rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • rinus de boer
    Deelnemer

    Bestaat het hemeltje uit 1 stuk (net zoals bij de Corsa B, dus zo’n kunststof plaat), of zitten er van die “gestikte banen” in? Als dat het laatste is, dan wordt het een rot klus om het er weer netjes terug in te krijgen. Want dan het zit dan “opgespannen” in de rubbers van de ruiten, sponningen, enz. Dat is geen “one man’s” job.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781573
    rinus de boer
    Deelnemer

    @hans-01 wrote:

    vandaag met 1 dagje vertraging mijn rem onderdelen binnen gekregen
    deze week ff monteren en vrijdag afmelden bij de rdw :jerry

    :thumb Kan je weer veilig tuffen.

    In reactie op: Rekord 1900 ombouw naar 2200.. #17869713
    rinus de boer
    Deelnemer

    Heb je de kabelbomen en het motormanagement er ook bij?

    In reactie op: Schitterende "Verbouwde" Monza op MP #17870506
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Jigsaw wrote:

    285pk uit een 12 klepper :hmmz :hmmz

    Blijft dat heel ???? :hmmz

    En al hou ik dan niet zo van die herverbouwde apparaten, vind ik dit wel een mooi ding.

    In reactie op: Rob alias Opel4ever ! #17883902
    rinus de boer
    Deelnemer

    Juist door mensen zoals Rob blijven onze oldies rijden. Van de dealer hoef je het niet te hebben. En ja, omdat Rob ook een hobbyist is, gaan zaken niet altijd zo soepel als bij een echt commercieel bedrijf (al zijn daar ook genoeg verhalen over te vertellen).

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781564
    rinus de boer
    Deelnemer

    Op remmen moet je niet beknibbelen. Is belangrijker dan PK’s onder de kap.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781559
    rinus de boer
    Deelnemer

    @hans-01 wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Van de week gedaan…

    In de Corsa andere radio gemonteerd, nieuwe antenne erop, nieuwe Pioneer 3-weg luidsprekers in de deuren gemonteerd (de originele oude waren helemaal gaar), verschillende lampjes in het dashboard vervangen.

    In de Monza het indicatielamoje vervangen in de hoofdverlichtingsschakelaar.

    Bij de Kadett de antenne vervangen.

    dan ben je goed bezig deze week rinus :thumb

    Ja, en dan heb ik de Rekord nog te gaan. Daar moet de klokkenwinkel er ook uit vanwege vervangen lampjes.

    In reactie op: Luidsprekers in portier Corsa B vervangen #17879650
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ze zitten erin. De originele waren helemaal gaar, de foamranden van de conussen waren helemaal vergaan. Inclusief nieuwe passingsringen, was het allemaal plug & play. Er zitten nu 3-weg Pioneers in. Eindelijk weer een goed geluid.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781557
    rinus de boer
    Deelnemer

    Van de week gedaan…

    In de Corsa andere radio gemonteerd, nieuwe antenne erop, nieuwe Pioneer 3-weg luidsprekers in de deuren gemonteerd (de originele oude waren helemaal gaar), verschillende lampjes in het dashboard vervangen.

    In de Monza het indicatielamoje vervangen in de hoofdverlichtingsschakelaar.

    Bij de Kadett de antenne vervangen.

    In reactie op: roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde #17878505
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ze zitten nu bij mij ook strak. Ik heb ze een klein beetje verwarmd met een fohn, en toen “zetten” ze zich heel netjes. Ik heb het afgedicht met vaseline ertussen. Ik wilde ze (nog) niet echt afkitten.

    In reactie op: Dashboardlampjes vervangen in Rekord E1 #17872401
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb even in de WPHB van de Monza/Senator gekeken, en daar staat het uitbouwen van de klokkenwinkel ook in (van de A1, die het zelfde dashboard heeft als de Rekord E1). Dus het gaat wel lukken.

    By the way…. Weet iemand wat voor lampjes erin zitten? Ik neem aan, niet die kleine T5 lampjes, die je normaal overal achter de knoppen van dashboards terugziet.

    In reactie op: roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde #17878503
    rinus de boer
    Deelnemer

    @variant wrote:

    @ rinus

    Wat een goed idee om dat afwateren zo te doen , mijns inziens een prima compromis ..
    Ik wil dat ook zo gaan doen en vraag me af waar je die doppen hebt gescoord ..

    de maat van de afvoerslang neem ik wel iets groter , we hebben op t werk toch zat pneumatiekslang liggen ..

    :D

    Ik heb die doppen gescored op de familiedag van de HOCN, bij een handelaar die heel veel van dit soort carosseriedoppen had. Maar volgens mij komen ze uit de Calibra/Vectra A. Ik kan me herinneren, dat ze bij mijn Calibra’s er ook in zaten (volgens mij in het schutbord). Ze zijn 50 mm lang en 25 mm breed.
    Als je de slang aanbrengt op het diepste punt van de parafan (dus in de voorste hoekjes) en gelijk houdt met de bodem uiteraard, blijft er geen water staan (meerdere malen getest met zelfs de tuinslang op de voorruit en bij het autowassen). Afvoer was voldoende, maar als je een nog iets dikkere diameter slang neemt, is de afwatering natuurlijk nog sneller. Maar deze blauwe was hetgeen wat ik had liggen. Doppen waren 3 Euro stuk geloof ik.

    In reactie op: Dashboardlampjes vervangen in Rekord E1 #17872406
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik ga uiteraard alle lampjes vervangen, als de zaak los is. Ik ga ervan uit, dat ze allemaal 32 jaar oud zijn ondertussen.

    In reactie op: Motor Management lampje brand soms #17872678
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik zou hem gewoon even laten uitlezen bij een garage. Het kan van alles zijn. Dan weet je het, en dan kan je gerichte actie ondernemen ipv van A naar B zoeken.

    In reactie op: praar vraagjes #17872645
    rinus de boer
    Deelnemer

    Elke A2 heeft ze, behalve misschien die auto’s met airco.

    En zo’n vakje heeft elke auto. Daar kon inderdaad zo’n cassetteopbergsysteem in. Maar die kun je er gewoon uiithalen.

    In reactie op: mijn senatortje #17800919
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Goofy44 wrote:

    @ rinus de boer mijn bedoeling was eigenlijk om het eerst te plamuuren en dan pas te spuiten maar dat idee van jou klinkt ook wel als een goede oplossing :hmmz :hmmz

    Je moet de dorpel natuurlijk wel eerst zo goed mogelijk strakmaken (met zo min mogelijk plamuur). Maar als extra beschermlaag dan die anti-steenslaglaag erop. En daarna pas in de aflak. Zo is het bij mijn Monza ook gedaan. Dan zijn je dorpels goed beschermt en nooit geen probleem meer.

    rinus de boer
    Deelnemer

    De oudere Opelblokjes kunnen goed tegen loodvrije benzine, maar voorkomen is beter dan repareren (vooral als je het uit moet besteden, want uurloon). En zo duur is een flesje oodvervanger nou ook weer niet. Ik doe minimaal een half jaar met een flesje.

    In reactie op: Motor wordt erg warm, maar koelt niet! #17802926
    rinus de boer
    Deelnemer

    Elke goede auto onderdelen zaak heeft zo’n ding op de plank liggen of kan hem bestellen.Wordt in veel Opelmodellen gebruikt. Voor dat geld niet tobben.

    In reactie op: Wederom problemen….. #17873178
    rinus de boer
    Deelnemer

    Rubbers van je stabilator voor uitgelopen/verdroogd?

    rinus de boer
    Deelnemer

    Geluiden zijn op afstand heel moeilijk te beoordelen. Maar ik zou de gehele wielophanging maar eens checken

    In reactie op: mijn senatortje #17800917
    rinus de boer
    Deelnemer

    Voordat je de dorpel gaat spuiten, doe er eerst overschilderbare anti-steenslaglaag erop. En daarna pas de aflak. Die anti-steenslag laag heeft bobbeltjes, dus eventuele oneffenheden vallen dan na het aflakken op niet meer op. Je ziet deze laag trouwens bij elke moderne auto.

    rinus de boer
    Deelnemer

    De S staat voor een scherpere nokkenas Je had N en S motoren. Een N kan zelfs op 91 lopen. Een S-je draait ALTIJD op 98, want hij levert iets meer vermogen. Je kan echter om en om 98 en 95 tanken, dat kan geen kwaad. Dan blijf het gehalte van de benzine altijd rond de 96 a 97 hangen. In 1985 ging Opel over op hardere klepzetels, echter wanneer precies in dat jaar verschilt per motorblok. Heb je een kop die goed is voor loodvrije benzine, dan moet er een P in de kop geslagen zijn.Staat die er niet dan, dan voor de zekerheid om de zoveel tijd (om de 2 a 3 tankbeurtjes) loodvervanger erin gooien. Ik gebruik altijd Shell Millennium, maar er zijn ook andere merken.

    Het blokje heeft een carburateur met handchoke. Laat hem eens goed reinigen en weer netjes afstellen. Die dingen verlopen nog wel eens door de tijd heen. Hoogstwaarschijnlijk is dan ook het starten op 3 pitten ook verdwenen. Daarnaast kan het geen kwaad, om de contactpuntjes, condensator, verdelerkap, rotor, en de bougies eens te vervangen. En misschien de bougiekabels ook eens. Dan heb je alles van de ontsteking vernieuwd (op de bobine na, maar die werkt, of werkt niet. Benzine filtertje wisselen is ook geen luxe.

    Het rare gedrag van de benzinemeter kan de vlotter zijn, maar het kan ook een massa probleempje zijn. Geoxideerde aansluitingen geven soms rare overgangsweerstanden. Echter, slechte ontluchting, omdat de slangen poreus c.q. verteerd zijn kan ook bijdragen tot het probleem. Sowieso heel verstandig, om alle benzineslangen en ontluchtingsslangen te inspecteren op lekkage en te vervangen. Het kan allemaal al 26 jaar oud zijn. Kost je de kop niet que kosten.

    Het autootje heeft geen stuurbekrachtiging, dus bandenspanning speelt een grote rol het stuurgedrag. Daarnaast doet de breedte van de band ook een duit in het zakje. Ik dacht, dat een 1.2 TR standaard op 155/70-13 T bandjes werd afgeleverd. Bredere bandjes geeft, zeker bij parkeersnelheden, een zwaarder stuurgedrag.

    Veel succes met de TR, die worden zeldzaam.

    In reactie op: Ventilator slaat niet aan #17873668
    rinus de boer
    Deelnemer

    Temp. sensor in de radiateur waarschijnlijk kapot (of misschien wel de stekker los). Draadbreukje kan ook.

    In reactie op: Verloop ringen Opel Corsa 1.4 eco 1997 #17874267
    rinus de boer
    Deelnemer

    Conrad.nl heeft ze ook. Ik heb ze daar net besteld, idd ook in combinatie net Pioneers.

    In reactie op: Luidsprekers in portier Corsa B vervangen #17879649
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, nieuwe luidsprekers van Pioneer (3-weg), inbouwringen (speciaal voor de Corsa B) en een nieuwe antenne besteld bij Conrad. Ben ik gelijk van al die oude zooi af.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,087)