formule voor de omtrek van beide cirkels pi x d is).
Diameter reken je nog makkelijker uit:
Aantal inch x 2,54 + twee keer de wanghoogte van je band.De wanghoogte van je band kun je aflezen op je band. In het geval van de corsa B is de wanghoogte 50 (2e getal) procent van 195 mm (1e getal).
Dus, voor beide banden even uitrekenen, als het ongeveer gelijk is, hoef je geen zorgen te maken om het snelheidsmeterverschil.
Kom je er niet uit, post dan even alle gegevens van zowel de corsa B als je corsa C.
Ja, en na het schoonmaken dan een beetje vaseline over de accupolen smeren, dan blijven ze langer schoon.
Ik hoop dat het je massa is.
Wat bedoel je met bendex? Ik ken het niet, kan het ook niet op internet vinden.
Het ligt aan welke motor je hebt in de Vectra of je de accu eruit moet halen. Ik weet dat bij m’n ouders (2,2-liter direct ingespoten benzine het erg krap is, dus het is makkelijker om de accu even eruit te tillen.
Ik weet dat het bij de 3-liter V6 diesel ook nodig is. Weet niet hoe het zit bij andere motoren. Accu is er trouwens binnen 5 minuten uit, even polen en de beugel losmaken en je pakt hem zo uit de accubak.
Linksvoor, bedoel je als je er voor staat? Bestuurderskant is duidelijker (behalve bij de Vauxhalls ;) )
Heb bij m’n ouders (Vectra C Station) de knippers laatst vervangen. Bij de passagierskant moet ik de airbox eruit halen, bij de bestuurderskant de accu. Toen pas had ik genoeg ruimte om de lampjes eruit te halen…
En even offtopic: ik zag laatst bij Fifth Gear een ‘wedstrijdje’ tussen één van de presentatoren (lampje verwisselen bij een Golf) en iemand van de ‘Engelse ANWB’ (lamp verwisselen bij Renault). Bij de Renault was die beste man meer dan een uur bezig waarbij zelfs het wiel er af moest e.d.
Welke Opel-garage was dat trouwens? Als ze daar niet eens een lamp kunnen verwisselen, wil ik daar niet komen.
Ja, en je middenconsole is tweekleurig, das ook niet ‘standaard’ volgens mij.
Ik vind je stuur en pook wel mooi, trouwens!Okay, goed om te weten! Wat vrienden van me hebben namelijk die 85 graden thermostaat erin zitten. Zal eens vragen waarom ze dat gedaan hebben. Het is namelijk wel bewust gedaan.
Strakke bak hoor!
Welkom hier!
Mooie GSi hoor!Ik heb anders genoeg Corsa B’s gezien met 85 graden thermostaat, maar dat zal dan niet origineel zijn?
Oeps, sorry.
Ging er vanuit dat iedere F17-bak een hydraulisch bediende koppeling zou hebben.Ja, dat is inderdaad zonde om te zien.
@ Oenatje: tja, die F station valt niet zo op, denk ik. Ik woon in de Galgenweg, parkeer m’n auto altijd in de Geerland.
@ sjorsjelookbeek: je kunt het ook horen. Ga ongeveer 50 rijden in z’n 4 ofzo, koppeling intrappen, gas intrappen, koppeling op. Sterft het motorgeluid snel uit en voel je je auto oppakken, dan is het niet je koppeling of druklager. Blijft het motorgeluid naar je gevoel te hoog voor de snelheid, heb je een slippende koppeling
Bumpstops inderdaad om voorlopig van het probleem af te zijn. En dan inderdaad terug naar kleinere velg-band combinatie of je wielkasten netjes (laten) uitrollen.
Ductape heeft geen zin, daar ben je inderdaad zo doorheen geschuurd.Welkom hier!
Heb je toevallig foto’s van je wagens? Ben wel benieuwd.Bumpstops inderdaad om voorlopig van het probleem af te zijn. En dan inderdaad terug naar kleinere velg-band combinatie of je wielkasten netjes (laten) uitrollen.
Ductape heeft geen zin, daar ben je inderdaad zo doorheen geschuurd.Haha, we gaan even offtopic dan. Ik heb je nog nooit zien rijden, geloof ik. Waar ergens woon je in 7bergen?
Ja, begin jaren ’90 wisten ze goede motoren te bouwen. Daarna ging het bergafwaarts naar mijn mening. Moest mijn blok al na 170.000 km reviseren. Nou moet ik wel zeggen dat de vorige eigenaar er niet zuinig mee om is gesprongen, maar ik vind dit wel weinig. Gaat nu echter prima richting de 2 ton.
8 augustus 2011 om 20:20 In reactie op: Onze nieuwste aanwinst,geen Opel,maar toch geweldig!! #17902577Gefeliciteerd hoor!
Welkom hier!
De manier van Oenatje is een goede manier om er achter te komen.
Vaak wordt het probleem nog duidelijker als je 40 in z’n 4 rijdt, omdat derde versnelling nog redelijk ‘kort’ is. Volgas hoeft niet, maar een flinke dot gas is wel een vereiste.Zo, dat zijn behoorlijke kilometerstanden! Maar met genoeg onderhoud kom je er wel, dat blijkt maar weer.
Cargoods staat wel bij dat het plug-and-play is, dacht ik, maar dat hoeven we dus niet meer te geloven.
Met FK heb ik geen ervaring, maar ik lees graag mee in je topic.8 augustus 2011 om 20:04 In reactie op: Vraag over extra plaatje op rechterachterdeur van Agila #17894840Bedankt voor de foto.
Volgens mij is dat plaatje niet voor steenslag, het zit niet eens in de buurt van een spatlap. Ik zal morgen in het echt eens kijken, misschien dat het dan duidelijker wordt.Tja…waarom het risico lopen hè?
Maar als ze dat beweren, dan zullen ze het vast getest hebben.Serieus, gewoon kant en klare steunen voor bijvoorbeeld een c30xe?
Ik heb eigenlijk nog niet eens gezocht. Ben er vanuit gegaan dat het niet bestond en heb ze momenteel zelf ontworpen en doorgerekend…aan de snelweg
-
AuteurBerichten