rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koelvloeistof Corsa B 1995 #17866706
    rinus de boer
    Deelnemer

    Stelt allemaal niet zoveel voor. Als je bovenstaande aanwijzigingen opvolgt, komt het allemaal wel goed.

    In reactie op: Zeer zuinige Corsa B #17909588
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik doe op dit moment 1 op 17.5 met mijn 1.4 8 kleppertje. En dat ook bij een snelheid van 110 gemiddeld, op en neer naar m’n werk toe (plm 115 km per dag). Vind ik heel netjes.

    In reactie op: mijn senatortje #17800936
    rinus de boer
    Deelnemer

    Heb ik pas geleden ook bij de Rekord gedaan, ik had een zowat heel doosje nodig van die kleine T5 lampjes. En in het begin, toen ik de Monza net had aangeschaft, ook alle lampjes vervangen. Gingen er ook een berg in.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Goed bezig , man !! :thumb

    rinus de boer
    Deelnemer

    Geweldig Kermit !! :wors :wors : :wors
    Wat een goede keus, zo’n 6 serie. En in het wit, dat staat de auto geweldig !! Zowat de enige auto, waar ik m’n Monza voor weg zou doen. De enige BMW die ik mooier vind, is zijn voorganger, de E9. In Essen op de Technica beurs dit jaar werd er ook een hele mooie aangeboden voor een goede prijs. Had ik het op dat moment moeilijk mee (want niet genoeg pegare’s op dat moment) Dus staat heel hoog op mijn verlanglijstje om te hebben. Zo’n apparaat gaat er echt komen in de toekomst. Ik ben het niet vaak, maar ik ben jaloers !!! Nogmaals, geweldiige keuze. :D :D :D

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781591
    rinus de boer
    Deelnemer

    @hans-01 wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Nou, ik ben weer klaar. Nieuwe kachel erin, dashboard weer in elkaar, koelsysteem doorgespoeld, nieuwe koelvloeistof erin, overal nieuwe klemmen erop, nieuw ondertapijt erin gelegen. We kunnen weer tuffen met de Rekord.

    super en dat heb je ook nog in een relatief korte tijd gedaan volgens mij of niet :thumbup :thumbup

    Ongeveer een week. Maar met dagen “niks” ertussen. Want o.a. wachten op de kachel. Effectief gezien in totaal 3 dagdelen bezig geweest. Ik hou niet zo van langdurende projecten. Ik ga graag door, als het kan.
    Alleen het tapijt heeft al die tijd aan de drooglijn gehangen en in de garage gelegen om te drogen. Moest ik eerst goed schoon en natmaken om de koelvloeistof eruit te krijgen.

    Het ziet er nu weer zo uit..

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781589
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, ik ben weer klaar. Nieuwe kachel erin, dashboard weer in elkaar, koelsysteem doorgespoeld, nieuwe koelvloeistof erin, overal nieuwe klemmen erop, nieuw ondertapijt erin gelegen. We kunnen weer tuffen met de Rekord.

    In reactie op: restauratie rekord c coupé : deel 1 #17910606
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zooooo, daar zit nog een berg werk in :shock:

    Veel succes met het afmaken van de auto, maak er wat moois van !! :thumb

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884304
    rinus de boer
    Deelnemer

    @MonzaRon wrote:

    @steef63 wrote:

    Mijn Monza doet het trouwens nog steeds prima, gisteren weer zo’n 50 km ermee gereden…

    Maar… nu eerst met vakantie :agent , dus vanaf donderdagavond horen jullie een tijdje niets meer van me

    Dan schijnt het eerste probleem opgelost te zijn :thumb

    we zullen je gaan missen, steef, :cry ennuh….. fijne vakantie alvast gewenst

    Hartstikke mooi, Steef. Dan is de techniek nu “onder controle” en dan kun je de ogen gaan richten op het meer visuele aspect.

    Belgie was okido. Niet zo’n grote meet, zo’n 40 a 50 auto’s, maar wel erg leuke mensen. En ik had een belangstelling met de Monza. Veel complimentjes gehad. Er was nog 1 andere Nederlander, met een Commo C Berlina. Voor de rest veel GT’s, Coupe Kadettjes C en wat Ascona’s en een enkele verdwaalde Rekord D (waarvan eentje echt een beauty). Lekker binnendoor gereden, heen en terug.

    Have a nice holiday !!!

    In reactie op: problemen benaming rubbers #17866880
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wat Mario stelt, two-tone in klassieke kleuren lijken mij ook het mooiste. Als hoofdkleur dan een donkere variant nemen, zodat het chroom mooi opvalt.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781586
    rinus de boer
    Deelnemer

    Voordat het beestenweer werd, een hele voorraad nieuwe lampjes gehaald bij de garage. Gelijk even een APK afspraak gemaakt voor de Monza. Eenmaal weer thuis, alle oude lampjes uit de klokkenwinkel gehaald, de nieuwe erin, klokkenwinkel weer gemonteerd en ook het linkergedeelte naast het stuur van het dashboard weer opgebouwd. Ik heb weer licht op de klokken !! En kort daarna ging het regenen en hagelen. Hagelstenen tot plm 3 cm in diameter kwamen als kleine bommen uit de lucht vallen.

    Voor de rest alle losse onderdelen van het dashboard, die nu in de garage liggen, even netjes schoongemaakt. Wel zo fijn, om alles straks schoon terug te monteren.

    Nu eerst de kachelrad laten reviseren. Ik heb al reeds een offerte gevraagd en ik ga hem morgen wegbrengen. Bij dezelfde man / bedrijf, die toen ook de radiateur van m’n Monza gereviseerd heeft.

    In reactie op: Dashboardlampjes vervangen in Rekord E1 #17872407
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, alle lampjes vervangen. Ik heb weer licht in de klokkenwinkel !!
    Nou nog de kachelrad laten reviseren (offerte reeds opgevraagd en morgen ga ik hem brengen), en dan kan de rest van het dashboard ook weer in elkaar.

    In reactie op: roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde #17878511
    rinus de boer
    Deelnemer

    @MonzaRon wrote:

    @rinus de boer wrote:

    Ach, het zit onder de motorkap. Het moet niet lelijk zijn, maar het hoeft ook niet superstrak te zijn. Als het maar goed is.

    :shock: huh, dit typ jij, als iemand die staat voor goed, of gereviseerd en alles netjes gedaan wil hebben :hmmz

    quote]

    :D :D :D :D

    En met het weer geen problemen, hoor. Vind ik veel beter dan regen en gure kou. Zo kun je lekker buiten knutselen.

    In reactie op: roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde #17878509
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ach, het zit onder de motorkap. Het moet niet lelijk zijn, maar het hoeft ook niet superstrak te zijn. Als het maar goed is.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781584
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik wilde gisterenavond alleen de lampjes in de klokkenwinkel van de Rekord vervangen, maar nu ligt de gehele onderkant van het dashboard eruit. Want mijn kachelrad is lek. En dus moest alles eruit, anders kon ik niet bij de kachel komen. Bijkomend voordeel (altijd positief blijven) is wel, dat ik nu overal makkelijk bij kan. Ook het tapijt eruit (hangt nu te drogen) en het isolatiespul eruit. helemaal doordrenkt en rubber toplaag helemaal in stukjes. Dat dus weggegooid, komt dik vilttapijt voor in de plek.

    Ik laat het kachelradiateurtje repareren / reviseren.

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884302
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mistlamp units zijn ook handig, zie je ook niet veel. Zitten de voozetglasjes er ook bij? Want die zijn van dat geharde veiligheidsglas gemaakt, wat in kleine blokjes uit elkaar valt, zodra het goed geraakt wordt door een bijvoorbeeld steentje (pas geleden nog gehad). Glaasjes zijn ook moeilijk apart te verkrijgen, of je moet vaak een gehele bumper nemen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781583
    rinus de boer
    Deelnemer

    Naar Oudenburg in Belgie geweest. Daar werd het 9de Opeltreffen gehouden. Er waren 2 Nederlanders daar (iemand met een Commo C Berlina) en ik zei de gek, als enige met een Monza. Voor de rest veel GT’s, Kadettjes C, een hele mooie Rekord D 1700 (echt als nieuw), een paar Manta’s en Ascona’s.Gelijk de twee enige Big Opels. Veel bekijks gehad daar, en leuke gesprekken gevoerd. 400 Km op de teller gezet, voor een groot gedeelte binnendoor.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781577
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het zijjn vaak de kleine dingen.

    In reactie op: Senator B 24v #17869306
    rinus de boer
    Deelnemer

    Tja, jammer genoeg heeft Opel de Sennie B iets te complex genmaakt qua electronica, en is inderdaad de roestduivel ook vaak aanwezig bij deze, in mijn ogen prachtige, auto’s. Nog niet zo super lang geleden stond er vlak bij mij in de buurt een hele mooie 2.6i te koop. Echt een plaatje, echt nergens roest, interieur als nieuw (ook velours), relatief lage kilometerstand, en eigenlijk voor een schandallg laag bedrag. Heb er toen echt over nagedacht om dat ding te kopen, maar de bekende vaste lasten hielden me tegen.

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884241
    rinus de boer
    Deelnemer

    Kijk, kijk, we gaan de goede kant op. Als de witte nou maar blijft rollen, dan komt de rest vanzelf. :D :D :D

    Altijd handig om wat reservezaken op de plank te hebben liggen, Steef. Vooral slijtagedelen, die incourant of moeilijk te verkrijgen zijn (uitlaten, enz.) Je kunt er beter mee verlegen zitten dan om verlegen, want dan komt het altijd slecht uit. Dus als je plek hebt, altijd doen.

    Trouwens a.s. zondag staat er weer een grote rit voor de Monza op stapel. Gaan we naar een grote Opel meeting in Oudenburg, Belgie (tussen Brugge en Oostende in). Lekker binnendoor door Zeeuws-Vlaanderen heen en dan Belgie in. En daarna laat ik hem APK keuren (hoeft eigenlijk pas 1 september), maar dan is tie weer klaar voor Duitsland straks. We gaan weer naar de Moezel in augustus.

    In reactie op: Senator B 24v #17869304
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Jigsaw wrote:

    niet bekend, maar wel een veel te hoge prijs naar mijn mening

    kilometerstand is niet heel erg hoog, maar wel iets om rekening mee te houden in verband met de distributieketting die langzaam aan vervanging toe is.
    En voor die prijs mag het wel een full option zijn eigenlijk, mis de leren bekleding bijvoorbeeld

    Een D-ketting, die al aan het slijten is bij 140 Dkm? Dat is wel erg snel. Dat zegt in mijn ogen iets over de constructie van die motor. Die hoort het hele motorleven eigenlijk mee te gaan. Ik ken genoeg verhalen met van motoren met D-ketting, die met gemak 3 a 4 ton haalden zonder enige moeite.
    Daarnaast zou ik liever velours bekleding hebben dan leer. Lederen interieuren van Opel worden heel snel lelijk(scheuren en craquele) in vergelijk met andere merken. Het lijkt wel, of Opel haast een inferieure soort leder gebruikt. Daarnaast zit je altijd te glijden op een lederen stoel, velours doet dat niet.

    In reactie op: Hoe krasjes weg te werken?? #17869190
    rinus de boer
    Deelnemer

    Commandant zou ik zowiezo niet gebruiken met metallic lakken. Dat is bestemd voor egale kleuren, waar ook nog eens geen blanke laklaag overheen ligt. Nr. 4 is voor het grovere werk, is is een pasta. Nr.5 is wel vloeibaar, en is voor het fijnere werk. Voor metallic lakken zou een product nemen van een ander merk en dat hoeft echt niet het duurste te zijn. Je kunt met relatief goedkope producten echt hetzelfde resultaat krijgen dan de dure jongens. Daar was pas nog laatst een test over in het blad Autobild Klassik. Het goedkoopste merk was zelfs nog beter dan de allerduurste (Swissol, dat kost echt fortuinen). Je zou je ook kunnen voorlichten bij een carcleaningsbedrijf.

    Waxen is eigenlijk gewoon “in de was” zetten. Polijsten is letterlijk het bovenste laagje eraf halen totdat je weer op de onverweerde / onbeschadigde lak komt. Eerst polijst je, daarna wax je.

    In reactie op: winterbanden #17869131
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hoe breder, des te minder grip heeft een winterband. Vergelijk het met aquaplanning. Hoe breder de band, des te meer last heb je ervan. Winterbanden zijn altijd een paar maatjes smaller. Trouwens, 17 inch is wel een achtelijk grote maat onder een Corsa D. Ik zou ook niet groter gaan dan 16 inch en iets smaller. Dan spoort de auto veel beter.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Als het hemeltje kapot is, zou ik inderdaad uitkijken naar een andere exemplaar. het is te doen, maar zoals gezegd, in je eentje wordt het lastig om te doen. Met z’n tweetjes gaat het beter. Stel je vraag eens bij de oudere Opel modellen, zoals Manta en Ascona. Die hebben ook dit soort hemels.

    In reactie op: senator a1 3 ltr 12v stuk…24 klepper ingebouwd. #17869055
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij worden alle Sennie B’s gekanabaliseerd voor hun motorblokken. Ze worden straks nog zeldzamer dan de A.

    Inderdaad, op het BOF zitten genoeg techneuten, die jou precies kunnen vertellen what en not to do.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 1,087)