Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weet niet wat de voorgeschreven interval is? Welk blok?
Als je die interval overschreden heb, zou ik het zo snel mogelijk doen. Een distributiesetje met spanrollen e.d. is veel goedkoper dan wanneer je kleppen je zuigers tegenkomen en alles krom staat.Een open luchtfilter zuigt gewoon koele lucht aan als je er een buis naar toe legt.
Ik heb een K&N-filter (zo’n conische) op m’n X18XE1 en de motor loopt er wat rustiger door. Niet meer pk’s ofzo, maar een rustigere loop en iets gretiger om in toeren te stijgen.
How-to…bij de betere merken zit er een beschrijving van de montage bij.Om welke motor gaat het?
Ik denk dat Wim-V6 hier je zeker mee kan helpen.
Ik denk je bobine?Okay.
Dan denk ik dat je motor te arm gaat lopen met dat openluchtfilter. Met een restrictor op je inlaat kun je dat verhelpen, maar dan is het hele effect en nut van een open luchtfilter weg.Turbosix :thumb
Mooie shop!
Ik heb niet meer de tijd gehad om m’n shop af te maken, net begonnen met m’n eerste baan (net afgestudeerd!) en dat kost nogal veel tijd en energie.Autostyle is goedkope rommel….
Is de foutmelding weg nu je je originele luchtfilter hebt teruggeplaatst?
Bij motorproblemen naar je motortype-topic.
En anders gewoon naar het Astra-topic.Nou, inmiddels heb ik redelijk wat slechte ervaringen met Opeldealers en ik geloof ze echt niet zomaar meer.
Bij een kapotte hydrostoter was het volgens de dealer een gekantelde zuiger en moest mijn hele motor vervangen worden. Uiteindelijk dus zelf maar een nieuwe hydrostoter gezet.
Bij het uitlijnen van mijn wielen, nadat de auto naar rechts trok, kreeg ik ‘m terug met aan passagierszijde de banden op 4,5 bar en bestuurderszijde 1,5 bar.
Bij de apk is een remleiding vervangen. Voor het ontluchten hadden ze m’n wielen eraf gehaald. Drie lichtmetalen wielen zaten zo vast dat ik op m’n sleutel moest gaan staan. De vierde stond los en rammelde op weg naar huis. Heb ik thuis vastgedraaid.
Ik kan nog wel even doorgaan zo.Ik denk dat ik met HBO WTB een heel eind kom. Heb ook inmiddels redelijk wat sleutelervaring en gewoon een linker- en rechterhand (dus niet twee linker).
We zullen zien. En anders zijn er vast bekenden die het wel weten ;)13 augustus 2011 om 19:32 In reactie op: Astra 1.8 16v 1995 irritant knipperlicht probleem. #17895539Geen probleem, fijn dat je je even netjes hebt voorgesteld :thumb
Ik bedoelde inderdaad die hendel aan het stuur, maar fijn dat het opgelost is.Okay. Bedankt voor de info!
Ik denk ook niet dat die bougies met conische ring geschikt zijn voor Opel.Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.
Dat je die ARP-bouten “studs” noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.
Okay…die booskijkers zien er netjes uit dan! Vind het op de foto’s net lijken of het doorgelaste zijschermen zijn.
Mijn blok is een stuk rustiger gaan lopen (X18XE1 op LPG) door het plaatsen van een open luchtfilter.
Maar ja, als je motormanagementlampje gaat branden na het plaatsen van een openluchtfilter, dan lijkt het me inderdaad logischer dat je ‘m er weer afhaalt. Ik denk dat je inderdaad teveel zuurstof in de cilinders voert, die niet volledig verbrand (te weinig brandstof voor zoveel zuurstof) en dat je lamdasonde die zuurstof meet en daardoor foutmelding geeft.
Ik wacht ook even af, eerst even proberen op de simpele manier door die draadjes door te verbinden.
Zou je dan ook willen plaatsen waar je die module gekocht hebt? En hoe duur dat hij was enzo?
Haha, dat is wel makkelijker ja.
Zo moeilijk is het trouwens toch niet wat ik deed? Even omtrek van twee cirkels berekenen. Had inderdaad beter het percentage verschil uitgerekend ja. Thx voor de site in ieder geval.Standaard zit er al een afwijking naar beneden in je auto. Een iets grotere omtrek kan dus geen kwaad.
Ow, laatst vroeg hij namelijk waardoor hij een zwaarder uitlaatgeluid zou krijgen, een ‘kelk’ of een een sportuitlaat. En die sportuitlaat was teveel werk en te duur. Een open luchtfilter draagt niks bij aan het uitlaatgeluid, maar aan het inlaatgeluid.
@ topicstarter: Probeer even uit te leggen aan ons Nederlanders wat je bedoelt
Jammer van die ‘kelk’, volgens mij kun je beter een echte sportuitlaat plaatsen dan een sierstukje….
En hogere toeren en je lambdasonde (die bedoel je denk ik), nee, volgens mij kun je inderdaad beter je foutcodes laten uitlezen en dan die hier eens posten.Vectra C past inderdaad. Er staat hier ook een topic over hoe je ‘m moet plaatsen (kan ook bij de engelse astraclub zijn, dan staat er een link bij de how-to op dit forum). Men zegt dat de motor daardoor vrijer ademt en dus beter loopt, maar het zal in vermogen niets uitmaken.
Inruil krijg je altijd minder, omdat zij ook nog winst moeten maken op die auto.
Ja, en lichtmetaal op 100 of 110 Nm, dacht ik
Dat is inderdaad niet duur. Maar ik zoek toch echt alleen het stuur en de pook.
Heb ook niet zoveel ervaring met ebay, werkt dat echt als marktplaats? Lijkt me wel een nadeel dat alles uit het buitenland verstuurt moet worden. Als het niet wordt opgestuurd, ga je toch wat minder makkelijk verhaal halen en de verzendkosten lijken me toch ook behoorlijk?
Nou, als je er nog een ruim jaar mee wacht, neem ik ‘m graag over.
Vind de auto er goed uitzien. Rijd nu Astra G Coupé, maar daar wil ik mijn circuitauto van maken. -
AuteurBerichten