Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2011 om 05:56 In reactie op: hoe verwijderen dashboard en hemeltje corsa a tr uit 85? #17869550
rinus de boer
DeelnemerBestaat het hemeltje uit 1 stuk (net zoals bij de Corsa B, dus zo’n kunststof plaat), of zitten er van die “gestikte banen” in? Als dat het laatste is, dan wordt het een rot klus om het er weer netjes terug in te krijgen. Want dan het zit dan “opgespannen” in de rubbers van de ruiten, sponningen, enz. Dat is geen “one man’s” job.
rinus de boer
Deelnemer@hans-01 wrote:
vandaag met 1 dagje vertraging mijn rem onderdelen binnen gekregen
deze week ff monteren en vrijdag afmelden bij de rdw :jerry:thumb Kan je weer veilig tuffen.
rinus de boer
DeelnemerHeb je de kabelbomen en het motormanagement er ook bij?
rinus de boer
Deelnemer@Jigsaw wrote:
285pk uit een 12 klepper :hmmz :hmmz
Blijft dat heel ???? :hmmz
En al hou ik dan niet zo van die herverbouwde apparaten, vind ik dit wel een mooi ding.
rinus de boer
DeelnemerJuist door mensen zoals Rob blijven onze oldies rijden. Van de dealer hoef je het niet te hebben. En ja, omdat Rob ook een hobbyist is, gaan zaken niet altijd zo soepel als bij een echt commercieel bedrijf (al zijn daar ook genoeg verhalen over te vertellen).
rinus de boer
DeelnemerOp remmen moet je niet beknibbelen. Is belangrijker dan PK’s onder de kap.
rinus de boer
Deelnemer@hans-01 wrote:
@rinus de boer wrote:
Van de week gedaan…
In de Corsa andere radio gemonteerd, nieuwe antenne erop, nieuwe Pioneer 3-weg luidsprekers in de deuren gemonteerd (de originele oude waren helemaal gaar), verschillende lampjes in het dashboard vervangen.
In de Monza het indicatielamoje vervangen in de hoofdverlichtingsschakelaar.
Bij de Kadett de antenne vervangen.
dan ben je goed bezig deze week rinus :thumb
Ja, en dan heb ik de Rekord nog te gaan. Daar moet de klokkenwinkel er ook uit vanwege vervangen lampjes.
rinus de boer
DeelnemerZe zitten erin. De originele waren helemaal gaar, de foamranden van de conussen waren helemaal vergaan. Inclusief nieuwe passingsringen, was het allemaal plug & play. Er zitten nu 3-weg Pioneers in. Eindelijk weer een goed geluid.
rinus de boer
DeelnemerVan de week gedaan…
In de Corsa andere radio gemonteerd, nieuwe antenne erop, nieuwe Pioneer 3-weg luidsprekers in de deuren gemonteerd (de originele oude waren helemaal gaar), verschillende lampjes in het dashboard vervangen.
In de Monza het indicatielamoje vervangen in de hoofdverlichtingsschakelaar.
Bij de Kadett de antenne vervangen.
rinus de boer
DeelnemerZe zitten nu bij mij ook strak. Ik heb ze een klein beetje verwarmd met een fohn, en toen “zetten” ze zich heel netjes. Ik heb het afgedicht met vaseline ertussen. Ik wilde ze (nog) niet echt afkitten.
rinus de boer
DeelnemerIk heb even in de WPHB van de Monza/Senator gekeken, en daar staat het uitbouwen van de klokkenwinkel ook in (van de A1, die het zelfde dashboard heeft als de Rekord E1). Dus het gaat wel lukken.
By the way…. Weet iemand wat voor lampjes erin zitten? Ik neem aan, niet die kleine T5 lampjes, die je normaal overal achter de knoppen van dashboards terugziet.
rinus de boer
Deelnemer@variant wrote:
@ rinus
Wat een goed idee om dat afwateren zo te doen , mijns inziens een prima compromis ..
Ik wil dat ook zo gaan doen en vraag me af waar je die doppen hebt gescoord ..de maat van de afvoerslang neem ik wel iets groter , we hebben op t werk toch zat pneumatiekslang liggen ..
:D
Ik heb die doppen gescored op de familiedag van de HOCN, bij een handelaar die heel veel van dit soort carosseriedoppen had. Maar volgens mij komen ze uit de Calibra/Vectra A. Ik kan me herinneren, dat ze bij mijn Calibra’s er ook in zaten (volgens mij in het schutbord). Ze zijn 50 mm lang en 25 mm breed.
Als je de slang aanbrengt op het diepste punt van de parafan (dus in de voorste hoekjes) en gelijk houdt met de bodem uiteraard, blijft er geen water staan (meerdere malen getest met zelfs de tuinslang op de voorruit en bij het autowassen). Afvoer was voldoende, maar als je een nog iets dikkere diameter slang neemt, is de afwatering natuurlijk nog sneller. Maar deze blauwe was hetgeen wat ik had liggen. Doppen waren 3 Euro stuk geloof ik.rinus de boer
DeelnemerIk ga uiteraard alle lampjes vervangen, als de zaak los is. Ik ga ervan uit, dat ze allemaal 32 jaar oud zijn ondertussen.
rinus de boer
DeelnemerIk zou hem gewoon even laten uitlezen bij een garage. Het kan van alles zijn. Dan weet je het, en dan kan je gerichte actie ondernemen ipv van A naar B zoeken.
rinus de boer
DeelnemerElke A2 heeft ze, behalve misschien die auto’s met airco.
En zo’n vakje heeft elke auto. Daar kon inderdaad zo’n cassetteopbergsysteem in. Maar die kun je er gewoon uiithalen.
rinus de boer
Deelnemer@Goofy44 wrote:
@ rinus de boer mijn bedoeling was eigenlijk om het eerst te plamuuren en dan pas te spuiten maar dat idee van jou klinkt ook wel als een goede oplossing :hmmz :hmmz
Je moet de dorpel natuurlijk wel eerst zo goed mogelijk strakmaken (met zo min mogelijk plamuur). Maar als extra beschermlaag dan die anti-steenslaglaag erop. En daarna pas in de aflak. Zo is het bij mijn Monza ook gedaan. Dan zijn je dorpels goed beschermt en nooit geen probleem meer.
14 juni 2011 om 06:12 In reactie op: corsa a tr oldtimer: technische vragen lijst voor de kenners #17874407rinus de boer
DeelnemerDe oudere Opelblokjes kunnen goed tegen loodvrije benzine, maar voorkomen is beter dan repareren (vooral als je het uit moet besteden, want uurloon). En zo duur is een flesje oodvervanger nou ook weer niet. Ik doe minimaal een half jaar met een flesje.
rinus de boer
DeelnemerElke goede auto onderdelen zaak heeft zo’n ding op de plank liggen of kan hem bestellen.Wordt in veel Opelmodellen gebruikt. Voor dat geld niet tobben.
rinus de boer
DeelnemerRubbers van je stabilator voor uitgelopen/verdroogd?
13 juni 2011 om 19:26 In reactie op: Bonkend geluid tijdens het rijden/afremmen bij lage snelheid #17873109rinus de boer
DeelnemerGeluiden zijn op afstand heel moeilijk te beoordelen. Maar ik zou de gehele wielophanging maar eens checken
rinus de boer
DeelnemerVoordat je de dorpel gaat spuiten, doe er eerst overschilderbare anti-steenslaglaag erop. En daarna pas de aflak. Die anti-steenslag laag heeft bobbeltjes, dus eventuele oneffenheden vallen dan na het aflakken op niet meer op. Je ziet deze laag trouwens bij elke moderne auto.
13 juni 2011 om 18:33 In reactie op: corsa a tr oldtimer: technische vragen lijst voor de kenners #17874405rinus de boer
DeelnemerDe S staat voor een scherpere nokkenas Je had N en S motoren. Een N kan zelfs op 91 lopen. Een S-je draait ALTIJD op 98, want hij levert iets meer vermogen. Je kan echter om en om 98 en 95 tanken, dat kan geen kwaad. Dan blijf het gehalte van de benzine altijd rond de 96 a 97 hangen. In 1985 ging Opel over op hardere klepzetels, echter wanneer precies in dat jaar verschilt per motorblok. Heb je een kop die goed is voor loodvrije benzine, dan moet er een P in de kop geslagen zijn.Staat die er niet dan, dan voor de zekerheid om de zoveel tijd (om de 2 a 3 tankbeurtjes) loodvervanger erin gooien. Ik gebruik altijd Shell Millennium, maar er zijn ook andere merken.
Het blokje heeft een carburateur met handchoke. Laat hem eens goed reinigen en weer netjes afstellen. Die dingen verlopen nog wel eens door de tijd heen. Hoogstwaarschijnlijk is dan ook het starten op 3 pitten ook verdwenen. Daarnaast kan het geen kwaad, om de contactpuntjes, condensator, verdelerkap, rotor, en de bougies eens te vervangen. En misschien de bougiekabels ook eens. Dan heb je alles van de ontsteking vernieuwd (op de bobine na, maar die werkt, of werkt niet. Benzine filtertje wisselen is ook geen luxe.
Het rare gedrag van de benzinemeter kan de vlotter zijn, maar het kan ook een massa probleempje zijn. Geoxideerde aansluitingen geven soms rare overgangsweerstanden. Echter, slechte ontluchting, omdat de slangen poreus c.q. verteerd zijn kan ook bijdragen tot het probleem. Sowieso heel verstandig, om alle benzineslangen en ontluchtingsslangen te inspecteren op lekkage en te vervangen. Het kan allemaal al 26 jaar oud zijn. Kost je de kop niet que kosten.
Het autootje heeft geen stuurbekrachtiging, dus bandenspanning speelt een grote rol het stuurgedrag. Daarnaast doet de breedte van de band ook een duit in het zakje. Ik dacht, dat een 1.2 TR standaard op 155/70-13 T bandjes werd afgeleverd. Bredere bandjes geeft, zeker bij parkeersnelheden, een zwaarder stuurgedrag.
Veel succes met de TR, die worden zeldzaam.
rinus de boer
DeelnemerTemp. sensor in de radiateur waarschijnlijk kapot (of misschien wel de stekker los). Draadbreukje kan ook.
rinus de boer
DeelnemerConrad.nl heeft ze ook. Ik heb ze daar net besteld, idd ook in combinatie net Pioneers.
rinus de boer
DeelnemerNou, nieuwe luidsprekers van Pioneer (3-weg), inbouwringen (speciaal voor de Corsa B) en een nieuwe antenne besteld bij Conrad. Ben ik gelijk van al die oude zooi af.
-
AuteurBerichten