Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey, welkom hier!
Ben wel benieuwd naar je foto’s.G3-installatie ligt er bij mij ook in, lekker goedkoop rijden en overschakelen naar benzine als je wat meer performance wilt, ideaal!
Okay, thx voor de info.
Tja, het kleurtje van m’n coupé valt natuurlijk lekker op ;) dat spot wat makkelijkerGeen probleem. Laat het ff weten wat je uiteindelijk doet.
Hey welkom hier.
Ben benieuwd naar je foto’s. Wat voor sleutelplannen heb je allemaal?Hey, welkom hier!
Ben wel benieuwd naar foto’s van je Manta B? :kewlpics10 augustus 2011 om 20:29 In reactie op: motor tikt hard en houd in onder de 2500 toeren:S #17901999Welke motor?
Even algemeen:
Wanneer het tikken sneller gaat naarmate je blok meer toeren maakt, dan zijn het inderdaad je kleppen. Inderdaad grote kans dat het oliepeil te laag staat, waardoor je hydrostoters niet genoeg oliedruk hebben om juist te functioneren. Daardoor hoor je je kleppen tikken.Zit er wel een airbag in je nieuwe stuur?
Zoniet, dan moet je een bepaald weerstandje plaatsen om het lampje te laten uitgaan. En met airbag….weet ik niet, resetten? opnieuw aansluiten?Dan is de diameter van je wielbandcombi van je corsa C dus 56,5 cm.
Die van de corsa B is 57,6 cm.Het omtrek verschil is dus bijna 3,5 cm. Per rotatie van je wiel leg je met je corsa B dus 3,5 cm meer af als met je corsa C. Of dit voor veel afwijking in de teller zorgt, weet ik niet. Je kunt het wel gaan beredeneren, door je snelheid terug te rekenen naar rotatiesnelheid van het wiel, maar dan zijn we nog wel even bezig.
Beter (en sneller) ga je even langs een GOEDE bandenboer met deze informatie om te vragen wat hij er van denkt.
@ haan: dat lijkt me dan weer niet mooi. Zou eerder het onderste deel zwart maken.
@ Oenatje. Ik ga meestal naar Van der Ven in Roosendaal. Als ze het daar niet hebben, dan naar Franken in Roosendaal. Jij dan?
Ben trouwens best benieuwd naar je auto met die c20xe. Ik zal, als ik langsfiets ofzo, eens een poging doen om ‘m te spotten. En wat wil coscast zeggen? Ik weet wel dat er ook nog andere zijn, maar wat is beter?Zal op de sloop eens gaan kijken of er toevallig een mooi Turbo stuur & pook te vinden is. Beide zijn mij behoorlijk versleten.
Bedankt voor de informatie
Tja, het is zo’n gecombineerde bougiesleutel, met zowel 16 als 21 in elkaar, waarbij dop 16 geveerd is en dus terugzakt als de bougie 21 mm is. Dus die is te dik.
Die ring van de bougie, dat wist ik, maar ik zag laatst dat je ook bougies hebt zonder zo’n ring, maar met een conische rand. Vroeg me af op welk moment je die dan moet vastdraaien.Max 1,5 boortje. Bedankt. Heb al wel gezien dat dat gaatje bij mij helemaal verstopt zit.
Heb twee jaar geleden m’n blok gereviseerd, had dat toen direct moeten doen, had me nu wat moeite bespaard.
9 augustus 2011 om 21:10 In reactie op: Vraag over extra plaatje op rechterachterdeur van Agila #17894842Ik heb echt geen flauw idee wat het nut er van is. Meest logische verklaring lijkt me dat het plaatje eruit kan klikken ofzo, waarna je toegang hebt tot bijv. bevestiging van de benzinetank ofzo? Aangezien het plaatje maar aan één kant is geplaatst…
De Coupé-klokken (met witte platen) staan erg mooi.
Wat mij erg mooi lijkt (gaat nogal wat moeite kosten) zijn de spiegels van een Vectra B op een Astra, waarbij ze ook mooi uit de motorkap vloeien.Er past inderdaad veel uit andere modellen. Het stuur en de pook uit de Turbo Coupé zijn ook erg mooi. Pook (met hoes) uit de Astra H past ook.
Ik heb zelf ook een mooi pedalensetje en heb alle interieurverlichting vervangen door blauwe leds, K&N openluchtfilter.
Je kunt ook eens kijken naar wat zaken M-tech, al is dat erg duur. GM Tuningparts hebben ook mooie spullen voor je wagen.
Tja, misschien is het dan je bobinebrug? Kijk ook goed naar de stekker van de bobinebrug, misschien dat die gecorrodeerd is?
Ik zou niet weten hoe je kunt testen of je bobinebrug niet goed meer is.Heb het even nagevraagd bij ze. Ze hebben beiden inderdaad een andere thermostaat dan origineel. De originele is inderdaad 92 graden thermostaat, wat Wim-V6 zei (dat klopt natuurlijk ;) ).
Ze hebben gekozen voor een 85 graden-thermostaat omdat ze vinden dat dat het beter is voor hun motorblok. Koelvinsensor is ook niet origineel, die slaat aan bij 95 graden, waar dus origineel de thermostaat op af is gesteld.
Hey, welkom hier!
Gaat je startmotor wel rond? Of heb je alleen geen vonk en slaat de motor niet aan?
Ben trouwens ook wel benieuwd naar foto’s van je Coupé. Heb er zelf ook één, maar dan met de X18XE1
Nee, complete dash eruit geschroefd. Maar het gekraak zat voornamelijk in de middenconsole inderdaad.
O, ik kom net toevallig op deze site: http://www.steekmaat.nl/
Zoek hier ff je auto op en die van je pa, dan weet je al hoe het zit met je ET-waarde, steek en naafgat (al is dat vaak geen probleem).
Omtrek kunnen we bepalen zodra je meer gegevens post.
Tja, ik doe het je niet graag na. Het wordt niet voor niets afgeraden.
Maar als je wil afwijken van je ET, heb je inderdaad een stuk meer mogelijkheden met bredere velgen, omdat je het hart van je velg naar buiten kunt leggen t.o.v. je naven.Ja, dat laminaat is inderdaad wat minder, maar ik had het slechts over het dash hè.
Ik had ook veel last van gekraak in m’n dash, heb het er toen uitgeschroeft en er weer ingeschroeft. Nu nergens meer last van.
Bleek dat hier en daar een schroefje wat losser zat, er waren wat klipjes afgebroken en de stekkers van de radio rammelden omdat ze los lagen.Nee, maar door een flink afwijkende ET slijten je wiellagers een stuk harder.
Van die maximale breedte-afwijking van 2 J ben ik niet zeker, ik dacht dat het 2 was.Ow, maar je schreef hierboven dat je regelmatig naar Nederland rijdt?
Nee, grapje. Ik vind je dash echt schitterend!
@ kevin17239: beetje ongepast en offftopic hier, vind je niet?
En weer ontopic: helaas ben ik nooit geweest bij zijn verzameling, maar ik hoor hier dat het een unieke verzameling geweest moet zijn. Ik wens hem en zijn familie heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van zijn levenswerk.
Ik wil wel ruilen hoor ;)
O, en de breedte van je velg moet ook niet meer 2 J afwijken (dacht ik), anders looptie aan tijdens het sturen.
-
AuteurBerichten